Author Topic: Ködlámpa utólag MK6  (Read 9644 times)

Offline MK7GHIA

  • A mester
  • *****
  • Posts: 518
  • Segített?: +20/-2
Re:Ködlámpa utólag MK6
« Reply #15 on: 2012 February 14, 11:26:10 am »
Jaja gondoltam csak Gabanak mondom, hogy a relé beépítés teljesen jogos.  :)
Jobb láb a gázon, bal láb a jobb lábon ;]

sztrakk9

  • Guest
Re:Ködlámpa utólag MK6
« Reply #16 on: 2012 February 18, 13:53:28 pm »
Ha valaki tudna esetleg,h hova kell kötni,h visszajelezzen a műszerfalon is az első ködlámpa, annak örülnék! Köszi

Gaben81

  • Guest
Re:Ködlámpa utólag MK6
« Reply #17 on: 2012 March 03, 13:40:40 pm »
Nos, eljutottam addig, hogy a ködlámpa világít. Nem kerestem, hogy a ködlámpa stekkerből visszafelé merre fut a vezeték, inkább én is behúztam egy saját vezetéket.

Számos helyen utánajártam: szervízeknél, különböző kapcsolási rajzokat néztem meg (Haynes, Autodata...) Egyik sem említi a relét, gyárilag hátsónál sincs, közvetlen a kapcsoló van a stekkerrel összekötve. Elfogadom, hogy biztonságilag jobb a relé, én kihagytam...

A műszerfalat már szétbontottam, rajz szerint a kék/zöld vezetékre kell a jelet kötni. Rövidesen meg tudom erősíteni vagy cáfolni a dolgot :)

UPDATE: A kék-zöldet ne bántsd! Vicces dolgokat tud produkálni ha rákötöd a ködlámpa jelet. Pl nem tudsz indítani, csak ha ködlámpa állásban van a lámpakapcsoló, ill. a kulcsot ki tudod venni, jár tovább a motor egész addig amíg a kapcsolóval le nem kapcsolod a ködlámpát...

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Last Edit: 2012 March 03, 14:44:51 pm by Gaben81 »

sztrakk9

  • Guest
Re:Ködlámpa utólag MK6
« Reply #18 on: 2012 March 03, 19:09:55 pm »
Akkor ezek szerint a visszajelzőre nem találtál rá??

Gaben81

  • Guest
Re:Ködlámpa utólag MK6
« Reply #19 on: 2012 March 04, 18:13:46 pm »
Eddig nem sajnos

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Re:Ködlámpa utólag MK6
« Reply #20 on: 2012 December 08, 12:19:57 pm »
Nemrég én is beszereltem utólagosan egy gyári ködlámpát a Fityeszbe (MK6 facelift)...

Én szerencsés voltam,mert a ködlámpához jószívűen adták bónuszban a lámpakapcsolót is,(az egész így volt 15 ezer,izzókkal,műanyag elemekkel,csatlakozókkal) csupán ezért kötöttem be a kapcsolót is.

Nagyrészt az itt leírtaknak megfelel a bekötés,de én picit egyszerűsítettem rajta.
Íme a tapasztalatok:
 Mint említettem,megkaptam a ködlámpáshoz való kapcsolót,de utólag már úgy érzem,nem feltétlen szükséges.
A két kapcsoló annyiban különbözik hogy a ködlámpa nélkülihez való,csak egy fokozatban kapcsolható(hátsó ködlámpa),a ködlámpáshoz való pedig 2 fokozatban (első k lámpa--> első és hátsó k lámpa együtt)

 Az új kapcsolóhoz mellékelték a bele való csatlakozót is,kb 5 centis kábelekkel.Így azonnal láttam,hogy az Ambiente felszereltségűhöz képest egy kábellel több van az új kapcsolós stekkerben,a már fentebb említett zöld-kék csíkos. Ez az első ködlámpáé lesz!
Sajnálatos,hogy ezt az egyet már nem húzták be az alap felszereltségűbe,mert abban az esetben csak új kapcsoló be-->ködlámpa beszerel--> éés világítana!

 Szóval a zöld-kék vezetéket meghosszabbítottam,nagy nehezen átvezettem a motortérbe,a műszerfal alatt,bal oldalon átmenő vastag kábelköteg mellett. Az akksinál bekötöttem egy relét,hagyományos módon,(zöld-kék vezeték a + oldalhoz,az akksitól pedig egy negatív szálat) Ez a relé kapcsolja az akksitól jövő "+" szálat,ami a ködlámpához megy majd. (közbeiktatva egy 15 A biztosítékot. (KÖTELEZŐ!)
Megj. : Én semmiképpen nem hagynám ki ezt a relét,kímélendő a lámpakapcsolót,mert a két első ködlámpa kb 10-11 Ampert vesz fel! Láttam már megégett kapcsolókat régebben az ilyentől,úgyhogy ragaszkodom a reléhez,ami 500 ft-os tétel ;)

ITT JÖN AZ,AMI A FENTEBBI HOZZÁSZÓLÁSOKTÓL KÜLÖNBÖZIK:

 Nekem a lámpához menő kábelkötegből el volt vezetve a lökhárítóig a zöld-fehér+fekete ködlámpa kábel.Be volt dugva a lökhárítóban lévő vakdugóba,a ködlámák helyén,mindkét oldalon.

Én a lámpakapcsoló által,relével szabályzott pozitív szálat,rákötöttem a lökhárítónál lévő ködlámpa stekkerre,annak zöld-fehér szálára,(forrasztással,és jól leszigetelve!)(anélkül,hogy a zöld-fehér szálat elvágnánk,szóval sima rákötés!)
Negatív vezetéket nem is húztam,mert a ködlámpa csatiban a zöld-fehér melletti fekete vezeték úgyis negatív. A jobb-és bal oldali ködlámpa egy áramkörön van,így a másik oldali is világítani fog,nem kell a másik oldalra is vinni pozitív szálat! :)
A műszerfalon viszont így sem jelzi vissza külön az első ködlámpát,csupán a hátsót,ennek még majd utánajárok,csak most nagyon hideg van a garázsomban,a műszerfal bontáshoz ;)

 Összegezve:

Mivel az első ködlámpa műszerfali visszajelzője így sem működik,így én utólag feleslegesnek érzem,hogy kicseréljük a lámpakapcsolót is,elég ha a meglévő kapcsolón kimérjük,hogy melyik vezeték kapcsolja a hátsó ködlámpát,és arról a szálról viszünk előre egy szál vezetéket az első ködlámpákhoz,de akkor már KÖTELEZŐ a relé,mert amúgy 20 Amperrel terhelnénk a kapcsolót!! Szóval így az első+hátsó ködlámpa egyszerre működne,ami sztem teljesen elfogadható.

 Kicsit bő lére engedtem a dolgot,de remélem érthető volt,és szolgáltam hasznos ínfókkal ;)
« Last Edit: 2012 December 09, 15:16:47 pm by lacccus »
Minden ami autĂł hifi!:)

RyAn

  • Guest
Re:Ködlámpa utólag MK6
« Reply #21 on: 2012 December 08, 13:27:09 pm »
csak tegyük fel egyszerre meg a két ködös, első-hátsó. előtted senki, mögötted viszont vannak szerintem nem egészséges azokat elvakítani ha a sima hátsó helyzetjelző elég  :-\

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Re:Ködlámpa utólag MK6
« Reply #22 on: 2012 December 09, 10:51:45 am »
Egyrészt igazad van,Ryan,de csupán azért emeltem ki a dolgot,mert mindenki spórol mostanában,ahol tud,és azért az egy funkcióért,nem biztos,hogy költségekbe kell vernie az illetőnek magát,pláne ha így sem lesz teljesen gyári érzés,a visszajelző hiánya miatt. ;)

A régebbi autókon sem mindegyiken választották külön az első-hátsó ködlámpa funkciót,másrészt ha előttem köd van,akkor utánam is ;) Látni,és látszani ...
De persze nem rossz,ha külön kapcsolható,mert jobban lehet alkalmazkodni a körülményekhez.Tényleg csak a költségtakarékosság miatt írtam le.
« Last Edit: 2012 December 09, 15:16:30 pm by lacccus »
Minden ami autĂł hifi!:)