Author Topic: Gyorsításkor rángat  (Read 19892 times)

Offline bundi

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 124
  • Segített?: +0/-0
Re:Gyorsításkor rángat
« Reply #15 on: 2018 February 24, 19:30:22 pm »
Hali!

Köszönöm a gyors választ,akkor szerintem mindenképpen kicserélem a trafót,a kábeleket ha rossz,és a gyertyákat is.
Majd minden képpen megírom a történéseket!

Üdv: Bundi

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re:Gyorsításkor rángat
« Reply #16 on: 2018 February 25, 11:16:35 am »
Egy fontos dolog.
Ha az új trafóval tesztelni akarod a gyújtásrendszert, soha nem szabad úgy szikráztatni, hogy a gyújtásáramkör ne legyen zárt.

A szerelők meg szokták tenni, hogy járó motornál lehúzzák az egyik gyertyapipát és figyelik, hogy lassul-e a motor. (van változás = a henger dolgozik, nincs változás = a henger nem dolgozik.) De ez veszélyes. Meggyengítheti vagy azonnal tönkreteheti a trafót.

És minden a gyújtásrendszerrel végzett ilyen teszt életveszélyes lehet. Ha a gyertyakábelen vezető szennyeződés van, akkor pl. egy ronggyal való megfogás nem véd meg az áramütéstől.

A mi Fiestánk egyébként parazita gyújtású. Két gyujtótekercs van.  Az 1-4 és 2-3 hengerek egyszerre szikráznak.

A gyújtás nagyfesz áramköre így néz ki:
trafó felső szekunder kör egyik vége -
 - 1es gyertya -
 - motortest -
 - 4es gyertya -
 - trafó felső szekunder kör másik vége.
Ezt minden tesztnél figyelembe kell venni.
Mk6 1.3 benzin

Offline bundi

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 124
  • Segített?: +0/-0
Re:Gyorsításkor rángat
« Reply #17 on: 2018 March 01, 20:44:18 pm »
Hali !

Tegnapelőtt kicseréltem a trafót,gyertyakábeleket és a gyertyákat,saját kezüleg!
Úgy néz ki a dolog, hogy megoldódott a probléma. Azóta megszünt a rángatás ami gyorsításkor eddig jelentkezett.
A cromax-ban vettem meg az alkatrészeket,összesen 26000 ft. értékben.
A trafó Delphi,a kábel Valeo,a gyertyák gyári Ford-ok

A csere nem volt bonyolult ,csak az új trafó vastagabb kialakítású mint a gyári alkatrész ezért egy kábeltaró kis v  tartókonzol alá kellett hézagolni ,hogy a trafó csatlakozóját be lehessen dugni a helyére,mert feszítette a csatit. Elvileg a papír szerint 3 fajta trafóval szerelték akkoriban ezeket az autókat.
A trafóhoz volt egy papír amin meg volt jelölve, hogy milyen fajta gyári trafóhoz képest, az új alkatrészen hol van az egyes hengerek kivezetése.. Egy tipp: A gyári trafó számát egy tükör segítségével le lehet olvasni, így könnyebben be lehet azonosítani, hogy a 3 lehetséges gyári trafó közül melyik van beépítve az autóba.

Köszönöm a segítségedet Fiesta2002, mert a segítséged nélkül nem hiszem hogy meg tudtam volna csinálni!
Pláne hogy a hiba okát sem tudtam kiszűrni! :notworthy: ;D

Üdv:Bundi



Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re:Gyorsításkor rángat
« Reply #18 on: 2018 March 01, 21:05:37 pm »
Örülök, hogy sikerült.  ;)
Köszönöm a +1-et.

Üdv
fiesta2002
Mk6 1.3 benzin

Offline Nowi

  • Újonc
  • *
  • Posts: 2
  • Segített?: +0/-0
Re:Gyorsításkor rángat
« Reply #19 on: 2018 September 19, 09:11:53 am »
Sziasztok!

Nekem is kéne egy kis segítség. Ford Fiesta 2003 év végi 1,4 benzin.

Elvittem ismerős szerelőhöz mert intenziv gázadáskor bizonyos fokozatokban picit rángatott, meg egyúttal már le lettek cserélve a gumicsövek a hűtő rendszerhez is   mivel pár hónapja szétment az egyik és akkor eldöntöttem hogy mindet cserélem.
Eredetileg ez volt az ok a szerelőhöz vitel kapcsán de mondtam neki hogy nézze már meg ezt a torpanást is.

NA most azóta romlott a helyzet, alapjárat ingadozik ahogy bemelegszik egyre döcögősebb és le is fullad a motor.. a rángatás is megmaradt és mivel már szinte mindent megnézett amire gondoltunk nem tudom mi lehet a hiba...  volt nézve trafó, gyertyák stb...
Továbbra is ugyanaz.. 

Most azt ajánlotta hogy vigyem autovillamosságishoz mert valoszinű valamilyen kábel , kábelköteg probléma de azt ő nem tudja kimérni, megcsinálni... 

Vélemény??? 

Illetve valaki tud normális autovillamossági szerelőt Vecsés környékén mert ott van az autó..


Előre is köszi

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re:Gyorsításkor rángat
« Reply #20 on: 2018 September 19, 18:27:47 pm »
...volt nézve trafó, gyertyák stb...

Mit jelent az, hogy "megnézte" a trafót?
Milyen vizsgálatot végzett?
Mk6 1.3 benzin

Offline Nowi

  • Újonc
  • *
  • Posts: 2
  • Segített?: +0/-0
Re:Gyorsításkor rángat
« Reply #21 on: 2018 September 20, 07:04:53 am »
Azt jelenti hogy másik trafóval próbáltuk ugyanaz..

Előtte cserélve lettek a gyertyák a gyújtás kábel és bár nem ehhez tartozik a szelepfedél tömités is mert engedte az olajat ami az elmondasa alapján a gyertyákhoz is bejutott de ki lett takaritva...




Mit jelent az, hogy "megnézte" a trafót?
Milyen vizsgálatot végzett?

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re:Gyorsításkor rángat
« Reply #22 on: 2018 September 21, 07:33:43 am »
Azt jelenti hogy másik trafóval próbáltuk ugyanaz..

Értem. A trafó lett volna a tippem, mert az a leggyakoribb hiba, ha gyorsításkor rángat.

Amikor a motor viszonylag normálisan működik, meg lehetne próbálni a következőket:
- megmozgatni a trafóhoz menő jelvezetéket. Sokszor a csatlakozó kontakthibás.
- megmozgatni a kartergáz visszavezető rendszer gumicsöveit, hátha reagál a motor, mert repedés van bennük
- egy kevés indítósprayt fújni a légszűrőbe. Ha benzinben szegény a keverék, akkor a motor magához tér
- a kipufogónál van-e jele túl dús keveréknek.
- amikor leáll a motor, meg kell nézni a gyertyákat, hogy benzinesek vagy szárazak.

Nincs a környéketeken olyan szaki, aki régen zöldkártyázott és még megvan a felszerelése? Ő oszcilloszkóppal meg tudná mérni, a gyujtást és gázelemzővel látná a keverékösszetételt is.

Vagy egy intelligens fiatal szaki, akinek van OBDII műszere (google motordiagnosztika). Nem hibakódot kellene keresni, hanem ellenőrizni a szenzorok jeleit. Az első lambdaszondát, hogy milyen a keverék. A gázpedálét, a MAP szondáét, az alapjárati motornak küldött parancsokat, hogy van-e bennük ingadozás. A vezérműtengely és a főtengely jeladót, hogy nincs-e időszakos hiba.

Ledes keresővel ki lehetne lámpázni, hogy az injektorok kapnak-e nyitási parancsot. Ki lehetne forgatni az injektorokat, hogy indítózáskor rendesen porlasztva spriccelnek-e. Meg lehetne bontani a benzinvezetéket és mérni, hogy a benzinpumpa rendesen szállít-e.

Nem könnyű, mert nagyon sokféle hiba lehet.
« Last Edit: 2018 September 21, 07:48:20 am by fiesta2002 »
Mk6 1.3 benzin