Ford Fiesta Klub Fóruma

Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : peporanger 2008 September 21, 19:47:53 PM

: MK3 Differenciálmű probléma?
: peporanger 2008 September 21, 19:47:53 PM
Sziasztok!

Különös problémám akadt a hétvégén, 110000 km-et futott 92-es fiestámmal a mentem a belvárosba és észrevettem hogy mindig egy bal kanyarba befordulva a kanyar közepén visszaránt a kormány jobb irányba, de olyan szinten hogy egyszer kirántotta a kezemből majdnem. Ezt pár ÉLES bal kanyarban megjátszotta, majd ugyan ilyen szituban egyszer egy akkorát reccsent valahol (sztem a váltóból jött) hogy a jobb kerék teljesen be is blokkolt. Azt hittem szét esett valami, de lassan hazavánszorogtam és nem csinál semmi szokatlant egyenesben, se jobb kanyarban. 7végén szétszedtem a kormányművet, meglógattam a kereketet, de semmi baja a kormányműnek.
Valakinek adódott ilyen problémája, és nem lehet hogy a DiFI akar széthullani?
Várok választ!
: Re: MK3 Differenciálmű probléma?
: AniBaba 2008 September 22, 08:28:03 AM
Szakbarbár vagyok, de féltengely?

Kipróbáltad, hogy egyenes kormánnyal nagy gázzal indulva elkapar-e valamelyik irányba?
: Re: MK3 Differenciálmű probléma?
: viktorwrz 2008 September 22, 08:33:45 AM
Szinte biztos, hogy a féltengelyed "hullott szét"....
: Re: MK3 Differenciálmű probléma?
: Geree 2008 September 22, 12:15:29 PM
Ha tökig alaszedett kormanynal probalsz jobbra, balra is kanyarodni, es eközben hallasz valami tompa periodikus kopogast, akkor 100%, hogy külsö feltengelycsuklo.

Ha a difi rantana be egy ilyet, akkor ott annyi anyagnak kellene lennie, hogy mar lefogazta volna a kerekeket...
: Re: MK3 Differenciálmű probléma?
: peporanger 2008 September 22, 16:43:19 PM
Köszönöm a válaszokat!
1000% hogy nem féltengely, mert alászedett kormánnyal nagy gázt adva sincs semmi hangja, csak egyszer egyszer beroppan egy akkorát valami. Egyenesbe sem húz semmerre a kormány, és a külső csuklónak lenne rendesen minden kanyarnál folyamatos hangja. Ezért gondoltam difire, amúgy csak kizárólag bal kanyarban élesen kanyarodva szedi ki a kormányt néha a kezemből.

Jó kis rejtvény...
: Re: MK3 Differenciálmű probléma?
: Geree 2008 September 22, 17:11:49 PM
Valami futomü-rendetlenkedés? Valamelyik szilent, vagy gömbfej?
Ott is el tudok kepzelni egy ilyesfajta dolgot...
: Re: MK3 Differenciálmű probléma?
: peporanger 2008 September 23, 09:04:20 AM
Én is gondoltam erre, de írtam, hogy amikor a kormányművet megnéztem átlógattam mindent, és egy kátyút sem kaptam el(amit nem is olyan nehéz Budapest útjain). Akkor lehet hogy váltó csere lesz.
: Re: MK3 Differenciálmű probléma?
: viktorwrz 2008 September 23, 10:37:30 AM
Egyenesbe sem húz semmerre a kormány, és a küls? csuklónak lenne rendesen minden kanyarnál folyamatos hangja.
Nem feltétlenül. Haveromnak ugyanezt csinálta az OFF szuzuki stiftje ON. Féltengelycsukló-csere megoldotta...
: Re: MK3 Differenciálmű probléma?
: peporanger 2008 September 23, 20:41:23 PM
Akkor megnézem feltétlenül a féltengelyt amikor szétszedem, nem értem hogy lehet hogy semmi hangja sincs.Azért köszönöm szépen!
: Re: MK3 Differenciálmű probléma?
: matska 2008 October 24, 12:24:27 PM
Bizony! A diffmű megkopott és ha van hajtás, kanyarban befeszülnek a féltengelyek és beakad a kormányzás... Engem majdnem megölt  >:(
Váltócsere megoldja, találtam jó állapotú váltót csak vigyázz mit adnak, ugyanaz a váltó megy a dízelre/benzinesre csak más a végáttétel.
Nekem először benzines váltót adtak, 110-et ment max a kocsi de 4.ben 60-nál gázra gumifüstöléssel válaszolt  ;D Azért kicseréltettem dízelesre mert nem szoktam ilyen csökkent tempókkal közlekedni.
: Re: MK3 Differenciálmű probléma?
: Rebel 2008 October 24, 16:12:42 PM
Háát igen, nem mindegy hogy melyik váltót teszed a sárkányra az biztos.
Hány köbcentis motorrol volt az a váltó amit rátettél?
Bizony! A diffmű megkopott és ha van hajtás, kanyarban befeszülnek a féltengelyek és beakad a kormányzás... Engem majdnem megölt  >:(
Váltócsere megoldja, találtam jó állapotú váltót csak vigyázz mit adnak, ugyanaz a váltó megy a dízelre/benzinesre csak más a végáttétel.
Nekem először benzines váltót adtak, 110-et ment max a kocsi de 4.ben 60-nál gázra gumifüstöléssel válaszolt  ;D Azért kicseréltettem dízelesre mert nem szoktam ilyen csökkent tempókkal közlekedni.