Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : Roni 2015 January 17, 17:02:12 PM
-
Sziasztok!
Olyan problémám van, hogy kuplungot cseréltem (94' 1,3 mk3). Váltóolaj elméletileg vissza lett töltve, viszont azóta sípol az ötödik, viszont ma, egy kb 600km-es út felénél kidobta az ötödiket, de a váltókar maradt a helyén. Álltam félre és amikor nem nyomtam a kuplungot, valami zörgött a váltó tájékán, mint amikor nagy hidegben még meg van dermedve a váltóolaj. Utána rendbe jött, visszaútnál (kb az út 3/4-e) Kidobta megint az ötöst, viszont most a váltókar is jött vele, és azóta folyamatosan ezt csinálja. Ilyenkor mi a teendő? Érdemes-e felújítani a váltót, vagy csere?
Előre is köszönöm a segítséget.
-
Szia! Meg kell nézni a rudazatot rendesen betolja e a fokozatot. Ha nem kapcsolódik ossze a szinkron akkor kidobhatja.
-
Szia!
Köszi a választ, azóta elmentem vele 120km-ert és gond nélkül ment, kivéve azt a zörejt.
-
Mikor hallani a zörejt? Menet közben, álló helyben, benyomott pedállal?
-
Amikor a kuplung nincs kinyomva
-
Akkor nyelestengelycsapacs lehet
-
Köszönöm a segítséget
-
Sziasztok!
Nekem olyan gondom lenne, hogy ha egy picit is gyorsabban váltok el akkor recseg a váltó, nem nagyon szereti a gyorsulást.
Hosszú váltó lenne benne és ez gyárilag ilyen? Vagy csak az enyém ilyen? ha ilyen, hogyan tudnék javítani rajt, vagy ez ilyen nagymamás marad?
U.I.: 1995 Ford Fiesta 1.1 Club (mk3)
Már meglett a probléma.
A sebességjeladó nem engedte visszaesni a fordulatszámot, ezért recsegett a váltó (a szinkron gyűrűk kopottak nem bírta összefékezni a fogaskerekeket ) ennyi volt a baja.