Author Topic: 1.4-es motorhoz 1.6-os elektronika  (Read 26668 times)

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Re: 1.4-es motorhoz 1.6-os elektronika
« Reply #15 on: 2008 August 10, 23:37:33 pm »
Én azt olvastam valaamelyik szaklapban,hogy a mai autókban,jóval több lóerő,nyomaték van,mint amennyivel kijön.
Ez egyrészt biztonsági ráhagyás(nem kevés),másrészt,a mai emissziós normáknak megfelelés miatt van.
Harmadrészt pedig,szintén nem a a konkrét autóhoz állítják be,hanem egy általános beállítást kap mindegyik,ami egy középérték.
Szóval,az én olvasatom szerint,be lehet jobban lőni egy autót a gyári beállításainál,a biztonságos határokon belül.
Csupán egy hozzáértő embert kell találnom,aki az állítható tuningboxot a megfelelő(nem a maximum)értékekre belővi.
Vagy tévedek??
Sudye!Félre ne érts,nem veszekedni akarok,hanem okosodni.
csupán azt szeretném,hogy járjuk körül a témát,és vitassuk meg a lehetőségeket!(ha már úgy alakult,hogy ilyet vettem,szeretném ezt erősíteni egy picit,míg meg nem veszem az új verdámat,ami még legalább 3 év)
Ahoz már nem fogok hozzányúlni,mert elég a teljesítménye,amit gyárilag kínál(1,4-150 ló,turbos Bravo)
Minden ami autĂł hifi!:)

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: 1.4-es motorhoz 1.6-os elektronika
« Reply #16 on: 2008 August 11, 05:19:38 am »
Én azt olvastam valaamelyik szaklapban,hogy a mai autókban,jóval több lóerő,nyomaték van,mint amennyivel kijön.
Ez egyrészt biztonsági ráhagyás(nem kevés),másrészt,a mai emissziós normáknak megfelelés miatt van.
Harmadrészt pedig,szintén nem a a konkrét autóhoz állítják be,hanem egy általános beállítást kap mindegyik,ami egy középérték.
Szóval,az én olvasatom szerint,be lehet jobban lőni egy autót a gyári beállításainál,a biztonságos határokon belül.
Csupán egy hozzáértő embert kell találnom,aki az állítható tuningboxot a megfelelő(nem a maximum)értékekre belővi.
Vagy tévedek??
Sudye!Félre ne érts,nem veszekedni akarok,hanem okosodni.
csupán azt szeretném,hogy járjuk körül a témát,és vitassuk meg a lehetőségeket!(ha már úgy alakult,hogy ilyet vettem,szeretném ezt erősíteni egy picit,míg meg nem veszem az új verdámat,ami még legalább 3 év)
Ahoz már nem fogok hozzányúlni,mert elég a teljesítménye,amit gyárilag kínál(1,4-150 ló,turbos Bravo)
nem értelek félre. Abban igazad van hogy nagy ráhagyással kell dolgozni a gyáraknak, főleg az emissziós értékek miatt. A biztonsági ráhagyást nem nagyon bántanám az a motor élettartamba kerül ha túlságosan hozzányúl az ember, viszont az emissziós érték hátrányára sok-sok erőt lehet felszabadítani. A tuningnál meg sztem továbbra is egyedileg kell az autót beállítani, és úgy lehet kihozni belőle a maximumot. Ezek az univerzális, megvehető chiptuningok szerintem nem az igaziak.

Offline Harlequin

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 99
  • Segített?: +4/-34
Re: 1.4-es motorhoz 1.6-os elektronika
« Reply #17 on: 2008 August 11, 08:32:13 am »
És erről hallottatok már? :P
Mi a véleményetek?
http://www.magnumtuning.hu/index.phtml?op=termek_elmelet&termek_id=660

"12 % teljesítménynövekmény."  :D
Akkor már érdemes venni hozzá sportlégszűrőt, arra azt írják 2-4% még, az már kb 15% egy kipufogó rendzserrel is ők adnak 10-25% növekedést, az már 30% és mindezt cirka 200ezer forintért...

Hihető és biztos meg is éri ;D :D

norbert8210

  • Guest
Re: 1.4-es motorhoz 1.6-os elektronika
« Reply #18 on: 2008 August 11, 08:33:56 am »
Ajánlom mindenki figyelmébe az MMC autóchip honlapját,egy kis szakirodalom a chiptuningról.És itt rejlik majd az igazság,szerintem.

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: 1.4-es motorhoz 1.6-os elektronika
« Reply #19 on: 2008 August 11, 09:53:57 am »
norbi, nincs kedvem keresgélni, dobd be a linket majd pls. Én amúgy tanultam ezt hogy hogyan kell beállítani egy katalizátoros robbanómotort úgy hogy az emissziós értéke jó legyen, illetve hogy ehhez képest a teljesítménymaximuma hol van. (BME-re jártam). Tehát elhihetitek hogy értek vmennyire hozzá, nem vagyok profi, bőven lenne még mit tanulnom, de alapjaiban értem, hogy mi is az amit változtatni kell a többletteljesítményhez, és hogy egy univerzális előre megírt dolog nem lehet tökéletes sose.
Megjegyzem hogy attól még lehet jó, de nekem ami nem tökéletes és nem a legjobb a tuningban az már nem jó.

norbert8210

  • Guest
Re: 1.4-es motorhoz 1.6-os elektronika
« Reply #20 on: 2008 August 11, 10:06:18 am »

Offline Harlequin

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 99
  • Segített?: +4/-34
Re: 1.4-es motorhoz 1.6-os elektronika
« Reply #21 on: 2008 August 11, 10:08:50 am »
http://www.autochip.hu/

"Mióta chippet kapott az Audi A6-om 2.5 Tdi V6 Quattro Triptonic 180LE és 370Nm (chippel. +30LE és +70Nm), mentem vele kb. 700 km-t. Eddigi tapasztalataim:
- kisebb fogyasztás (majd hoszabb távon küldök pontosabb adatokat is) eddig kb. +50-100km-rel hoszabb távot tett meg ugyanannyi üzemanyaggal."

Eddig voltam hajlandó olvasni. Ezt a hülyeséget a kutyám megenné megveszne, pedig be van oltva...

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: 1.4-es motorhoz 1.6-os elektronika
« Reply #22 on: 2008 August 11, 10:14:31 am »
a kisebb fogyasztás nem lehetetlen, mivel a teljesítmény optimumnál a fogyasztás soxor alacsonyabb a jobb légviszony miatt mint az emissziós optimumnál. de gondoljunk csak bele azt nem mondta hogy mennyi benzinnel ment 100km-el többet, egy ilyen audinak 70 vagy 90 literes a benyatankja, namost ennél a méretnél 100km nem sok fogyasztáscsökkenés ha úgy vesszük. ez így lehet reális érték is.

Offline Harlequin

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 99
  • Segített?: +4/-34
Re: 1.4-es motorhoz 1.6-os elektronika
« Reply #23 on: 2008 August 11, 10:18:07 am »
a kisebb fogyasztás nem lehetetlen, mivel a teljesítmény optimumnál a fogyasztás soxor alacsonyabb a jobb légviszony miatt mint az emissziós optimumnál. de gondoljunk csak bele azt nem mondta hogy mennyi benzinnel ment 100km-el többet, egy ilyen audinak 70 vagy 90 literes a benyatankja, namost ennél a méretnél 100km nem sok fogyasztáscsökkenés ha úgy vesszük. ez így lehet reális érték is.

A gyártók vért izzadnak, hogy az euro szabványoknak megfeleljenek, ahelyett, hogy megkérnék Misi-t, hogy dobja már a tuningbox-át az autókba. Igazad lehet ;D

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: 1.4-es motorhoz 1.6-os elektronika
« Reply #24 on: 2008 August 11, 10:26:52 am »
a kisebb fogyasztás nem lehetetlen, mivel a teljesítmény optimumnál a fogyasztás soxor alacsonyabb a jobb légviszony miatt mint az emissziós optimumnál. de gondoljunk csak bele azt nem mondta hogy mennyi benzinnel ment 100km-el többet, egy ilyen audinak 70 vagy 90 literes a benyatankja, namost ennél a méretnél 100km nem sok fogyasztáscsökkenés ha úgy vesszük. ez így lehet reális érték is.

A gyártók vért izzadnak, hogy az euro szabványoknak megfeleljenek, ahelyett, hogy megkérnék Misi-t, hogy dobja már a tuningbox-át az autókba. Igazad lehet ;D
ez így van vért izzadnak, hogy a szabályoknak megfeleljen az autó hogy kikerülhessen a forgalomba ezt rombolja le a tuning, mert a tuningőrülteket nem az emissziós értékek, hanem a lóerők érdeklik. Megmondom őszintén engem is inkább a teljesítmény érdekel mint az emissziós értékek.

Offline Harlequin

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 99
  • Segített?: +4/-34
Re: 1.4-es motorhoz 1.6-os elektronika
« Reply #25 on: 2008 August 11, 10:33:54 am »
a kisebb fogyasztás nem lehetetlen, mivel a teljesítmény optimumnál a fogyasztás soxor alacsonyabb a jobb légviszony miatt mint az emissziós optimumnál. de gondoljunk csak bele azt nem mondta hogy mennyi benzinnel ment 100km-el többet, egy ilyen audinak 70 vagy 90 literes a benyatankja, namost ennél a méretnél 100km nem sok fogyasztáscsökkenés ha úgy vesszük. ez így lehet reális érték is.

A gyártók vért izzadnak, hogy az euro szabványoknak megfeleljenek, ahelyett, hogy megkérnék Misi-t, hogy dobja már a tuningbox-át az autókba. Igazad lehet ;D

ez így van vért izzadnak, hogy a szabályoknak megfeleljen az autó hogy kikerülhessen a forgalomba ezt rombolja le a tuning, mert a tuningőrülteket nem az emissziós értékek, hanem a lóerők érdeklik. Megmondom őszintén engem is inkább a teljesítmény érdekel mint az emissziós értékek.

Na de az alacsonyabb fogyasztás= alacsonyabb emissziós érték, hiszen a szennyezés az üzmanyag égése során keletkezik. A nagyobb teljesítményhez viszont több üzemanyag kell.
Ezek után érdekelne az a képlet, amely azt bizonyítja,hogy minél kevesebb anyagot égetünk el annál nagyobb teljesítményt kapunk. Ha Misi ilyet tud, hogy-hogy nincs még Nobel díja?

norbert8210

  • Guest
Re: 1.4-es motorhoz 1.6-os elektronika
« Reply #26 on: 2008 August 11, 10:40:18 am »
A chiptuning vs tuningbox részt olvasd el!!!!!!!

Offline Harlequin

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 99
  • Segített?: +4/-34
Re: 1.4-es motorhoz 1.6-os elektronika
« Reply #27 on: 2008 August 11, 10:44:21 am »
A chiptuning vs tuningbox részt olvasd el!!!!!!!

"Nem jár garanciavesztéssel, mert a gyári értékek minden esetben visszaállíthatóak."

Na jó, hagyjuk! Vicc.

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: 1.4-es motorhoz 1.6-os elektronika
« Reply #28 on: 2008 August 11, 10:44:56 am »
Na de az alacsonyabb fogyasztás= alacsonyabb emissziós érték, hiszen a szennyezés az üzmanyag égése során keletkezik. A nagyobb teljesítményhez viszont több üzemanyag kell.
Ezek után érdekelne az a képlet, amely azt bizonyítja,hogy minél kevesebb anyagot égetünk el annál nagyobb teljesítményt kapunk. Ha Misi ilyet tud, hogy-hogy nincs még Nobel díja?

alapetően ez igaz. Viszont amit sokan elfelejtenek az a benzin levegő arány meghatározása. Itt lehet játszani néhány százalékot a teljesítmény és a fogyasztás javára az emissziós értékek hátrányára. Ez a három tényező van. a teljesítményoptimum a fogyasztásoptimum és az emissziós optimum három különböző pontja a motor beállításának. ezek között kell vhol megtalálni azt az optimumot amit az adott autónak szán a tulajdonosa. Lehet egyszerre csökkenteni a fogyasztást és növelni a teljesítményt igaz akkor nem feltétlen az optimumban van az autó, de egy használható autót és érezhető változást is el lehet érni. Ezek a pontok és értékek mind motorfüggők, tehát attól függ hogy milyen motorról beszélünk hogy mit lehet belőle kihozni ezeket a beállításokat mindig egyedileg kell megcsinálni sztem hogy azt kapja az autótulajdonos amit szeretne. Persze léteznek olyan típusfüggő chiptuningok amik jól működnek, de azok pont egy ilyen köztes megoldást fognak eredményezni mint amit én leírtam.

Offline Harlequin

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 99
  • Segített?: +4/-34
Re: 1.4-es motorhoz 1.6-os elektronika
« Reply #29 on: 2008 August 11, 10:48:07 am »
Van 1.4-es (gyárilag) 90lóerős fiesta?