Azt jelenti hogy másik trafóval próbáltuk ugyanaz..
Értem. A trafó lett volna a tippem, mert az a leggyakoribb hiba, ha gyorsításkor rángat.
Amikor a motor viszonylag normálisan működik, meg lehetne próbálni a következőket:
- megmozgatni a trafóhoz menő jelvezetéket. Sokszor a csatlakozó kontakthibás.
- megmozgatni a kartergáz visszavezető rendszer gumicsöveit, hátha reagál a motor, mert repedés van bennük
- egy kevés indítósprayt fújni a légszűrőbe. Ha benzinben szegény a keverék, akkor a motor magához tér
- a kipufogónál van-e jele túl dús keveréknek.
- amikor leáll a motor, meg kell nézni a gyertyákat, hogy benzinesek vagy szárazak.
Nincs a környéketeken olyan szaki, aki régen zöldkártyázott és még megvan a felszerelése? Ő oszcilloszkóppal meg tudná mérni, a gyujtást és gázelemzővel látná a keverékösszetételt is.
Vagy egy intelligens fiatal szaki, akinek van OBDII műszere (google motordiagnosztika). Nem hibakódot kellene keresni, hanem ellenőrizni a szenzorok jeleit. Az első lambdaszondát, hogy milyen a keverék. A gázpedálét, a MAP szondáét, az alapjárati motornak küldött parancsokat, hogy van-e bennük ingadozás. A vezérműtengely és a főtengely jeladót, hogy nincs-e időszakos hiba.
Ledes keresővel ki lehetne lámpázni, hogy az injektorok kapnak-e nyitási parancsot. Ki lehetne forgatni az injektorokat, hogy indítózáskor rendesen porlasztva spriccelnek-e. Meg lehetne bontani a benzinvezetéket és mérni, hogy a benzinpumpa rendesen szállít-e.
Nem könnyű, mert nagyon sokféle hiba lehet.