Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK8 => : oktato 2014 December 01, 19:09:32 PM
-
Üdv ! Új vagyok még ezen a fórumon, és a fiesta-ban is, eddig egy benzines focus-sal jártam . Olyat tapasztalok, ami szerintem nem normális dolog ! A következőt tapasztalom : ha lassan akarok menni, ( pl: kanyarodás szűk utcába , ne adj isten emelkedőn )alapjárat környékén képes a motor bedadogni, mintha le akarna fulladni. Ilyet még a benzines autóm sem csinált, egy dízeltől főleg nem ezt várnám... Ha forgatom a motort akkor szépen megy, de kis fordulaton egyszerűen be akar fulladni. Ha akkor engedem a kuplungot, még rosszabb a helyzet, 1000 -es ford . környékén is így viselkedik. Most vettem az autót, és oktatásra akarom használni, pont ezért választottam dízel motort ! Érdekes módon 1-esben nem tapasztalom, simán el lehet vele indulni alapjáraton . Sőt időnként kettesben is ha nagyon lelassul , akkor magától rátart az alapjáratra és elkezd gyorsulni . Szerintem így kellene működnie mindig !
Kipróbáltam egy eggyel ezelőtti szériát ( buborék lámpást, állítólag ugyanez a motor van abban is ) ismerős által, és az is ugyanígy viselkedett !!! Ö azt mondta hogy forgatni kell.... Azért ezt nehezen tudom elfogadni !
Mivel nem vagyok biztos benne hogy a motor rosszalkodik, kérdezném hogy lehet-e lendkerék, kuplung, vagy tartóbak hiba ? Egyáltalán milyen ( kettőstömegű ) lendkerék van ebben a motorban ?
Tapasztalatok ?
-
Hello. Nekem 1.4 Tdci 2005-ös. Nálam is jelentkezett rángatás (1800-as ford. környékén) megtorpant , alatta - felette minden OK volt. Magasnyomású szivattyú szelepét cserélték. Azóta minden OK.
-
Szia ! Nálam kiforog rendesen, csak kis fordulaton (900..1100 ) csinálja !
-
Szia! Nekem bubilámpás van, 2008 as. Használtan vettem majdnem 200 E km volt benne. Akkor nagyon rángatta alacsony fordulatról való haladáskor vagy ha kezdtem gyorsítani. Kicseréltem a hátsó váltótartót azóta nem csinálja vagy kisebb mértékben.
-
Köszi ! Én is egyre inkább ilyen dologra gondolnék .
-
Gyerekek. Közös nyomócsöves dízel. Ez ilyen sajnos. Még a 2000-es Hdi is.
Oktatni alapjáraton pötyörészni örvénykamrás dízel (csak öreg van) vagy szívó benyás való. Illetve ezzel kell megtanuljanak a népek, úgyis mind ilyen mostanában, kivéve a kis ecoboostot. Azzal lehet totyorászni is. Azt kellett volna venned.
200 méter alatt bemelegszik, és nagyon szépen megy.
Kérdés az élettartama...
-
Sziasztok!
Pár napja vettem az autómat, de dettó ezt tapasztalom amit ti leírtatok! 2009-es évjáratú 1,6 120 lovas benzines. Van benne 101 ezer km. Néha csinál olyat, hogy berángat alacsony fordulaton, illetve ha gázt adok akkor meg indul, majd mintha leállítanám a motort, megtorpan, és csak nagyon nehezen tudok vele haladni. Alapjárat van, nagyon ritkán egyszer felemelkedik a fordulat és ennyi. Utána fogja magát és pár kilométerre megjavul, jó alapjárat, nincs rángatás, és kibaszottul húz. Fedélzeti számítógép nem ír hibát. Benzinesnél szerintetek mihez kell nyúlni?
Nem lehet hogy valami dugulás van, vagy a gyertyáknál, vagy gyertyakábeleknél van gond?
-
Nos lehet hogy túlreagáltam a dolgot, most hogy kezdem megszokni, egyre ritkábban csinálja ! :D
Más: Ezen a motoron van kézi tápszivattyú ? Nem találom rajta....vagy csak romlik a látásom :-X
-
Valaki ?
-
Nekem bubilampas van. Azon szembe állsz az autóval bal oldalon a legszurohaz mellett van.
-
Akkor szerintem az enyémen nincs :-[
-
Üdv ! Új vagyok még ezen a fórumon, és a fiesta-ban is, eddig egy benzines focus-sal jártam . Olyat tapasztalok, ami szerintem nem normális dolog ! A következőt tapasztalom : ha lassan akarok menni, ( pl: kanyarodás szűk utcába , ne adj isten emelkedőn )alapjárat környékén képes a motor bedadogni, mintha le akarna fulladni. Ilyet még a benzines autóm sem csinált, egy dízeltől főleg nem ezt várnám... Ha forgatom a motort akkor szépen megy, de kis fordulaton egyszerűen be akar fulladni. Ha akkor engedem a kuplungot, még rosszabb a helyzet, 1000 -es ford . környékén is így viselkedik. Most vettem az autót, és oktatásra akarom használni, pont ezért választottam dízel motort ! Érdekes módon 1-esben nem tapasztalom, simán el lehet vele indulni alapjáraton . Sőt időnként kettesben is ha nagyon lelassul , akkor magától rátart az alapjáratra és elkezd gyorsulni . Szerintem így kellene működnie mindig !
Kipróbáltam egy eggyel ezelőtti szériát ( buborék lámpást, állítólag ugyanez a motor van abban is ) ismerős által, és az is ugyanígy viselkedett !!! Ö azt mondta hogy forgatni kell.... Azért ezt nehezen tudom elfogadni !
Mivel nem vagyok biztos benne hogy a motor rosszalkodik, kérdezném hogy lehet-e lendkerék, kuplung, vagy tartóbak hiba ? Egyáltalán milyen ( kettőstömegű ) lendkerék van ebben a motorban ?
Tapasztalatok ?
Hali !
Közben eltelt 4 év, mentem vele szűk 100000 km-t, a hiba még mindig fennáll , igaz nem mindig egyformán. Amit még megtapasztaltam hogy minden fokozatban és nagyobb fordulaton is elő lehet idézni a jelenséget. Gyakorlatilag ha visszaengedem a gázpedált - fordulatszámtól is függetlenül - a gázra lépéskor kis késéssel megugrik ( vagy lehet hogy betorpan ? ezt nem tudom megállapítani ) a motor. Tehát nem csak kis fordulaton ! Viszont ha hajszállal " aláfestek " a gázzal akkor nem csinálja sem kis, sem nagyobb gázadásra sem, terheléstől függetlenül. A durva hogy minél finomabban kezelem a gázt, annál rosszabb a helyzet. Gondoltunk gázpedálra, de bemérve nincs hiba a potméteren. Természetesen a hosszabb állás utáni nehéz indulás is megvan még, akár nyáron is előfordul hogy hosszan teker amikorra beindul, télen még rosszabb a helyzet.
Eddigi tapasztalatok:
váltótartó bak cserélve - semmi változás
akku csere ( napi első indítás miatt ) - semmi változás
üzemanyag szűrő csere ( 2-szer ) - semmi
diagnosztika - menet közben nézve a nyomásértékek , porlasztók, egyéb paraméterek jók, viszont torpanáskor látszik hogy a motor " beesik "
EGR szelep kitakarítva - koszos volt de nem hozott eredményt. Ugyanígy a folytószelepház takarítása sem.
Izzítás javítva - izzító gyertyák cseréje , de ugyanúgy nehézkesen indul
Ettől eltekintve megy mint a golyó ( az 1.4-hez képest ), jól fogyaszt, alapjáraton is elindul ( akár meredek emelkedőn is ) , jól fogyaszt, nem füstöl . És nem javult, nem romlott annyi oktatott km-en, tehát nem a kopásból eredő hiba.
A szerelőm most szoftver-frissítést javasolt - gondolom már tele a hócipője , nincs jobb ötlete. ( érdekes hogy a dízel-szervízes gyerek is említette, aki a diagot nézte ) Erről van valakinek infója ? Vagy bármi más tapasztalata, mert látom hogy az előző szériánál is volt sok ilyen probléma ?
Ez jó hosszú lett, bármilyen tapasztalatot szívesen fogadok.