Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : fiesta1980 2010 March 31, 20:41:05 PM
-
Sziasztok,
gondoltam indítok egy topicot azon téma kapcsán, hogy az 1.25-ös Zetecet újította már fel valaki, ha igen, mit cserélt benne, s milyen
jelenség miatt kellett felújításba fogni.
Pld. szelepszárszimmeringek, hk csapágyak, főtengelycsapágy, stb...Ez mennyiben állt meg, milyen eredményt ért el. Az én 1.25ösöm
is eszi az olajat, de sztem nem szelepszár, hanem gyűrűk, mert nem indulásnál, hirtelen pamacs, hanem tartósan magasabb fordulaton
jelentkezik a füst. Menetteljesítménnyel semmi gond, fogyasztással sem (város 7 körül, pálya, városon kívül: 5-6). Véleményem, hogy
a lehúzógyűrűk fáradtak el, mégpedig helytelen hideg használat és hibás termosztát miatt.
Üdv,
F.
-
az enyémben 145000km volt és olajcsere közt nem ette az olajat, de szerintem lehúzógyűrű,szelepszárszimering, hengerfejtömítés, csapágy ha rossz akkor annak valami hangja van nem? Milyen olajat használsz bele, lehet érdemes lenne másik olajat bele
-
10W40, az olajjal (olajakkal biztos nincs gond). Lehúzó vélhetően, mert a teljesítménnyel gond nincs. Sajnos csak a lehúzót nem érdemes cserélni, nem is lehet, mert szettben lehet kapni :) Hkcspágyat meg ha már az ember szétfűzi, érdemes venni, a tömítéseket meg sajnos ilyenkor kell :)) hf, hfcsavarok, szimmeringek, stb ...
-
Én addig nem másznék bele a felújításba ameddig nem muszály 8)
-
Mennyi olajat eszik???
A felújítás kb 100-150ezer ha jól számolokaz alkatrészek kb egy árban van az ennyémmel.
Ilyenkor illik vezérlést is cserélni....most megtanultam.. :)
Én se nyulnék a motorhoz a helyedbe..
Ha álló helyzetbe pumpálgatod a gázt akkor látszik a füst???
-
Roxin,
hát sokat, bár nem tudok pontos adattal szolgálni, mert a szelepfedelet rögzítő 4 csavar alatti gumialátétek mellett folyik (ezt most vettem észre), meleg motornál érezhető az olajnak a szaga is, ezért kezdtem el gyanakodni. Szfedéltömítés már lett cserélve, el nem tudtam képzelni, h honnan jön a szag és az olaj. A műanyag szelepfedél takarót rögzítő 4 csavarnál láttam először a párát, majd mikor ezt levettem, s láttam, hogy alatta bizony áll a gyertyáknál az olaj. De a hatalmas olajfogyasztásra ez sem magyarázat, igazából az a tény, hogy nagyobb fordulaton tartós pörgetésnél füstöl, az olajlehúzókra ad gyanakvást.
A 4 gumialátétet lehet egyébként kapni?
Kedvezménnyel egyébként "csak" egy gyűrűzés nem kerül 150be. (ha nem kell fúrni, csak egyszerűen fűzni, gyűrűket és hajtókarcsapágyakat, hfejtömítést cserélni (szimmeringeket már cseréltem, azt nem tudom, hogy az zetecnél fel lehet-e újra használni a szelepfedéltömítést (ha már egyszer le volt véve) ha igen, abból nem kell újat venni. Gyertyáim, szíjaim, vezérlésem (feszítői is!) mind újak. Aztán miután ez mind meglett jött a feketeleves...Az olajfogyasztás...
-
mivel a zetecnek gumi a szelepfedéltömítése így elméletileg fel lehet, ha kipasztázod hogy tömítsen is. mert azért ez sem örökéletű, igazán egy motorfelújítás akárhogy is nézzük nem olcsó, ha magad csinálod akkor lehet rajta spórolni. de a füstölésed lehet attól is, hogy a gyertyáknál álló olaj befolyik a gyertyák meneténél az égéstérbe. mennyi az a sok olajfogyasztás? úgy hogy nem mondasz konkrétumot nehéz jó segítséget adni. Ha mindenképp felújítás és megbontod a motort, akkor viszont én már komolyabban elkezdenék költeni rá, és mindent amit lehet cserélnék és akkor az az említett összeg felé tendál. :D (bár én hamarabb kicserélem negyedannyiból a saját kocsimban a motort, ha ennek bármi baja lenne, bármikor is :D)
-
Úgy az 1 liter /1000 km az megvan....
Amit Te írtál megoldás az psze nem rossz ötlet, csak akkor a motorszámnak is el kell korrodálnia, savazódnia...
A gyertyák meneteinél kizártnak tartom, hogy az olaj befolyna....Ott sem levegőnek sem olajnak se ki se be nem szabadna mennie.
-
Sziasztok! Nálam is hasonlókat produkálja a paripa: fogy az olaj (1l/1000km, de néha többet is benyal a motor..), gázadáskor füstöl, azonban a motor teljesítménye kifogástalan, kompressziót is mérettem aszonták jó, a fgyasztása zsír... Már vagy egy éve - amiót megvettem a gépet - b@ssz@ az agyamat ez a hihetetlen olajfogyasztás. Mindent kipróbáltam: szelepszárszimering csere, meg legalább 4 fajta olajat, a gépet is kímélem... Semmi nem segített. A napokban végre meggyőztem az asszonyt, hogy ez nem mehet így tovább. Ma végre elvittem a kocsit a mesteremhez. A szaki nolnapra szétkapja a motort, és remélem rálel az olajzabáló manókra :-X. Bízom benne, hogy egy dugattyúgyűrű cserével megúszom... Ha időm és türemem lesz majd beszámolok arról, hogy mi mindent kellett csrélni, javítani, kidobni, fúrni-faragni stb...
-
Olajlehúzó gyűrű v szelepszár szimering..A gyertyához h került olaj??
viszont olajlehúzót külön nemigen kapsz csak gyűrű készlettel!de akkor már cserélném a szelepszár szimeringeket is,mert kitudja alapon..(sz*r minőségű,sérült,anyaghibás...)én úgy vagyok vele ha már szét van kapva a motor ne kelljen mégegyszer(hibámból megtanultam..)
A szelepfedelet lehet töbször használni,főleg ha nemrég vetted bele..
-
Roxin: A gyertyához h került olaj?? v: egyszerű, a szelepfedéltömítésnek a belső része felől illetve a szelepfedelet rögzítő 4 csavar alatti gumi alól. De a gyertyához be a motortérbe ez az olaj nem folyhat be...Szép is lenne... :)
..
Vitya,
kíváncsi vagyok, várom a tapasztalatot!
-
fiesta1980: de igen bejuthat, egy nagyon minimál mennyiség, de a problémát nem is igazán ez okozza, hanem hogy a gyertyapipa és a gyertya közé folyhat be, és így az adott hengerben nem lesz szikra.
-
Ez elég valószínütlen...A gyertyának és a gy.pipának fent van az érintkezője és elégjól zár mert gumi..ha csak nem fejjel lefele van...
-
Roxin: akkor ha nem akarod ne hidd el, nekem mind1... van rajta gumi igen, de egy utángyártott és egy használt sose lesz olyan pontos illesztés...és mint fizikából tanulhattad a hajszálcsövesség fogalmát abból már egyértelmű a dolog... de nem kell hinni a hülyének aki figyelt az iskolában... higgyen mindenki hülyeségeket, csak akkor várjátok meg e jó szokásotokkal amíg lesz egy saját vállalkozásom és majd megélek az ilyen hülyeségekből... ;)
-
...azért ugye verekedni nem fogtok drágáim? :)
-
dehogy fogunk Anyu :P
ja és még 1 apróság, műanyag a pipa, csak a tetején van a gumi ;)
és azért én a helyedbe megnézném hogy mennyire meg rá a gyertyára az a pipa, mert oda még simán bejut az olaj, hogyha megfelelő mennyiség gyűlik össze a gyertya mellett...
(hidd el nyugodtan, tudom miről beszélek, nekem is most lettek ilyen gondjaim, nem tömít rendesen a gumi szelepfedél tömítés befele, így folyik oda az olaj egy picit. 4 napot állt az autó és 3 hengerrel indult. leáll pipa olajos... takarít, pöccröff 4 henger :P
-
Az olaj akkor sem fog felfele folyni ha műanyag a pipa ha nem(az enyém végig gumi),ha már fizikáról van szó...,ha csaknem megtelik olajjal a szelepfedél(ami eléggé szemet szúr)..de nem akarok vitatkozni és amúgy sem ez a téma hanem az olaj fogyás,ha 3 hengerezik akkor az más a téma..De úgyis neked van,lesz igazad.... :)
-
Sziasztok!!
!S.O.S! segítségre lenne szükségem Tőletek! 1.25 ZETEC Fityóm van és termosztátot kéne benne cserélnem. Ez még nem lenne önmagában nagy probléma szerintem, de a gondom az, h nem vagyok benne teljesen biztos, h merre találom. Van egy alkatrész (motor szemből, jobb oldalt) de ennek a tetejéből indulnak ki a gyújtókábelek. Nekem úgy tűnik, h ez az egész egybe van fröccsentve. Ennek a kábeles alkatrésznek az aljánál van az a vastag cső, ami a hűtőből kijön! Ezt az egész kócerájt le kell szednem, h kitudjam cserélni? Van valakinek esetleg vmi használható leírása hozzá, képekkel illusztrálva? Esetleg van valaki Óbuda környékén, aki ért hozzá és cserélte már ezt az alkatrészt?
Előre is nagyon köszönöm a segítségeteket!!
Matt
bencsik.mate@gmail.com
+3620-411-6366