Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : bantoomi 2007 September 06, 08:01:46 AM
-
Sziasztok!
Én nem vagyok egy nagy szerelő mester, és az MK4-es fiestáig nem is nyúltam hozzá egy kocsihoz sem!:)) Deee...most hogy műszakizni volt a tütü, említettem a szerelő uraknak, hogy valami van az alapjárattal, és álló helyzetben néha lemegy az alapjárat úgy hogy szinte le akar fulladni. Erre felemelték az alapjáratot, hogy ne legyen gond, ha lemegy a fordulat...Ez a szerelés?:)) A történethez az is hozzátartozik, hogy a kocsiban nemrég volt egy légszűrőház hegesztés, amiről úgy gondoltam, hogy majd megoldja ezt a problémát, hátha ez okozza a false levegő szívást. Sajnos a sziszegő hang ezután is megmaradt... Van ötletetek, hogy hogy lehetne kinyomozni, hogy hol ereszt a rendszer, és hogy hol lehet visszatornászni az alapjáratot?:) No meg, hogy ez mennyire egyszerű, mert mint említettem nem vagyok profi:) Ha más lehet a gond azt is szívesen hallgatom!:)
Köszi előre is!
-
SZia!
Nekem mk4 esem van, lehet nincs köze a problémához, de pl nekem akkor esik le mindig a fordulatom (csak egy rövid időre majd újra helyreáll), amikor valami elektromos dolgot kapcsolsz be aminek relatíve nagy az áram felvétele!
Pl amikor a hűtő venti bekapcsol és alapjárat van akkor egy picit lemegy a mutató, majd vissza, de mondjuk nem tartós! (pl 2 elektromos ablak egyszerre, amikor leér...)
A műanyag házat hegesztették? Szerintem, ha van valami gáz van vele, akkor max kap + levegőt, ami nem a szűrőn keresztül megy, de szerintem az nem okozna ilyesmit! (Csak annyi hogy por, meg kosz jut a motorba ami nem tesz jól neki!)
Mert akinek pl direkt szűrője van...annak jobban szívja a levegőt!
Kb ennyi tapasztalatot tudtam megosztani! :)
Igen mondjuk sokszor a szerelők vagy nem tudják az okot, vagy csak költség és munkatakarékosságból barkácsolnak ezt-azt hogy jó azért ne legyen gond!
Sziszegő hang nekem is van, amikor rálépek a gázra, de csak egy kis ideig hallható! Szerintem normális dolog!
-
Az nagy áramfelvételű dolgoknál is játsza, ez teljesen így van! És ez normális? Szerintem azért nem :)
-
Én így szoktam meg... tudod nekem ez a normális... :D amúgy nem tudom mi okozhatja a dolgot... :-\ De ha van rá megoldás, akkor szívesen kiküszöbölném!
Báár mondjuk amikor a lámpánál engedem le az ablakot és leér akkor kicsit leesik a fordulat… olyankor a kipufogó mélyebben morog… 8)
Nem tudom hogy olyan lehetséges -e hogy a gyújtásba okoz valamit... vagy esetleg a computer zavarodik össze... vagy a generátor visszafogja a gépet... ilyen téren laikus vagyok! ???
Lelkes amatőr ahogy az egyik haverom szokott fogalmazni! ;D
Mondjuk az aksi ami benne van vén mint az országút...(na jó annyira azért nem...) de amikor mértem legutoljára tök jó adatokat mutatott... és amióta csak megvan a verda ezt produkálja!
-
Szia!
A fiestás könyvben olvastam az akkumulátor hibáinál, hogy a Kicsi a teljesítmény, vagy nagy
a feszültségesés oka a következő lehet: (szerintem a feszültség esésről lehet szó az esetünkben!)
- Túl kicsi a töltőfeszültség
- A csatlakozó saruk kilazultak, korrodáltak
- Az akkumulátor-motor-karosszéria testkapcsolat rossz
- Az akkumulátorsav szennyeződése
miatt túl nagy az akkumulátor önkisülése - Az akkumulátor elhasználódott, az
aktív massza kihullott a lemezekből - Elszulfátosodott az akkumulátor
És szerintem a végére jutott a lényeg! Lehet megtaláltam mi az oka! ::)
"A beszívott levegő mennyiségét a légmennyiség mérő méri. A légmennyiség mérő házában van egy elektromos fűtésű fűtőszál, amelyet az átáramló levegő lehűt. A fűtőszál hőmérséklete konstans értéken marad, ha a fűtőáram a beszívott levegő hőmérsékletének megfelelően változik. A fűtőáram ingadozásának megfelelően ismeri fel a vezérlőegység a motor terhelését és ennek megfelelően szabályozza a befecskendező üzemanyag mennyiségét."
A lambda szonda is ugyanezen az elven működik!
És szerintem ha gyenge az aksi, akkor jobban ingadozik az áram... és ez befojásolhatja a dolgot! Szerintem!
De azért valaki "szakértőí" véleményére is kíváncsi vagyok! Ez most csak okoskodás! ;D
-
Az nagy áramfelvételű dolgoknál is játsza, ez teljesen így van! És ez normális? Szerintem azért nem :)
nagy áramfelvételű dolgoknál teljesen normális h leesik a fordulat(ventillátor, szélvédő/hátsóablak fűtés, stb.)
probléma csak akkor van ha a kis áramú dolgoknál mint mikor mondjuk bekapcsolod a rádiót(csak a rádiót, itt épített HIFI-ről nem beszélünk).
ha kisebb áramfelvételű dolgoknál is leesik a fordulat vagy a nagyoknál túlságosan(nem marad egyenletes az alapjárat pl), akkor lehet az akkumlátor hibája ahogy irtátok. de ne feledjétek ha akksi nem érintkezik tökéletesen, vagy el van szulfátosodva, ezt legelőször azon veszitek észre h nehezebben indul a verda.
csak h kapcsolódjak a témához is, nem jártok messze egy esetleges megoldástól. nekem az escorton két dolog okozta az alapjárat ingadozásomat: 1. gyújtáselosztó megadta magát, de ennek a cseréje nem oldotta meg teljesen a problémát, így megnéztem az akksit, hát kicsit alacsony volt benne a vízszint. úgyh után kellett töltögetni. és persze a sarukat sem árt havonta leszedni picit megpucolni, és akkor nem lesz e téren sose bajotok.
-
Köszönjük!
Szerintem hétvégén átnézem az aksit újra fesz. mérővel meg a sarukat is kicsit letisztítom!
Úgyis most már jonnek a hidegek! Nem árt ha tudom hányadán állunk!
Amúgy én azért nem is fektettem nagy figyelmet az ingadozásra, mert pl ha csak a lámpát kapcsolom fel akkor olyan kicsi (kb egy mutató vastagságnyi), hogy alig lehet látni... de ha mondjuk refi, meg ködlámpa.. akkor már látványosabb. :P
Nekem kicsit ütődött volt az aksim (most nem röhögni :D) amikor volt az az incidens a szerelő szerint nagy ütést kapott az aksi és zárlatos lett.... de fura módon feltöltöttük és azóta jó... szóval nem is foglalkoztam vele!
Szerencsére kis dolgoknál nincs semmi gond! Pl neonokat bakapcsolom a kocsiban, meg ilyesmi.... de milyen dúrva lenne ha pl ahogy szól a baszus úgy ugrálna a mutató! :D
-
Köszönjük!
Szerintem hétvégén átnézem az aksit újra fesz. mérővel meg a sarukat is kicsit letisztítom!
Úgyis most már jonnek a hidegek! Nem árt ha tudom hányadán állunk!
Amúgy én azért nem is fektettem nagy figyelmet az ingadozásra, mert pl ha csak a lámpát kapcsolom fel akkor olyan kicsi (kb egy mutató vastagságnyi), hogy alig lehet látni... de ha mondjuk refi, meg ködlámpa.. akkor már látványosabb. :P
Nekem kicsit ütődött volt az aksim (most nem röhögni :D) amikor volt az az incidens a szerelő szerint nagy ütést kapott az aksi és zárlatos lett.... de fura módon feltöltöttük és azóta jó... szóval nem is foglalkoztam vele!
Szerencsére kis dolgoknál nincs semmi gond! Pl neonokat bakapcsolom a kocsiban, meg ilyesmi.... de milyen dúrva lenne ha pl ahogy szól a baszus úgy ugrálna a mutató! :D
én ha küldöm neki a zenét a fodszámmérő ugrál picit. igaz az alapjáratot nem hallom h nagyon ugrálna, de viccesen néz ki. :D
a lámpára nekem is csinálja h kicsit lejjebb van vele a fordulat, de alig lehet észrevenni a vízszint ellenőrzés óta, előtte lehetett látni a különbséget könnyedén...
-
Helló!
Nekem olyan bajom van,hogy néha nehezen indul a kocsi,és ingadozik az alapjárat de annyira,hogy le is fullad néha.
Mit tudtok nekem erre mondani?
Köszi előre is a segítséget
Üdv:Gaboy
-
Pontosan milyen autóról is van szó? Dizel? Benzines?Évjárat?Köbcenti?
Ha benzines akkor fusd le a szokásos köröket. Gyújtáskábelek rendben? Gyertyák állapota? Esetleg még benzinszűrő lehet a ludas.
-
Köszi!93-as 1.3-as benzines
Gyertyát ma cseréltem de így is baszakodott de ha beindul és megyek vele jol húz nem dadog teljeden jól megy,amúgy itt olvasgattam a fórumon,hogy lehet h az aksi a hibás és nagyon valószínű mert ha be kapcsolom a fényszórót már elkezdi az alapjáratos hülyeségeit ugyhogy fel töltöm és meglátjuk a végeredményt ha ez sem jön be akkor legyünk okosak :D Amúgy köszi az infót.
-
Elképzelhető...mert, ha zárlatos vagy túlságosan lemerült az akku, akkor a generátornak nagy áramot kell leadnia, az pedig elég sokat elvesz a motor erejéből...akár le is fulladhat alapjáraton.
Mérj rá műszerrel, mekkora a feszültsége. 12Volt felett kell legyen nyugalmi állapotban, ha meg beindítod felkell ugrania, "túráztatáskor" max 14,4Volt lehet a töltőfeszültség.
-
Üdv!
Nekem bár nem a Fiestával, hanem R19-el csinált hasonlót, de ott az aksi volt bűnös. Annyira gázos volt már, hogy amikor 24 órás alacsony feszültséggel töltöttük is, egy ideig jól muzsikált, de ha nem mentem vele 1 hétig ugyanúgy visszatért a hülyesége. Az aksicsere segített.
-
MK4-et vezetek nap mint nap cégesautóként, és egyszer volt olyanom, hogy hegyről lefelé leállt a gép. :)
Vicces... Ezt többször is megcsinálta, hegy nélkül is. :) Alapjárati motort kellett cserélni, azután megoldódott a probléma.
Próbálkozz vele. Ez lesz a gond. Az alapjáratot meg állítsák vissza.
-
hey!
nálam az alapjárat csak akkor megy le ha megáll az autó: részletezem:: megyek 5be pl 90el (tökmind1 mennyivel) aztán üresbe kapcsolok és gurulok. ford.szám 1500 körül és amikor megáll az autó, mármint nem mozog, akkor lemegy 800 körülre ami egyébként mindíg is volt. lehet hogy a hideg miatt csinálja?
help plz!
köszke :notworthy:
-
Emelt üresjárat!
Nekem is ugyan ezt csinálja!de nekem a fordszámmérő is érdekes...néha elég durván férremér!
Én is paráztam hogy mi a fene lehet,de megbarátkoztam vele és megtudtam hogy elvileg ez normális! :-[ :-\
-
hát ez érdekes hogy ez normális!
na mind1 azért kösz gondoltam nem olyan nagy gáz de azért mégiscsak....
elvileg így akkor többet eszik nem? bár persze bizt nem sokkal
köszke még1x
-
10 liter mellé 1 deci? :D szerintem nem számit :D
Mennyit eszik?
-
hát azért 10et nem de sztem egy 6-7 et simán
-
Igen...fura lenne! :)
Az én csacsim iszik annyit városban!
-
Az enyém is ingadozik, néha le is áll (RS1800) még ismerkedünk mert múlt hétvégén vettem asszonypajtás vezette 300km-t én eddig csak 50m -t mentem vele :( Majd a hétvégén ránézek mert előző tulaj csináltatott vele mindenfélét, ráköltött 2.000 fontot, hogy aztán eladhassa nekem az ebay-en 800-ért ;D Vett rá egy Mongoose kipuff rendszert- azt hiszem az lesz az első amit eladok róla, aksicsere lesz hétvégén-majd utána meglátjuk.
-
hey!
nálam az alapjárat csak akkor megy le ha megáll az autó: részletezem:: megyek 5be pl 90el (tökmind1 mennyivel) aztán üresbe kapcsolok és gurulok. ford.szám 1500 körül és amikor megáll az autó, mármint nem mozog, akkor lemegy 800 körülre ami egyébként mindíg is volt. lehet hogy a hideg miatt csinálja?
help plz!
köszke :notworthy:
normális jelenség, de nem 1500-on kéne lennie, hanem úgy 1100 körül amíg gurul az autó, van erre egy megoldás: a sebesség(VSS) jeladót le kell kötni, és nem fogja kiemelni a fordulatot guruláskor. bár sztem inkább emelje ki, nehezebben fullad le az autó és nem fogyaszt lényegesen többet ettől.
-
Sziasztok!
Nekem végül megoldódni látszik a probléma. Első körben az akkumulátor csere segített, megszünt a dadogás, és a gázadásokkor sem rángat! ;D A másik amit csináltam, az az alapjárati motor piszkálása. Szerintem nagyon el el lehet szennyeződve, és egy kis olajozás után sokkal gyorsabban áll vissza a normál alapjárati szintre. Gyanakszom, hogy ki kéne pucolni a filceket benne, de eddig még erre nem volt időm. Viszont nem teljesen ugyanolyan az alapjárati motor benne mint amit a FordKA oldalán találtam...ugyhogy ha van valakinek kimondottan Zetec-S motorhoz képes leírása az nem lenne rossz! ;D
Köszi a tanácsokat! :notworthy: :notworthy:
-
Ha az akkumulátor csere óta nem dadog és nem rángat,akkor lehet hogy a generátorod töltésével van a baj!
Ha nem tölt rendesen akkor az új akksid is hamar megadja magát,és visszajön a probléma.
A régi rossz akksid miatt sem kellett volna ezt produkálnia,ha jó a töltésed.
Szerintem vizsgáld ezt meg,hogy teljesen kizárd a későbbi meglepit! ;)
-
Köszi a tanácsot! Én is gondoltam ilyesmire, mert az utóbbi időben néha előjön valami kerregő hang. Olyan, mintha reszelne valami forgó alkatrész valamit. 2 másodperc és elhallgat. Biztos, hogy nem a gumi ér bele a kasztniba, mert egyenes úton produkálja, többnyire fékezéskor.
Aztán egy másik topikban írtam az ABS lámpás kalandomról, ami elvileg azért gyullad fel, mert nem elég a feszültséget kap az elektronikája... Sajnos ma megint felgyulladt. Mire készüljek? ??? :-[
-
háááát...
akkor feltétlen nézd meg a töltést,ahogy az ABS kapcsán tárgyaltuk!
valószínűleg töltés probléma lesz.2 lehetőség van:dióda,vagy szénkefe csere a generátorban(filléres)
vagy feszültségszabályzó
-
És ha még mindig rakoncátlankodik az az alapjárat akkor nézd meg az alapjárati levegőszabályzót is. 6-20 ohm -nak kell lenni az ellenálásának, nekem bejött. Csere és okésos.
-
Sziasztok!
Háát pénteken rám hozta a frászt a verda!
Nem akart indulni és mire nagy nehezen összeszedte magát, akkor meg elég durván dadogott + ugrált a fordulat olyan 1.800 és 500 között!
Majdnem úgy volt hogy a melóhelyemen maradok!
Minden csatit széthúztam majd WD-40-nel összeraktam. Csak pont az alapjárat motorját felejtettem el!
Majd 2 után elindultam szerelőhöz... olyan 3.000-es fordulaton :D (mert alapjáraton nagyon fulladozott szegény! kereszteződésben is előre nézelődtem nehogy nem kelljen állni) Majd beértem (kb 300 m volt, de ahogy kanyarodtam be hozzájuk, és levettem a gázról a lábam már azoknak fulladozott és alig fogott a fék, meg a kormány... volt para hogy elviszem a kaput!
Végül azt mondta a szerelő srác, hogy 3 dolog lehet ezeknél a mociknál.... vagy a levegő hőmérséklet érzékelő, vagy a légmennyiség mérő... vagy az alapjárati motor...
Odajött még egy srác és kihúzták az alapjárati motor csatiját.... és lefulladt... megfújkáltuk visszadugták és megint dadogott, de épp kimondta a srác hogy inkább vigyem szervizbe, mert ott pikk-pakk megnézik mi lehet a gázos... azonnal szépen folytonosan kezdett járni a moci... és azóta sincs semmi gond!
De a héten mindenképpen elviszem a Ford-hoz!
Majd beszámolok!
Amúgy ha aksitól van az hogy hidegen nem húz hanem visszatorpan, amikor gázra lépek akkor én is cserélek, mert szegényke kicsit oda van! Gondozás mentes, szerintem már sav nem nagyon van benne. Generátorom tökéletes állapotban van! Tölti rendesen az aksit!
De majd ha tudok valami konkrét választ akkor feltétlenül szólok, mert szerintem ez mások problémására is megoldás lehet! ;) ;D
-
Mindíg szóba jöhet az is, hogy a motor hamis levegőt szív.
A következő a forgatókönyv:
1. Kis rés van valamelyik gumicsövön. Bejön egy kis plusz levegő, amit a légtömegmérő nem mér. A keverék szegény.
2. A lambda szonda jele alapján a számítógép ad egy kis plusz benzint, a motor felpörög.
3. Az alapjárati motor elkezd lezárni.
4. A pörgés miatt elmozdul a motor, a rés bezárul, a fordulatszám leesik.
5. Ugyanez elölről. (Vagy leállás.)
És persze minden matatás a motortérben elmozdíthatja a csövet (vagy a szerelő minden csövet rányomkod a csatlakozójára) és ezzel a hiba eltűnik egy időre.
Két módszerről olvastam a felderítésre:
Féktisztító folyadékot (lényegében tiszta benzin) kell fröcskölni a gyanús helyekre. Ha lyukas a cső, megváltozik a fordulatszám.
Hallgatózni kell, esteleg úgy, hogy az ember egy csövet dug a fülébe és a másik végét odatartja a gyanús helyekre (sztetoszkóp).
Csak olvastam, nem próbáltam, mert az én gépem egy Schafhausen. :)
-
Le tudná v.ki röviden írni, hogyan tudom kipuconi az alapjárati motort? (azt sem tudom, hol van... :( )
Köszi.
-
szia nekem xr2i-nél ha ingadozott az alpjárat a levegőszűrő melett van egy kis henger amire egy csatlakozó ment ezt levettem megtisztogattam de hogy maga a motort tisztitani?üresjárati szabályzó szelep ez a neve azt hiszem de bizonytalan vagyok,RyAn-nek van egy jó kis könyve hátha tud neked biztosabb infót
-
Le tudná v.ki röviden írni, hogyan tudom kipuconi az alapjárati motort? (azt sem tudom, hol van... :( )
Köszi.
magát a motort nem tudod, és nem is szabad kipucolni, le kell szedned a motort, és az alapjárati szelepet kell leszedni róla és megtisztítani. mondjuk beáztatod egy estére gázolajba stb.
-
Egy kollégámnak Mondeoja volt, az ő alapjárati "motorja" úgy nézett ki, mint egy mágnesszelep 0 - 12 V szabályzással (nagyobb fesz.= nagyobb nyitás). Ha megszorult, nem volt alapjárat szabályzás. Autószerelő szerint 2 db 6-os csavar kivesz, féktisztító spray + sűrített levegő, kosz ki, megint jó egy hónapig vagy újat vesz ( kb. 32000 Ft), és újra koszolódik!
-
szia nekem xr2i-nél ha ingadozott az alpjárat a leveg?sz?r? melett van egy kis henger amire egy csatlakozó ment ezt levettem megtisztogattam de hogy maga a motort tisztitani?üresjárati szabályzó szelep ez a neve azt hiszem de bizonytalan vagyok,RyAn-nek van egy jó kis könyve hátha tud neked biztosabb infót
Sajnos a "Nagykönyv"ben nem tesz emlitést ilyen dolgokról de egyik este jobban átolvasom hátha csak átsiklottam fölötte :-\
-
Zetec 1.25 nél így néz ki a dolog! :)
Nálam a csatlakozók megfújkálása WD-40-nel az is sokat segített.... amúgy az kenő, tisztító.... feladatra is jó! ;)
Néztem a nagykönyvet én én sem találtam semmit!
Alapjáratról ennyit:
"A gyújtógyertya működése határozza meg az indítási készséget, az alapjárat stabilitását, a gyorsítást és a legnagyobb sebességet."
meg hogy ha rángat alapjáratban a verda akkor lehet váltó... hiba
Biztos úgy voltak vele, hogy egy ilyen nem igazán javítható alkatrészt nem írnak bele... mert úgyis szerelő, vagy szervízes foglalkozik vele!
[a csatolmány törölve]
-
Zetec 1.25 nél így néz ki a dolog! :)
Nálam a csatlakozók megfújkálása WD-40-nel az is sokat segített.... amúgy az kenő, tisztító.... feladatra is jó! ;)
Néztem a nagykönyvet én én sem találtam semmit!
Alapjáratról ennyit:
"A gyújtógyertya működése határozza meg az indítási készséget, az alapjárat stabilitását, a gyorsítást és a legnagyobb sebességet."
meg hogy ha rángat alapjáratban a verda akkor lehet váltó... hiba
Biztos úgy voltak vele, hogy egy ilyen nem igazán javítható alkatrészt nem írnak bele... mert úgyis szerelő, vagy szervízes foglalkozik vele!
Az alapjárathoz mi köze a váltónak?
-
Az alapjárathoz nincs köze... a rángatáshoz van köze :) Ha rángat a verda!
-
Szerintem, ha a motor pörög üresben ( gázpedálra lépve felbőg - elhalkul, egyenletes ) , akkor ok. Maradt a kupplung ( csúszik, recseg, darabos, stb. ) vagy a váltó, ami ugye direkt hajtást ad tovább, tehát kizárva.
GONDOLKODJUNK, HOGY SEGÍTHESSÜNK!
-
Értem értem! :notworthy:
Én csak azt írtam ki ami a könyvben volt! :)
A hibák és megoldások résznél
-
Hát, még nem volt időm rendesen ránézni a dologra, de ezt a mágnesszelep-dolgot majd lecsekkolom... tán holnap.
De a tünetek egyre rosszabbak: Alig indul a gép (csak gázadásra). Alapjárat szinte alig van, ha megyek vele, feltűnően halk a motor, kereszteződésnél, pirosnál leáll.
Megnéztem a gyertyákat, csupa korom mindegyik (pedig 2 napja még tökéletes volt minden, a gyertyák kb. fél évesek).
Aztán valamit elb**tam: ahogy lehúztam a pipát az egyik gyertyáról, a gyertyán maradt a pipa belseje, az a kis fém bisz-b*sz, ami beszorítja a vezetéket. Ezt elvileg vissza lehet operálni, nem? Na mindegy. Majd holnap tisztogatok, ma már nem...
-
Aztán valamit elb**tam: ahogy lehúztam a pipát az egyik gyertyáról, a gyertyán maradt a pipa belseje, az a kis fém bisz-b*sz, ami beszorítja a vezetéket. Ezt elvileg vissza lehet operálni, nem? Na mindegy. Majd holnap tisztogatok, ma már nem...
Lehet, hogy ez a hiba gyökere. Szerintem ne barkácsolj!! Vegyél új kábeleket. Elég sanszos, hogy ez megoldja az eredeti problémádat is.
-
Hát, még nem volt időm rendesen ránézni a dologra, de ezt a mágnesszelep-dolgot majd lecsekkolom... tán holnap.
De a tünetek egyre rosszabbak: Alig indul a gép (csak gázadásra). Alapjárat szinte alig van, ha megyek vele, feltűnően halk a motor, kereszteződésnél, pirosnál leáll.
Megnéztem a gyertyákat, csupa korom mindegyik (pedig 2 napja még tökéletes volt minden, a gyertyák kb. fél évesek).
Aztán valamit elb**tam: ahogy lehúztam a pipát az egyik gyertyáról, a gyertyán maradt a pipa belseje, az a kis fém bisz-b*sz, ami beszorítja a vezetéket. Ezt elvileg vissza lehet operálni, nem? Na mindegy. Majd holnap tisztogatok, ma már nem...
Sziasztok!
Új vagyok a fórumon és mondhatni a Fiesta tulajdonosok között is. Tavaly nyáron sikerült hozzájutni egy 1994-es, MK3-as, 1.1-es motorral szerelt autóhoz. Nem volt vele gond, egészen tavaly őszig, télig, mikor előjött a fent említett probléma nálam is. Azaz lefulladt az autó piroslámpánál való megállás során, kanyarodáskor, stb... Mivel pesten járok vele főleg, ez az itteni forgalomban elég nagy problémát jelent. :(
A problémát azzal sikerült megoldani, hogy az alapjárati motort kicseréltük. Nem újra, csak bontott alaktrész volt.
Nagyon örültem, mert a lefulladásos probléma megszünt, így tünetmentes volt az kicsikocsi. :)
Viszont a múlt héten, miután csütörtökön leparkoltam, péntek reggel nem indult az autó. Mint később kiderült, az ok az volt, hogy a gyertyák teljesen kormosak voltak. A tisztításuk után újra indult a gépsárkány.
A kérdésem az lenne, hogy mi lehet a kormolódás oka? Nem tökéletes égés? Ez miért lehet?
Ja, igen! Kb. egy éve lettek cserélve a gyertyák, azóta kb 10 ezer km utat tettünk meg.
jocc! az lenne a kérdésem, hogy sikerült-e kideríteni, hogy mi okozza a kormosodást?
Esetleg másnak van-e ötlete?
A válaszokat előre is köszönöm!
Üdv!
-
Szeva.
nekem is volt ilyen problémám, egy 91-es 1.1-es fiestával.2x is.
először akkor állt le amikor fékeztem, álló helyzetben is,ez a fékrásegítő töknek volt a hibája, a második esetben pedig a kartel gáz fojtogatta a motort és azért járt így.
szelepfedél ,kartelcső levezetés és már jó is volt.
-
Sziasztok! Egy olyan kérdésem volna, hogy egy mk3 xr2i 1,6-os fiestának mi a normális alapjárati fordulatszáma? most nekem 1500-1900 között szokott ingadozni. ...a kipufogó nagyon rossz az is befolyásolhatja, de ez amúgy nem magas? ...hát simán tudok 3-asba kapcsolva 40 km/h-val menni, úgy, hogy nem is nyomom a gázpedált ;D
-
Sziasztok! Egy olyan kérdésem volna, hogy egy mk3 xr2i 1,6-os fiestának mi a normális alapjárati fordulatszáma? most nekem 1500-1900 között szokott ingadozni. ...a kipufogó nagyon rossz az is befolyásolhatja, de ez amúgy nem magas? ...hát simán tudok 3-asba kapcsolva 40 km/h-val menni, úgy, hogy nem is nyomom a gázpedált ;D
egy kérdést elég csak egy helyen feltenned. megtaláljuk, a másik topicban válaszoltam.
http://www.fordfiestaklub.hu/component/option,com_smf/Itemid,95/topic,221.msg12893/topicseen,1/#new
-
Ha tud valaki segiteni eloreis koszonom
egy 2000 eskiadasu Fordfiesta 1,8 DCL idonkent az elso gazagas utan nem jon visza az alapjarat a normalisra magasab marad regeb egy gazolaj szuro csere megoldotta a jelenseget ,de most mind gyakrabban eloal . Ha tudna valki segiten eg szervizkonyvel.
-
1.4 CVH központi injektoros...
a hiba az alábbi:
az alapjárati csavart ami van az alapjárati motornál maxra kitekertem mert leállt nem tartotta az alapjáratott egy másodpercig sem...
tehát kitekertem kb 10 mpig tartja aztán 1500-as fordulaton aztán leviszi 1000-re aztán 500-ra utána meg paff leáll...
mi lehet a baj?! ??? ???
-
alapjárati motor szét,kitakarit összerak... ;) ;D
nem tuti de egy probát megér
-
az a kis nyomós cucc? mint egy kis ujj úgy nézki és ha olyanja van akkor kinyomja a kis bizbaszát ha meg olyanja akkor meg be..?
-
ŐŐŐŐŐŐ...... ???nemtudom hogy néz ki csak azt tudom hogy van benne.ill ez igy nem teljesen igaz az enyémbe tudom meik az ;D
-
Sziasztok
Régóta olvasgatom már a fórumot és pár hasznos dolgot sikerült már felhasználnom is de csak most jött el a pillanat, hogy regisztráltam.
Ugyanis egy olyan problémával kerültem szembe amit nem tudok megoldani. Igazán idevágó topic-ot nem találtam de talán itt is kaphatok érdemi válaszokat, segítségeket.
Szóval egy 1991-es évjáratú 3 ajtós, 1.1-es, karburátoros Fiestám van december óta. Megörököltem bátyámtól aki nem bánt éppen vele jól de én mindent elkövetek, hogy rendbe legyen mégis nála rendesen működött, nálam meg nem mondhatnám.
Az lenne a probléma, hogy egyrészt míg be nem melegszik a motor folyton leáll. Nincs alapjáratom csak gáz adagolással tudom megoldani a problémát. Gondolom az automata szívató nem akar bekapcsolni de nem tudom mit lehetne vele tenni... igazából azt sem nagyon tudom melyik akarna lenni. Aztán ha szépen bemelegedett nincs is vele gond... húz rendesen meg minden aztán egyszer csak hirtelen az egyik (vagy talán több) henger leáll és totál erőtlenné válik, a gáz adásra szinte nem is reagál. Felnyitom a motorháztető és érzem, hogy az utolsó gyertya kábel majdnem tűzforró a többi meg langyos. Érdekesség, hogy egyszer csak menetközbe magára talál majd megint elmegy az erő. Nem rég cseréltem benne gyertyát és akkor úgy tűnt minden oké (persze amíg be nem melegedett akkor is leállt de abban szinte biztos vagyok, hogy az automata szívató a ludas), kapott 10 liter benzint és 5 liter etanolt és tépett is gyönyörűen. A hiba már az etanol előtt is megvolt szóval nem hiszem hogy azzal lenne a gond.
Fontos úgy érzem kiemelnem, hogy édes drága testvérem kb. 5-6 évig nem csinált az autón olajcserét, se olajszűrő cserét de még benzinszűrő cserét sem... Ezek a dolgok azóta már meglettek csinálva de mintha csak ártottak volna az autónak mert a problémák azóta jöttek elő. Addig ő rengetegszer megtette a Miskolc Debrecen távot minden gond nélkül én meg már a városba se merek vele kimenni. Lehetséges, hogy a lerakódott olajsarat sikerült bemosni valahova a friss olajjal (vagy az olajcsere előtt használt motortisztító folyadék szedte fel a lerakódást ami átkerült fontosabb részekhez) és ez is lehet a probléma forrása? Nagyon érdekelne, hogy milyen anyaggal és milyen művelettel lehetne tényleg hatékonyan kitisztítani a motort belülről?
Igazából abban bízom, hogy valakinek volt hasonló gondja. A gyertya hőértéke nem lehet mert ez már a második szett NGK gyertya ami benne van és azoknak semmi bajuk. Belevalók ez tuti. A gyertyakábelre tudok gondolni de sajnos tartok tőle hogy nem lesz szerencsém és valami motorikus probléma lesz. A sok éves elhanyagolást meg kell fizetni valakinek csak kár, hogy pont nekem...
Apropó még egy kérdés. Honnan lehet az tudni, hogy mikor van ideálisan beállítva a levegőszűrő doboza vagy mi az? Ahol szívja befele a levegőt ott van egy kis biz b*sz amit lehet forgatni de nem tudom hol van a helyes irány. Arra már rájöttem hogy a benne lévő lapát erősségét állítja, hogy inkább kintről szívjon vagy nem is tudom én mit szív ott a másik részen amibe becsatlakozik :D:D. Azért mert néha volt olyan érzésem mintha nem égetné el rendesen a benzint... mintha nem kapna elég levegőt.
Jah és még valami a fenti problémáról... természetesen üresbe is szenved. Hiába nyomom a gázt (persze hallom, hogy a motor nem jár szépen akkor se) mintha nem történne semmi.
Elnézést, hogy ilyen hosszú lett... valószínű, hogy a szerviz lesz a sorsa de ha olyasmi dolgok ezek amiket én is megtudok csinálni akkor nem vernék el súlyos 10 ezreket csak a szerelő áldozatos munkájára :D. Értékelem a szaktudást de hát komoly pénzek ezek amiket ha lehet inkább megtakarítanék egy kis időráfordítás fejében.
Köszönöm a válaszokat előre is.
Üdv: adix
-
levettem az aksi sarut vissza raktam egy kis idő múlva és megbolondult az autóm...
se alapjárat és mellette rángat is fullad /az átalakítóhoz nem nyúltam az eddigi legjobb beállításokkal megy/
regébben is meg volt ez a hiba de kezd már a tököm tele lenni
ja és 1.4 CVH még a régi CVH
-
Még mindig csinálja? Nem normalizálódott 8-10km után?
-
Amig a komp újrakalibrál, addig sem szabad fuldokolnia.
Nekem az újraprogramozás úgy jelentkezik, hogy játsszik az alapjárattal - 1500-2500 között, és dönti be a nyálat, csak úgy füstöl a paripa.
-
Cseréld le az összes jeladó elektronikát ami a motorvezérlőnek küld adatot, hidd el megoldódik, ja és közel 10évig nem romlik el újra.
Én ráfordítottam közel 40ezer forintot, és élvezem az 5-6 liter fogyasztást. Na jó most a télen 7liter sok hideg motor.
Visszajött az ára.....
Tudod mi fog engem idegesíteni?????
Ps: Voltunk Salzburgban telelni, a pályán 7litert evett 4300-as folyamatos fordulaton, 150km/h. 1.3iohv
szegénykét kínoztam egy kicsit. Hú olyan nagy hó volt ott, ki kellet ásni a szöcskét.
-
már kezd beállni a drágám de most is tartja 1000-es fordulaton és paff leáll... fordulaton is ugyan ez van.. kicsit megszakad ujra indítom és semmi igaz csak hidegen adja a hülyét melegen nem :)
folytószelep potmétert kellene cserélni nekem van egy olyan érzésem... másnál is lassan reagál?! múltkor szét szedtem /levetettem a helyéről/ és játszottam vele egy kicsit hírtelen "padlót" adtam neki és semmi aztán lassan adtam neki "padlót" na akkor reagált másnál is megvan ez a jelenség?!
lassan már azon gondolkozok hogy kivágom az injektort a pics.be aztán karbisra csinálom... csak hát kicsit macerás mert össze függ minden az elektronikánál.. ez küld jelet annak na meg amannak de amaz vissza nyomja a jelet... tehát :S
-
Nálam is ludas lehet a fojtószelep potija. Teljesen lepergett a szigetelése, amit én pótoltam, de nem hiszem, hogy a helyére tudtam visszarakni. Azóta mindig melegítek indulás előtt, akkor már használhatóbb, de sosem fuldoklik, és az alapjárat is tökéletes, kivéve, amikor egy kicsit ingadozik. De nem emelten pörög! Viszont most jól fogyaszt. ;D
És igen, később reagál, mert Te adod a levegőt, de a CPU még nem adja a nyálat, csak késve, mert nem érzékeli, hogy nyomtad a gázpedált.
-
tehát akkor normális dolog hogy lassan reagál a potméter...
-
Sziasztok!
Van egy nagyon nagy problémám! Ha megyek az autóval és sebességet akarok váltani akkor nem leesik a fordulat ha nem nagyon megemelkedik, kb 2500-3500 ig is néha! Olyan rossz érzés megállni egy lámpánál mert 2500-3500 között van a fordulat mintha el akarna repülni és mindenki azt nézi hogy meghülyültem hogy álló helyzetben a gázt nyomom. Ilyennel még nem találkoztam! És még egy olyat is észrevettem hogy ha lassítok az az megnyomom a féket akkor kb 2-3 millimétert megmozdul felfele a fordulatszám mérő. Ez mitől lehet? Aki tud segítsen mert nagyon zavaró a dolog és szeretném én megoldani ha tudom mert elég volt már a sok munkadíj kifizetésből. Azt inkább bele tankolnám! :) Előre is köszi mindenkinek!
A Buksi típusa: Fiesta 1.3i 1995-ös
-
Valaki hajoljon be a fékmunkahengeredhez és hallgassa meg, hogy sziszeg-e amikor nyomkodod?
Ha igen, akkor a membrán halott, és főfékhengercsere sztem.
-
Valaki hajoljon be a fékmunkahengeredhez és hallgassa meg, hogy sziszeg-e amikor nyomkodod?
Ha igen, akkor a membrán halott, és főfékhengercsere sztem.
Köszi! akkor majd megnézzük!
-
sebességet akarok váltani akkor nem leesik a fordulat ha nem nagyon megemelkedik, kb 2500-3500 ig is néha! Olyan rossz érzés megállni egy lámpánál mert 2500-3500 között van a fordulat mintha el akarna repülni és mindenki azt nézi hogy meghülyültem hogy álló helyzetben a gázt nyomom.
A Buksi típusa: Fiesta 1.3i 1995-ös
Nekem már sikerült találkoznom ilyennel, mikor elfelejtettem a szivatót visszatolni (tehát az enyém még manuális)
gondolom tied már automata :) én azt nézetném meg ;)
-
Nekem már sikerült találkoznom ilyennel, mikor elfelejtettem a szivatót visszatolni (tehát az enyém még manuális)
gondolom tied már automata :) én azt nézetném meg ;)
Köszke Billy! Mi is mostmár erre az egyre gyanakszunk! már minden mást átnéztünk! Köszke szerintem a héten megnézetem és akkor majd elválik és meg is írom!
Köszi!
-
Nekem már sikerült találkoznom ilyennel, mikor elfelejtettem a szivatót visszatolni (tehát az enyém még manuális)
gondolom tied már automata :) én azt nézetném meg ;)
Figyu Billy!
Most az a helyzet hogy eltünt egyik pillanatról a másikra ez a problémám! ??? Ezt mostmár nem értem és annyira le tud esni az alapjáratom váltás közben hogy egy pillanatra le is áll az autóm! ??? És itt már a szerelőm se tud mire gondolni! Esetleg ha valaki tud segíteni rajtad kívül annak nagyon örülnék mert mostmár rohadtúl kezd idegesíteni!
Előre is köszi!
-
VSS, alapjárati tolattyú, vákuumcsövek. ezeket kéne átnézni.
-
Segítsetek: fojtószelep-potmétert keresem.
Állítólag az injektoron van, és belemegy a kartergázcső.
Valami fotót tudnátok mutatni?
1.3 cfi - köszi!
-
VSS, alapjárati tolattyú, vákuumcsövek. ezeket kéne átnézni.
Szia!
Találtam egy vákumcsövet ami ki van húzva valahonnan de sehova nem illik az az nem találom a helyét! De majd teszek fel egy képet hogy megmutassam! A másik része meg az hogy eddig rendesen működött minden és kicseréltem az akku sarukat mert az egyik el volt törve és most megint 2500-3000-en is pörög a motor! ???
lassan tényleg az lesz hogy alápörkölök!
-
Mivel leszedted a sarut, ezért az akksit is "kivetted".
Ilyenkor szokott ilyet csinálni. Elvileg újraprogramozza magát az ecu.
Mész vele, aztán elmúlik.
-
Mivel leszedted a sarut, ezért az akksit is "kivetted".
Ilyenkor szokott ilyet csinálni. Elvileg újraprogramozza magát az ecu.
Mész vele, aztán elmúlik.
Köszönöm az infót! De ez kb meddig tarthat?
-
Rövidtávot, 5 km alatt pl. az én esetemben. Otthonról indulva 5 km-en végig tudok kapcsolni 1-5-ig, különböző fordulattartományokban, 0-70 sebesség között. (Parkoló, kis utca, lámpák, Árpád-híd, Váci út). Mire átérek a hídon, már beáll az alapjárat. Addig pedig játszik, 1500-2000 körül.
Egyszer Suzukis gyorsulgatni akart velem, azt hitte direkt bőgetem a gépet :DDD
-
Segítsetek: fojtószelep-potmétert keresem.
Állítólag az injektoron van, és belemegy a kartergázcső.
Valami fotót tudnátok mutatni?
1.3 cfi - köszi!
légszűrő alatt van vezetőoldalon.
megtalálod vagy piros vagy fekete 3 vezetékes kis cucc...
nem megy rá semmilyen cső...
itt a fekete : (http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSseY7jOCGRXlsn8FjtiLZsFLk51hTuScNKNgdWWekZeFCLrujdXw&t=1)
-
Te se menjél fotósnak :)
Azért köszi, legalább elindulok valamin.
Egyébként Kobi mondta, hogy belemegy a kartergázcső.
Torpanás egyébként lehet attól, hogy ez bekoszolódott, igaz-e?
-
nekem nincs CFI-m igy nem én csináltam a képet ;)
örülj h találtam ilyet neten ;D
nem tom sajnos de ez inkább alapjáratot baszkurálja el.
torpanás az inkább lambda és vagy gyújtás :-\
-
Lambda cserélve volt. Akksit is leszedtük, hogy újraprogramozzon. Lehet rá kéne dugni gépre, hogy kinullázzuk a hibakódot. Márha ez a kezdetleges ECU tárol egyáltalán ilyeneket.
-
mennyi időre szedted le akksit? és milyen lambda került bele?
-
Négyeres? Tipusazonos, mert a dugója, és erek száma-bekötése kopp ugyanaz volt, csak a réginél szakadt volt az egyik drót. Elég sokáig lenn volt, fél-1 órát.
Előtte is csinálta egyébként. Gázt adsz, nagyon minimálisan gondolkozik, aztán "meglódul" - már amennyire engedi lódulni a 60 gebe :)
Én turbólyuknak hívom :DDD
-
nekem Bosal szondával csinál ilyet... :-\
-
Rövidtávot, 5 km alatt pl. az én esetemben. Otthonról indulva 5 km-en végig tudok kapcsolni 1-5-ig, különböző fordulattartományokban, 0-70 sebesség között. (Parkoló, kis utca, lámpák, Árpád-híd, Váci út). Mire átérek a hídon, már beáll az alapjárat. Addig pedig játszik, 1500-2000 körül.
Egyszer Suzukis gyorsulgatni akart velem, azt hitte direkt bőgetem a gépet :DDD
Engem meg már 2 napja hülyének néznek a lámpánál hogy bőgetem a motort 2000-3000 között! Azt hiszik nem tudok vezetni és még mindig nem állt be rendesen! És napi 5-8 km biztos van az autóba csak az 5. fokozatot nem szeretem használni városban 60 alatt és pedig városban csak szabályosan 50-el megyek ;D De pl vasárnap megjártam Csákvár-Dunaújváros szakaszt 73 km háztól házig és még mindig bőg a motor mint állat! pedig ott használtam minden fokozatot! így már tényleg nem vágom, hogy akkor az enyém miért makacskodik?!
De azért köszi
-
Sziasztok!
Megoldódott a problémám, csak most az ellenkező baj van vele hogy annyira leesik az alapjáratom váltás közben hogy leáll a kocsim! és menet közben rángat még 80-90-100-nál is! Ha meleg ha hideg az autó!
Asszem mostmár alágyújtok mert kezd elegem lenni belőle! :'(
-
Sziaztok
Van egy 90-es MK3-asom 1.4-es Karbis, Benzines és az elmúlt időszakban azt csinálja hogy amikor elindítom egy 5 másod percig tartja az alapjáratot aztán elkezd akadozni a motor működése és ha nem adok nagy gázt akkor meghal. Ha csak kis gázt adok akkor is meghal. Felkell pörgetnem 2000-2500 ra utánna szépen be áll az alapjárat.
Segítsetek mitől lehet ez?
Üdv
Mindenkinek
-
Nekem már sikerült találkoznom ilyennel, mikor elfelejtettem a szivatót visszatolni (tehát az enyém még manuális)
gondolom tied már automata :) én azt nézetném meg ;)
Ezekben nincs automata szívató, itt már a computer csinál mindent!
-
Mivel leszedted a sarut, ezért az akksit is "kivetted".
Ilyenkor szokott ilyet csinálni. Elvileg újraprogramozza magát az ecu.
Mész vele, aztán elmúlik.
Van egy jó módszer az újratanításra:
- akksisaru le minimum negyed óraára(ekkor törlődik a hibatár),
- majd vissza, és beindítani az autót, engedni, hogy alapjáraton ketyegjen 3 percet,
- aztán emeltebb, kb 1250-es fordulaton 2 perc (nyilván érzésre fordulatszámmérő hiányában)
- és ezek után jöhet a 8km változatos menet, figyelve arra, hogy tötymörgés ne legyen, és minden fokozatban ki lehessen húzatni.
A 8km megtétele után záródik a tanítási szakasz...
Ha továbbra is fennáll vmi probléma, ami inkább elektromos, mint mechanikus, akkor a tanítási szakasz végén visszakerül a hibakód a hibatárba, és ismét előjön a probléma. Ha a probléma a tanítási szakaszban is fennáll, akkor ott inkább vmi mechanikusabb probléma lehet, gondolok itt gyújtás, üa rendszer, dugulás...
-
Szevasztok Cartársak !
Kérdéssel fordulnék hozzátok , mivel van a családban egy megbecsült 99-es évjáratú 1,25 -ös (Z-Tec S) benzines Fiesta , kéziváltóval ( ez ha jól értelmezem , akkor MK5 -ös ).
diganosis:
Egy ideje olyan hibajelnséget produkál , hogy miután már réges-rég bemelegedett a motor, akkor kb 3000/min körüli fordulaton pörög a motor , amíg az autó mozgásban van. Üresben (N) , vagy kinyomott kuplunggal , az teljesen mindegy. Amikor megállunk vele, akkor szépen visszaejti a fordulatot oda , ahol melegen normális ( 840 - 930 /min ) .
Kicsit érdeklődtem már , és olyan információt kaptam , hogy van valahol a "váltóban" ( kívülről támadható helyen) valami jeladó , amely ha elájul , akkor ezt a hibát produkálja a gépezet.
Kérdésem az volna, hogy rendelkezik-e valaki itt tapasztalattal , ugyan ilyen hibát illetően ? - Valaki már írt hasonlót és a VSS jeladót említette ......
Amennyiben igen, milyen (főleg milyen gyári cikkszámu ) alkatrész cseréjével abszolválta az esetet ???? A cserélendő alkatrészről , tudna-e valaki robbantott ábrát beszúrni , és/vagy online Ford alkatrészprogramhoz pontos link -et beszúrni ???? - Bevallom , én nem találtam szabadon hozzáférhető online alk.programot ( csak letölthető változatot , de azt jegelném ha lehet ... ).
Minden segítő infót öremmel fogadnék , de azt szeretném kérni , hogy inkább azok írjanak , akik maguk is átestek a fent olvasható hibán !
Segítségeteket előre is köszönöm !
-
A szenzor neve stimmel, ő a VSS (Vehicle Speed Sensor). Első nekifutásra valamelyik alkatrészes topikban ajánlom megkérdezni, mennyibe kerül (Adás kategóriában megtalálod őket).
-
Üdv.
Tavaly nyáron vettük a verdát, klímát használtuk, minden rendben volt.
A napokban bekapcsoltam a klímát és arra lettem figyelmes, h váltáskor lefulladt az autó.
Ma kicsit próbálgattam alapjáraton és az a jelenség, h klíma nélkül hibátlan az alapjárat de ha bekapcsolom akkor majdnem lefullad majd emel a fordulaton furcsa csörgő hangal társulva, a klíma ki be kapcsolgat majd pár ilyen ingadozás után a klíma bekapcsolva marad de az ingadozás marad. Ha kikapcsolom a klímát minden ok.
Próbáltam féktisztítóval befujkálni az alapjárati motort de nem változott a helyzet.
Majd ekkor eszembe jutott, h a télen embléma csere és átvizsgálásra voltam a verdával márkaszervízben és akkor észrevették, h a kartergáz visszavezető T alakú cső szét van málva. Kérdezték is tőlem, h nem volt magas az alapjárat amire én nem-el válaszoltam. A csövet kicserélték, semmi változást nem vettem észre.
Most, h próbálkoztam fogtam és lehúztam ezt a csövet, az alapjárat megugrott egy kicsit majd beállt. Ha lehúzott csővel bekapcsolom a klímát minden ok, picit leesik a fordulat bekapcsoláskor majd beáll és tartja, nincs ingadozás. Ha ilyenkor rádugom a csövet lefullad a motor.
Linkelve egy video klíma nélkül majd klíma bekapcs. Kartercső a helyén.
http://youtu.be/jEm1iMdUXXs
Valakinek ötlete mit kellene még megnéznem?
köszi
-
Klíma nyomásszabályzó... ;)
-
Klíma nyomásszabályzó... ;)
de annak mi köze van a kartergáz visszavezető csőhöz?
ha lehúzom a csövet hibátlan az alapjárat klímával
-
Semmi köze!
Azzal generálsz még egy hibát, ami jelen esetben megoldásnak láccik, de ez csak tévhit... Vmiért pont úgy reagál rá a komputer, ahogy kell.
Pl a kartergázcső lehúzásával levegőt kap a rendszer, ezt az ECU vhogy érzékeli, és adja a + benzint is... Pont ezt kéne a nyomásszabályzónak is tenni, azaz jelet küldeni az ECU felé, hogy megnőtt a terhelés, kéne emelni a teljesítményen, adjon benzint. De ezt nem teszi...
-
Semmi köze!
Azzal generálsz még egy hibát, ami jelen esetben megoldásnak láccik, de ez csak tévhit... Vmiért pont úgy reagál rá a komputer, ahogy kell.
Pl a kartergázcső lehúzásával levegőt kap a rendszer, ezt az ECU vhogy érzékeli, és adja a + benzint is... Pont ezt kéne a nyomásszabályzónak is tenni, azaz jelet küldeni az ECU felé, hogy megnőtt a terhelés, kéne emelni a teljesítményen, adjon benzint. De ezt nem teszi...
szerintetek ez a szabályozó otthon is cserélhető? nem kell a klímagázt leszívni a rendszerből?
-
Elvileg nem, mert az szelepes, azaz zár, ha kitekered...
-
Elvileg nem, mert az szelepes, azaz zár, ha kitekered...
ejnye bejnye Joe-bácsi... ;D
-
;D
-
Hellosztok!
Segítségért fordulnék hozzátok! A kocsim egy 1.3-as 97-es Fiesta és ma elkezdett érdekes dolgokat produkálni...Indítás után azonnal felugrik a fordulat, de ez kábé 5 perc múlva normálizálodik. Ez eddig is volt. Viszont a mai nap olyat csinált, hogy gáz adás után annyira leesett a fordulat, hogy majdnem lefulladt, "remegett" a kocsi. Hozzátartozik, hogy most építettem be a zenét a kocsiba és ezért elég gyakori volt az akku saru levétele. Az akku nincs lemerülve, mivel az indítás pöccre megtörténik. Mi lehet a baj? Alapjárati motor tisztítás vagy a generátor adta meg magát?
-
Update: a generátor felől serccegést hallok....
-
hali.mk4 1.4es fiesta.nagyon alacsony volt az alapjárat, kb 500 van amikor meg is állt hidegen melegen.azt mondták alapjárati motor,vettem bele egy használtat,ezzel meg 1500 az alapjárat,reset megvolt egész estére lehúztam az a sarut.rángat,nehezen esik vissza a fordulat,és szinte gáz nélkül tudok vele menni..valami ötlet ?
-
irtammmár...... dobd ki azokat a sz*r gyertyákat és vegyél bele normális gyárit.
-
attól lehet ez ??
-
pontosan milyen kell bele ?
-
hali.mk4 1.4es fiesta.nagyon alacsony volt az alapjárat, kb 500 van amikor meg is állt hidegen melegen.azt mondták alapjárati motor,vettem bele egy használtat,ezzel meg 1500 az alapjárat,reset megvolt egész estére lehúztam az a sarut.rángat,nehezen esik vissza a fordulat,és szinte gáz nélkül tudok vele menni..valami ötlet ?
Kicserélheted a gyertyákat, de attól nem fog lemenni az alapjárat.
Ha mégis, vevő vagyok rájuk, mert olyan gyertya, amitől jobban pörög a motor, nekem is kéne. :)
Ryan is valószínűleg azért javasolta a cserét, mert hosszútávon, vagy bizonyos körülmények között gyengébben fog menni a gép, mint a gyári gyertyákkal.
A fordulatszám csak akkor tud felmenni, ha van levegő. Ebben az irányban keresgélj.
- vagy az alapjárati motor túl sok levegőt ad (lehet, hogy nem ehhez a motorhoz való ?),
- vagy a pillangószelep nem áll vissza,
- vagy a karterszellőztető rendszeren kap hamis levegőt
-
egyszerü fogod magad és becsattogsz a fordba. adod a forgalmid és megveszed a gyárilag bele való gyári gyertyákat. Motorcraft vagy FoMoCo.....
ennyi. szabyáyltalan alapjárat. magas- alacsony stb mind ennek a következménye 80%ban...
Fordba nem kell semmilyen buzi tunyinyg meg a f*szom tudja milyen gyertya mert csak sz*r lesz töle...
-
ez az alapjárati motor szám:XS4U-9F715-BB ilyen volt benne és sikerült ugyan ilyet szereznem,gyári nem utángyártott csak annyi hogy nem új.az az a cső ami a motorból megy a légszűrőbe ? ha igen azt megnéztem nem ereszt.a pillangószelepbe nem vagyok biztos melyik az,annyira nem értek hozzá.jellemző hogy az sz*rik be ? viszont találtam egy csövet,aminek a végen van egy gumis "izé" és meglehet nyomni,és akkor engedi a levegőt.az mire szolgál ? gyertyákat szerzek ha tényleg az is közrejátszik!
-
Korábban kérdezgettem asszony Fityó klíma/alapjárat gondjaimról.
Többen is írták, h tuti valamelyik nyomáskapcsó halt be és emiatt ingadozik az alapjárat ha bekapcsolom a klímát.
Ma reggel elvittem Viktorhoz (AutoFort, K.Kálmán...).
Kicsit több mint 1 óra elteltével már kész is volt, hibakód nem volt, újraprogramozta (gondolom az alapjáratot vagy a motorvezérlőt) meg kicsit megtisztította az alapjárati motort és minden a legnagyobb rendben.
A számlán nettó 8200ft az óradíj, 0.7 óra kiszámlázva, erre még 30% kedvezmény az autó kora miatt. A vége br. 5105ft. Na ez volt számomra a legnagyobb élmény :vigyor3:
Viktor még 1x bizonyította, h kiváló szakember.
-
Viktort szeretjük. :) Örülök, h neked is tudott segíteni.
-
Üdv mindenkinek!
Tegnap óta boldog (?) tulajdonosa vagyok egy 1990-es mk3 1.1c -s Fiestának. Szépen teszi a dolgát, csak egy kis bibi van vele. Amint elkezdi megközelíteni az üzemi hőfokot az alapjárat elkezd ingadozni, annyira, hogy a végén lefullad. Végigolvasva a fórumot a légtömegmérőre tippelek. Már ha az enyémben van egyáltalán. Azt már láttam, hogy Weber karburátora van. Már kitakarítottam a légszűrő házat, újak a gyertyák, letakarítva az összes elektromos csatlakozás (már amit a motortérben megtaláltam). A kérdésem: Hol található (már ha van benne egyáltalán) a légtömegmérő? Előre is köszönöm a segítséget!
-
Üdv Macy!
Látom, nem válaszolt senki, ezért beledumálok, bár fogalmam sincs az Mk3-hoz. :)
Én úgy tippelném, hogy egy karburátoros autóban nincs légtömegmérő.
Az egy elektromos kimenetű szenzor, a kompjuternek adná a jelet.
A klasszikus karburátor mechanikusan szabályozza a levegő/benzin arányt, nem tud mit kezdeni egy szenzor jelével.
-
Köszönöm a választ, még ha megkésve is!
Azóta már rájöttem én is, hogy hülyeséget kérdeztem. Kitakaratítottam az üzemanyag ellátórendszer motortérben található részét. Így, már csak néha csinálja a hülyeségét. Még várat magára egy termosztát csere, mert úgy vettem észre, hogy az állandóan nyitva van. Legalábbis a hőmérő a NORM felirat M betűjének a feléig hajlandó csak fölkúszni. Gondolom nem ott lenne a helye üzemi körülmények között. Ja, meg a féltengelyeken kellene még a gumiharang maradványokat újra cserélni. Egyébként tökéletes lenne a kisautó.
-
Üdv mindenkinek!
Tegnap óta boldog (?) tulajdonosa vagyok egy 1990-es mk3 1.1c -s Fiestának. Szépen teszi a dolgát, csak egy kis bibi van vele. Amint elkezdi megközelíteni az üzemi hőfokot az alapjárat elkezd ingadozni, annyira, hogy a végén lefullad. Végigolvasva a fórumot a légtömegmérőre tippelek. Már ha az enyémben van egyáltalán. Azt már láttam, hogy Weber karburátora van. Már kitakarítottam a légszűrő házat, újak a gyertyák, letakarítva az összes elektromos csatlakozás (már amit a motortérben megtaláltam). A kérdésem: Hol található (már ha van benne egyáltalán) a légtömegmérő? Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv nektek!
Ugyan ez a típus csak injektoros az én autóm, a problémák azonosak.
Nyáron semmi gondom nem volt vele, viszont ez már a második tél amikor ezeket a tüneteket tapasztalom nála.
Amíg hideg a motor tökéletesen teszi a dolgát , de miután felmelegszik az alapjárat annyira ingadozik ( leesik a fordulat ), hogy hajlamos leállni. Már régebben észrevettem, hogy a levegőszűrő ház nyúlványán ( ahol bemegy a levegő a szűrőbe ) van egy kis pillangószelep szerűség, ami a elölről a hideg vagy a kipufról a meleg levegőt engedi be. Nekem ez csak manuálisan állítható. Nyáron a hideg levegő áramlott be és addig jó is volt, de most a hidegben átállítottam a kipufogóra. Azóta vettem észre a rendellenességet. Tudna nekem segíteni valaki?
Előre is köszönöm a segítséget.
-
Sziasztok,
ezer éve nem írtam ide, de most nekem is ez a problémám.
Hosszas nyomozás után az ötödik autószerelő derítette ki, hogy egy gumicső van kirepedve, ami elvileg a kartergázt hivatott szállítani. Az enyém Zetec motor(1,6 16V), ezeknél a típusoknál ha ez a cső kireped(nálam hosszában), akkor ott fals levegőt szív a motor, és teljesen felborul a motor viselkedése. Tíz liter feletti fogyasztás, rángat a motor, nincs alapjárat, vagy csak ingadozó, de nálam inkább hidegben, indítás után mindig lefullad. Levettem a csövet, hogy leírjam a cikkszámát, és ideiglenesen betekertem szigetelőszalaggal, így tettem vissza a helyére. Természetesen megrendeltem a Fordtól, de amíg várok rá, addig is van alapjáratom, és megszűnt a probléma.
Nem biztos, hogy ez más motortípusnál is így van, de nálam ez a helyzet, gondoltam, hátha segít valakin :D
Üdv: hetelaci 8)
-
Egy képet lőnél arról a csőről, hogy melyik is pontosan? :) Köszi.
-
váltó oldalon fut a gyújtótrafó alatt.
-
Sziasztok, ez az új cső, a Fordtól küldték a képet róla. Remélem sikerült csatolnom.
-
Üdv Mindenkinek! BUÉK!
Ugyan nem csináltam semmit az autóval, mára azt tapasztaltam hogy beindítás után hidegen és később melegen is van rendes alapjárat. Mindez addig marad így, míg egy gázfröccsöt nem adok a gépnek, mert utána hogy visszaesik a fordulat szinte majdnem le is áll, ekkor egy kis gázt adva neki, megint beáll az alapjárat. Sajnos menet közben mondjuk egy kereszteződéshez érve nehéz fékezni, kuplungolni és ugyanakkor gázt is adni, mert ilyenkor is hajlamos leállni a motor.
Hibásnak gondolom esetleg a TP szenzort, mert még tavaly télen vettem használtan "bosdaniel-től", de mára lehet, hogy eljárt felette az idő.
Kérem a segítségeteket.
Üdv: flaci70
-
Szia,
nekem is a körforgalom volt a mumus, de csak hideg motornál.
Nem hallasz véletlenül a járó motornál sziszegő hangot? Nekem a kirepedt cső miatt lehetett hallani a sziszegést.
És ez nem az a csörgőkígyó, ami a trabiban volt anno ;D
-
Szia
Sajnos az én motorom azért elég zajos ( varrógép ) és már próbálkoztam féktisztító spray-vel , de nem vettem észre semmit, nem pörgött fel . Nálam viszont amíg hideg a motor addig semmi gond csak melegen jelentkezik a hiba. Egyszer viszont már észrevettem, hogy a szívósorról egy cső ami a fékrásegítőhöz megy, na ott volt egy kis bibi, de szilóval eltömítettem. Akkor ez segített rajta.
-
Nézd meg a légszűrőházon azt a kis pipát,amire a kartergáz és egy vákuumcső megy,ha sz el van tömődve,akkor is fulladozik hidegen.
A TPS elég érzékeny az állításra,lehet,hogy csak az állásán kéne módosítani.
Még amire gondolok,ez a leggyanúsabb,hogy az alapjára tállító motor van megragadva :-\
-
Szia Bosdaniel!
A TPS beállítására van valami egyszerű módszer, vagy csak próbálgatás?
Az alapjárat állító motort tavaly télen szétszedtem és kitakarítottam , de majd most megismétlem a tisztítást.
:)
-
Tapasztalatom szerint úgy jó,amikor rálépsz a gázra és mozdul a pillangószelep,akkor kezdje egyúttal a TOS-t is mozgatni.de ez autóként eltérő lehet.
Állítasz picit rajta,majd próbálod,hogy hogy veszi a lapot.
Elsőként az alapjárat állító motort nézd meg,hogy dolgozik e rendesen,no meg a kis furatot takarítsd ki a légszűrőnél.
-
Sziasztok!
Megnéztem az alapjárati motort jól működik, kitakarítottam (de nem volt eltömődve) a kis furatot a légszűrőnél.
A TPS-t állítgattam és sokadik próbálgatásra egyszer csak megjavult az alapjárat! Nálam a TPS-t rögzítő csavarok alatt lévő lemezkét ki kellett hagynom mert egyébként semmit nem mozdult a TPS. Az motor járása viszont még mindig egyenetlen. Úgy tudnám illusztrálni a hangját , hogy kb. 3 mp egyenletes hang után 1 mp fordulat visszaesés következik. De van amikor hosszabb ideig is egyenletes jár a motor.
-
Helló.
Saját tapasztalataim alapján ilyenkor megnézendők:
- Akkumulátor (ha terhelés alatt 11,5 volt alá megy a feszkó CSERE.)
- Pillangó szelep állás jelző potméter (Légszűrőház alatt jobb oldalon, a gázkar mozgatja)
Az én 91-es, 1.3 kat-os, mk3-as om, esetébe ez egy félkör alakú piros műszer 3 db vezetékkel.
-Alapjárati motor (mozog-e a tolattyú, illetve eléri-e a gázkaron lévő állító csavart.)
ha nem nyilván ennek a csavarnak köszönhetően lehet állítani az alapjáratot fel vagy le
- Gyertyakábelek (ha mozog, lötyög, a gyertyán akkor nem jó. Nem jár rendesen, nem tölt csak alapjáraton a
generátor. )
- Vákum vezérlés estében jók e a csövek (elég 1 pici sérülés vagy rés ha farsot szív azonal vége.
Egy tipp a légszűrőház csőrét vedd le és dobd ki, fölösleges baromság az egész. Nézd meg még azt hogy ha beindítod pötyög alapjáraton ha felkapcsolod a lámpát és meginog az alapjárat akkor vagy aksi, vagy töltés baja van az autónak. Töltő feszültség 14-15 volt között mozog.
Ha valamelyik nem működik ezek közül egyszerűen meg lehet javítani őket otthon.(kivéve akksi)
;) :) Sok sikert ;D
-
Sziasztok!
Hasonló jelenséget produkál a Fityeszem (1.1i): hidegindítás után az alapjárat felmegy majd esik, szinte fulladásig és ezt eljátsza kb 10x mire beáll. Légszűrő, benzinszűrő cserélve, légszűrőház nyitva, akku jó (fogyasztó bekapcsolására nem változik az alapjárat).
Én két dologra gyanakszom: a kis vákuumvezérlő (hogy lehetne megtudni, hogy jó-e?)
valamint a TPS, mivel a 3 kábeléről szinte málik a szigetelés.
A kérdésem az lenne, hogy ha kiszerelem a TPS-t és leszigetelem - esetleg kicserélem - a kábeleit, visszarakáskor érhet-e meglepetés? Bármilyen TPS-szel kapcsolatos tippet szívesen vennék.
UPDATE: TPS szigetelés után is játszik az alapjárattal. Az alapjárati motor bütykének mennyit illik mozognia? Nekem csak annyit mozog mint egy mikrokapcsoló...
-
Akkucsere volt a megoldás.
-
Sziasztok!
Az alapjárati problémához írnék egy tapasztalatot.
Leeshet az alapjárat, és akár könnyen le is állhat , ha a fékvákumrásegítőnél a tömítések hibája miatt
elmegy a vákum ereje.
Egy gyorstesztel lehet ezt ellenőrizni, még pedig úgy , hogy leszeded a csövet a vákumrásegítőről, és befogod ujjal.
Ha az alapjárat helreáll akkor itt van a bibi.
-
Sziasztok!
Az alapjárati problémához írnék egy tapasztalatot.
Leeshet az alapjárat, és akár könnyen le is állhat , ha a fékvákumrásegítőnél a tömítések hibája miatt
elmegy a vákum ereje.
Egy gyorstesztel lehet ezt ellenőrizni, még pedig úgy , hogy leszeded a csövet a vákumrásegítőről, és befogod ujjal.
Ha az alapjárat helreáll akkor itt van a bibi.
eleg ha leállitás után pár perccel kiszeded a csővet a dobbol ha szisszen akkor van vákuum.