Ford Fiesta Klub Fóruma

Kuka => Topiktemető => MK6-MK7 => : Nemeth 2007 April 30, 09:42:20 AM

: Váltó problémák
: Nemeth 2007 April 30, 09:42:20 AM
2003-as 41000 km-rel a fiestámnál hátramenet kapcsolásakor roppan a váltó, mi lehet a gond?
: Re: Váltó problémák
: Narancs 2007 May 10, 16:34:04 PM
1988as nagyon sok km-es fiestámnál szintén roppan a váltó... pláne ha még előre gurulás közben rakom be... pláne ha kuplunk nélkül...  :laugh:
Váltóolaj segíthet.
: Re: Váltó problémák
: viktorwrz 2007 May 10, 18:38:12 PM
Valószínűsíthető, hogy a kulissza (ami megvezeti a kart) vagy a váltórudzat a ludas. Mert gondolom, sebességből nem dobja ki, legalábbis nem írtad. Ha van egy kis időd mássz a szekér alá (vagy állj aknára van mondjuk árokra) és szedd szét, újítsd fel. Pontos útmutatást nem tudom adni, de nem tünt túl bonyolult szerzkezetnek múltkor mikor a kipuffugóval bíbelődtem. ;)

Sok sikert.
: Re: Váltó problémák
: Fióka 2007 May 29, 16:13:03 PM
Sziasztok,

Nekem is az 1,4 2005-s Fiestámban recseg a hátramenet. Van váltózár, az is bekavarhat?
Az az érdekes hogy ha hideg akkor nehezen veszi az összes sebességet.
De ha bemelegszik akkor rendbejön. Hátramnet néha jó, attól függ milyen napja van :(
Az autó garanciális, voltam is vele szervízbe. Tölöttek bele váltóolajat, de nem javult :(

Mit lehet tenni? mi lehet a baja?
Szilvi
: Re: Váltó problémák
: viko 2007 May 30, 01:38:38 AM
2006os Fiestám van és annál is ez a helyzet (pedig még csak most lépte át a 7000km-ert) Azt mondták kuplungoljak 2X de ez sem segít ... ha megtudtok valamit írjatok! köszi
: Re: Váltó problémák
: Fióka 2007 May 31, 09:41:15 AM
jövő szerdán viszem szervízbe, majd mesélek :)

Sajnos ami rossz hír hogy vezettem egy vadi új Fiestát, 2007-s 4000 km-reset, és úgynazt produkálta a váltója rükiben :(
: Re: Váltó problémák
: fiesta2002 2007 June 05, 12:41:47 PM
Tüneti kezelés lehet, ha anélkül, hogy a kuplungot felengednéd berakod egy másik sebességbe (pl. hármasba). Ez arrébb pöccinti a fogaskerekeket és ezután könnyebben bemegy a hátramenetbe. Hidegen néha nekem is szükségem van erre a trükkre.
: Re: Váltó problémák
: Fióka 2007 June 05, 12:57:18 PM
próbáltam mindent :( ha olyan kedve van akkor sajna nem segít semmi..
azt próbáltam, hogy váltok 2-4-est, de nem segít. 2x kuplung, az sem :(

az néha összejön ha kivárok, kuplung, elszámolok 5ig és nem ad hülye hangot beváltáskor.
Az a fura hidegen mindig így viselkedik, és ez súlyosabb ha váltózárat is használtam előtte..

holnap viszem szervízbe, kiváncsi leszek mit mondanak.
(Könyves K. Krt)
: Re: Váltó problémák
: fiesta2002 2007 June 05, 13:05:03 PM
Ezek a dolgok azért vannak, mert a kuplung benyomása pillanatában forog a hajtó tengely (ez jön a motor és a kuplung felől). Azután elkezd lassulni, és ha eléggé lelassult, de még nem állt meg, akkor a fogaskerekek szépen összecsúsznak.
Ha leáll, és rossz a fogaskerekek állása, akkor egyáltalán nem veszi be a sebességet, amíg újra nem kuplungolsz.
Hidegen azért kapcsol nehezen, mert a súrú olaj hamar leállítja a forgást.
: Re: Váltó problémák
: Fióka 2007 June 05, 13:25:19 PM
köszi, ez egészen jól hangzik amit írtál és magyarázat is arra, hogy hidegen miért rosszabb a váltó.
Sajna ezt a hangot akkor is csinálja ha egész nap mentem vele.
Nem lennék ennyire aggodalmas ha nem állandóan ezt csinálnű, hanem csak mondjuk havonta 1x..  :o

Meg az a fura hogy a párom autója, 7 éves, citroen, és nem csinált így sosem, se hidegen se melegen.
Ezért szomordok el mindig amikor hallom az enyémnek a hangját.. :-[
: Re: Váltó problémák
: Fióka 2007 June 06, 13:55:45 PM
Voltam szervízben reggel. Most hívtak, hogy kuplung kinyomócsapágy csere, a váltónak semmi baja.
Ez nem garanciális hiba, kopó fogy alkatrész... 140.000,-  :'(

Vigyem máshova szerintetek? Tudnak ebben tévedni? Vagy ilyenkor ez már biztos?
Tényleg ennyibe kerül?  ???

kis autót 1 hónapja vettem használtan, 2005-s, 1,4 Fresh.
: Re: Váltó problémák
: viktorwrz 2007 June 06, 16:15:26 PM
Sztem a 140.000Ft irreálisan sok. Az ok, kikell venni a mocit (vagy a váltót) de akkor is sok. Nekem 2 éve a komplett kuplungszerkezet+kinyomócsapágy, na meg a tárcsa +munkadíj kijött 70ből. Igaz ez már más kategória, de az alkatrész ára kb ugyanannyi.
A helyedben én utánanéznék máshol is. Sztem leakarnak húzni :-\. De ez csak az én véleményem...nem vok autószerelő, de szedtem már szét a motort és tudom, nem túl nagy munka.
: Re: Váltó problémák
: Kuti 2007 June 06, 16:19:22 PM
Szerintem is meg kéne máshol is kérdezned a dolgot, mert ha nem is garis akkor is soknak tünik, pl menj a Kerepesi útra ott még engem nem akartak átvágni, de létszi ird meg bármit is csinálsz, hiszen nem sokkal idősebb az én kicsi kocsim is!
: Re: Váltó problémák
: viktorwrz 2007 June 06, 16:58:04 PM
Tudnak ebben tévedni? Vagy ilyenkor ez már biztos?

A diagnózis nagyjából stimmel az általam "megtippeltel". Azokból a jelekből amit elmondtál az elején, azokból itélve sajnos jónak tűnik. Biztosat persze, csak az motor/váltó kivétele után lehet mondani.

Még annyit tennék hozzá a dologhoz (és ezt most csendben mondom) ha már úgy sem garis munkáról van szó. Esetleg kérdezz meg vmi öreg szakit, vagy kisebb (nem márka)szervízt. Igaz így ugrik a gari, de ha már nincs sok hátra a gariból......így sokkal olcsóbban is megúszhatod. Sőt, ha az olcsóság számít akkor lehet, nem is kell az egész cókmókot kicserélni, vagy lehet olcsóbb, gyengébb minőségű alaktrészeket is beletenni (azok is kibírnak 3-4évet). Bár azt nem ajánlom, hogy toldozd-foltozd a kocsit.
A Te kocsid, a Te döntésed. Hogy meddig és hogyan akarod használni az autót, csak rajtad múlik.
: Re: Váltó problémák
: Fióka 2007 June 06, 17:15:44 PM
azóta kérdezősködtem más Ford tulajoktól, és meséltek egy két dolgot. I
Igaz ugyan hogy Focusa van, de a szitu nagyon hasonló, már egy évesen cseréhette volna kuplungot, mert megégett egy részen.
Tudja ugyan használni mert kiemel, csak néha van vele gondja.  :o

Arra jutottam hogy holnap megyek az autóért, kapok szakvéleményt és ajánlatot. Majd bekérek ajánlatokat más szervízektől és eldöntöm hogy hol csináltatom meg. Kerepesi útról is kérek be árat, hátha kijön 100-ból..  ;)

Az még egy érdekes kérdés, hogy tudom e ezt az előző tulajra terhelni..
Ennek még utána nyomozok a jogászunknál.  ???
: Re: Váltó problémák
: Kuti 2007 June 06, 19:11:12 PM
Amenyiben írásba adta, vagy rögzítve van az hogy ez tutti nem hibás, de a vizsgálat közben kiderül, hogy már neki is kellet tapasztalnia, abban az esetben tudod csak ráterhelni és akár évekig is bohóckodhatsz vele, több az utánajárás mint a behajtható összeg... remélem nem kell részletezni:)
: Re: Váltó problémák
: Fióka 2007 June 07, 10:32:51 AM
Reggel voltam szervízben, Auto Fort, nem dobtak fel semmi jó hírrel. A kuplung elhasználódott, ezt rá merték írni a szervíz munkalapra, de hivatalos ajánlatot nem kaptam, csak egy sajtcetlin árakat... vicces

Munkadíj 9900,- és 5,5 óra lesz a munka, így mindennel együtt lenne 146.190,-. Sztem naggggyon durva.

Még nem adom fel, elvittem a Petrányihoz a Kerepesire, sajna annyi a munkájuk van, hogy jövő szerdán tudnak csak ránézni. Úgyhogy addig sajna pihentetve lesz az autó. Elsöre nagyon normálisnak tüntek, mondták, hogy ha hidraulikai hiba, azt tudja garanciába cserélni, de ha kuplung, az sajnos nem, azért fizetni kell majd. Meglátjuk, bizakodom.

Extulajt ma felhívom..
: Re: Váltó problémák
: Kuti 2007 June 07, 14:16:37 PM
Csak tipp, de arra figyelj, hogy az ilyet a jövő miatt érdemes lenyomozhatóan megcsinálni: e-mail, vagy téritvevényes (fénymásolt) levelet feladni, hogy késöbbiekben tudj rá hivatkozni.
: Re: Váltó problémák
: fiesta2002 2007 June 08, 09:54:09 AM
Voltam szervízben reggel. Most hívtak, hogy kuplung kinyomócsapágy csere, a váltónak semmi baja.
Ez nem garanciális hiba, kopó fogy alkatrész... 140.000,-  :'(

Vigyem máshova szerintetek? Tudnak ebben tévedni? Vagy ilyenkor ez már biztos?
Tényleg ennyibe kerül?  ???

kis autót 1 hónapja vettem használtan, 2005-s, 1,4 Fresh.

Az is okozhatja a váltó recsegését, ha a kuplung nem emeli el teljesen a kuplungtárcsát a lendkeréktől. Úgy tudom, hogy a kuplung holtjátékát nálunk nem lehet állítani, úgyhogy ez az egyszerű hibaelhárítás nem jön szóba. Viszont ha a hiba mögött a kuplung működtető hengerének a fellevegősödése van, akkor az olcsón elhárítható. (Ha a tárcsa szorul a nyelestengelyen, akkor az szintén szétszedés.)
Ne hagyd hogy szétszedjék a motort, mielőtt nem próbáltak meg minden javítást kívülről.
Sajnos ennek ellenére szoba jöhet a kiemelőcsapágy kopása, pl. ha az előző tulaj a lábát állandóan a kuplungon pihentette.
Keress egy független műhelyt, ahol főleg váltókkal foglalkoznak és kérdezd meg, hogy a tünetek alapján ők milyen hibalehetőségeket látnak.
Várjuk a fejleményeket. Sok sikert.
: Re: Váltó problémák
: Fióka 2007 June 08, 17:01:17 PM
erősen gondolkodom hogy megéri-e az hogy garis maradjon az autó..
Megvárom a kerepesi úti FORD ajánlatát és átgondolom hogy menjek e egy nem FORd-od szakihoz..

: Re: Váltó problémák
: fiesta2002 2007 June 11, 10:43:16 AM
Én úgy értettem, hogy a független múhelyben csak szakvéleményt kérjél, illetve csak olyan dolgokhoz nyúljanak hozzá, amin nem látszik meg. Ha szerintük a hiba sokba kerül és garanciális, akkor az infókkal felvértezve irány a szakszervíz  :).
: Re: Váltó problémák
: fiesta2002 2007 June 12, 13:14:09 PM
Egy váltós sztori.
http://www.fordfocus.hu/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=174571&highlight=#174571 (http://www.fordfocus.hu/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=174571&highlight=#174571)
Szóval több szakértőt is meg kell hallgatni, mielőtt megoperálják a beteget.
: Re: Váltó problémák
: Fióka 2007 June 12, 21:38:24 PM
Teljesen igazad van! Elképedtem a történet olvasásakor.. :o
Mostmár én sem tudom mi tévő legyek.
Lehet akkor elviszem egy ismerős szerelőhöz, megkérem nézzen rá hogy mi igaz abból amit állítanak.
Majd utána döntöm el mi legyen.
Eredmény még nincs a Petrányitól, talán holnap. Munkát még nem rendeltem meg.

Egy kuplung vagy egy váltó állapotát meg lehet állapítani úgy is ha nem szedik szét?
: Re: Váltó problémák
: fiesta2002 2007 June 14, 12:15:35 PM
...
Egy kuplung vagy egy váltó állapotát meg lehet állapítani úgy is ha nem szedik szét?


Olyan jól nem lehet megállapítani, mint szétszedéssel. De az manapság elég sokba kerül. Régebben egyes típusoknál az önindítót leszerelve be lehetett kukucskálni, hogy mennyire kopott a tárcsa.

Viszont a jó szerelők meghallgatják a hangját. Kipróbálják, hogy mikor adja a hangot. Váltogatnak egy kicsit.
Esetleg tudnak egy-két trükköt (pl. meghallgatják sztetoszkóppal, vagy ha a kuplung tárcsa nem emel ki, vagy nagy a kinyomó csapágy ellenállása, akkor gondolom, hogy felemelt autónál kinyomott kuplunggal is forog a kerék, stb ...) De ezt csak most találtam ki, én nem vagyok autószerelő.

Mindenesetre egy olyan műhelyben, ahol mindennap váltókat javítanak, hamarabb találsz jó szerelőt, mint egy márkaszervízben, ahol a munkafelvevő állapítja meg a hibát, aki esetleg 10 éve nem szerelt autót.
: Re: Váltó problémák
: Fióka 2007 June 20, 16:08:14 PM
Elnézést mindenkitől, hogy eddig nem jelentkeztem.
Szóval szuper lett az autó gariban megcsinálták, nem kellett fizetnem.  :notworthy:
Ugyan nem kötötték az orromra hogy mit cseréltek, de nem is érdekel :)
Úgyhogy hurrá! szuperen tudok váltani, nem recseg, még rükiben sem!  ;D
: Re: Váltó problémák
: fiesta2002 2007 June 20, 16:55:15 PM
Azért tanulságos a történet íve.
Két szakszervízben is megesküdtek, hogy kinyomócsapágy vagy kuplung, és sajnos-sajnos nem garanciális.
Azután egy harmadikban mégis garanciális lett.

Nagyon kiváncsi lennék, hogy mit javítottak végül. Neked is érdeked, hogy tudjad, mert ha megint elromlik valami azon a területen, jó tudni, hogy mik voltak az előzmények.

Mindenesetre, az ilyen kaland egy életre szóló élmény, a végén nagy megkönnyebbüléssel.  :)
: Re: Váltó problémák
: Fióka 2007 June 21, 16:15:31 PM
annyit mondhatok ez a szerviz szuper, és mindenkinek csak ajánlani tudom  :D
: Re: Váltó problémák
: csabi82 2007 July 29, 20:41:38 PM
Sziasztok!

Nekem csak egy kérdésem volna, ha tudtok segíteni.
Van egy Fiestám, 2001-es 1.3i benzines. A kérdés a következő: Tudjátok-e esetleg, hogy mik a gyári adatok a manuális kéziváltó, fokozatonkénti sebesség tekintetében? Magyarul, mekkora fokozatonkénti sebességgel érzi magát jól az autó? 1-es 20-25...2-es 25...40? Mégis mekkorák lehetnek ezek az értékek gyárilag?
Köszönöm
: Re: Váltó problémák
: Dodó 2007 August 03, 18:59:12 PM
Sziasztok! Sajna az én kocsim is recsegve veszi reggel a hátramenetet! Most már azt csinálom,hogy még inditózás elött hátramenetbe rakom! ha bemelegszik akkor már jó,bár néha 4ből 3ba nem lehet visszakapcsolni! De ez már nem is foglalkoztat,mert annyi más problémám volt már az autómmal,hogy ez elenyésző! Az előző kocsim is Fityesz volt,azt imádtam pedig ő egy 85ös példány volt! Soha nem hagyott cserben! A mostani egy 2003as,de ilyen megbizhatatlan autót!? Álmomba se gondoltam volna! Pedig a legszebb kisautó a piacon,de sajna  a szépség nem minden! >:(
: Re: Váltó problémák
: Dipper 2007 August 04, 04:52:45 AM
Nekem régebbim van,de én is így gondolom! sajnos! :(
: Re: Váltó problémák
: fiesta2002 2007 August 06, 11:50:06 AM
...
Van egy Fiestám, 2001-es 1.3i benzines. A kérdés a következő: Tudjátok-e esetleg, hogy mik a gyári adatok a manuális kéziváltó, fokozatonkénti sebesség tekintetében? ...

Nekem is 1.3-as van 2002-es. Gyári ajánlást én sem tudok (a haszn. utasításból kimaradt). Én városban 2000-es fordulaton szoktam járni (60 4-esben). Autópályán 3700 körül (óra szerint 130, a digit mérő szerint kb. 125). Országúti emelkedőn 3000-3500.
Gyorsításkor 3000-nél szoktam visszaváltani (1-esben kb 3500-nél).

A 2000-es fordulat biztosan nem erőlteti a motort. Vannak akik sima uton városban is 5-ösbe rakják (kb. 1500), de én ezt túlzásnak érzem.
: Re: Váltó problémák
: fiesta2002 2007 August 06, 11:53:48 AM
...Az előző kocsim is Fityesz volt,azt imádtam pedig ő egy 85ös példány volt! Soha nem hagyott cserben! A mostani egy 2003as,de ilyen megbizhatatlan autót!? Álmomba se gondoltam volna! Pedig a legszebb kisautó a piacon,de sajna  a szépség nem minden! >:(
Hogy javítsam a statisztikát, az enyém 1.3-as 2002-es (55e km). Eddíg semmi baja sem volt, csak a rendszeres átvizsgálások miatt járt szervízben.
(Illetve egyszer egy pók elrontotta a biztonsági öv visszacsévélőjét, de azt sk. megoldottam.  :))
: Re: Váltó problémák
: Fióka 2007 August 07, 14:25:18 PM
A hátramenet kapcsolásakor a kivárás megoldás lehet, hogy nem rögtön vált be az ember. Kis hatásszünet kell neki félúton :)
Én nagyon odavagyok a ki Fiókáért, semmi bajom nincs vele mostanság :))
: Re: Váltó problémák
: Vik77 2007 August 08, 09:11:09 AM
Hali!

Én is tapasztaltam (1,4 tdci), a hátramenet néha (gyakran) nem sikerül elsőre.
A másoktól hallott - és itt is már leírt - módszert szoktam ilyenkor alkalmazni: először 2-esbe a váltót, aztán mehet a rükverc. Akkor már simán be szokta venni.

Vik
: Re: Váltó problémák
: dec14 2007 August 12, 12:57:20 PM
Üdv!
 A hátramenet kapcsoláskor a váltókarról ne vedd le a kezed, finoman engedd a kuplungot és hangtalanul beugrik a helyére!
 Nekem így - működik.
                              AVE!
: Re: Váltó problémák
: PharaoM41 2007 August 12, 17:14:38 PM
Sziasztok!

Nekem is szokott néha szívózni a hátramenet kapcsoláskor. 2005-ös 1.3-as. Szerencsére csak ritkán, de most már én is betolom 2-be, mielőtt R-be teszem. Azért kipróbálom dec14 tanácsát.
: Re: Váltó problémák
: doso22 2007 August 13, 11:02:17 AM
Dec 14 tanácsa nagyon jó!
Egyébként én is hasonlóképpen szoktam, csak annyi hogy kézifék ki és amikor váltasz picit felengeded a féket (csak hogy egy picit megmozduljon az autó) és már hang nélkül be is vette a rükvercet  ;)
Van egy másik megoldás is... üresben felengeded a kuplungot, hogy kicsit forogjanak a kerekek majd rükverc (de esetek 85% ában nem túl diszkrét a dolog)  ::)
és hát annál égőbb dolog szerintem nincs, amikor pl az ember valami zsúfolt helyen áll ki a parkolóból és kr....kr...  :o
Meg egy a gépet kedvelő ember számára ez borzalmas hang
: Re: Váltó problémák
: Rushmantheone 2007 October 19, 11:40:37 AM
Sajnos ez Ford betegség! Én erre a véleményre jutottam! volt már 3 focusunk meg egy az enyémmal együtt 4 Fiestánk, mindegyiket vezettem és mindegyiknél fenn áll ez a probléma, apám 3 hónapos Focusa is ugyanezt csinálja, de nálam a dupla kuplung segít!
: Re: Váltó problémák
: Ryan 2007 October 19, 13:15:48 PM
dupla kuplung nálam is bevált  ;D
: Re: Váltó problémák
: Dodó 2007 October 19, 15:15:58 PM
Sziasztok! Az én 2003-as fiestám is ezt csinálja hidegen! Már annyira megszoktam,hogy reggel mielőtt tolatok ki a parkolobol,még inditás előtt berakom hátramenetbe! ;D Lehet,hogy hülyén hangzik,de igy legalább nincs hangja! amúgy sajna az én kocsimba sokmindennek van nyekergő hangja! nem tudom 10 évesen hogy lehetne elviselni a gagyi müanyagok hangját! De én  azt nem várom meg,amint lehet eladom! nagyot csalódtam benne! :( Pedig igazi fiesta fan voltam!!!!
: Re: Váltó problémák
: Kuti 2007 December 23, 23:10:09 PM
Dodó a szilikonspré csodákra képes a szigetelőgumikon az ajtóknál, megszünik a nyikorgó hang ;)
Nos a hátramenet, nálam is néha hogy is mondjam, na olyan mint írtátok, valóban kuplunk vissza és újra, bevált, bár nekem a hideg-meleg dolgot nem veszi észre csinálja mint kedve van (erről szól asszem egy másik topik is ott részletesen ki van színesítve a téma) ja meg parkolj farral! nem kell hidegen tolatnod ;)

Fióka kérdésem, lehet, hogy csak én nem figyeltem eléggé: melyik volt az a szervíz hol gondod megoldódott?
: Re: Váltó problémák
: dec14 2007 December 26, 10:18:40 AM
Üdv mindenkinek!
 Most a hidegek beköszöntével a reggeli indulást meg nehezíti a besűrűsödött váltóolaj.
Én ezt úgy kerülöm el, (tolatva indulok) hogy le állás előtt hátramenetbe kapcsolom a váltót!
Kinyomott kuplungal indítok, és azonnal mozdulok az autóval, az egyest óvatosan kapcsolva kissé nehezen de megvan, utána már könnyebb a többi fokozat. (remélem segíthettem)

Olvasom a sok szervizes hibamegoldást, háááát mitmondjak, a pénzetek kell nekik!
 A saját autójukat biztosan nem szakszervízben csináltatják. Ugyan azon hibák elhárítása, nem szaksz.-ben
fele annyiba kerül gyári alk. sszel.

 A garancia, az is a pénzről szól, ugyanis: minden műszaki dolog melyet megveszel, 3-4 évig kifogástalanul működik. Nézd meg mit csinálnak az autóval az esedékes szervíz alkalmával.
Ugyan azt te is megteheted vele, tizedannyi költséggel gyári minőségű alkatrésszel/olajjal.
De ott a gondolat:mi van ha utána romlik el a járgány?
Hát ez benne van a pakliban.  Ha nem csak 2-3 évre vásároltad az autót akkor,számold össze mennyit fizetel míg él a garancia,és ha hiba áll elő szívósan bizonygatod hogy ez a hiba garanciális/de nem az -  mondják neked és vért izzadsz mire megoldódik,és rádöbbensz ,hogy van abban valami amit leírtam. Én ezt úgy kerültem ki , hogy 4 éves autót vettem.    (bérből-fizetésből élek)

Boldog Karácsonyt, és sikerekben gazdag, műszakiproblémáktól mentes Újévet Kívánok mindenkinek



: Re: Váltó problémák
: JoolsNOS 2007 December 27, 11:59:21 AM
Ez igaz! Sok márka veri magát az egyre több év garanciával. Vicc. 2-3 év bőven elég. Ennyi idő alatt is lehuzzák tőlünk a sok pénzt.
: Re: Váltó problémák
: sUdYe 2007 December 27, 16:33:04 PM
10 évesnél fiatalabb autót nem veszek. egyelőre nem is tudnék. :D de nem is nagyon tervezem. :)
: Re: Váltó problémák
: Fióka 2007 December 27, 17:26:31 PM
Dodó a szilikonspré csodákra képes a szigetelőgumikon az ajtóknál, megszünik a nyikorgó hang ;)
Nos a hátramenet, nálam is néha hogy is mondjam, na olyan mint írtátok, valóban kuplunk vissza és újra, bevált, bár nekem a hideg-meleg dolgot nem veszi észre csinálja mint kedve van (erről szól asszem egy másik topik is ott részletesen ki van színesítve a téma) ja meg parkolj farral! nem kell hidegen tolatnod ;)

Fióka kérdésem, lehet, hogy csak én nem figyeltem eléggé: melyik volt az a szervíz hol gondod megoldódott?

Szia Kuti!

Amit Te ajánlottál abban a szervízben voltam, a Petrányiban, a Kerepesin, nagyon ügyesek :)
: Re: Váltó problémák
: kiskrisz 2007 December 28, 15:07:43 PM
Üdv mindenkinek!
 Most a hidegek beköszöntével a reggeli indulást meg nehezíti a besűrűsödött váltóolaj.
Én ezt úgy kerülöm el, (tolatva indulok) hogy le állás előtt hátramenetbe kapcsolom a váltót!
Kinyomott kuplungal indítok, és azonnal mozdulok az autóval, az egyest óvatosan kapcsolva kissé nehezen de megvan, utána már könnyebb a többi fokozat. (remélem segíthettem)

Olvasom a sok szervizes hibamegoldást, háááát mitmondjak, a pénzetek kell nekik!
 A saját autójukat biztosan nem szakszervízben csináltatják. Ugyan azon hibák elhárítása, nem szaksz.-ben
fele annyiba kerül gyári alk. sszel.

 A garancia, az is a pénzről szól, ugyanis: minden műszaki dolog melyet megveszel, 3-4 évig kifogástalanul működik. Nézd meg mit csinálnak az autóval az esedékes szervíz alkalmával.
Ugyan azt te is megteheted vele, tizedannyi költséggel gyári minőségű alkatrésszel/olajjal.
De ott a gondolat:mi van ha utána romlik el a járgány?
Hát ez benne van a pakliban.  Ha nem csak 2-3 évre vásároltad az autót akkor,számold össze mennyit fizetel míg él a garancia,és ha hiba áll elő szívósan bizonygatod hogy ez a hiba garanciális/de nem az -  mondják neked és vért izzadsz mire megoldódik,és rádöbbensz ,hogy van abban valami amit leírtam. Én ezt úgy kerültem ki , hogy 4 éves autót vettem.    (bérből-fizetésből élek)

Boldog Karácsonyt, és sikerekben gazdag, műszakiproblémáktól mentes Újévet Kívánok mindenkinek


Erre csak annyit mondanék, hogy a garancia igen is kell és jó ha beviszed, mert nekem komplett kuplungszettet, vízpumpát cseréltek a kocsimban és eddig 2x fizettem 40e huf szervizköltséget és ha a két garanciális javítást veszem akkor bőven benne lettem volna a 150e hufba, meg az olajcserék igy tuti 180e is lett volna igy egy 100-assal jobb vagyok!
Persze akkor jártam volna jobban ha nem kellett volna kicseréltetni ezeket. Mert azóta vannak apróbb gondok, ja és féltengelycsuklót is cseréltek gariba, mert gondolom mikor a váltót lehúzták adtak neki kalapáccsal. :(

3 év garancia, de csak két garanciális javításra viszem el. Igy ők fizetnek minden javítást 3 évig. Ami jár az jár. Ha már ezt a márkát választottuk.
: Re: Váltó problémák
: viktorwrz 2007 December 28, 17:56:10 PM
Erre csak annyit mondanék, hogy a garancia igen is kell és jó ha beviszed, mert nekem komplett kuplungszettet, vízpumpát cseréltek a kocsimban és eddig 2x fizettem 40e huf szervizköltséget és ha a két garanciális javítást veszem akkor b?ven benne lettem volna a 150e hufba, meg az olajcserék igy tuti 180e is lett volna igy egy 100-assal jobb vagyok!
Persze akkor jártam volna jobban ha nem kellett volna kicseréltetni ezeket. Mert azóta vannak apróbb gondok, ja és féltengelycsuklót is cseréltek gariba, mert gondolom mikor a váltót lehúzták adtak neki kalapáccsal. :(

3 év garancia, de csak két garanciális javításra viszem el. Igy ?k fizetnek minden javítást 3 évig. Ami jár az jár. Ha már ezt a márkát választottuk.


És azt már kiszámoltad hánymillóval fizettél többet (ha egyáltalán kifizetted már) az új autódért?
Szerintem jóval többet mint akármilyen szervízköltség vagy alkatrészcsere ára a 3 éves garancia alatt.
: Re: Váltó problémák
: Kuti 2007 December 28, 18:26:12 PM
mindemellett nekem a 63e ftért került 3 éves garancia kb egálbaq van! 50e ft-s kütyüt cseréltek a harmadik évben, plusz csatik, kábelek és munkadíj ja igaz nem a váltó volt a ludas, de ahogy szokta mondani Gui-gon Jin a Váltó is megteszi! :D
: Re: Váltó problémák
: tarcsy 2007 December 28, 18:37:26 PM
hát szerintem mindenképp jobban járt. ha lenne pénzem énis vennék újat és szervizeltetném. mert eladáskor talán még többet is ér.. meg jobb (az én szememben mindeképp) is mint egy használt saját bütyköléssel.  :)
: Re: Váltó problémák
: sUdYe 2007 December 28, 19:38:21 PM
hát szerintem mindenképp jobban járt. ha lenne pénzem énis vennék újat és szervizeltetném. mert eladáskor talán még többet is ér.. meg jobb (az én szememben mindeképp) is mint egy használt saját bütyköléssel.  :)

sokan gondolkoznak így aztán csodálkoznak h ez így nem jó az úgy nem jó az autón. a saját bütykölést részesítem előnyben, ha szakszerűen történt a bütykölés. Én saját magam ill barátaim segítségével szerelem az autóm, dolgoztam már autószerelőműhelyben és tudom, hogy hogy mennek. Nálunk még egész lightosan, de egy márkaszervizben megy a mókolás, olyan dúrva dolgokat csinálnak az autón amiket épp eszű ember nem csinálna meg. Aki meg ért is hozzá az meg tudja h nem is lenne szabad megcsinálni.

hogy a témához én is hozzászóljak. a Garancia egy új autónál bizony kell, ugyanis én egy jó autót vettem, annak az árát fizettem ki, akkor bizony az eladó, ez esetben a márkakereskedő kötelessége az adott javítást saját költségén elvégezni, amennyiben az bizonyítható, hogy nem a nem megfelelő használat, hanem gyári hiba eredménye. Ez használt autóra is igaz lehet megfelelő szerződés esetén. :)
: Re: Váltó problémák
: viktorwrz 2007 December 28, 22:55:19 PM
Nos, ha már itt tartunk gondoltam kifejtem bővebben is a véleményem...

Jómagam inkább a használtautókat részesítem előnyben, ha autóról van szó. Hisz gondoljatok csak bele. Megveszel egy autót - és itt most márkától, tipustól függetlenül - amiért kifizetsz 3-4millió forintot.
Amint kiállsz a szalonból vele, mindjárt buktál félmilliót(!!!) - ez egy bérből és fizetésből élő ember közel félévi keresete.
Ezután a kötelező szervizekre elhurcolod alkalmanként 30-60ezer forintért. Emellett persze fizeted a havi (jóesetben) 30ezer forintos havi törlesztőt....
Így, ha mindig időben szervizelted az autódat és vezetted a szervízkönyvedet akkor 2év múlva az autód már csak max. 2milliót ér...
Hol is tartunk? 2millát kidobtál az ablakon csak úgy!!! Ennyi erővel a kútba is dobhattad volna azt a pénzt nem? Sajnos a bérből és fizetésbőlélő emberek nem tehetik meg maguknak, hogy új autót vegyenek (csak azt hiszik sokan), az csak a gazdagok kiváltsága....Magyarországon
De, ha már valaki mégis az új autó mellett dönt, akkor igenis jár(na) a gari mindenre.
Azt szoktam mondani mindig, hogy egy átlag ember vegyen inkább használtautót és szépen javítgassa fel.
Egy használtautón mindig sokkal kevesebbet lehet "bukni" mint egy újon. Plusz egy régi verdán is ugyanúgy vannak kopó-mozgó alkatrészek amiket időközönként kikell cserélni. Csak általában egy újnál ezeket a cseréket nem veszed észre mert eltitkolják előled olyan címszó alatt, hogy pl. 60ezres nagyszervíz. De ettől még kicserélik pl. vízpumpát, olajszivattyút, tömítéseket stb.

Azt mondod hülyeséget beszélek? Azt mondom próbáld ki! Vegyél egy 3 éves (tehát már pont nem garis) autót, nekem meg ad oda azt a 2-2,5milliót és én garanciát vállalok rá még 2-3évig. Hidd el elég sok maradna a zsebemben....legalább 2 millát tuti, de a legrosszabb esetben is 1,5 millát nyernék az ügyön....
: Re: Váltó problémák
: Kuti 2007 December 28, 23:59:21 PM
Ebben mélységesen egyetértek, leszámítva, hogy valahogy más egy olya utóba ülni melyet "gyerekkora óta Te neveled"

Másrészről ott a fordítotja. A mi kis Bálnánk típusát nézve Opel Kadett "E" kombi. 450e HUFba került már 2 éve. Azóta kb 350e rá is költöttünk MÉG MINDIG NEM 2 MILLIÓ!!! de már színte a kocsi teljes árát ráköltötted és még mindig kell rá, tavasszal el is fogja érni ezt az összeget, mert most hogy végre rendben van a karosszéria a gyengepont. szóval van vele munka és hegeszteni nem tudunk. Motort és belsőteret részben sajáerőből feujítottuk. Az egészben ott a csavar, hogy ezt a verdát már 300eHUF ért sem vinnék el! mondhatni ilyen kocsi nem kell sekinek! enyiért és ez mostmárkától függetlenűl.

És mos megkérdezném. Mi lenne ha minden autótulaj úgy bánna a kocsijával mint "mi" azaz nem használatitárgyként, hanem egy olyan dolog mit taakarítgatsz, karbantartasz, MEGÖRZÖD ÁLLAGÁT!!! Ha mindenki ígytenne akkor egy használt kocsinálk sem lenne az a probléma mit feljebb leítam. Bevallom mégmindig nem 2MILLIÓT költöttél "fölöslegesen" a verdára.

Neadj isten de ezzel a Fityesszel lenne olyan hogy rákényszerülnék az eladására, biztos én sem vennék új autót, csak is régit, de 'jó állapotut' VISZONYLAG. Előbb utóbb rákényszerül (és ez nem baj) hogy sajátmaga 'gyógyítsa' a verdát.

Sorry, ha van benne érthetetlen mondat de nagyon fáradt vagyok, csak úgy kijött.

Ja és az eredeti téma: A váltó is megteszi  :-X
: Re: Váltó problémák
: dec14 2007 December 29, 09:50:59 AM
Látom, olvasva a hozzászólásokat, hogy az elevenjére tapintottam a dolgoknak.
Ez örök dilemma, újat vagy használtat. Én, az első autómat is magánkéztől vettem,(corsa/23é.) lényeges, hogy az eladó milyen benyomást kelt rám. Kell az emberismeret is hozzá (a műszaki sem árt) az igaz, de senki sem mai játékos. S én is azt vallom, hogy ha már nem újat veszel, édemes neked felújítanod, tudod mit teszel bele, és ez ad egyműszaki biztonságot, el mersz indulni bárhová. A régi autókon még volt mit "csinálni" ezt imádtam! A mostaniakat már"csak "vezetni kell,viszont azt nagyon lehet.

A hibákra visszatérve, a legnagyobb baj szerintem az, hogy sokan nem ismerik az egyes alkatrészek funkcióját és működési elvüket. Ezért a szervizekben pofátlanul kicserélik azt az alkatrészt, amit egy kontakt sprével meglehetne javítani!(pl:gázpedál)

: Re: Váltó problémák
: Boci 2007 December 29, 12:12:11 PM
Én otthon használtautó-értékesítő voltam egy (legnagyobb) Peugeot kereskedésben. Sose vennék új autót. Az a gond magyarországon, h sokan nincsenek tisztában a jogaikkal. Ha egy kereskedőtől veszel használt autót kutyakötelessége szavatosságot vállalni rá.
: Re: Váltó problémák
: Jesu 2007 December 29, 12:55:44 PM
Egyetértek az előttem szólókkal, kiegészíteném kicsit.

Én pont azért szálltam most ki egy drága, nem túl öreg autóból (használtan vettem, megvolt ~4 évig), mert rá kellett döbbenem arra, amire sokan rájönnek mostanában:

A mostani autógyártás (~1998 óta) már nem az mint régen.
A 6 éves kocsimnak mindene esett szét. Fődarabok, féktárcsák, rosszabb mint egy régi 20 évesé.
A kipufogóm 4 évesen 5 darabra hullott. Sorolhatnám.
Borzalom! Kőkeményen felvette az autóipar a fogyasztói társadalmi modelt. Gyári avultatás van beépítve a gépekbe, márkától függetlenül, ami talán érthető is egy ilyen globalizált világban, de el nem fogadható. Szerintem a szakszervíz erre rá is játszik. Én pl. kaptam Szakszervízben olyan fagyállót, ami szépen megette a hűtőt. Jártam úgy a céges kocsival, hogy kiderült, nem cseréltek még olajszűrőt, légszűrőt sem. Ezek akkor jönnek ki, amikor már lejárt a garancia. Akkor viszont rámegy a gatyád, mert úgy van megcsinálva minden, hogy csak bukni tudsz.

Én sajnálom, hogy a mostani autóknál egy kis kategória 1-1,2 tonna feletti. Hiába az erős motor. A környezetvédelmi kategóriák (Euro4-5) megölik az élményt, le vannak butitva a gépek, belenyulnak a karakterisztikába. Nekem az Xr3i-m 2-ben úgy elpörgette a gumit, hogy öröm volt néha kicsit nyomni neki. Ezt ma már nem lehet. Nem engedi az elektronika. Ez már nem ugyanaz, amit Én akarok.

Ha használtat vesztek, ne vegyetek mostani 3-6 év közöttit. Ott jön ki minden, gatyátok rámegy.
: Re: Váltó problémák
: sUdYe 2007 December 29, 14:05:17 PM
Egyetértek az előttem szólókkal, kiegészíteném kicsit.

Én pont azért szálltam most ki egy drága, nem túl öreg autóból (használtan vettem, megvolt ~4 évig), mert rá kellett döbbenem arra, amire sokan rájönnek mostanában:

A mostani autógyártás (~1998 óta) már nem az mint régen.
A 6 éves kocsimnak mindene esett szét. Fődarabok, féktárcsák, rosszabb mint egy régi 20 évesé.
A kipufogóm 4 évesen 5 darabra hullott. Sorolhatnám.
Borzalom! Kőkeményen felvette az autóipar a fogyasztói társadalmi modelt. Gyári avultatás van beépítve a gépekbe, márkától függetlenül, ami talán érthető is egy ilyen globalizált világban, de el nem fogadható. Szerintem a szakszervíz erre rá is játszik. Én pl. kaptam Szakszervízben olyan fagyállót, ami szépen megette a hűtőt. Jártam úgy a céges kocsival, hogy kiderült, nem cseréltek még olajszűrőt, légszűrőt sem. Ezek akkor jönnek ki, amikor már lejárt a garancia. Akkor viszont rámegy a gatyád, mert úgy van megcsinálva minden, hogy csak bukni tudsz.

Én sajnálom, hogy a mostani autóknál egy kis kategória 1-1,2 tonna feletti. Hiába az erős motor. A környezetvédelmi kategóriák (Euro4-5) megölik az élményt, le vannak butitva a gépek, belenyulnak a karakterisztikába. Nekem az Xr3i-m 2-ben úgy elpörgette a gumit, hogy öröm volt néha kicsit nyomni neki. Ezt ma már nem lehet. Nem engedi az elektronika. Ez már nem ugyanaz, amit Én akarok.

Ha használtat vesztek, ne vegyetek mostani 3-6 év közöttit. Ott jön ki minden, gatyátok rámegy.

szívemből szóltál. Én új autót csak is luxuskategóriát vennék és azt is úgy h 3-5 évente cserélem a még újabbra. persze ehhez sok pénzre lenne szükség, és ugye nem átlagfizetés. addig marad a használt, és a saját javítás. én 8-10 év alatti autót nem vennék ma. Hiába nem olyan jó a törésteszt eredménye, stb. nem karambolozni hanem használni veszem az autót. meg míg egy 10 éves autóhoz az alkatrész X forint, az újabbakhoz 4X. és a régebbibe még otthon is bele tudok nyúlni. nem úgy mint egy újabba... sok elektronika...
: Re: Váltó problémák
: Jesu 2007 December 29, 20:40:31 PM
Nah ez a törésteszt ami még kicsapja nálam a biztosítékot.
Ettől egyre nehezebbek a kocsik. Hiába a modernebb motor, jobb esetben ugyanannyit, átlagban többet esznek, mint a régiek.

Arról nem beszélve, hogy azzal, hogy az utasfülkét erősítik, azt érik el, hogy máshol kell gyengíteni a karosszériát.
Ha nem így lenne, nem 1,2 tonna lenne egy gép, hanem 1,5-2. De mivel ez kettős haszon, csináják. Miért is?

Nézz meg egy mai autót: a lökhárítók csak díszek, a motor közepéig nincs fém elem szinte csak a burkolat.
Elég vele 15-20-al koccanni, mondom KOCCANÁS, és szó szerint TOTÁLKÁR.
Egy régi kocsinál max behorpad 1 elem, kicsit lepattan a festék, törik egy lámpa. Az új meg szó szerint SZARRÁ törik.
Igaz az utastérben em sérül senki.  ;D

A mai világban pedig összejön egy kis kocc. 5* annyi a kocsi, mint 10-15 éve. És sok a barom az utakon.
Ma nekem kellett az árokból kivezetni egy golf 4-et. mert a csaj még sose látott havat. Nyomta, csurig gázzal, izzott körülötte minden...
Hát ez van. Jah nálunk 30-35cm hó van. :D
: Re: Váltó problémák
: sUdYe 2007 December 29, 21:00:08 PM
Nah ez a törésteszt ami még kicsapja nálam a biztosítékot.
Ettől egyre nehezebbek a kocsik. Hiába a modernebb motor, jobb esetben ugyanannyit, átlagban többet esznek, mint a régiek.

Arról nem beszélve, hogy azzal, hogy az utasfülkét erősítik, azt érik el, hogy máshol kell gyengíteni a karosszériát.
Ha nem így lenne, nem 1,2 tonna lenne egy gép, hanem 1,5-2. De mivel ez kettős haszon, csináják. Miért is?

Nézz meg egy mai autót: a lökhárítók csak díszek, a motor közepéig nincs fém elem szinte csak a burkolat.
Elég vele 15-20-al koccanni, mondom KOCCANÁS, és szó szerint TOTÁLKÁR.
Egy régi kocsinál max behorpad 1 elem, kicsit lepattan a festék, törik egy lámpa. Az új meg szó szerint SZARRÁ törik.
Igaz az utastérben em sérül senki.  ;D

A mai világban pedig összejön egy kis kocc. 5* annyi a kocsi, mint 10-15 éve. És sok a barom az utakon.
Ma nekem kellett az árokból kivezetni egy golf 4-et. mert a csaj még sose látott havat. Nyomta, csurig gázzal, izzott körülötte minden...
Hát ez van. Jah nálunk 30-35cm hó van. :D


úgy biz. 2 és fél éve volt egy karambolom, én egy 87-es LADA-val, a másik fél meg egy 2002-es BMW-vel.
ugye a LADA 1 tonna a BMW másfél. LADA-n egy sárvédő, oldalindex, meg 2-3 apróbb futóműalkatrész volt a kár, a BMW-n komplett futómű, sárvédő sérült, lökhárító leszakadt. stb. a BMW-t trélerrel vitték el, én még 3 hétig jártam a törött autóval. mert járóképes maradt. hozzáteszem sávváltásos baleset, én jöttem 30-al a sávomban kitette mellém a BMW az elejét és úgy ütköztünk. ő nem vett észre és ő menni akart. Szal egy új autó sokkal jobban sérül, persze az utasok nagyobb biztonságban vannak benne.
szintén LADA-s eset: 2 éve szép hó volt itt pesten is. és bizony játszottunk, a tajgarém kihúzott a hóból 1 156-os alfát, egy szutyukit, meg egy hondát, mert elakadtak. :P volt 1-2 vicces eset. meg párszor mentettem autót. Nem mondom én is robbantam már le, de amióta megvan a kocsi, engem még csak 1szer kellett hazavontatni vele, amikor tök sötétbe már se időm, se türelmem nem volt megszerelni az út szélén  kocsit. :D de mikor haver 2000-es seatja robban le ahhoz már túl sokat nem tudunk szólni. az elektronika nem is enged semmit.
: Re: Váltó problémák
: Jesu 2007 December 29, 21:10:38 PM
Tömegével vannak az ilyen sztorik, elég csak benézni a totálcar népítéletbe.
Ezek a mostani papírautók úgy törnek, mint a tojás. Kis kocc, és elmegy minden.

Nah ezért sem veszek többet 2000 utáni gépet.
Hosszútávon még szeretnék egy Taunust V6-al megmenteni.
Hát össze kell kapom magam. Egyre fogy. :( Nem vigyáznak rá, ellrohadnak a kertvégében.
: Re: Váltó problémák
: kiskrisz 2008 January 01, 22:54:44 PM
Nem lehet igazságot tenni, mert ki igy ki úgy vélekedik!

Előző autómat 5 évesen vettem és 7 éves volt mikor becseréltem a fiestára. és azért mert közel 400.000hufba került volna mindaz amit meg kellett volna csináltatni rajta h jó legyen. Működött, de én az ilyenre igényes vagyok és akkor legyen a kocsi tökéletes állapotban.
Egy kis rozsdafolt, egy kis festés, egy kis adagoló.............jaaa és mindez baráti áron, mert haverok meg 30%alkatrészkedvezmény mellett.

Igy van egy autóm amit nem fogok max 5-6 éves korában eladni ha eladom, tuodm az egész történetét dudom mikor mit csináltattam ha kellett és nincs zsákbamacska.

Megéri e a buktát anyagilag. kicsit szájhúzva de meg.

Amugy haveromék vettek 4 évesen egy fábiát és 3 év alatt ráköltöttek annyit mint amit én elbuktam a 2 éves fiestán. akkor miért ne???
: Re: Váltó problémák
: sUdYe 2008 January 01, 23:52:42 PM
Nem lehet igazságot tenni, mert ki igy ki úgy vélekedik!

Előző autómat 5 évesen vettem és 7 éves volt mikor becseréltem a fiestára. és azért mert közel 400.000hufba került volna mindaz amit meg kellett volna csináltatni rajta h jó legyen. Működött, de én az ilyenre igényes vagyok és akkor legyen a kocsi tökéletes állapotban.
Egy kis rozsdafolt, egy kis festés, egy kis adagoló.............jaaa és mindez baráti áron, mert haverok meg 30%alkatrészkedvezmény mellett.

Igy van egy autóm amit nem fogok max 5-6 éves korában eladni ha eladom, tuodm az egész történetét dudom mikor mit csináltattam ha kellett és nincs zsákbamacska.

Megéri e a buktát anyagilag. kicsit szájhúzva de meg.

Amugy haveromék vettek 4 évesen egy fábiát és 3 év alatt ráköltöttek annyit mint amit én elbuktam a 2 éves fiestán. akkor miért ne???


de az egy 4 éves fabia... :D relatíve még új autó. ha mondjuk megnézzük az én 21 éves tajgarémemet, és a 17 éves escortomat. és azért ha azt vesszük nekem a tajgarém tizedannyiba sincs mint az új fiesta, 3 éve használom, mindig van rajta mit javítgatni, de ebbe beleszámoltam azt amennyiért vettem, és azt is amennyiért teljesen felújítottam a kasztniját :D a motorhoz meg nem kell nyúlni, mert egybe van. :D
: Re: Váltó problémák
: sUdYe 2008 January 02, 00:28:39 AM
jah igen zsákbamacska, én zsákbamacskát nem veszek, van annyi autó a használtautópiacon amiből lehet válogatni. aki meg egyedi autót vesz ami ritka az tudja hogy az nem lesz olcsó.
: Re: Váltó problémák
: arvayk 2008 January 02, 08:43:08 AM
Sziasztok!
Adott egy 2004-es 1,3-as Fiesta 44e km, 1 hónapja vettem. Többször előfordult, hogy a váltót úgy kell beerőszakolni sebességbe, persze járó motornál. Azt már megszoktam, hogy a hátramenet recseg, Ford betegség, de ez új. Hidegen, melegen is csinálja. A kuplungon nem vettem észre, hogy csúszna. Mire számítsak?
: Re: Váltó problémák
: Robi 2008 January 02, 18:53:28 PM
Bocsi, hogy nem arvayk kérdésére válaszolok, mert azt nem tudom... Még hála Istennek nem találkoztam ilyen problémával.

Nos a mai autóipar arra megy ki sztem, hogy az autót úgymond béreld (fizess részletet, ha jön újabb típus cseréld arra és azt fizesd tovább) és ne pedig birtokold... Kezd bejönni az a divatba, hogy úgy építik meg az autókat, hogy 3-4-5 év után kb amikor a garija lejár tropára megy... Valami kis időzítő lehet beépítve, vagy nem tudom... Mindegy. És utána inkább vegyél újat és fizesd arra a részletet, és ismét jó 3-4 esetleg 5 évig, vagy amíg a garancia le nem jár. Nos, tulajdonképpen ez olyanoknak jó akik csak használati tárgyként tartanak autót, vagy akár munkaeszközként és abszolút nem akarnak rajta alakítani semmi... (még illatosítót sem). De elsősorban azoknak jó, akiknek van pénzük, akik megtehetik, hogy - úgymondjam - kipróbálják a legújabb típusokat... Ezzel csak az a baj, hogy a gazdagabb országokban ez bejön... csak mi nem vagy a gazdagabb ország. Igaz, hogy orrba-szájba (hogy a Shop Stop c. filmből idézzek: "Seggből-szájba") vesszük fel a hiteleket, aztán csak nézünk, hogy Jéééé! Eltünt a lakás meg az ótó! :o
Én szerintem arre megy ki a játék, hogy az égegyadta világon semmid se legyen, csak hiteled. Mert ami hitelezve van, azt tudjuk, hogy nem a tiéd... De sajnos ez nem csak autókkal van így...

Hát azt hiszem röviden ennyi... Erről lehetne még írni jó pár oldalt. :)

Köszi! :)
: Re: Váltó problémák
: gigolo2225 2008 January 02, 20:52:32 PM
nekm a következő a problémám: nagyobb sebességnél:30-40 a kettest csak egy recsegés árán veszi be. ez több,mint valószínű szinkrongyűrűprobléma. talán nekedis ez lehet...
: Re: Váltó problémák
: arvayk 2008 January 03, 08:11:02 AM
Utánakérdeztem, nem mondtak típushibát, így első körben egy váltóolaj cserét ejtek meg.
: Re: Váltó problémák
: Kuti 2008 January 03, 08:55:05 AM
és azóta mi a benyomásod róla?
: Re: Váltó problémák
: kiskrisz 2008 January 03, 09:01:43 AM
Utánakérdeztem, nem mondtak típushibát, így első körben egy váltóolaj cserét ejtek meg.

Nézesd meg először az olajszintet a váltóban nekem is ilyen problémám volt 20.000km-nél. aztán kiderült h 1 literrel kevesebb volt benne az olaj.
Aztán még mindig csinálta de ritkábban h nem vette a sebességet. aztán kuplungcsere (gariban). Most semmi gondom azóta. Kopp-kopp-kopp.

Reméljük csak az olajellenőrzés segít.

: Re: Váltó problémák
: kiskrisz 2008 January 03, 09:08:34 AM
Látom nagyon elment ez a téma az új autó és régi autó meg hitel nem hitel felé.
Nekem volt ezelőtt 4 használtautóm és rengeteget költötem rájuk. Fiestára 2 éve semmit. ez nekem megéri.
És asszem erről nem tudtok meggyőzni.
Sokan megtehetik h vesznek új autót én is megtehettem hál isten. asszem ettől még nem vagyok rossz ember!?

 ;D meg különben is egy új autóval jobban lehet csajozni!  ;D
: Re: Váltó problémák
: sUdYe 2008 January 03, 10:17:49 AM
Látom nagyon elment ez a téma az új autó és régi autó meg hitel nem hitel felé.
Nekem volt ezelőtt 4 használtautóm és rengeteget költötem rájuk. Fiestára 2 éve semmit. ez nekem megéri.
És asszem erről nem tudtok meggyőzni.
Sokan megtehetik h vesznek új autót én is megtehettem hál isten. asszem ettől még nem vagyok rossz ember!?

 ;D meg különben is egy új autóval jobban lehet csajozni!  ;D

mindegyiknek megvan a maga előnye bizony és a hátránya is. kinek mi a fontosabb az a mérvadó. Az nem baj ha valaki megteheti h új autót vesz, attól még biza jó ember is lehet (aki itt van a klubban, már nem lehet rossz ember :P ). :D
csajozni? :D hmm azért az én cabriomat nem übereli  ::) ;D
: Re: Váltó problémák
: kiskrisz 2008 January 03, 14:10:42 PM
Különben én is azon gondolkodtam, ha ezt eladom akkor veszek egy escort cabriot, de a 95 utánit, mert abból már volt 2 autóm is (95 1.6B és 97 1.8TDi) és ismerem már a trükkjeit.
: Re: Váltó problémák
: sUdYe 2008 January 03, 14:27:24 PM
Különben én is azon gondolkodtam, ha ezt eladom akkor veszek egy escort cabriot, de a 95 utánit, mert abból már volt 2 autóm is (95 1.6B és 97 1.8TDi) és ismerem már a trükkjeit.

én most fogom idén valamikor lecserélni az enyémet. :) igaz én még 93-94-esbe gondolkozom, nekem az jobb tecc. :D 1.8-as lesz az 1.6 helyett. :P nálam az escort, ráadásul a cabrio szerelem, nem cserélném más típusra. :) azok a motorok amiket mondtál escortba jók is. :) egy barátomnak van egy 1.6 16v benzinese, mostmár 300e km-rel. :) és bírja. :) pedig nincs kímélve az az autó. :) utazó 160 az megvan soxor nála. :)
: Re: Váltó problémák
: kiskrisz 2008 January 04, 08:21:54 AM
Nekem az 1.6B az egy németből behozott első gazdás volt kint, tom mert mi hoztuk, és meg volt kicsit tuningolva, de az az érdekes h egy anyuka használta. Nagyon ment 205-öt simán mentem vele pályán. Nem volt ellenfél a városban. persze hasonló kategóriában.
Nagyon szerettem azt az autót. nekem is az escortok a nagy szerelmeim vagy cabrio vagy 3 ajtós.  csak a diesellel befaragtam mert nem értett hozzá senki, mert CAV adagoló van rajta és azt nem szereti senki. igy volt egy kis problémám vele, 12e huf- os alkatrész ment benne tönkre, de nem jöttek rá és az a pici alkatrész tönkrevágta a motort. Turbomenbrán szakadt ki és alapjáraton felnyomta a gázolajat a turbóba és amikor az beindult akkor bekeverte a + üzemanyagot és 1mp alatt full fordulaton pörgött a motor ugy h le sem tudtuk állítani mig ki nem fogyott v bele nem fullasztottam a kocsit. 5x megcsinálta és vége volt a motornak, aztán aból már nem sok jó lett.
 >:(




: Re: Váltó problémák
: bobcsaa 2008 April 18, 09:11:28 AM
Sziasztok.

Az én 2003-as Fiestamban (használtan vettem 1 hónapja) is kopog a váltó, hátramenetet néha erölködve veszi be. Tudja v.ki, hogy lehet megnézni a váltóolaj szintet, és cserélni házilag? Kösz a segítséget. üdv
: Re: Váltó problémák
: Atis77 2008 April 29, 11:27:30 AM
Sziasztok!
Tudja valaki,hogy milyen olaj való 2004-es 1.3-as benzines Fiesta váltójába?Mi a gyári olaja?

A kemény váltóról:amit észrevettem: ha van textil autósszőnyeg+azon gumiszőnyeg,akkor előfordulhat,hogy a gumiszőnyeg belóg a pedálsor alá, és nem lehet miatta tövig kuplungolni,és ezért főleg hidegen e miatt is nehezebb sebességet váltani!
És nem nagyon tolerálja a váltó azt sem, ha 30-40km/h környékén akar az ember 2-est rakni.....elég 1-esben szinte csak megmozdítani az autót....
: Re: Váltó problémák
: scampi 2008 April 29, 12:22:40 PM
Sziasztok.

Az én 2003-as Fiestamban (használtan vettem 1 hónapja) is kopog a váltó, hátramenetet néha erölködve veszi be. Tudja v.ki, hogy lehet megnézni a váltóolaj szintet, és cserélni házilag? Kösz a segítséget. üdv

Hasonló van nekem is, a szint a feltöltő nyílás alatt 1/2 -  1 cm re kell legyen! Nem tudom van e leeresztő csavar még nem voltam alatta, de majd megnézem. Ha nincs, igazából olajcserét nem igényel a váltó - magyarul ha mindenáron cserélni akarod, ereszd le ahogy tudod :) " féltengelynél stb :) - A szintellenőrzés feltöltés megoldható.

üdv
: Re: Váltó problémák
: Gaben 2008 May 21, 16:08:12 PM
Sziasztok!
Nekem egy 2007-es 1.4 fiestám van,15000 km-van benne.Szintén váltó problémám van,de az is lehet hogy kuplung.A hiba úgy jelentkezik nálam,hogy az autó NÉHA(ez benne az érthetelen és ezért néznek már hülyének a szervízben),nem akarja bevenni a sebességet. Az esetek 90%-ban a kettes de van a amikor 1,3 és 4-est sem veszi vagy csak reccsenés árán,olyan mintha egy helyen meg akadna a váltó..Legelösször amikor elvittem szervízbe azt mondták hogy kuplung fő munkahenger lehet a hiba oka(lelevegősödik és nem emel ki).Átmeneti megoldásként légtelenítették és két napig olyan volt a váltóm mint az álom.KÉT NAPIG!Aztán röpke két hét alatt megérkezett a munkahenger,kicserélték.Ismét jött a két nap és ugyan ott vagyok ahol eddíg!És mégegyszer hangsúlyoznám hogy a hiba időszakos!Kb minden 10.-ik váltásnál.A szervízben azt mondják hogy szerintük két ujjal lehet váltogatni.Ja ha lehet akkor igen!Tanácstalan vagyok segítséget kérnék , hátha más is  találkozott ilyen problémával.Számomra ilyesztő ,hogy 1 éves autónál ez eggyáltalán téma!A másik az alkatrész leszállítási idelye.szánalmas.Nem ezért vettem új autót!Még megpróbálok egy másik szervízt is,ha az sem segít fogyasztóvédelemhez fordulok,vagy eladom.Előre is köszi! Ja és most már 100%-hogy a következő NEM ford lessz!
: Re: Váltó problémák
: sUdYe 2008 May 21, 16:59:36 PM
szomorúan hallom hogy egy ilyen hiba elvette a kedved a fordtól. kuplungproblémának tűnik tényleg abból amit leírtál. Ha nem munkahenger, akkor lehet hogy kiemelő, vagy szerkezet, ami nem jó. A tünet egyértelműen, nem emel ki mindig a kuplung. nekem a régi escortom csinálta ugyanezt, laza bovden és kopott szerkezet miatt...
: Re: Váltó problémák
: Gaben 2008 May 21, 17:12:15 PM
Köszi a gyors reagálást.Az a baj ha a szervízben meglátnak már menekülnek előlem.Mondtam hogy ott hagyom az autót,használják egy hétig nyugottan minden nap és teszteljék,de azt mondták ha gondja lenne akkor mindíg csinálná.
Kezdem feladni.csak a poén az lessz ha garin túl fekszik majd ki valami,mert egy balfsz szerelő nem foglalkozott vele kellőképen.
: Re: Váltó problémák
: sztrakk9 2008 May 21, 17:26:18 PM
Ne 1 szervíz van a világon!!
Vidd máshova!
: Re: Váltó problémák
: Gaben 2008 May 21, 17:27:45 PM
Úgy néz ki muszály lessz :)
: Re: Váltó problémák
: Kuti 2008 May 21, 17:57:15 PM
Vidd máshova!
Mivel te garis időn belül jegyeztetted fel a hibát a garanciális időn kívül is garanciás a javítása (míg nem lesz jó)
Ne vegye el a kedved ez a fordoktol, sajnos te belenyúltál egy ilyenbe, sajnálom. Én nem voltam fordos, de a fityesszel az lettem! :-X
: Re: Váltó problémák
: Gaben 2008 May 21, 18:02:33 PM
A kumplung főmunkahenger cserét miért nem jegyezték be a szervízkönyvbe? Csak nagyobb dolgokat írnak bele?Ugyan elkérték de csak lefénymásolták állítólag a fordnak kell vele elszámolniuk.

Az a baj hogy addíg vagy kedves ügyfél míg ott nem hagyod a három millát,aztán már csak nyűg vagy ha kell valami :)
: Re: Váltó problémák
: Osceola 2008 May 22, 09:46:11 AM
Hali .
Ne add fel , nem állítom hogy a te kocsidnak is az a baja ami engem is utolért amikor az én autóm is ijen idős volt /mk6/ , az enyém is elfelejtette a 3-as 4-es fokozatot elvittem a kecskeméti szervízbe ,azt mondták a váltó alján van egy pöcök arra kapcsolódik egy karmantyús kütyü amit a váltókar mozgat  na ez a karmantyús kütyü eltört és ez a bibi , de csak pénzért csinálják meg ,mert nem ott rakták be a váltózárat  :BangHead:.Sárga fülű kiskutyus . Felhívtam Dunaujvárost ahol a gépet vettem , azt mondták rakassam össze és valahogy menjek el hozzájuk ,ha valahol gubanc lessz az úton szóljak eljönnek értem ,de nem lett ,1-es 2-ikba kihúat aztán 5-ös igy mentem . Az ottaniak szétkapták ,hát tényleg a karmantyús kütyü tört el 3 nap és lessz alkatrész , de én ezzel járok dolgozni mondom erre a szervizvezeő : kapjátok le arrol az újról az alkatrészt rakjátok fel erre ,az ügyfél hagy mehessen a dolára , és mennyibe kerül kérdezem én , a válasz : elég magának , hogy kecskemétről ide kellett jönni ezért a semmiségért !
Remélem a lényeg látszik , karmantyús kütyüt megnézetni másik szervízet keresni .
Üdv osceola

ui: atuót nem eladni piszkosul sajnálnád , az enyémmel azóta SEMMI gond még gyorsulási versenyt is nyertem !
: Re: Váltó problémák
: Kuti 2008 May 22, 10:56:54 AM
Azé, mert ellen fél nem volt a NépAutoFesten (Fiesta) :D
: Re: Váltó problémák
: Jakobzen 2008 May 22, 19:24:13 PM
Sziasztok!
Nekem egy 2007-es 1.4 fiestám van,15000 km-van benne.Szintén váltó problémám van,de az is lehet hogy kuplung.A hiba úgy jelentkezik nálam,hogy az autó NÉHA(ez benne az érthetelen és ezért néznek már hülyének a szervízben),nem akarja bevenni a sebességet. Az esetek 90%-ban a kettes de van a amikor 1,3 és 4-est sem veszi vagy csak reccsenés árán,olyan mintha egy helyen meg akadna a váltó..Legelösször amikor elvittem szervízbe azt mondták hogy kuplung fő munkahenger lehet a hiba oka(lelevegősödik és nem emel ki).Átmeneti megoldásként légtelenítették és két napig olyan volt a váltóm mint az álom.KÉT NAPIG!Aztán röpke két hét alatt megérkezett a munkahenger,kicserélték.Ismét jött a két nap és ugyan ott vagyok ahol eddíg!És mégegyszer hangsúlyoznám hogy a hiba időszakos!Kb minden 10.-ik váltásnál.A szervízben azt mondják hogy szerintük két ujjal lehet váltogatni.Ja ha lehet akkor igen!Tanácstalan vagyok segítséget kérnék , hátha más is  találkozott ilyen problémával.Számomra ilyesztő ,hogy 1 éves autónál ez eggyáltalán téma!A másik az alkatrész leszállítási idelye.szánalmas.Nem ezért vettem új autót!Még megpróbálok egy másik szervízt is,ha az sem segít fogyasztóvédelemhez fordulok,vagy eladom.Előre is köszi! Ja és most már 100%-hogy a következő NEM ford lessz!

: Re: Váltó problémák
: Dipper 2008 May 23, 08:34:36 AM
...Ámen!!!   ;)
Ajánlom figyelmedbe a női nemiszerv külsejü márkajelzésel ellátott márkát...nekünk is volt előitélet,de 8 éve megszünt!1éve cseréltük be az akkori újat,mostani újra!
Sosem volt még semmi gond!!!olajcsere...ennyi!Iszonyat jó szolgáltatásokkal,ami alapból jár hozzá!
Próbáld ki,nem bánod meg!
A Fiesta olyanoknak jó akik szeretnek "foglalkozni" a kocsival,nem csak gond nélkül hajtani :D
Kövezzetek meg  :-X
: Re: Váltó problémák
: Kuti 2008 May 23, 08:57:19 AM
Dipper           <-   ez egy kő  :-X
: Re: Váltó problémák
: Dipper 2008 May 23, 09:41:47 AM
Aúú...te galád! :D
--->    ˙˙˙˙˙˙°  ε(●̮̮̃•̃)з      nesze!!Visszakaptad!Te komisz!  :-*  :P
: Re: Váltó problémák
: Gabez 2008 July 01, 21:57:40 PM
Hat(tal nem kezdunk mondatot  :laugh:) akkor enis beirok...

Eloszor amikor finoman recsegett a valto R-be, gondoltam bena vagyok... aztan mar sokadik utan mar elgondolkoztam... rakerestem itt a forumon hatha van rola szo... hat "megnyugdotam" hogy nem en vagyok a bena  :'(

Alany: kicsit tobb mint egy eve forgalomba helyezett ST... kb ugy 70-80%-ban amikor R-be teszem a valtot, kicsit finoman recseg...
erdemes lenne bevinni garba? elvileg meg garos az auto... szerintetek? (full ingyen van a garos szerviz, vagy ezer fizetni kene? sry nem tudom...)
koszi!

ui: dupla kuplungolas nem soxor segit!  :'(
: Re: Váltó problémák
: Kuti 2008 July 01, 22:10:53 PM
gAri szerelés ingyenes
: Re: Váltó problémák
: Gabez 2008 July 02, 08:49:25 AM
gAri szerelés ingyenes

koszi... nah hivom oket... (legkozelebb hozzam a kerepesi Petranyi van  :))
: Re: Váltó problémák
: Annamari79 2008 July 03, 12:10:06 PM
Sziasztok!

Nálam a köv. problémák jelentkeztek. 2003-as 1.4-es TDCI.
Kettesből hármasba váltásnál a váltó elakadt, nagy "rángatás" árán sikerült végül hármasba tenni a váltót. Elvittem a Ford szervízbe és ott egy apró rugót okoltak a hibáért, azt cserélték ki. Ez tavaly volt, azóta nem volt ezzel probléma.
Az elmúlt 1-2 hónapban viszont, nagyon ritkán - most kivételesen 3-ból 4-be történő váltásnál - nem sima a váltás útja, hanem olyan, mintha valahol elakadna. Nem jár hanggal, tehát nem recseg stb. hanem én érzem, ahogy váltok, hogy mintha valami akadályozná az útját.
Erre van ötletetek mi lehet a probléma?
Köszi
: Re: Váltó problémák
: Gaben 2008 July 03, 13:34:34 PM
Sziasztok!

Nálam a köv. problémák jelentkeztek. 2003-as 1.4-es TDCI.
Kettesből hármasba váltásnál a váltó elakadt, nagy "rángatás" árán sikerült végül hármasba tenni a váltót. Elvittem a Ford szervízbe és ott egy apró rugót okoltak a hibáért, azt cserélték ki. Ez tavaly volt, azóta nem volt ezzel probléma.
Az elmúlt 1-2 hónapban viszont, nagyon ritkán - most kivételesen 3-ból 4-be történő váltásnál - nem sima a váltás útja, hanem olyan, mintha valahol elakadna. Nem jár hanggal, tehát nem recseg stb. hanem én érzem, ahogy váltok, hogy mintha valami akadályozná az útját.
Erre van ötletetek mi lehet a probléma?
Köszi
Nálam dettó ugyan ez a helyzet!!! 2007-es 1.4-es.
Cseréltek már kuplung fő munkahengert és legutoljára valami bovdeneket is,de változás nem történt!
Ha van felylemény szólj,köszi.
: Re: Váltó problémák
: Annamari79 2008 July 03, 14:08:57 PM
Szólok persze :)
De sajnos most nem igazán tudom, hogy mit tegyek hová vigyem.
A Ford szervízbe mikor bevittem, hogy hangos a kocsi majdnem hogy körberöhögtek.
Mentünk egy kört és közölték, hogy á semmi baj, szokjam meg, ennek ilyen hangja van stb.
Elvittem máshoz, felemelték, megpörgették a kereket, kiderült jobb első csapágy. Ok. Tehát mégsem nekem volt rossz a hallásom. Na de ugyanitt átvertek olajszervíznél.
Na, most akkor? Azért a váltó meg nem játék... mondjuk más sem.
Ráadásul 2 hét múlva megyek Horvátokhoz. Szóval most figyelem. De igazából annyira ritkán csinálja, tehát 2-3 hétben 1x.

: Re: Váltó problémák
: Gaben 2008 July 03, 14:14:54 PM
Szólok persze :)
De sajnos most nem igazán tudom, hogy mit tegyek hová vigyem.
A Ford szervízbe mikor bevittem, hogy hangos a kocsi majdnem hogy körberöhögtek.
Mentünk egy kört és közölték, hogy á semmi baj, szokjam meg, ennek ilyen hangja van stb.
Elvittem máshoz, felemelték, megpörgették a kereket, kiderült jobb első csapágy. Ok. Tehát mégsem nekem volt rossz a hallásom. Na de ugyanitt átvertek olajszervíznél.
Na, most akkor? Azért a váltó meg nem játék... mondjuk más sem.
Ráadásul 2 hét múlva megyek Horvátokhoz. Szóval most figyelem. De igazából annyira ritkán csinálja, tehát 2-3 hétben 1x.

Én már a harmadik szervízbe járok,de lassan botrányt fogok csinálni szerintem!!
Leszarom,hogy nekik jónak tűnik,nekem nem!!!
Én adtam érte három milliót nem egy köcsög szerelő!
HA kell kicseréltetem a fél autót,azthiszem az lessz.

: Re: Váltó problémák
: silvercircle 2008 July 03, 14:38:15 PM
Picit védeném a szerelőket (legalábbis a lelkiismeretes szerelőket, mert még vannak ilyenek azért), ugyanis hiába viszed oda a szerelőhöz, hogy hébe-hóba csinálja, ha nem áll fenn a hiba mikor odaviszed, akkor a legjobb és legbecsületesebb szerelő sem tud mit csinálni vele. Tudom, mert apám is szerelő és ő is mindig azt mondja, hogy nem értik meg az emberek, hogy nem tud mit csinálni ha nem áll fenn a hiba, mikor odaviszik.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy nem mindig a szerelők vagy a szervízek a hibásak (persze nem vagyok naív és tudom, hogy nagyon sok lusta, link, csaló mocsok van a szakmában), de úgy nem lehet hibát javíttatni, hogy 3 havonta előfordul ez meg ez a probléma, csinálják meg, mert ahhoz varázslónak kellene lenni.
: Re: Váltó problémák
: Gaben 2008 July 03, 14:46:10 PM
Sajnos a türelmem elfogyott!!
Ez egy garanciális autó és nem hiszem hogy egyedi probléma!
Oldják meg!
Ha kell otthagyom az autót egy hétig,bár azt mondták ne.
: Re: Váltó problémák
: silvercircle 2008 July 03, 14:55:39 PM
Ok, én neked drukkolok, bár nem lennék a helyedben... Mi szerencsére tudjuk javítani a saját autóinkat, de már nálunk is voltak olyan hibák, amiket csak hónapokkal később tudtunk felderíteni és elhárítani úgy, hogy állandóan kerestük a hiba okát. Ezt egy szervízben nem tudják és nem is fogják megcsinálni. :(
: Re: Váltó problémák
: Gaben 2008 July 03, 15:17:55 PM
Hát akkor hova menjek a gyárba?? marha jó  :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Már csak a veszprémi fordban bízom,elég korrekt helynek tűnik,remélem elöbb utóbb megoldják a problémát!
: Re: Váltó problémák
: silvercircle 2008 July 03, 16:45:04 PM
Ok, sok szerencsét! Én nem akarlak még jobban idegesíteni, csak azt tudom mondani, amit eddig. Ha az autó a szerelőnél nem produkálja a hibát, akkor nincs az a szervíz, ami az egész autót lebontja garanciában csak azért, mert te azt mondod, hogy rossz. De remélem, hogy szerencséd lesz és egyszer a szervízben is megmutatja magát a hiba.
: Re: Váltó problémák
: Gaben 2008 July 03, 17:23:49 PM
Na,már higgadtabb vagyok,bocsi kicsit morcos lettem. :notworthy:Csak nekem ne állítsa seniki hogy valami jó ha nem az!!
Amúgy a veszprémi fordnál is mondták hogy ők is érzik,hogy nem az igazi a váltás 1  ből kettesbe és 2-esből háromba.Jövőhét csütörtökön viszem vissza és keresik tovább a hiba okát.
Remélem meglessz.  ;D
Majd beszámolok addíg is ha fejlemény van írjátok meg,köszönöm.
: Re: Váltó problémák
: silvercircle 2008 July 03, 18:00:18 PM
Én nem haraszom, remélem, hogy te sem. :) Csak azért mondtam, mert én meg a másik oldalt hallom mindig és ott is sok igazság van. Apám mondja mindig: Mutassa meg a hibát, akkor megcsinálom, kicserélem vagy amit kell, de neki kell azt bebizonyítani, hogy rossz, nem nekem azt, hogy jó.
De ha már kapizsgálnak valamit, akkor jó úton halad a dolog és remélhetőleg lesz is belőle valami. Várjuk a további fejleményeket!
: Re: Váltó problémák
: Gaben 2008 July 03, 18:13:12 PM
Hát igen,neked is igazad van,természetesen semmilyen harag nincs .
DE azért érthető a gongom szerintem.Az ezelötti autóm egy 93-as swift volt és soha nem volt ilyen baja.Azért cseréltem le mert öreg volt és mert ha egyszer karamboloztam volna biztos ott maradtam volna.
Gondoltam veszek egy szép és jó ráadásul masszív autót amiben viszonylag nagyobbak az esélyek esetleg egy ütközésnél.Ezek meg is vannak,a hibátlan kanyar stabilitásról nem is beszélve.És akkor egy ilyen hülye problémával idegesíti magát az ember egy 1 éves autónál amiben van 16E km!
DE mindettől függetlenül nagyon szeretem. ;D
: Re: Váltó problémák
: silvercircle 2008 July 03, 21:41:14 PM
Hogy ne lenne érthető. Nekünk is voltak ilyen gondjaink apám OFF autójával és a garancia miatt még csak hozzá sem nyúlhattunk, a szervíz meg azt mondta, hogy nem találnak semmi hibát, a szervíz lámpája mégis égett állandóan és 2000-es volt az alapjárat. Hiába látták, hogy nem jó, több szervízben is voltunk, még sem csináltak semmit, mert a hiba nem mindig jött elő. Sajnos nekünk kellett utána járni a garancia lejárta után, mi is rohadt mérgesek voltunk, remélem, hogy neked nagyobb szerencséd lesz.
: Re: Váltó problémák
: Annamari79 2008 August 13, 06:22:19 AM

Jelentkezem. Sajnos a váltó gondok továbbra is fennállnak.
De most kivételesen egyesben ragad be, és alig bírom betenni kettesbe.
Visszaviszem a Ford szervízbe, hátha sikerül megjavítani.
Lehet, hogy ez ilyen visszatérő probléma lesz, amit 2 évente javíttatni kell?  ::)
Amúgy a Horvát utat nagyon bírta a kocsi, 4,4 l-t fogyasztott  ;D

Gaben! Neked mi újság a kocsiddal?

Annamari
: Re: Váltó problémák
: Atis77 2008 August 20, 11:21:44 AM
Hello Mindenki!

Szeretnék váltóolajat cserélni, vagy utántölteni 2003-as Fiesta 1.3-as comfortomban.
Az ok : hideg időben-reggel, balra forduláskor kattog a bal oldalában valami.....féltengely....ilyesmi....
Próbapadon meg lett rángatva,RENDESEN!!!!! NEM FÉLTENGELYES!!!!SEMMI NEM KOTYOG!!!
Kevés lenne a váltóban az olaj?

A szakszervíz 75W-90 es olajat adott meg, DE A MINŐSÍTÉSÉT NEM TUDTÁK!!!! Furcsa is lenne, ha valamit tudnának...tisztelet a kevés kivételnek....de ez 1 másik történet!

Pl: Castrol Manual TAF-X  Minősítése: API GL4/5, VW 501 50
Ennek literje 3200 Ft.
De van 1500/ literért is, ami API GL5-ös minősítésű, MANNOL nevezetű, ami szintén 75W90 teljesítményszintű.
3.2 liter kell a váltóba, és nem az ártól teszem függővé, hogy melyik olajat veszem meg!!!!!!
Jó lenne tudni, PONTOSAN MELYIK MINŐSÍTÉSŰ ÉS FAJTÁJÚ-MÁRKÁJÚ olajat teszik bele GYÁRILAG!
TUD VALAKI SEGÍTENI?

KÖSZI!
: Re: Váltó problémák
: Gabez 2008 August 20, 13:39:54 PM

Amúgy a Horvát utat nagyon bírta a kocsi, 4,4 l-t fogyasztott  ;D


ilyenkor olni tudnek annyira irigy vagyok  :laugh:

...francba...  :P
: Re: Váltó problémák
: fiesta2002 2008 August 21, 10:35:47 AM
Hello Mindenki!

Szeretnék váltóolajat cserélni, vagy utántölteni 2003-as Fiesta 1.3-as comfortomban.
Az ok : hideg időben-reggel, balra forduláskor kattog a bal oldalában valami.....féltengely....ilyesmi....
Próbapadon meg lett rángatva,RENDESEN!!!!! NEM FÉLTENGELYES!!!!SEMMI NEM KOTYOG!!!
Kevés lenne a váltóban az olaj?

A szakszervíz 75W-90 es olajat adott meg, DE A MINŐSÍTÉSÉT NEM TUDTÁK!!!! Furcsa is lenne, ha valamit tudnának...tisztelet a kevés kivételnek....de ez 1 másik történet!

Pl: Castrol Manual TAF-X  Minősítése: API GL4/5, VW 501 50
Ennek literje 3200 Ft.
De van 1500/ literért is, ami API GL5-ös minősítésű, MANNOL nevezetű, ami szintén 75W90 teljesítményszintű.
3.2 liter kell a váltóba, és nem az ártól teszem függővé, hogy melyik olajat veszem meg!!!!!!
Jó lenne tudni, PONTOSAN MELYIK MINŐSÍTÉSŰ ÉS FAJTÁJÚ-MÁRKÁJÚ olajat teszik bele GYÁRILAG!
TUD VALAKI SEGÍTENI?

KÖSZI!
A használati szerint Ford WSD-M2C 200-C olaj kelll bele.
A cromaxnál (http://www.fordalkatresz.com/?katid=30987246&termek_al_id=5404&katnev=Escort,%20Orion,%20Fiesta,%20Focus,%20Mondeo%20%20%20%20%20%20%20Szintetikus%20olaj)
lehet kapni Ford csomagolású váltó olajat 3128-ért.
: Re: Váltó problémák
: Atis77 2008 August 22, 23:01:58 PM
Köszi a választ!
Honnan vadásztad le a specifikációt?
Megpróbálok keresni egy másik olajat, ami tudja ezt.....hátha az jobb lesz, de előtte rápillantok a szintre
Még1x KÖSZI!!!
: Re: Váltó problémák
: fiesta2002 2008 August 25, 10:56:55 AM
Az MK6  használati utasításból.  :)
"Gépjárműben használt folyadékok". 255. oldal.
Szívesen.  :)
: Re: Váltó problémák
: Dugo 2008 August 27, 09:13:42 AM
Helló sziasztok!!!
Egy olyan kérdésem lenne hogy nekem ha motorfékkel gurulok kettesbe kidobja a váltót!!!Ez mitől lehet!!!Elvittem szervízbe ott állítottak rajta aztán a szerelővel mentem egy kört nem dobta ki egy darabig mondom ilyen nincs és hála kidobta!!!Megint állítottak rajta utána megint mentünk egy körtakkor nem dobta ki mondom super biztos jó erre jövök haza oszt kidobja!!!Mit csináljak vele! :-\ Ja amúgy azt mondták a szervízbe ilyennel még nem is találkoztak eddig ennél a tipusnál pedig a fusion-be is ilyen van  :-\
Ha valakinek ilyen gondja van szóljon!!!
By: Dugó
: Re: Váltó problémák
: sdavid 2008 August 27, 10:09:39 AM
Helló sziasztok!!!
Egy olyan kérdésem lenne hogy nekem ha motorfékkel gurulok kettesbe kidobja a váltót!!!Ez mitől lehet!!!Elvittem szervízbe ott állítottak rajta aztán a szerelővel mentem egy kört nem dobta ki egy darabig mondom ilyen nincs és hála kidobta!!!Megint állítottak rajta utána megint mentünk egy körtakkor nem dobta ki mondom super biztos jó erre jövök haza oszt kidobja!!!Mit csináljak vele! :-\ Ja amúgy azt mondták a szervízbe ilyennel még nem is találkoztak eddig ennél a tipusnál pedig a fusion-be is ilyen van  :-\
Ha valakinek ilyen gondja van szóljon!!!
By: Dugó

Gyere el szombaton a Lurdy-s találkozóra és megnézi valaki aki ért hozzá :)
: Re: Váltó problémák
: sUdYe 2008 August 27, 10:18:38 AM
Helló sziasztok!!!
Egy olyan kérdésem lenne hogy nekem ha motorfékkel gurulok kettesbe kidobja a váltót!!!Ez mitől lehet!!!Elvittem szervízbe ott állítottak rajta aztán a szerelővel mentem egy kört nem dobta ki egy darabig mondom ilyen nincs és hála kidobta!!!Megint állítottak rajta utána megint mentünk egy körtakkor nem dobta ki mondom super biztos jó erre jövök haza oszt kidobja!!!Mit csináljak vele! :-\ Ja amúgy azt mondták a szervízbe ilyennel még nem is találkoztak eddig ennél a tipusnál pedig a fusion-be is ilyen van  :-\
Ha valakinek ilyen gondja van szóljon!!!
By: Dugó

így van ránézünk. Garis még az autó? ha igen, akkor gariba váltócsere ha nem tudják megcsinálni. De úgy legyen hogy végig ott vagy az autó mellett hogy tuti új váltót rakjanak bele...
: Re: Váltó problémák
: RyAn 2008 August 27, 17:43:10 PM
600 ezer az új váltó  :o multkor hallotam mikor egy öreg néninek kellet cserélni és már nem volt garis az mk6  :-\
ocso  :(
: Re: Váltó problémák
: b0rZ 2008 August 27, 17:53:07 PM
mennyi ? 600 ezer egy váltó Úristen azon már 2 Mk3 masat vehetne a mami :)
Dugó > hát ez durva, meg az hogy a szervízben nem is mondták jó...nem tudják meg csinálni akkor csere...
az a baj..hogy az elmúlt időben nem is arról szól "sajnos" az autó"gyártás" hogy minnél jobban és hosszú élettartamút..hanem inkább a megadott gar. intervallumon belül...hibamentes legyen majd utánna meg a gatyádat is ráfizetheted...

de még akkor is kivagyok akadva 600 ruppó egy váltó azta  :o
: Re: Váltó problémák
: Kuti 2008 August 28, 10:05:28 AM
lehet egy olyan megoldás is, hogy igazi szerelőhöz vidd a kocsit! ::)
: Re: Váltó problémák
: Csipi 2009 February 16, 19:48:20 PM
2009-es fórumtakarítás alkalmából a témát lezárom, és a topiktemetőbe kerül.

Az összefoglalója fel lesz/lett töltve az MK6-MK7 szériák részlegébe!

Moderátor: Csipi