Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : fenergie84 2012 July 28, 17:27:38 PM
-
Sziasztok!
Először is elnézést kérek, ha ez a téma már valahol felmerült, de sürgősen infó kellene nekem bal oldali féltengely szimering cserével kapcsolatban. Mégpedig az, hogy hogyan csináljam...
A kocsiban 1,25 duratec motor van 96WT-7F096-AC váltóval.
Előre is köszönöm a válaszokat :notworthy:
-
Én láttam, amikor az enyémben cserélték.
Igaz, hogy az enyém 1,3-as, de a váltó ugyanaz az IB5-ös.
Ha akarod leírom, hogy mit láttam, de fizikailag, meg technikailag is csak haladóknak való.
Van emelőd, brutális fizikumod és némi futóműszerelési gyakorlatod? :)
-
Azt megköszönném, ha leírnád mit láttál :notworthy:
Szombaton kínlódtunk vele még úgy is, h van tapasztalatunk ilyen téren, de konkrétan ez most kifogott rajtunk.
A féltengely a váltó felőli részen, a gumiharangnál szétjött, de a "csonkot" a váltóból nem tudtuk kiszedni...
Azt kétlem, h nem is lehetne, mert akkor az azt jelentené, hogy a váltót le és szét kellene bontani egy szimering cseréhez, ami szerintem nevetséges....
mód: egyébként a emelőm, műhelyem stb... van...
-
Akkor a nehezén túljutottatok. :)
A féltengelyt a váltóból az a szerelő sem tudta elsőre kivenni, akinél én voltam. Pedig ez egy féltengelyfelújító műhelyben volt. :o
A váltóban a féltengelyt egy szétugró gyűrű rögzíti. Kifelé kell erőt gyakorolni a tengelyre.
Egy olyan pajszer kell hozzá, aminek a vége majdnem derékszögű.
A szerelő egy megfelelő méretű anyát tett a tengely mellé (én mondtam neki :)), azon megtámaszkodott a pajszer és a hegyét féltengely gallérszerű részébe beakasztva ki lehetett mozdítani.
A lényeg, hogy az erőnek kifelé kell hatni és nem sugárirányban.
Majd írd meg, hogy hogyan sikerült. :)
-
Nagyon köszönöm az infót!!!! :notworthy:
Mi is próbáltuk feszgetni, kimozdítani, de nem sikerült, mert nem voltunk biztosak benne, hogy egyáltalán kijön.
Most legalább tudom, h igenis kiszedhető, csinálunk valami célszerszámot és kiszedjük belőle...
Annyit meg tudsz még osztani velem, hogy a szimering kivétele jár valami nehézséggel, mert ezek után már nem vagyok biztos semmiben. :)
Valószínű, h szombaton tudom újra szétkapni, a fejleményeket majd megírom...
-
Úgy emlékszem, hogy a szimmeringnél nem volt semmi trükk, a szerelő valamivel kipiszkálta.
A berakásnál sokat szórakozott, méricskélte, hogy mennyire van bent. Utána egy-két ponton beljebb kopogtatta.
Azután megint mért.
Csodálkoztam, hogy minek volt ez a móka? Nem ül fel a szimmering egy vállon?
De ezt biztos jobban tudod, én ekkor nem is mentem nagyon közel, nem láttam. :)
-
Értem.
Szerintem is fel kell ülnie egy vállra. Mondjuk ennél nem tudom, h hogy van, mivel még nem sikerült kiszedni a csonkot :)
Ezer köszönet az infókért, ha lesz fejlemény majd írok.
Üdv :notworthy:
-
Tegnap sikerült végre időt szakítani a szimering cserére.
A féltengely "csonkot" úgy sikerült kiszedni, hogy két irányból meg kellett feszíteni pajszerrel és kiugrott (jelen esetben 2 emberes volt a dolog). Kb. 6-7 dl olaj folyt ki a váltóból, kivettük a szimeringet, majd az újat a helyére, féltengely vissza, stb...
Az olaj pótlásához vettem gyári olajat (mivel csak ezt lehet kapni hozzá 5500 Ft/l), bele is öntöttem az 1 litert.
Este direkt olyan helyre álltam, ahol meglátszana, ha mégis csöpögne az olaj, de reggel örömmel konstatáltam, h nincs a kocsi alatt folt. Persze kell még idő, h teljesen megbizonyosodjak.
Köszönöm a segítséget! :notworthy:
-
Szívesen. :)
Az olajszint ellenőrzéshez egy kis imbuszkulcsot, vagy egy meghajlított drótot kell bedugni az olajbetöltő nyíláson.
A szintnek a nyílás alsó pereme alatt 5-10 mm-re kell lennie.
-
Megkérdeztem a boltban, h mennyi olaj kell a váltóba (2.4 l), az utántöltésnél abból indultam ki, hogy 6 dl kifolyt + még az idő során ami cseppesen elfolyt a váltóból, így úgy gondoltam 1 liter elég lesz.
Persze, ha sikerül, akkor még lecsekkolom a szintet valahogy :)