Author Topic: Nehezen Indul  (Read 37591 times)

kitti75

  • Guest
Nehezen Indul
« on: 2010 November 29, 20:58:12 pm »
Sziasztok van egy 2002 1.4tdci kicsi kocsim de reggelente meg makacsolja magát nehezen akar indulni ízitó gyertyák jók relé cserélve üzemanyag szürö is volt mikor megvettem akor cseréltem azóta 16000km mentem vele.Mikor be indul minth levegös lenne az üzemanyag porlasztók feújitva szivatyú szintén és még ezek utánis. mért kellet francia motort vásárolni a fordnak töb legyen a gond.

Offline somadog

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 87
  • Segített?: +0/-0
  • 1.4 TDCi [Fityó]
Re:Nehezen Indul
« Reply #1 on: 2010 November 29, 21:07:31 pm »
Szeretnék én is ötleteket kérni ennek a jelenségnek az orvoslására (ha van rá), mert most hogy elég hideg van reggelente nekem is ezt csinálja a fityó. 2006-os kiadású.

Ellőre is köszönöm a segítségeteket.

Offline hkori

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 26
  • Segített?: +1/-0
Re:Nehezen Indul
« Reply #2 on: 2010 December 06, 12:31:33 pm »
Sziasztok!

Lehet, hogy nem ugyanaz a problémánk, de az enyém is hasonló volt(rövidke leírásotok alapján)!

Nehezen indult el a motor ha hüvösebbre fordult az idő, volt amikor el sem indult(pl.1-2 napig nem volt használva az autó).
Indítózáskor a fordulat folyamatosan lassult, pár mp után a kijelzőlámpák is elaludtak, habár a motrot forgatta az indító.
Ha sikerült beindítani, utána már nem volt gond, AZNAP!

Az akkumulátor átkötő alatti cellában a vízszint nem volt látható, utántöltöttem a vizet és az akkut is, de valószínűleg későn vettem észre a problémát!

Egy új AKKUMULÁTOR orvosolta a gondot!
Azonnal indul, hidegben is 2-3mp alatt, többnapos kihagyás esetén is, és a kijelzők sem alszanak el!

Üdv!

kitti75

  • Guest
Re:Nehezen Indul
« Reply #3 on: 2010 December 06, 20:39:14 pm »
Sziasztok, az aksi jó és már átnéztem az öszes üzemanyag csövet nem-e valahol lyukas, de nem volt az, beszéltem ismerőssel, ő azt mondta vagy szivattyú vagy a közös nyomó cső végén lévő elektromos szelep lehet a baj.
« Last Edit: 2010 December 06, 20:41:16 pm by Csipi »

Offline Littleb

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 120
  • Segített?: +11/-2
Re:Nehezen Indul
« Reply #4 on: 2010 December 07, 08:12:22 am »
Szia!

A nyomócső végén nincs szelep csak egy nyomásmérő. Szerintem ez is az az eset amikor rendes diagnosztika nélkül csak a pénzt fogod költeni.
Az izzítógyertyák tdci-nél jóformán csak simítják az alapjáratot és csökkentik a károsanyag kibocsátást. A magas befecskendezési nyomás miatt rossz gyertyákkal is indul még minuszokban is..

Ha részletesebben leírnád mit értesz nehezen indulás alatt... Elsőre beindul csak sokat kell tekerni az önindítónak? Csak sokadszorra indul? Amikor beindul egyből elkapja vagy köhög? Ha beindult egyenletes az alapjárat? Reagál a gázra vagy alapjárat alatt pöfög? Füstöl alapjáraton és ha igen milyen színűt?

Illetve ha már meleg és taposod neki nem füstöl feketén? (Nekem első körben egy koszos enyhén nyitva maradt EGR szelep a tippem, ettől indulhat nehezebben és hidegen lehet sz*r az égés, ingadozhat az alapjárat ill. kicsit füstölhet is szürkén, majd melegen padlógázra feketén)

kitti75

  • Guest
Re:Nehezen Indul
« Reply #5 on: 2010 December 07, 18:00:30 pm »
Sziasztok másodszora indul elsö inditás tiltásig másodszora már indul 3-4másodperc inditás után ugy jár mit mikor levegös a rendszer amugy fehéres sszürkés füstje van 1100-1800 fordulatig kicsit rángat egy darabig gondolom ez a levegö mijatt van mert ha megyek vele egy kicsit akor már jó.

Offline Littleb

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 120
  • Segített?: +11/-2
Re:Nehezen Indul
« Reply #6 on: 2010 December 07, 19:36:47 pm »
Hülye kérdés de nem levegős? A légtelenítő pumpát (szemben állva az autóval légszűrőház jobb oldalán) ha indítás előtt felpumpálod nem indul jobban? Illetve a pumpa alatt átlátszó cső van, abban látod pumpálás közben van e levegő.

EGR szelep tisztítást még megpróbálnám, rosszat nem tehetsz vele. Ha kiveszed nézd meg nincs e kicsit nyitott állapotban megszorulva. (a Tiéd még vákumos, nem dob rá hibakódot ha rosszul működik. Az EGR-t a motor hátoldalán találod a légszűrőház alatt jobb oldalon az akksitól balra.

Ha nem levegős és az EGR is mozog mérnék rail nyomást indítózás közben. Ha jól emlékszem 350 bar kell akkor "enged" indítani.

Azt írtad felújították a magas nyomású szivattyút és a porlasztókat is. Hol csinálták? És ha nem vagyok tolakodó mennyiért?

kitti75

  • Guest
Re:Nehezen Indul
« Reply #7 on: 2010 December 07, 20:17:54 pm »
Adig én is eljutottam hogy levegös de ha pumpálom se job a hejzett  felujitás 64000ft Tiszapalkonya eszt ajánloták. De már gondolkoztam rajta hogy teszek bele egy szivagyút ki veszem a pumpát ki épitették a rndszert de nem tettek bele.

Offline Littleb

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 120
  • Segített?: +11/-2
Re:Nehezen Indul
« Reply #8 on: 2010 December 07, 21:14:37 pm »
Tehát nem indul mert a levegőtől szenved (minden jel szerint) de ha felpumpáltad és már nincs benne levegő nem indul jobban???  ???  Érdekes.. Akkor én feladom.  :-\
Mindenesetre az egyértelmű hibákat (pl.: levegősödés) érdemes kijavítani és utána tovább keresni a trükkösebb hibák irányába..

Azért hátha van még valaminek ötlete az EGR-en és levegőn kívül...


kitti75

  • Guest
Re:Nehezen Indul
« Reply #9 on: 2010 December 08, 13:43:54 pm »
Ma reggel ugy inditottam hogy fel pumpáltam vagy ugy 10-15 pumpáltam jobban indult igaz nem is volt hideg. de mitöl levegösödik be már mindent átnéztem ki szedtem az üzemanyag csövet pumpástol meg nyomattam levegövel be füjtam szivárgás jelzö sprével és semi eredmény tömit mindenhol porlasztónál is meg néztem otis jó. tankbol ki szedtem az egész bélést ki takaritottam kicsit koszos volt.

Offline Littleb

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 120
  • Segített?: +11/-2
Re:Nehezen Indul
« Reply #10 on: 2010 December 08, 21:45:15 pm »
Elvileg a levegő hidegben és melegben is levegő tehát a külső hőmérséklet nem nagyon szólhat ebbe bele.
Próbálgasd csak, addig pumpálj amíg csak van benne levegő. Majd ha megint jönnek a hidegek kiderül.
Levegősödni szokott a résolajcsövek pici o gyűrűinél (elég könnyű összeszerelésnél kicsit odacsípni és már kész is a baj), illetve a kis kézipumpában van egy egyirányú szelep, ez is el szokott romlani, ill. a pumpánál is szokott fellevegősödni.

Este ha leállítod és nincs benne levegő szorítsd el valamivel a résolajcsövet ahol a gázolaj hőmérséklet érzékelőnél a "gyűjtőbe" kerül. Hagy úgy reggelig és nézd meg levegős e reggel. Ha nem akkor onnan jön, ha így is levegős csak a pumpa és a hozzá kapcsolódó csövek maradnak.

Nézd még meg a szűrő víztelenítő csavarját. Az alatt is van egy kis tömítés.

Hiába próbálgatod a csöveket, nekem is úgy levegősödött, hogy nem eresztett kifelé semmit. A kis pumpa plusz a csövek cseréjével megszűnt.

http://www.cromax.hu/?katid=42675723&termek_al_id=31132&katnev=EEC%207

Erre gondoltam (bár jó borsos ára van)..


kitti75

  • Guest
Re:Nehezen Indul
« Reply #11 on: 2010 December 11, 16:59:43 pm »
ez az kisérlet képen kicsit drága de rá fujtunk egy fél doboz kerék tárcsa tisztitót és semi reakció ha valahol farsot sziv akor fel pörög a motor és akor megvan a hiba de szerintem a szivagyúval lesz valami .

Offline Littleb

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 120
  • Segített?: +11/-2
Re:Nehezen Indul
« Reply #12 on: 2010 December 11, 18:13:29 pm »
Vákuumcsöveknél vagy a szívó oldalon Tudtatok volna ezzel a módszerrel falsot keresni, üzemanyag vezetékeknél szvsz nem működik ez a féktisztító fujkálós dolog.
Ha már egyszer beindult nem szed annyi levegőt, hogy az igazán gondot okozzon. Éjszaka vagy hosszú állás alatt viszont szépen visszaengedi a tank felé a gázolajat.

Azt a résolajcsöves trükköt én még megpróbálnám. Ha kiderül, hogy az okozza a bajt, az "csak" 7000 Ft körül van. Vagy ha kapsz hozzá megfelelő méretű gázolajálló kis O gyűrűket akkor fillérekből megoldódhat.

Ha viszont a kézi pumpánál enged vissza (mint a hasonló motorok 90%-ánál) akkor viszont csak az említett "drága" alkatrész lehet megoldás vagy házilag "tákolni" egy hasonló vezetékrendszert univerzális üzemanyagcsövekből ill. pumpából megtartva a visszafolyó ág gyűjtőjét a hőmérséklet szenzorra együtt (bár én általában ragaszkodom a gyári megoldásokhoz).

Ennél többet látatlanba interneten keresztül nem tusok segíteni. A Gyurcsók féle távgyógyításban sem hiszek..  ;D

Ha sehogy sem boldogultok csak a szerelő marad.  ;) Csak olyanhoz vidd aki ért a common rail rendszerekhez (bár egy levegősödést minden szerelőnek illene elhárítani) mert ha komolyabb a gond sokat spórolhatsz ezzel, nem kell Próbaképpen a fél autót kicserélni csak a valóban hibás alkatrészt..

Sok sikert. Ha megoldódott vagy csak valami előrelépés van szívesen olvasom (olvassuk) itt.  :icon_thumright:

Offline somadog

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 87
  • Segített?: +0/-0
  • 1.4 TDCi [Fityó]
Re:Nehezen Indul
« Reply #13 on: 2010 December 11, 21:38:59 pm »
Tudtok ajánlani olyan szerelőt aki igazán jól ért common rail rendszerekhez Budapesten?

Köszönöm

Offline somadog

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 87
  • Segített?: +0/-0
  • 1.4 TDCi [Fityó]
Re:Nehezen Indul
« Reply #14 on: 2010 December 12, 13:21:42 pm »
sziasztok!

Lenne még egy észrevételem ezzel a hidegben való indilásat, nálam még az is a jelenség hogy mikor nehezebben indul vagyis tovább kell indítózni akkor észre vettem hogy egy kevés fehéres nagyon halvány kékes füstöt láttok a vpillantóból. Másnál van ilyen jelenség? És ez milyen problémára utalhat? (de csak ilyenkor látom ezt a jelenséget amikor hidegben pöcre indul akkor nem)

köszönöm