Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : jocc 2007 May 12, 08:37:27 AM
-
Hi!
Mk3-asba szeretnék a (gyári) kalaptartóba 16-os hangszórókat, de ahogy néztem, nem teljesen sík a kalaptartó.
Így ahogy méricskéltem, a 13-asnál nagyobb hangszóró nem feküdne fel rendesen, vagy talán csak épphogy. Hátrafelé mélyedés van, elöl meg v.mi kiemelkedés. Hogy tudtak ilyen h**lye kalaptartót tervezni?
Szívem szerint 16-os (nem ovál) hangszórókat tennék bele, de ha nem megy, jó a kisebb is. Be lehet őket "vágni" úgy, hogy passzoljon? Valakinek v.mi tapasztalata? Nem akarok potyára 16-os lyukakat vágni, ha aztán a réseken visszafúj a levegő. (Külön mélynyomóra + erősítőre nem akarok költeni.)
Plíz help... Köszi!
-
Sztem a legjobb, ha vmi erősebb anyagból kivágod dekopírral és abból vágod ki a hangszóróknak a lyukat.
Mivel véleményem szerint elég gyenge anyagból készült a kalaptartó félő a 16-os hangszórók súlyát nem bírná elhosszútávon :-\
-
Erre már én is gondoltam. Valami vékonyabb, rétegelt cuccból vágatnék.
Amúgy a 13-asak is meghajlítanák a gyári kalaptartót? Vagy ezt már elbírná?
-
Erre már én is gondoltam. Valami vékonyabb, rétegelt cuccból vágatnék.
Amúgy a 13-asak is meghajlítanák a gyári kalaptartót? Vagy ezt már elbírná?
Típusa válogatja. Attól függ mekkora mágnes van azon a hangszórón, főként ez határozza meg a súlyát is...
Egy átlagos hangszórót sztem még elkéne bírjon.
A helyedben én inkább előre tennék nagyobb hangszórókat, hátra meg vennék/csinálnék egy ládát.
Nekem így lett megoldva, erősítő nélkül is szépen szól. :)
-
Erre már én is gondoltam. Valami vékonyabb, rétegelt cuccból vágatnék.
Amúgy a 13-asak is meghajlítanák a gyári kalaptartót? Vagy ezt már elbírná?
Típusa válogatja. Attól függ mekkora mágnes van azon a hangszórón, főként ez határozza meg a súlyát is...
Egy átlagos hangszórót sztem még elkéne bírjon.
A helyedben én inkább előre tennék nagyobb hangszórókat, hátra meg vennék/csinálnék egy ládát.
Nekem így lett megoldva, erősítő nélkül is szépen szól. :)
OK, ez jól hangzik. Előre vettem 2 normálisabb Alpine Komponens (13cm) szettet, szépen is szólnak. De a +mély nem ártana... mondjuk ahogy írtad, ládából. Egyelőre erősítő nélkül, az még ráér később. 16...20 centis mélynyomó(k)ra gondoltam. A kérdés, hogy 1-et vagy 2-őt? Nálad hogy van? Igazából a hely miatt nekem elég lenne 1 db is. Viszont ekkor (míg nincs erősítőm) a rádiónak csak az egyik (bal/jobb) csatornáját tudnám kihasználni?
Mi a véleményed a szubcsövekről? 10-ert már kapni 20 cm/120-180 W-osat. Teljesítményre nekem ez is megtenné. Hmm?
-
Hát igazából azt tudom elmondani hogy, hogyan van az én kocsimban megoldva, ugyanis nem vagyok autóhifis :-\.
Nálam elöl van 2db AUDIOBANK 10cm-es 2utas hangszóró agyári helyére berakva. Ezen kívül hátul van egy házilag készített mélyláda 2db 25cm-es MONACOR 350Wattos hangszóróval.
Ha Te 1 hangszóróval akarod megcsinálni (erősítő nélkül) akkor sajnos ahogy írtad is csak 1 csatornára tudod kötni, ami nem túl jó megoldás, mert a fejegység nem szereti, ha aszimetrikusan van terhelve. Bár azt sem, h erősítő nélkül hajtson egy 700Wattos ládát :D ;D 8) Hibát eddig nem okozott az erősítő hiánya, bár az első hangszórók kissé kevesek a hátsó mélyhez képes. Sokat kellett játszanom vele (fader, EQ stb.) mire osszeállt a kép.
-
Köszi! Körbenézek még, de valszeg maradok a 2-mélynyomós ládánál (max. 250W, ami még nem rázza ki a belemet).
-
Hali!!
Nekem lenne egy (lehet hogy idióta) kérdésem:
hova kell bekötni a hangváltókat???
vettem egy hertz dsk 130 első szettet és a csipogókhoz is meg a wooferekhez is van külön hangváltó összesen 4.
logikusan a fejegység meg a hangszórók közé kell de akkor hova rögzítem a hangváltót? az ajtó belsejérre??? nemhiszem.
ötlet???
-
Mivel ezek nem túl nagyok (gondolom) így az ajtóknál lévő kis nyitható szerviz-fakkokban elkéne férjen. A hangszórókábel is ott van átvezetve az ajtóba. Ilyen fakk mindkét oldalon van.
-
húúúúúúú nagykirály vagy
egyébként még nem szedtem szét ennyire de ezek után biztos hogy ma nekiállok
köszke!!!!!
-
Sziasztok!
Az mk3-as elrendezését hátul olyan nagyon nem ismerem, de szerintem a 4 estől nincs sok eltérés....
Én úgy oldottam meg a kérdést... hogy a kalaptartó melett vagy egy "kis" hely 1-1 hangszórónak.... de oda gyárilag csak nagyon gagyi és kicsi fér el...
Namost én betettem egy SAL ovál hangszórót.... ami befér.... és az kellemesen nyomja a magas hangot hátulról... meg a közepet is (pedig csak 45W os) Báár a fejegység meg tudja most már hajtani, mert a régi rádiót lecseréltem egy Sony MEX-1GP 4x50w os fejegységre! ;D
A mélyet, meg az egyik haveromtól elkértük a mélyládát (egyenlőre arra nem futotta... :( sebaj majd legközelebb) és azzal kipróbáltuk... szerintem nagyon tuti... és még faragni se kellett a méregdrága kalaptartót.
Természetesen mindenki maga válogatja hogy milyen módon szeretné megoldani! De szerintem két ovál árán, meg ami vesződés van a beszereléssel már lehet kapni mély ládát... vagy sub csövet....
Szerintem...., de ez csak egy 5 let.
-
Hát igazából azt tudom elmondani hogy, hogyan van az én kocsimban megoldva, ugyanis nem vagyok autóhifis :-\.
Nálam elöl van 2db AUDIOBANK 10cm-es 2utas hangszóró agyári helyére berakva. Ezen kívül hátul van egy házilag készített mélyláda 2db 25cm-es MONACOR 350Wattos hangszóróval.
Ha Te 1 hangszóróval akarod megcsinálni (er?sít? nélkül) akkor sajnos ahogy írtad is csak 1 csatornára tudod kötni, ami nem túl jó megoldás, mert a fejegység nem szereti, ha aszimetrikusan van terhelve. Bár azt sem, h er?sít? nélkül hajtson egy 700Wattos ládát :D ;D 8) Hibát eddig nem okozott az er?sít? hiánya, bár az els? hangszórók kissé kevesek a hátsó mélyhez képes. Sokat kellett játszanom vele (fader, EQ stb.) mire osszeállt a kép.
hey!
Viktor, neked hogy van megoldva a láda? van benne hangváltó(hogy csak a mélyet tolja) vagy csak simán 2 mélyhangszóró egy ládában aztán a fejegységre rákötve?
-
Sz.tem váltó nélkül azért elég bután szólna. Hacsak az erősítő/vagy fejegység nem vágja meg a frekvenciát. Anélkül a mélyek is felmennek 3-4000 Hz-ig, vagyis nyomják a közepet - de váltó nélkül az nagyon csúnyán szól. A mélynek elég 120 Hz is. Tehát ha az erősítő/fejegység nem vágja a frekvenciát (a legtöbb erősítő vágja, a legtöbb fejegység nem), akkor kell a h.váltó. A gyári mélyládákban van hangváltó, bár általában egy egyszerű kondival oldják meg az egészet. Ha meg építesz, akkor szerintem mindenképp tegyél bele, azzal nem veszítesz. Ki tudja, később milyen erősítőt szerzel hozzá...
-
erröl mi a véleményetek?
http://www.duen.hu/hirdetes.php?o=hir_resz&hirkod=830ed91ccf9ce6eb1ea8f135eb35cbc6&s=23
mondjuk én elöre gondoltam
-
he!
kösz jocc a választ én is így gondolom h. azért mégiscsak kéne bele az a váltó. de előszőr le kell vizsgáznom :P aztán megint foglalkozhatok a kocsival kicsit többet :)
-
Sziasztok!
Nekem a kalaptartóba lévő hangszórókat kiszívta a nap, volt benne egy műanyag betét az teljesen elcsavarodott, viszont tettem be a csomagtartóba két ovált fadobozba szépen szól csak eltérő a többi 4 ohm-ostól, ez gond lehet később?
thx
-
Ryan! szerintem jó választás előlre,pláne ennyiért! ;D
István!semmi baja nem lesz,ha eltérő a többitől,csak páronként egyforma legyen!
szerintem a csomagtartós-dobozos megoldás nem a legjobb,mert a csomagtartó elnyeli a magas hangokat,szóval nem igazán jó hangzás szempontjából.
javasolnám,inkább a kalaptartóba tedd az oválokat,doboz nélkül.a mai oválok már egész jól bírják a napot,az uv sugárzást,vagy 5 évig nem lesz gond velük!
-
THX Laccus!
:notworthy:
-
Ryan! szerintem jó választás előlre,pláne ennyiért! ;D
István!semmi baja nem lesz,ha eltérő a többitől,csak páronként egyforma legyen!
szerintem a csomagtartós-dobozos megoldás nem a legjobb,mert a csomagtartó elnyeli a magas hangokat,szóval nem igazán jó hangzás szempontjából.
javasolnám,inkább a kalaptartóba tedd az oválokat,doboz nélkül.a mai oválok már egész jól bírják a napot,az uv sugárzást,vagy 5 évig nem lesz gond velük!
meg a hátsó ablakot fóliázni is lehet :D érdemes jól néz ki és védi is a hangszórókat a naptól :D
-
igen igen...és nálam lehet jelentkezni fóliázásra! ;D
-
hmm mien árban vannak foliázások? és tudtommal kell hozzá mübizonylat nem? mert a rendör szeret bele kötni!
-
ááá...ez szigorúan csak haveri alapon történik nálam,nem céges.
egyszerűen csak meg szoktam csinálni ismerősöknek.autósboltos fóliából,műbizonylat nincs.
műszakinál gáz,de csak az első ajtók,amúgy a többi nem!
a két hátsó oldalsó ,és a hátsó koromfekete is lehet,csak nem szabad tükrös fóliát használni...szóval gyakorlatilag csak feketét rakok fel.
-
Nekem meg lehet, hogy elszállt a hátsóablak fűtésem! :D
A tegnapi hangnyomásmérés lehet, hogy nem tett neki jót...
Addig meg nem fóliázok amíg nem teszik rendbe. :)
-
mielőtt bárkihez is fordulnál az ügyben,nézd meg a biztosítékokat!
néha előfordul hogy csak úgy elszáll.
...vagy a vezeték,ami a hátsó ablakfűtőszálba kapcsolódik,esetleg lerázódhatott valami furcsa(HANGNYOMÁS)okból!! ;D
-
hey!
szerintetek ha én hátra rakok két kicsi gyáriféle (kb 10cm) hangszórót a gyári helyre és rákötöm a fejegységre ahogy kell csak nálam egy-egy csatornára van egy mélyközép (13cm) és egy csipogó. nem fogja túlterhelni ha lesz egy csatornán 1 csipogó meg 2 mélyközép?
-
A komponens szettek általában úgy néznek ki, hogy van egy mélyközép és egy csipogó, ahol a csipogó a mélyközépre megy rá (oda kell dugni) ha jól tudom. (Ha nem javítsatok!) Tehát 1-nek számít. 1 csatornára ez elég. Hány csatornás a fejegységed? Gondolom 2. Hát nem tudom, de elképzelhető, hogy elbírja. Ilyet még nem csináltam. Mi lenne ha egy kis erősítővel oldanád meg a dolgot? Ami 4 csatornás. És a probléma megoldva. :)
-
hát ha erősítőt kéne vennem akkor az odébb lenne és nemn is nagyon akarok venni
nem akarom hogy szétessen a fejem :laugh: meg a kocsi
gondolom 2 csatornás az egység, hát majd megpróbálom aztán majd kiderül....
köszke
-
csatornánként 2 mélyközéppel túlterhelheted a magnó végfokát!
De ha nem párhuzamba kötöd,hanem sorba,akkor megoldható.legalábbis így már nem száll el,és nem is melegszik nagyon.
így viszont tovább kell hangosítanod a fejegységet,hogy ugyanolyan hangos legyen a zene,szóval semmiképpen sem egy ideális megoldás,és lehet hogy nem is lesz olyan hangos,mint várnád.
Egy négycsatornás fejegység lenne a legjobb megoldás,szerintem ;)