Author Topic: 1.4 TDCi csörgő hang  (Read 13302 times)

Offline szelleiadam

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 19
  • Segített?: +0/-0
Re:1.4 TDCi csörgő hang
« Reply #15 on: 2015 April 13, 17:50:14 pm »
2T-t sokan használnak (Mondeosok), s azt mondják kisimul tőle hangja. Szerintem csak placebo a hangjavulás.
Én 1 tankhoz (54-57 l) 125ml Ravenoil 2T-t szoktam rakni, kenés miatt. Traktor az traktor, már ami a hangot illeti. Újra meghallgattam a videót. Arra a cicegő hangra gondolsz? Nem tudom mitől lehet.
Igen-igen. Az a cicergés. :/ Én 2T olajat most próbáltam először, semmi különbséget nem éreztem/hallottam. Bár mindig használok ilyen-olyan adalékot a gázolajba, gondolom emiatt sincs különbség.
Esetleg szelephézag.  A szelepfedelet nem vetted le mostanában?
Cserélték a tűzkarikát és akkor le lett véve, de nem foglalkoztak a hanggal, hogy utánanézzenek mi okozhatja.

Offline Styleair

  • A mester
  • *****
  • Posts: 671
  • Segített?: +22/-0
  • Moondust Silver Child Carrier
Re:1.4 TDCi csörgő hang
« Reply #16 on: 2015 April 13, 21:27:24 pm »
Igen-igen. Az a cicergés. :/ Én 2T olajat most próbáltam először, semmi különbséget nem éreztem/hallottam. Bár mindig használok ilyen-olyan adalékot a gázolajba, gondolom emiatt sincs különbség. Cserélték a tűzkarikát és akkor le lett véve, de nem foglalkoztak a hanggal, hogy utánanézzenek mi okozhatja.

A 2T használatánál nem is kell különbséget érezned! Az csak kenés szempontból rakják/juk bele, annak reményében, hogy az üzemanyag rendszerünk hosszabb életű lesz.
A cicergő hang ha fordulatszám változásra, gázfröccsre elhallgat, akkor valami alapjáraton berezonál és az ciceg.
Jó móka az ilyet megtalálni.
Fiesta MKVI 1.3 (2002) EU3
Fiesta MKVI Facelift 1.3 (2005) EU4
Mondeo MKIII 2.0 TDCI Titanium X (2005) EU4

Offline szelleiadam

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 19
  • Segített?: +0/-0
Re:1.4 TDCi csörgő hang
« Reply #17 on: 2015 April 13, 22:58:22 pm »
A 2T használatánál nem is kell különbséget érezned! Az csak kenés szempontból rakják/juk bele, annak reményében, hogy az üzemanyag rendszerünk hosszabb életű lesz.
A cicergő hang ha fordulatszám változásra, gázfröccsre elhallgat, akkor valami alapjáraton berezonál és az ciceg.
Jó móka az ilyet megtalálni.
Ráadásul csak hidegen csinálja. Tehát mikor eléri az üzemi hőfokot, pont tágul annyit az a valami, hogy már nem rezonál be. No mindegy, itt a jóidő, lassacskán szétborítom majd a motort. :)

Offline somadog

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 87
  • Segített?: +0/-0
  • 1.4 TDCi [Fityó]
Re:1.4 TDCi csörgő hang
« Reply #18 on: 2015 April 14, 14:15:02 pm »
Szia, lenne egy kérdésem láttam a videon a motor baloldalán neked valami kék cső megy a hütő felé. Milyen átalakitást csináltál?  ;D

« Last Edit: 2015 April 14, 14:17:59 pm by somadog »

Offline szelleiadam

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 19
  • Segített?: +0/-0
Re:1.4 TDCi csörgő hang
« Reply #19 on: 2015 April 14, 20:45:53 pm »
Szia, lenne egy kérdésem láttam a videon a motor baloldalán neked valami kék cső megy a hütő felé. Milyen átalakitást csináltál?  ;D
Szia. Egy intercoolert építettem be, amely 1.6 tdci fiestából származik. Sajnos a művelet felénél nem lett elég a fekete szövetbetétes szilikon könyök, így rendelni kellett és csak kéket sikerült aznapra szerezni.
Itt egy összeállított kép: https://instagram.com/p/vG9r4pu74L/
Kapott még egy szoftveres módosítást is :)

Offline somadog

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 87
  • Segített?: +0/-0
  • 1.4 TDCi [Fityó]
Re:1.4 TDCi csörgő hang
« Reply #20 on: 2015 April 14, 22:35:39 pm »
Meg érte ez a módosítás, mi lett a végeredmény, konklúzió érzetre, vég összegre  :)

Offline vsop14

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 15
  • Segített?: +0/-0
Re:1.4 TDCi csörgő hang
« Reply #21 on: 2015 April 20, 07:37:25 am »
van valami eredmény? úgy tűnik én is hasonló cipőben járok

Offline szelleiadam

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 19
  • Segített?: +0/-0
Re:1.4 TDCi csörgő hang
« Reply #22 on: 2015 April 20, 12:41:34 pm »
Meg érte ez a módosítás, mi lett a végeredmény, konklúzió érzetre, vég összegre  :)
Nyomatékban +50 Nm lett, maximális lóerőt a pad hibája miatt nem tudtunk mérni. Gyári szoftverrel 2200 [1/perc] fordulatnál mértünk 180 [Nm] nyomatékot, szoftverezés után 1800 [1/perc] fordulatnál lett 231 [Nm] nyomaték és szép lineárisan tartja magasabb fordulatszám tartományig ezt a nyomatékot. Ha e körüli nyomatékkal számolunk, 4000 [1/perc] környékén kb 85-90 lóerőt tudhat így. Abszolút nem lett púposra írva, hisz a töltőnyomáson nem emeltünk, füst még így sincs, tehát még így is légfeleslegen belül maradtunk. Bár az intercooler miatt ugye hidegebb levegő sűrűbb elven, lehet nélküle már lenne füst. Érzetre pozitív változás teljes mértékben. Mintha egy más autót kaptam volna :)
Maga az intercooler hatásossága pedig majd nyáron 30 fokban derül ki igazából :)
van valami eredmény? úgy tűnik én is hasonló cipőben járok
Egyelőre gőzerővel készülök nyelvvizsgára, tehát nem igazán van időm foglalkozni vele.