Author Topic: 1.4 tdci hidegindítás  (Read 27170 times)

Offline Littleb

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 120
  • Segített?: +11/-2
1.4 tdci hidegindítás
« on: 2008 November 25, 14:25:03 pm »
Sziasztok!
Szerintetek normális az, hogy 0 fok körüli hőmérsékletnél 7-8 szor is meg kell forgatnia az önindítónak a motort mielőtt beröffenne?
1.4 tdci nincs benne 20.000km. Ez az első dízel autóm, de a családban van több is (Focus 1.6 tdci) és azok 3. vagy 4. fordulatra elindulnak. Még garanciális a járgány. Forduljak szervízhez vagy úgyis elhajtanának?
Angol fórumokon ismert az 1.4 tdcik gyakori hibája amikor levegősödik az üzemanyag rendszer (általában üzemanyagszűrőnél vagy valami pumánál amivel kézzel is fel lehet pumpálni a motorig az anyagot "primer pump") és ezért visszaengedi a naftát a tankba ezért kell sokat indítózni.
Nem szeretném ha a gari lejárta után roszabbra fordulna és nyúlhatnék mélyen a zsebembe.
Köszi
Gábor

tdci 1.4

  • Guest
Re: 1.4 tdci hidegindítás
« Reply #1 on: 2008 November 25, 20:19:08 pm »
Szia/sziasztok!
Mivel a fiestám (tdci) még nagyon fiatal, így a fusionunkról (tdci) szerzett szakmai és egyéb tapasztalatom osztanám meg hidegindítás ügyben.
Annak ellenére, hogy az autók napi használatban vannak, nem túl gyakran láttam az izzítás kontroll lámpáját. Csak a nagyon szélsőséges hőmérséklet befolyásolhatja az önindítózás idejét.(Én a nagy hidegben használok némi dermedésgátlót) Az üzemanyag szűrőbe épített fűtőszál garancia az optimális üzemanyag hőmérsékletre. Persze ehhez meg kell várni amíg, a program leellenőrzi magát. A sima szívó disselektől már jól ismert 2 izzítás 1 indítás is elősegítheti a mielőbbi beindulást. (nagyon hideg esetén)
A lelevegősödés nem tdci hiba! Az igaz, hogy a "közös nyomócsöves" autóknál előbb észlelhető a probléma.
Littleb  a lelevegősödés javítható probléma, amivel még garanciásan keress meg egy szervizt mert utána húzós lesz a számla.


Offline Littleb

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 120
  • Segített?: +11/-2
Re: 1.4 tdci hidegindítás
« Reply #2 on: 2008 November 25, 21:20:46 pm »
Akkor szerinted sem normális dolog a 7-8 fordulatig tartó "köszörülés".
Nem tudom, hogy levegős e, ez csak egy ok amiért tovább tarthat az indítás.
Megkeresek egy szervízt, remélem nem néznek hülyének a "3al többször fordul át a motor mint a többi hasonló fiestán" szövegemmel.. ;D

tdci 1.4

  • Guest
Re: 1.4 tdci hidegindítás
« Reply #3 on: 2008 November 26, 18:07:13 pm »
Semmi esetre sem normális ha ennyiszer át kell fordíttatni a mocit. Szerintem ha elmondod részletesen mi a jelenség, és meg beszéled velük, hogy ők is indítsák a hideg motort  (pl. reggel) akkor nem néznek hülyének.
Mindenképp kell, hogy ők is tapasztalják az általad elmondottakat. Saját tapasztalatom is az, látni, éreszi kell a hibát ahhoz, hogy javítani tudjam.
Ha "meggyógyul" írd meg mi volt a konkrét hiba, had tanuljunk mi is az esetedből.
Előre is köszönöm.  :notworthy:

Offline Littleb

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 120
  • Segített?: +11/-2
Re: 1.4 tdci hidegindítás
« Reply #4 on: 2008 November 26, 18:45:13 pm »
Én is ebben bízom, ha normálisan állok a szervízhez talán ők is elvégzik a dolgukat.
Az jutott még eszembe, hogy az első 2 fordulat még elég lassú, utánna már rendesen forgatja. Lehet, hogy az akku adta fel 2 év után? Önindító? Levegősödés? Izzitógyertya? Nem is folytatom..  ;D
Sok indítás volt és csak rövid távokat ment.
Bedobom szervízbe végülis ez a dolguk, hogy rájöjjenek mi a bibi.
Szólni fogok ha van eredmény.
Köszönöm

tdci 1.4

  • Guest
Re: 1.4 tdci hidegindítás
« Reply #5 on: 2008 November 26, 19:59:55 pm »
20000km-es gépnél még nem kell ilyen komoly dolgokra gondolni. Rövid távon használt autótól ne várjuk el, hogy 100%-on legyen az aku töltöttsége. 
Az aksi folyadékszintjét azért érdemes lenne ellenőrizni, hisz egy természetes párolgás normális jelenség.

Offline Littleb

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 120
  • Segített?: +11/-2
Re: 1.4 tdci hidegindítás
« Reply #6 on: 2008 November 26, 21:54:51 pm »
Én majd használom normálisan, sok autópálya, országút, kevés város. Ha 2 hét után is ilyen marad (kb 900km) akkor szervízhez fordulok. Addigra "kiég" rendesen a motor, meg az akksi is kap töltést, már ha ez a baja.

Sada

  • Guest
Re: 1.4 tdci hidegindítás
« Reply #7 on: 2008 December 01, 21:35:02 pm »
Sziasztok!
Szerintetek normális az, hogy 0 fok körüli hőmérsékletnél 7-8 szor is meg kell forgatnia az önindítónak a motort mielőtt beröffenne?
1.4 tdci nincs benne 20.000km. Ez az első dízel autóm, de a családban van több is (Focus 1.6 tdci) és azok 3. vagy 4. fordulatra elindulnak. Még garanciális a járgány. Forduljak szervízhez vagy úgyis elhajtanának?
Angol fórumokon ismert az 1.4 tdcik gyakori hibája amikor levegősödik az üzemanyag rendszer (általában üzemanyagszűrőnél vagy valami pumánál amivel kézzel is fel lehet pumpálni a motorig az anyagot "primer pump") és ezért visszaengedi a naftát a tankba ezért kell sokat indítózni.
Nem szeretném ha a gari lejárta után roszabbra fordulna és nyúlhatnék mélyen a zsebembe.
Köszi
Gábor

Hali!
Két dizel motoros kocsi ál nekem a csillaggarázsban a mostani hidegben tovább tart beindulnia mind a kettőnek. 1,4 ford tdci és 1,5 rönyö dci.
Nyáron a rönyö dizelnél sem várom meg az izztást jelző lámpa kialvását.

Offline Littleb

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 120
  • Segített?: +11/-2
Re: 1.4 tdci hidegindítás
« Reply #8 on: 2008 December 20, 18:35:32 pm »
Gondoltam leírom, hogy alakult a dolog.
Pár 100km autópályás és országúti használat és az autó tökéletes.
Kicsit túlparáztam ezt a dolgot...
Köszönöm mindenkinek a segítséget

Offline Littleb

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 120
  • Segített?: +11/-2
Re: 1.4 tdci hidegindítás
« Reply #9 on: 2009 February 20, 20:47:28 pm »
Ismét én, ugyanazzal a problémával. Sajnos mégsem oldódott meg a dolog magától.
Észrevettem, hogy az üzemanyagvezetékben buborékok vannak, elmentem szervízbe. Gariban cserélték a légszűrőház alatti vezetékeket és a kézi légtelenítő pumpát. Probléma nem múlt el, cseréltettem üzemanyagszűrőt. Még mindig nehezebben indul, a levegő még mindig a csőben. Rákérdeztem megint, azt mondták, hogy az injektoroktól "jön vissza" levegő és ez normális.

Néha jól indul néha sokat köszörül indulás előtt.

Videó arról amikor jól indul (kipróbáltam pár 1.4 tdcit azok is hasonlóan indulnak)
http://www.youtube.com/watch?v=xi-9fFejrRg
A háttérben a barátnőm kuncog, hogy most jól működik.. ;D -1 fok egész este állt

Videó amikor sokat forgat
http://www.youtube.com/watch?v=29vsfS7xt4Y
+3 fok egész este állt

sztrakk9

  • Guest
Re:1.4 tdci hidegindítás
« Reply #10 on: 2013 November 18, 10:58:49 am »
Sziasztok!
Kérdezném azt,h mennyi foknál kapcsol a fifi izzítása?
Mert eddig még csak 1x láttam világítani a lámpáját de akkor olyan -10 lehetett.
 :notworthy:

Offline Pityke

  • A mester
  • *****
  • Posts: 839
  • Segített?: +31/-13
Re:1.4 tdci hidegindítás
« Reply #11 on: 2013 November 18, 17:46:16 pm »
ha nem világít akkor is izzít.
Ford a márka Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
Fiesta MK2 1.6D 1984
Fiesta MK6 1.3 2004
Fiesta MK6 ST 2005

sztrakk9

  • Guest
Re:1.4 tdci hidegindítás
« Reply #12 on: 2013 November 19, 00:41:10 am »
Akkor viszont mi értelme a lámpának?

Offline tokmag

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 18
  • Segített?: +1/-0
Re:1.4 tdci hidegindítás
« Reply #13 on: 2013 November 21, 16:50:19 pm »
Míg meleg időben a vezérlő az izzítást csak arra használja, hogy a hideg motor alapjáratát egyenletesebbé tegye, addig hideg időben elengedhetetlen a motor indításához. Meleg időben indítózhatsz ahogy a gyújtást ráadtad. Hideg időben ki kell várni amíg a gyertyák felízzanak és egy kevéske hőt termlenek. Ezért van visszajelző, hogy tudd, mikor indítózhatsz. Amikor a lámpa kialudt, akkor indíthatod a motort, illetve amíg ég a lámpa addig nem indítózhatsz.
« Last Edit: 2013 November 21, 20:19:30 pm by tokmag »

sztrakk9

  • Guest
Re:1.4 tdci hidegindítás
« Reply #14 on: 2013 November 24, 17:11:16 pm »
Remélem igazad van! köszi a választ!  :notworthy: