Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : MrChrome 2011 July 12, 12:44:46 PM
-
Üdv. mindenkinek!
Egy kis tapasztalatgyüjtést szeretnék végezni a motorolajokkal kapcsolatban.
Kiváncsi vagyok, hogy nektek milyen tapasztalataitok vannak a különböző márkákkal és kinek
milyen olaj vált be.
Az 5W-30 -at találtam sok helyen mint gyári olaj, de sokan használnak 5W-40, 10W-40 illetve 15W-40 -es olajokat is.
Köszi
MrChrome
-
Egy évig 10W40 volt benne. A gyári az 5W30, most lecseréltem erre.
Eddig 1 különbség mintha lenne: egy tizedmásodperccel talán hamarabb jut el mindenhova az olaj.
Enni egyiket sem eszi, úgy tűnik. Sajnos ennél értelmesebb/hasznosabb tapasztalatom nincs.
-
Üdv.
nekem most 15W-40-es van benne és mintha egy picit kopogosabb lenne a kelleténél.
Haber lehet hogy csak az ára miatt ajánlotta mindenki.
-
Szia
En vasarlas utani cserenel egy jo minosegu 10w40es agip olajat tettem vele aranylag dragan (kinek mi), nem tudom mi volt benne elotte de sokkal halkabb lett a kocsi, legutobb pedig sajnos nem lattam mit rakott bele a szerelo, mert otthagytam a kocsit es utolag mondta hogy olajat is lecserelte, az is 10w40 volt, de szerintem vmi gagyit tehetett bele mert ezzel kicsit hangosabb lett
Nekem ennyi tapasztalatom van csupan :D nem sok:)
-
mk3-ba 10w40 mk4-be 5w30
gondolom mivel 15w40-es van benne mk3-ad van
rakj bele 10w40-est sokkal kevésbé fog kerepelni :)
-
Nem, nem Mk4-es a kicsike. De hogy miért volt benne idáig mindig 15W-40 azt nem tudom.
Én is úgy tudtam, hogy 5W-30 -as kell bele gyárilag.
Már csak az a kérdés hogy inkább 5W-30 vagy 10W-40??
-
5w30-as helyett 15w40-es az kicsit durva.
szerintem ha 5w30-as kell bele akkor azt kell belerakni :)
annyival nem olcsobb a 10w40-es sem hogy ezen sporoljon az ember
-
Rakjál 5W30-at és figyeld egy ideig, hogy eszi-e. Ha igen, akkor egy ideig megoldás lehet a 10W40. Hosszútávon persze nem jó, mert ez csak tüneti kezelés.
-
rakjon inkabb bele 10w40et!
ha azt nem eszi probalkozhat az 5w-vel!
amugy meg ilyen korban mar mk4be is 10w-t szoktak rakni.
ha 10wnel hangos a kocsi meg kell probalni a Meguin es az ENEOS olajat ezek elvileg szintetikusak.
elöbbi nekem be valt bar sokat nem tudtam vele menni valtohiba miatt... es az aruk is jo.
15w nagyon kopott OHV-ba valo bar Chrome kocsijat nem tudjuk mivel szereltek.
ha 1.3 akkor leeht ezert van mar benne 15w.
megjegyzem OHv-be nem ajanlott az 5w ;)
-
Üdv.
Ryan nekem egy 1,3i Endura ficereg benne abból is az erősebbik. Menni habár jól megy de mivel mostanság cserélem az olajat így felmerült ennek a kérdése is.
De valahogy az 5W-30 és a 10W-40 között vacillálok.
Olvastam erről a XADOO nevezező olajról is igen jókat, csak emberrel nem beszéltem még, aki tapasztalatból beszélne.
-
szerintem elöször 5w30 aztán azt ha eszi akkor 10w40
azért mert a 10w40-et nem enné attol még az 5w30-at lehet igen.
mondjuk Cromax 10w40-et ir rá az 1.3-asra mk4-be 15w40-et mk3-ra
nekem anno mk3 1.1-be 15w40-es kellett de nagybátyám tanácsára(meg olajbeszerzésére) hallgatva lecseréltem 10w40-re
nem bántam meg.igaz full csöndes nem lett de a varrogép hang sokkal csendesebb lett.
-
en annyit mondok 10w...
azzal nem artasz ellenben 5w-vel tudsz...
-
Csak kiváncsiságból: azon kívül, hogy esetleg eszi, mit árthatna?
-
talan nem olyan a kenese mint kene ::)
-
mivel az 1.3-asra 10w40-et ir igy azt rakjon bele :)
amugy nekem 15w40 kellett az 1.1-esbe és 10w40-töl semmi baja nem lett miután átszoktam arra.
söt nem is volt annyira zajos igy gondolom a kenése is jo volt
-
Én csakis a gyárit ajánlom. Viszonylag olcsó, és azzal még nem volt gond.
Nekem ugye az 1,3 OHV van. Először elhasználtam az itthoni 5W30-as készletet. Vhogy nem jött be. Sztem a hígsága miatt sokkal hamarabb elhasználódott... Most gyári 10W40 van benne, és teljesen más érzés vele menni. Határozottabb is a motor, és nem feltűnő a hangja, sztem finomabban is jár...
-
1.1 1.3-ba 10w-40 kell! A 15w-40 est el kell felejteni, az a zsiguliba való!
-
erröl értesitsd a cromaxot is akkor
http://www.cromax.hu/index.php?katid=45518666&termek_al_id=2065&katnev=1.1,%201.3
nem 10w40-es kell!!! bele hanem azt is belelehet rakni.
a kell meg a lehet szokat lehetöleg ne keverjük már össze.
amugy a fiesta kezelési is irja a 15w40-et mielött vitatkozni kezdenél ugyhogy nem csak zsiguliba valo a 15w40-es olaj
-
15ws olajat akkor is csak az használ akinek már többet eszik belőle mint benzinből :P ;D
-
Jó hát bele lehet tölteni akármit. Azért a 15ös hideg oldali viszkozitás még trópusi vidéken se túl baráti.
-
de a 93-ban kiadott könyv szerint is mehet bele a 15-ös
és azért azota egy akkori auto állapota inkább rosszabb mint jobb :)
-
Ez butaság.
Mondeohoz is 10W-40-et ajánlottak 93-ban.
Majd rájöttek, hogy lehet, csak akkor kissé drága lesz a hidrotőkék cseréje 10e-nként.
Hát ezt is elszúrták...
-
15ws olajat akkor is csak az használ akinek már többet eszik belőle mint benzinből :P ;D
Akkor már a motort fel kell újítani...
-
Ez butaság.
Mondeohoz is 10W-40-et ajánlottak 93-ban.
Majd rájöttek, hogy lehet, csak akkor kissé drága lesz a hidrotőkék cseréje 10e-nként.
Hát ezt is elszúrták...
ezt ugye nem gondoltad komolyan? 10w40 egy olyan általánosan jó viszkozitási tulajdonságokkal rendelkező olaj ami egy normál állapotú motornak normál használat mellett tökéletesen megfelel.
Azt senki ne feledje, hogy egy dolog a gyári ajánlás egy új motorhoz ami 5w30 vagy 10w40 általában vagy ezeknél még "vékonyabb" olaj, és ezzel szemben most 200+ ezer km-t futott már teljesen természetesen megkopott motorokról beszélünk. így még a 15W is elfogadható egy 8 szelepes motorba akár, de csak akkor ha nem akarod még felújítani és a 10W-t már eszegeti, vagy ereszti a motor.
én is 10W40-el használom jelenleg a zetecet, tökéletesen üzemel.
-
Én a gyári 5W30-at raktam bele tavasszal, lassan megnézem, hogy áll az olajszint. Biztos, hogy van benne elég, pici kerepelés a 10W40-nél is volt hidegen. Kérdés, hogy evett-e belőle vagy sem.
Ha igen, akkor legközelebb megy vissza a 10W40.
-
Zsolti az 5w30-al is van kis hidrotőke csattogásod indításkor? mert ha igen akkor nem az olaj az oka, hanem vagy maga a hidrotőke van megkopva egy picikét, vagy az olajpumpád kezd öregedni.
-
Hidegen, elején, rövid időre. A hidrotőkékről szabyk nyilatkozhatna, ő látta nemrég kibontva.
Olajpumpa nem kizárt teljesen, attól félek...-
-
ezt ugye nem gondoltad komolyan? 10w40 egy olyan általánosan jó viszkozitási tulajdonságokkal rendelkező olaj ami egy normál állapotú motornak normál használat mellett tökéletesen megfelel.
Azt senki ne feledje, hogy egy dolog a gyári ajánlás egy új motorhoz ami 5w30 vagy 10w40 általában vagy ezeknél még "vékonyabb" olaj, és ezzel szemben most 200+ ezer km-t futott már teljesen természetesen megkopott motorokról beszélünk. így még a 15W is elfogadható egy 8 szelepes motorba akár, de csak akkor ha nem akarod még felújítani és a 10W-t már eszegeti, vagy ereszti a motor.
én is 10W40-el használom jelenleg a zetecet, tökéletesen üzemel.
Ezt annyira komolyan gondolom, hogy tapasztaltam is immáron 9. éve...
A Mondeonál pl: nincs más lehetőség. Vagy 5W-30, vagy motorfelújítás... Nem alternatíva a 10W-40...
-
Ezt annyira komolyan gondolom, hogy tapasztaltam is immáron 9. éve...
A Mondeonál pl: nincs más lehetőség. Vagy 5W-30, vagy motorfelújítás... Nem alternatíva a 10W-40...
mondeo-ba is ugyanaz a zetec van mint fiestába escortba nem ? :D
-
Én a gyári 5W30-at raktam bele tavasszal, lassan megnézem, hogy áll az olajszint. Biztos, hogy van benne elég, pici kerepelés a 10W40-nél is volt hidegen. Kérdés, hogy evett-e belőle vagy sem.
Ha igen, akkor legközelebb megy vissza a 10W40.
Melyik olajjal csendesebb az 5w-30 -al vagy a 10w-40 -el?
-
Menet közben mindkettővel, hidegen pár másodpercig egyikkel sem.
Nekem a kérdés inkább az, hogy a vékonyat eszi-e jobban?
Ha nem, akkor azért maradnék a gyári előírtnál...
-
mondeo-ba is ugyanaz a zetec van mint fiestába escortba nem ? :D
maga a motor tök ugyanaz ;)
Ezt annyira komolyan gondolom, hogy tapasztaltam is immáron 9. éve...
A Mondeonál pl: nincs más lehetőség. Vagy 5W-30, vagy motorfelújítás... Nem alternatíva a 10W-40...
ez zöldség. ide a fórumra is írtam már olaj témában kisebb értekezést. tudom miről beszélek, hidd el a 10W 40 egy olyan olaj, amivel teljesen nyugodtan üzemeltethetsz ilyen motorokat.
-
maga a motor tök ugyanaz ;)
azé volt ott a szmájli ;D
-
Menet közben mindkettővel, hidegen pár másodpercig egyikkel sem.
Nekem a kérdés inkább az, hogy a vékonyat eszi-e jobban?
Ha nem, akkor azért maradnék a gyári előírtnál...
persze, akkor érdemes maradni ha nem eszi.
Mondjuk azért azt sem szabad elfelejteni hogy pl egy 5w40 és egy 10w40 között kizárólag a hidegen történő szivattyúzhatóságban van különbség. Magas hőmérsékleten ugyanúgy viselkedik a két olaj.
Az 5w30 meg magas hőmérsékleten hamarabb veszít a viszkozitásából, és a kenőképességéből mint az említett másik két olajfajta.
A gyári ajánlás említi a zetecbe is a 10w40-et mint lehetséges olajat, az 5w30 és az 5w40 mellett. És azért árban nem kis különbség van egy 10w-s és egy 5w-s olaj között.
-
ez zöldség. ide a fórumra is írtam már olaj témában kisebb értekezést. tudom miről beszélek, hidd el a 10W 40 egy olyan olaj, amivel teljesen nyugodtan üzemeltethetsz ilyen motorokat.
Nem muszáj elhinni. Én nem értekezek, én a gyakorlatról beszélek. ;) Nem mindegy, hogy 1.3, vagy 2.0-ás motorról beszélünk... ;)
Az sem mindegy, hogy a gyári 10W-40 ásványi, míg az 5W-30 fél szintetikus olaj...
Egyébként meg tökre nem ugyan az a motor. A Fiesta OHV(alul vezérelt, felül szelepelt), míg a mondeoban már DOHC motor van(felül vezérelt, felül szelepelt).
-
Maga a motor tökugyanaz - értsd pl. az én Fiestámban lévőt. De, Zetec, DOHC. :)
Amúgy én spec. elfogadom a tapasztalatodat, de ugyanakkor van pár száz/ezer olyan motor még szerte, és tőled hallom először ezt a véleményt. Gondolom sUdYe-nek is ezért hihetetlen picit.
De lássuk a pozitív oldalát: megfejtetted és megoldottad a gondodat, neked bevált. :)
-
Nem muszáj elhinni. Én nem értekezek, én a gyakorlatról beszélek. ;) Nem mindegy, hogy 1.3, vagy 2.0-ás motorról beszélünk... ;)
Az sem mindegy, hogy a gyári 10W-40 ásványi, míg az 5W-30 fél szintetikus olaj...
Egyébként meg tökre nem ugyan az a motor. A Fiesta OHV(alul vezérelt, felül szelepelt), míg a mondeoban már DOHC motor van(felül vezérelt, felül szelepelt).
csak ha elolvastad voltna amit írtam, hogy nekem zeted (DOHC) motor van a kocsimban, sőt itt többen is erről a motorról beszélünk már egy ideje, senki nem írta az OHV-t ide rajtad kívül. fiestában is van zetec moci, akármennyire is nehéz elhinni. (cinikus igen, de ne sértődj meg rajta). 10w40 sosem volt ásványi a gyári hanem félszintetikus, vagy néha láttam belőle fullszintetikust is. Én a gyakorlatban is használom a 10w40-et egy zetec motorban minden hiba nélkül, és aki ismeri az autómat az tudja hogy hogy megy, és milyen a hangja annak a motornak.
Az értekezésemet meg amit leírtam érdemes elolvasni, csupán azért is mert abból amit ide írtál az tűnik ki hogy nem tudod hogy mit is jelentenek a számok az olajokon (mint ahogy a legtöbb autós társunknak sincs fogalma róla, és képesek őket megvezetni a szervizben vagy az autógyártók), és jó drága olajokat adnak nekik tök fölöslegesen, mert semmivel nem tudnak többet mint az olcsóbbik társuk.
-
Zsolti az 5w30-al is van kis hidrotőke csattogásod indításkor? mert ha igen akkor nem az olaj az oka, hanem vagy maga a hidrotőke van megkopva egy picikét, vagy az olajpumpád kezd öregedni.
Hidegen, elején, rövid időre. A hidrotőkékről szabyk nyilatkozhatna, ő látta nemrég kibontva.
Olajpumpa nem kizárt teljesen, attól félek...-
Lehet, hogy állás közben lefolyik az olaj a felső részekről. Ez tipikusan akkor szokott előfordulni, ha az olajszűrőben nem jó a visszacsapó szelep.
Gondolom, több olajszűrővel is megmaradt nálad a hang. De lehet, hogy máshol is lehet lyuk az olajcsatornákban. :(
A szűrő típusok között is van különbség. Van amelyikben több visszacsapó szelep is van.
-
Mivel 2 indítás között napok telnek el, tuti lefolyik. :)
-
Lehet, hogy állás közben lefolyik az olaj a felső részekről. Ez tipikusan akkor szokott előfordulni, ha az olajszűrőben nem jó a visszacsapó szelep.
Gondolom, több olajszűrővel is megmaradt nálad a hang. De lehet, hogy máshol is lehet lyuk az olajcsatornákban. :(
A szűrő típusok között is van különbség. Van amelyikben több visszacsapó szelep is van.
Ha jól tudom, Zsolti original FoMoCo (Ford Motor Company) szűrőt használ ;)
-
Mivel 2 indítás között napok telnek el, tuti lefolyik. :)
Nekem nem. ;)
Csak akkor hallom a kerepelő hangot, amikor olajcsere után először indítják a motort.
Azt én is gondoltam, hogy több szűrővel is megvan a jelenség, ezért írtam, hogy valahol a szűrő és a hidrotőkék közötti szakaszon szökhet el az olaj.
De ha nem tetszik az ötlet, nem erőltetem. :)
-
jajj tényleg nem kötözködésböl de ezen a 10w40-es ásványin igazán jot nevettem :))
én totál amatör vagyok a dologhoz csak ami rámragad itt meg nagybátyámhoz ha viszem szerelni a járgányt annyihoz értek.
de gyakorlatrol beszélni miközben mellé odairod hogy a 10w40-es olaj az ásványi azért az kicsit humoros :D
szerintem ásványi a 15W40-esben volt.
általában a 10w40 az már félszintetikus.
-
szerintem az h ásványi vagy nem nem függ a viszkozitástól. vagy?
-
Nekem nem. ;)
Csak akkor hallom a kerepelő hangot, amikor olajcsere után először indítják a motort
Töltsd fel olajjal az új szűrőt hogy fel tudd csavarni és akkor észre sem veszed az olajcserét.
-
dehogynem függ
a 15w40-es olajok azok ásványi olajok
10w40 meg 5w40 5w30 stb azok meg már részszintetikusak(félszintetikus) és szintetikusak
-
Töltsd fel olajjal az új szűrőt hogy fel tudd csavarni és akkor észre sem veszed az olajcserét.
Jó gondolat. :)
-
Töltsd fel olajjal az új szűrőt hogy fel tudd csavarni és akkor észre sem veszed az olajcserét.
Alapból így illene nem? Bár amelyik kocsin vízszintesen van ott kicsit para :D
-
Alapból így illene nem? Bár amelyik kocsin vízszintesen van ott kicsit para :D
Tudtommal csak annyi van előírva, hogy meg kell olajozni a szűrő gumigyűrűjét.
Az, hogy a vezérlés minden olajcserénél kb. 10 másodpercig csak a megmaradt olajfilmmel jár, biztosan elhanyagolható az élettartam szempontjából.
Engem ez nem zavar, csak azért hoztam fel ezt a jelenséget, mert azt gondoltam, hogy DVZS-nek információt jelent a hasonló hang, meg hogy mikor fordul elő. :)
Meg arra probáltam célozni, hogy nem szükségszerű, hogy 1-2 nap alatt lefollyon az olaj, mert nálam csak akkor folyik le, ha olajcsere van. :)
-
Attól függetlenül én mindig feltöltöm a szűrőt cserekor (már ha olyan a kocsi ahol fel lehet). Nekem így "tanították". ;)
-
sziasztok!
a héten hozom el az új ford fiestam. 1996-os 1.3 benzines 50 lóerős. 47.000. km-el. osztrákból hozták be, viszonylag friss benne az olaj, de azért én cserélni szeretném. mit ajánlotok? esetleg van valakinek leírása, használati utasítása, ahol leírják a gyári előírt olajokat, stb?
köszönöm előre is! :notworthy:
üdv.
-
Szia az olaj 5W30, viszont ha kopottabb a motor akkor lehet 10W40, Castrol/Ford/Motorcraft. A tescos, auchanos cuccokat mindenképpen elkerülném a helyedben...
-
köszi! közben megtaláltam a gyári ajánlást, ami 5.w 30-at mond, viszont márkáról nem beszél. a castrol elég jó?
-
A Ford/Motorcraft gyári olajak a BP/Castrol olajok újracsomagolása, én is az 5w30-al mennék majd ha úgy látod hogy csipegeti az olajat (1000-5000 km után) akkor állj át a sűrűbb 10w40-re mivel a motorod már nem egy mai ifjonc és lehet sűrűbb olajat kér...
-
Én 10w40 es Magnatechet ajánlom,nem volt vele gond.
-
eneos 5w30,47 ezer km el még a eneos sustina 5w40 et is beleteheted.nekem 1.3 ba eneos sustina 5w40 van halkabb lett vele.
-
Sziasztok!
Egy MK3-as '96-os (váltás előtti) 1.1-es 37kW-os Fiestám van.
Kb. 2-3 hete lett rajta cserélve motorolaj (10w40), olajszűrő, levegőszűrő, benzinszűrő és gyertyák. Most viszont az vele a gond, hogy nagyon eszi az olajat, ami azt jelenti, hogy 400 - 500 km megtétele után a nívó max. jelzéséről az olaj mennyisége minimumra csökken. Viszont olajfolt nincs a kocsi alatt és alánézve sem lehet látni, hogy folyna valahol (esetleg az olajtartály pereménél, a felfogatásnál látszik egy kis ráégett olaj, de az sem tűnik számottevőnek). Mitől lehet ez a nagy olajfogyasztás?
A másik dolog, ami bár nem ehhez a témához kapcsolódik, hogy a gyújtókábelek ki vannak repedezve. Milyet érdemes bele venni? Mert cromax honlapján néztem, de ehhez az évjárathoz nem ajánl semmit.
Előre is köszi a válaszokat!
Ildi
-
Szelepszárszimmering,vagy a motor kopottsága,de ha ennyi olajat eszi,gondolom füstöl is rendesen.
-
... Most viszont az vele a gond, hogy nagyon eszi az olajat, ami azt jelenti, hogy 400 - 500 km megtétele után a nívó max. jelzéséről az olaj mennyisége minimumra csökken. ...
Amikor cserélték az olajat, a szintmérés előtt be volt indítva a motor?
Mert bizonyos részeket (pl. a szűrőt) a motor csak működés közben tölt fel.
Az első forgatás után lemegy az olajszint, ez normális.
És az is sokat számít, hogy az autó vízszintesen áll-e.
-
Sziasztok!
Egy MK3-as '96-os (váltás előtti) 1.1-es 37kW-os Fiestám van.
Kb. 2-3 hete lett rajta cserélve motorolaj (10w40), olajszűrő, levegőszűrő, benzinszűrő és gyertyák. Most viszont az vele a gond, hogy nagyon eszi az olajat, ami azt jelenti, hogy 400 - 500 km megtétele után a nívó max. jelzéséről az olaj mennyisége minimumra csökken. Viszont olajfolt nincs a kocsi alatt és alánézve sem lehet látni, hogy folyna valahol (esetleg az olajtartály pereménél, a felfogatásnál látszik egy kis ráégett olaj, de az sem tűnik számottevőnek). Mitől lehet ez a nagy olajfogyasztás?
A másik dolog, ami bár nem ehhez a témához kapcsolódik, hogy a gyújtókábelek ki vannak repedezve. Milyet érdemes bele venni? Mert cromax honlapján néztem, de ehhez az évjárathoz nem ajánl semmit.
Előre is köszi a válaszokat!
Ildi
cromaxba csak személyesen,email-ben vagy telefonon érdemes vásárolni.
honlapja már évek óta használhatlan :-\
-
Szelepszárszimmering,vagy a motor kopottsága,de ha ennyi olajat eszi,gondolom füstöl is rendesen.
Füstölni nem füstöl, csak az olajat eszi. :-\
Amikor cserélték az olajat, a szintmérés előtt be volt indítva a motor?
Mert bizonyos részeket (pl. a szűrőt) a motor csak működés közben tölt fel.
Az első forgatás után lemegy az olajszint, ez normális.
És az is sokat számít, hogy az autó vízszintesen áll-e.
Csere után fel lett töltve a kívánt szintig, majd motor indítás, szint ellenőrzése stb. A baj az az, hogy utántöltést követően kb 400 - 500 km alatt elfogyasztja az olajat.
cromaxba csak személyesen,email-ben vagy telefonon érdemes vásárolni.
honlapja már évek óta használhatlan :-\
Köszi, akkor majd felhívom őket.
-
Füstölni nem füstöl, csak az olajat eszi. :-\
500 km alatt elfogyaszt egy liter olajat, és se nem füstöl, se nem csöpög. :o
-
Ha 500km alatt lemegy min re,akkor van az majd 2liter is :o
-
A betöltő kupak körül nem olajos nagyon a motortér? Bár a miénk XR2i, de amellett folyik ki egy csomó, mert nagyobb gázadásnál kinyomja a kupakot.. (Bár ahogy nézem, az 1.1-nek csavaros??)
Esetleg a tömítéseknél is folyhat elfelé nekünk. Neked azok nem olajosak nagyon?
Az is lehet, hogy csak nagyobb olajnyomásnál folyik, tehát menet közben. Legalábbis én erre is mernék következtetni, bár lehet, hogy zöldségeket írok :-[ ;D
-
de ha nagyobb gázadásnál kinyomja a kupakot akkor nagy a kartergáz,kopott a motor.
-
Értem, ezt nem tudtam, eddig. Már is okosabb lettem valamivel! :)
-
ha jó a moci akár hogy üvegeled nem nyomhatja le a kupakot.nívópálcát nem lőtte még ki?
-
csak zetecnél meg dizelnél volt csavaros mk3ban.
uj kupak xr-re kb 1500 ft fordba ;)
-
Nívót nem. Csak amikor volt szervizelve, akkor papám lepadlózta a műhelyben és láttam, hogy mászik felfelé a kupak. Lemenni nem megy, de mozog és körülötte olajos is a dekni.
-
Füstölni nem szokott, olajfolt sem látszik alatta és alánézve sem látni, hogy csöpögne.
Viszont ami még eszembe jutott, hogy a régi levegőszűrő eléggé olajos volt, tehát valamiért felnyomja az olajat a légszűrőházba... :-\
Az új szűrő hétvégén lett ellenőrizve, az egyenlőre még tiszta.
Mitől nyomhatja fel oda az olajat?
-
a kartergázt nyomja fel és az olajos
-
a kartergázt nyomja fel és az olajos
Hogyan lehet orvosolni ezt a problémát? És emiatt fogyhat-e ennyi olaj?
-
Ha kopott a motor,akkor a felújítás segít,vagy motorcsere.
-
Ha kopott a motor,akkor a felújítás segít,vagy motorcsere.
Ez nem jó hír.
Köszi!
-
Hello!
Full kiröhögtek többen is, hogy egy 2000 es 85e km futott 1,3 OHV J4J Fiestába minek 5w-30 as olaj ennyi km után???
semmi baja sem lesz a 10w 40 től. !!!
Visszont mások riogattak: megnyúlik a lánc! az olaj furatok 5w 30 hoz vannak méretezve!
Volt aki azt mondta a swift 3 ba is 10w 40 et rak télen ,mert a dúsítás miatt, mindig kerül benzin a motorba, majd tavaszra megkapja az 5w 30 at.
Volt aki azt mondta, h szerinted '72 ben amikor ezt a motort megrajzolták , milyen olaj volt forgalomban???
Az autó vagy rövid távot megy pályán 10-10km oda vissza, vagy tartósan 800km haza. Néha használom városban is ,de kb havi 2x.
Van valaki aki évek óta használ 10w 40 et MK4 fiestába?
Én világ életemben minden autómba eddig 10w 40 est raktam. Egy se fingott ki eddig. Nem kéne most elkezdeni...
-
nem lesz tőle semi baja.
-
P haverom most mondja, hogy állítólag a "belső" "szervizes" használatikban 100e km után 10w 40 es van írva.
-
tökéletes az nem kell nagyon filozni.
-
Sziasztok !
Én nekem 2000-es évjáratú MKIV fiestám van, az 1,3 endura motorral, Ford gyári katalógusa szerint 5W30 az olaja. Csodálkozok én is, mert eléggé híg, ennek a régi mototrnak, de akkor is ezt irja...(http://)
-
Sziasztok !
Én nekem 2000-es évjáratú MKIV fiestám van, az 1,3 endura motorral, Ford gyári katalógusa szerint 5W30 az olaja. Csodálkozok én is, mert eléggé híg, ennek a régi mototrnak, de akkor is ezt irja...(http://)
És miért baj, hogy híg? Ha a gyártó azt írja, akkor azt kell használni. Attól, hogy régi a motor, miért kéne bele más, mint az előírt?
-
Szia !
Azért gondolom, mert régi tervezés, de persze lehet más már benne az olaj pumpa, mások a csapágyak, gondolom azóta fejlődött a pontosság is, ezáltal a tűrés megváltozott, így elképzelhető valóban, hogy a finomabbat "kívánja". Az én motoromba még csak 72.000 km van, így elvileg a hígabb jó lesz neki. Ezt azért írom, mert végig olvastam a hat oldalt, és mindenki mást írt, aztán inkább letöltöttem ezt a Ford adattáblát, amin aztán minden típus és szinte mindene rajta van :). Esetleg ha valakinek kell és nincs meg, akkor szívesen átküldöm, FORD DATA műszaki adatkönyv a neve pdf formátumban.
Üdv
-
Szia !
Azért gondolom, mert régi tervezés, de persze lehet más már benne az olaj pumpa, mások a csapágyak, gondolom azóta fejlődött a pontosság is, ezáltal a tűrés megváltozott, így elképzelhető valóban, hogy a finomabbat "kívánja". Az én motoromba még csak 72.000 km van, így elvileg a hígabb jó lesz neki. Ezt azért írom, mert végig olvastam a hat oldalt, és mindenki mást írt, aztán inkább letöltöttem ezt a Ford adattáblát, amin aztán minden típus és szinte mindene rajta van :). Esetleg ha valakinek kell és nincs meg, akkor szívesen átküldöm, FORD DATA műszaki adatkönyv a neve pdf formátumban.
Üdv
Nekem átküldheted. :notworthy:
Szerintem azt kell alkalmazni, amit a gyártó előír (típust, nem márkát). Sose értem azokat a szerelőket, akik azt mondják, hogy tegyen bele valaki vastagabb olajat, és akkor azt nem fogja (úgy) csipegetni a motor. :BangHead:
A hibát kell kijavítani, és nem az olajat cserélni!
-
Nekem átküldheted. :notworthy:
Szerintem azt kell alkalmazni, amit a gyártó előír (típust, nem márkát). Sose értem azokat a szerelőket, akik azt mondják, hogy tegyen bele valaki vastagabb olajat, és akkor azt nem fogja (úgy) csipegetni a motor. :BangHead:
A hibát kell kijavítani, és nem az olajat cserélni!
Pedig ez így van... Az idő múlásával... Nade minek költsek én is a Galaxyra 100e-ket, ha olcsóbb, de még mindig tökéletes 5W30-at nem eszi, ellenben a gyárilag előírt 5w40-et igen...
-
Pedig ez így van... Az idő múlásával... Nade minek költsek én is a Galaxyra 100e-ket, ha olcsóbb, de még mindig tökéletes 5W30-at nem eszi, ellenben a gyárilag előírt 5w40-et igen...
Igen, de 5w30 helyett 10w40 rakni megoldásként?! :-\
-
OHV elég a 10w40.... 5w30at mar zabálni fogja...
-
Halihó.
Sikerült szert tennem egy 1994es mk3 1.8d-re. Erős a motorja, majd szétrázza a kasznit, futómű is viszonylag rendben, olyan 170ezer km körül lehet benne.
Hamarosan csinálok egy olajcserét, segítsetek, mit öntsek bele.
Volt régi szívódízelem, 1.9 peugeot, az szerette a castrol magnatec 10w40et.
-
Szia !
Az OHV az az alul vezérelt ?
-
Igen, de 5w30 helyett 10w40 rakni megoldásként?! :-\
OHV-be az kell. Sőt! Én az utóbbi időben 15W40-el használtam, és azt nem ette, nem csörgött vele. Azzal is adtam el....
-
Sziasztok.Segítségre lenne szükségem.Napokban vettem egy Ford Fiesta-t 1.3 GL. Kigyulladt az olaj visszajelző lámpám a műszerfalon,viszont a nívó pálcán a szint a minimum felett van kicsivel.Ez a jelenség csak az olajcserére hivja fel a figyelmem/nem tudom milyen olaj volt benne/,vagy lehet valamilyen olajnyomás probléma.Az olajat megvettem, Magnatec Castrol 5W-40 C3./a boltban ezt nézték a kocsihoz/A segítségeket előre is köszönöm
-
Sziasztok.Segítségre lenne szükségem.Napokban vettem egy Ford Fiesta-t 1.3 GL. Kigyulladt az olaj visszajelző lámpám a műszerfalon,viszont a nívó pálcán a szint a minimum felett van kicsivel.Ez a jelenség csak az olajcserére hivja fel a figyelmem/nem tudom milyen olaj volt benne/,vagy lehet valamilyen olajnyomás probléma.Az olajat megvettem, Magnatec Castrol 5W-40 C3./a boltban ezt nézték a kocsihoz/A segítségeket előre is köszönöm
Ha az olajszint nincs a minimum alatt, nem szabad az olajnyomásjelzönek égnie.
Valami komolyabb baj van itt a háttérben. A legenyhébb az olajnyomásjelzö hibája, de lehet baj az olajszivattyuval is.
És ha az elözö tulaj sokáig járt alacsony olajnyomással, akkor lehet hogy fokozott kopást okozott a motorban. :(
-
Sziasztok!
Csináltam egy butaságot.. Van egy 94-es mk3-as 1.1-es fiestám. A motorban 15w40-es olaj volt, lement a minimum szint alá és én figyelmetlenül 5w40-et töltöttem rà, kb 6-7 decit... Lehet ettől valami baja a motornak? Vagy csak gyorsabban fogja enni az olajat?