Author Topic: 1.4 tdci fojtószelepház  (Read 9441 times)

Offline Littleb

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 120
  • Segített?: +11/-2
1.4 tdci fojtószelepház
« on: 2009 November 15, 21:53:33 pm »
Sziasztok!

Van egy kis olajszivárgásom a folytószelepnél. Először azt hittem a rezonátortól jövő turbócső van elrepedve és kifújja az olajpárát. Szétszedtem, a cső hibátlan, gondoltam akkor biztos a folytószelepház mögötti tömítés. Hát az is ok. Letisztogattam, de kb 500km múlva újra megjelent.
Amiért zavar, mert úgy tűnik a folytószelepet mozgató motor csatijától jön. A csatlakozó fém bigyói úsznak az olajban, nem tökéletes az érintkezés. A kocsi néha enyhén rángat.
Hogy a bánatba tud motorolaj jönni abból a csatlakozóból?
Az egyetlen amire gondolni tudok, hogy a folytószelep tengelyénél fújja át a nyomás az olajpárát.

Ha bárkinek van ötlete szívesen olvasom.



« Last Edit: 2009 December 03, 12:09:40 pm by Littleb »

Offline Littleb

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 120
  • Segített?: +11/-2
Re: 1.4 tdci folytószelepház
« Reply #1 on: 2009 December 03, 11:56:35 am »
Úgy döntöttem kicserélem a hibásnak vélt fojtószelepházat (utólag is elnézést a helyesírási hibáéert a topic címében  ;D).
Új alkatrész 83.xxx Ft hoppá! De még senki nem hallott róla, hogy ez 1.4 tdci-n elromlott volna. Akkor talán jó nekem a bontott is. Bontókba telefonálgatás 25-30.000-ért már adnának is egyet.  :'(
Ma viszont szerencsém volt, Cromax bontott alkatrészei között volt egy tdci szelepfedél és rajtahagyták ezt a vacak fojtószelepet, egyben 11.xxx Ft, 2007 utáni autóról (legalábbis a szelepfedél gyártási ideje 2007.10. hó). El is hoztam, egy az egyben mint az enyém.

Még jó régen írtam, hogy hidegebb időben alkalmanként nehezebben indul az autó, de nem tudtak(tunk) rájönni mi lehet a baj. Volt, hogy        -3fokban pöccre indult, volt, hogy +5ben sokáig forgatott. Nagyon úgy tűnik ezt is megoldja ez a csere, mert ha kitisztítom az olajos csatlakozót egy ideig úgy indul ahogy kellene neki, majd mikor újra tiszta olaj már megint ezt a hol jól indulok hol nem játékot játssza.

Hétvégén feldobom a kocsira ezt az átkozott cuccot és írok, hogy milyen jó érzés ha nem rángat a kis Fiesta..  ::)

Most meg van egy szelepfedelem amire semmi szükségem, majd keresek neki helyet a polcon..  ;)

Bocsi, hogy ilyen hosszú és tulajdonképpen monológ, de talán ha valakinek hasonló gondja lenne már könnyebben indul neki a hibakeresésnek.  :notworthy:

tomeeka

  • Guest
Re: 1.4 tdci fojtószelepház
« Reply #2 on: 2010 February 16, 09:58:38 am »
Hali!

A probléma nekem is jelentkezett, csak nekem a működésre
nem volt hatással (nem rángat, nem indul nehezen stb.)
Enyém 3 éves múlt dec-ben, most 102e km van benne. 
Szervizben megnézettem, azt mondták mindegyik ilyen
(mutattak 3 másikat, pont volt annyi a szervízben LOL).
Mivel nem produkál semmi furcsát, nem idegeskedek rajta,
de néha megkukkantom.. :) Szerintem a turbócsőnél
visszajövő olajpára lehet az, ami láttszik.. Ez elvileg turbo kopásra utalhat..
Amúgy nekem -5 alatt nem pöccre indul (pár tekerés csak, de nem pöcc..).
Szerintem ez dieselnél így van (volt sok diesel a családban, régi és új is).

Üdv!

Offline Littleb

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 120
  • Segített?: +11/-2
Re: 1.4 tdci fojtószelepház
« Reply #3 on: 2010 February 16, 13:18:58 pm »
A bontott cuccal nem rángat és az indulás is normális szerintem. Tulajdonképpen elégedett vagyok. Viszont ahogy Te is írtad ebből is szivárog az olaj.. Ebbe már beletörődtem.  :'( Eredetileg sem az olaj zavart hanem a hibás működés.. (amit az olajnak tulajdonítottam) úgy tűnik tévedtem de szerencsém volt, mert jobb lett az autó.  :D

Biztos, hogy a turbóból jön az olaj, de nekem azt mondták, hogy egy kis mennyiség normális. Focusokban meg Mondeokban az intercoolerről ha lehúzod a csövet még csöpögni is tud annyi gyűlik össze.


Offline tokmag

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 18
  • Segített?: +1/-0
Re:1.4 tdci fojtószelepház
« Reply #4 on: 2012 April 13, 13:32:54 pm »
Sziasztok,

Egy picit pókhálós ez a téma, de gondoltam mégis felteszem ide a kérdésem.
Nekem is jelentkezett ez az olajfolt/csepegés a folytószelepház csatlakozójánál. Írtátok előttem, hogy ez elvileg a turbó kopására utal, de nekem van egy másik elméletem, amit szeretném, ha hozzáértőbbek véleményeznének.
Az ötlet a következő. A turbó szívó oldalán egy Y elágazásnál a szívócsőbe becsatlakozik a kartergáz-szelep csonkja. A kérdés az, hogy ha ez a szelep meghibásodik (pl. nyílt állapotban ragad), akkor a turbó a szelepfedél alól szívhat-e olajat/olajpárát. Ha igen, akkor lehetséges-e, hogy az az olaj, ami a folytószelepnél jelentkezik, az innen származik?


Válaszaitokat előre is köszönöm.

Offline somadog

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 87
  • Segített?: +0/-0
  • 1.4 TDCi [Fityó]
Re:1.4 tdci fojtószelepház
« Reply #5 on: 2012 April 15, 16:00:30 pm »
Tudnátok a kérdéses csatlakozót képpel illusztrálni, mert megnézném az állapotát. Csak nem tudom merre is keresem pontosan.

Köszönöm

Offline tokmag

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 18
  • Segített?: +1/-0
Re:1.4 tdci fojtószelepház
« Reply #6 on: 2012 April 16, 11:15:46 am »
Helló,

Készítettem egy pár képet arról, ahogy az én autómban ez kinéz. Remélem hasznát veszed.
Amennyire én tudom nem mindenik 1.4 TDCi motorba építették be ezt a folytószelepházat. Azt hiszem évjáratfüggő, de erre nem tenném a nyakam.


További szép napot.

[a csatolmányt egy admin törölte]

Offline somadog

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 87
  • Segített?: +0/-0
  • 1.4 TDCi [Fityó]
Re:1.4 tdci fojtószelepház
« Reply #7 on: 2012 April 16, 14:21:24 pm »
Tökéletes :-D. Amúgy mi is a megoldás ha olajban fürdik a csatlakozó és milyen problémát tud okozni?

Köszönöm

Offline tokmag

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 18
  • Segített?: +1/-0
Re:1.4 tdci fojtószelepház
« Reply #8 on: 2012 April 17, 08:37:18 am »
Megpróbálok válaszolni a kérdésre, de el kell mondjam, hogy én nem vagyok autószerelő. Én amolyan "fotelfizikus" vagyok, laikus. Tehát bármilyen építő jellegű kritikát, hozzászólást szívesen olvasok én is :)

A gond az, hogy még nem igazán van megoldás. Ahogy itt előttem is írták, úgy tünik, hogy ez egy típus betegség, és amíg megy, addig hagyni kell  :)

Az az olaj ami ott kicsöpög, származhat több helyről is. Megtörténhet, hogy a turbó tengelye, szimeringei vagy tömítései annyira elkoptak, hogy beengedik az olajat, s ezt a turbina a levegővel együtt a motorba fújja. A másik lehetséges forrása a problémának, amit már én is írtam, hogy a turbó túl sok olajat/olajpárát szív a szelepfedél alól a kartergáz elvezető csonkon keresztül. A kartergáz-szelepben elvileg van egy olajleválasztó, egy kis szita szerűség, ami nem szabadna kiengedje az olajat onnan, de ami elromolhat... Én lehúztam a kartergáz csonkjáról a csövet, és ott nagyon sok olaj volt az én atómban. Nyílván ezt okozhatja az is, ha a motornak már akkora a kopása, hogy annyi kartergáz keletkezik, amit ez az olajleválasztó már nem tud "megszűrni". De egy 6 éves autóban? Valószínű, hogy vannak még más forrásai is a problémának, nem tudom.

Hogy milyen problémát tud okozni? Itt előttem írták, hogy abba a csatlakozóba befolyik az olaj, és érintkezesi gondokat okozhat. Ez a csatlakozó a folytószelep mozgató motorjának a csatlakozója. Tehát ha érintkezési problémák jelentkeznek, akkor a folytószelep nem működik megfelelően, vagyis a motor nem kap megfelelő mennyiségű levegőt, néha rángathat stb.

Mégegyszer elmondom, hogy nem vagyok hozzáértő, s remélem nem beszéltem nagy szamárságokat. Mások, véleményére, tapasztalatára is nagyon kiváncsi vagyok.

Szép napot mindenkinek.

Offline tokmag

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 18
  • Segített?: +1/-0
Re:1.4 tdci fojtószelepház
« Reply #9 on: 2012 May 23, 15:30:15 pm »
Sziasztok

Három hete volt egy kis időm, és kitakarítottam a folytószelepnél egy pár dolgot. Ez alkalommal kitakarítottam a légtömegmérőt is. Hát mit mondjak, megérte  :). Nem terhelem feleslegesen a fórumot vele, de ha valakit érdekel, akkor töltök fel képeket, hogy milyen volt és milyen lett.

A lényeg, hogy a takarítás után mentem kb 500 km-t és az olaj nem jelentkezik ott, ahol eddig a szivárgás volt. Lehet, hogy a tömítésre rakódott trutyit letakarítva, most jobban tömít.

Másik dolog, hogy egyre inkább biztos vagyok abban, hogy az az olaj a kartergáz-szelepből származik. Amikor lehúztam a csövet, bedugtam az ujjam, és nagyon-nagyon olajas lett.
A mostani kérdésem az, hogy azt a kartergáz-szelepet külön lehet-e cserélni, vagy csak szelepfedéllel együtt? Ha van valaki hozzáértő, akkor esetleg az alkatrész kódját megtudná mondani? (Keresgéltem a neten de nem találtam semmi használhatót eddig.)

Előre is köszi.
« Last Edit: 2012 May 23, 15:32:53 pm by tokmag »

Offline bitmester

  • Vezetett már fiestát
  • *****
  • Posts: 180
  • Segített?: +1/-0
Re:1.4 tdci fojtószelepház
« Reply #10 on: 2012 May 23, 19:00:50 pm »
...
Három hete volt egy kis időm, és kitakarítottam a folytószelepnél egy pár dolgot. Ez alkalommal kitakarítottam a légtömegmérőt is. Hát mit mondjak, megérte  :). Nem terhelem feleslegesen a fórumot vele, de ha valakit érdekel, akkor töltök fel képeket, hogy milyen volt és milyen lett.
...

Engem érdekel, töltsd fel légyszíves, ha van rá időd :)

Offline tokmag

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 18
  • Segített?: +1/-0
Re:1.4 tdci fojtószelepház
« Reply #11 on: 2012 May 24, 09:13:03 am »
Sziasztok,

Na a képek a légtömegmérőről ilyen before/after stílusban. Azt még hozzáfűzném, hogy a légtömegmérő nagyon érzékeny jószág. Én egy speciális spray-t vásároltam, ami nem hagy maga után lerakódásokat, és azzal pucoltam ki. Tudom, hogy ez itt nem a reklám helye, de a spray (amit én találtam) dobazán azt írja, hogy Air Sensor Cleaner.

Később még töltök fel képeket a folytószelepről is.

[a csatolmányt egy admin törölte]

Offline Tamás

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 213
  • Segített?: +8/-0
Re:1.4 tdci fojtószelepház
« Reply #12 on: 2013 October 09, 20:54:35 pm »
Sziasztok! Kerdesem az lenne, hogy mi modon tudom a legegyszerubb modon a fojtoszelephazat levenni, kipucolas celjabol? Valaszotokat elore is koszonom.
Eddigi autóim:
Alfa Romeo 75 2.4 TD 1990
Ford Fiesta 1.4 TDCI 2008 Fresh Plus
Jelenlegi autóm:
Ford Focus 1.6 TDCI 2010 Fresh

sztrakk9

  • Guest
Re:1.4 tdci fojtószelepház
« Reply #13 on: 2013 October 09, 22:48:01 pm »
Leveszed a turbó csövet/1 bilincs/ kicsavarod a három csavart ami fogja a fojtó szelepet és kész is!