Ford Fiesta Klub Fóruma
Kuka => Topiktemető => MK3-MK4-MK5 => : dawid 2007 May 24, 09:39:05 AM
-
Sziasztok!
Most vettem egy XR2i 1.6 EFI-s motort (asszem ez az :D) és azt hallottam, hogy lehetne rá turbot rakni! Nem tudja valaki hogy megy ez? Ráadásul a turbo alkatrészek is megvannak kb (Turbo, interkúúler, meg mittomén) csak valami elektronikát kell beszerezni!
Arra gondoltam, hogy Escort elektronikát kukázok valahonnan, vagy nemtudom... Nem értek hozzá :D
Kéne valami info... Esetleg honnan lehet turbosításhoz cuccokat szerezni?
üdv, Dávid
-
Üdv!
A turbóval kapcsolatban keresd Szabyk-ot, vagy Sziszkót. Ők értenek a "lovakhoz". Sziszkónak asszem egy Escort turbója van.
De srft fórumon szépen le van írva, hogy mik lettek módosítva a gyári alkatrészekhez képest.
Sok sikert!
-
Sziasztok!
Most vettem egy XR2i 1.6 EFI-s motort (asszem ez az :D) és azt hallottam, hogy lehetne rá turbot rakni! Nem tudja valaki hogy megy ez? Ráadásul a turbo alkatrészek is megvannak kb (Turbo, interkúúler, meg mittomén) csak valami elektronikát kell beszerezni!
Arra gondoltam, hogy Escort elektronikát kukázok valahonnan, vagy nemtudom... Nem értek hozzá :D
Kéne valami info... Esetleg honnan lehet turbosításhoz cuccokat szerezni?
üdv, Dávid
tasláld ki mi kell én be tudom szerezni.
-
Hol van leírva pontosan? Nem találtam.... :)
Üdv!
A turbóval kapcsolatban keresd Szabyk-ot, vagy Sziszkót. Ők értenek a "lovakhoz". Sziszkónak asszem egy Escort turbója van.
De srft fórumon szépen le van írva, hogy mik lettek módosítva a gyári alkatrészekhez képest.
Sok sikert!
-
Oké, majd megkérdezem a robit hogy pontosan mi kell...
Mert fingom sincs :D
Sziasztok!
Most vettem egy XR2i 1.6 EFI-s motort (asszem ez az :D) és azt hallottam, hogy lehetne rá turbot rakni! Nem tudja valaki hogy megy ez? Ráadásul a turbo alkatrészek is megvannak kb (Turbo, interkúúler, meg mittomén) csak valami elektronikát kell beszerezni!
Arra gondoltam, hogy Escort elektronikát kukázok valahonnan, vagy nemtudom... Nem értek hozzá :D
Kéne valami info... Esetleg honnan lehet turbosításhoz cuccokat szerezni?
üdv, Dávid
tasláld ki mi kell én be tudom szerezni.
-
Hol van leírva pontosan? Nem találtam.... :)
A tagok közt keresd Tomikát :P
Csákó
-
Még 1 kérdés!
Chip-et lehet kapni az ilyen 1.6-os motorhoz? Érdemes egyáltalán?
-
Még 1 kérdés!
Chip-et lehet kapni az ilyen 1.6-os motorhoz? Érdemes egyáltalán?
ha van turbos vezérlésed akkor lehet nem olcsó,de elég jó.
-
Szia!
És szerinted kb mennyiből jön ki a turbósítás?
Mert említettem már hogy gondolkodom rajta...
A robika cuccait vettem meg, tudod a veszprémi / balatonalmádis csávó.
Még 1 kérdés!
Chip-et lehet kapni az ilyen 1.6-os motorhoz? Érdemes egyáltalán?
ha van turbos vezérlésed akkor lehet nem olcsó,de elég jó.
-
Szia!
És szerinted kb mennyiből jön ki a turbósítás?
Mert említettem már hogy gondolkodom rajta...
A robika cuccait vettem meg, tudod a veszprémi / balatonalmádis csávó.
Még 1 kérdés!
Chip-et lehet kapni az ilyen 1.6-os motorhoz? Érdemes egyáltalán?
ha van turbos vezérlésed akkor lehet nem olcsó,de elég jó.
hát még cca 80k a motorvezérlés
meg a meló ugye.......
-
turbo itt turbo ott
:-X
-
Tarcsy - nak 1.8 as dizelben van Escort Turbo :P
-
hali mindenki amit most írok annak semmi de semmi köze az MK3 turbósításához csak azért írok ide mert ez a legfrissebb ( " már 120 napja nem irtak ide semmit" midenhol ezt olvastam )nekem egy 1.6os escortom van és nagyon keveslem azt a 90LE-t. sokat gondolkodtam a turbón de most eszembe jutott hogy, nem lenne-e olcsóbb vagy esetleg jobb is ha 2.0 130LE zetec motort belerakni (majd 1x azt +turbózni ) vagy még jobb ! ! ! ! focus ST170 duratec motort csak azt nem tudom mi a kölömbség a zetec és a duratec között elsö ránézésre csak a szelepfedél szine ;D mármit hogy bele rakható-e a zetec motor helyére nagyobb farigcsálás nélkül?
-
hali mindenki amit most írok annak semmi de semmi köze az MK3 turbósításához csak azért írok ide mert ez a legfrissebb ( " már 120 napja nem irtak ide semmit" midenhol ezt olvastam )nekem egy 1.6os escortom van és nagyon keveslem azt a 90LE-t. sokat gondolkodtam a turbón de most eszembe jutott hogy, nem lenne-e olcsóbb vagy esetleg jobb is ha 2.0 130LE zetec motort belerakni (majd 1x azt +turbózni ) vagy még jobb ! ! ! ! focus ST170 duratec motort csak azt nem tudom mi a kölömbség a zetec és a duratec között elsö ránézésre csak a szelepfedél szine ;D mármit hogy bele rakható-e a zetec motor helyére nagyobb farigcsálás nélkül?
ez escort téma igazán. :) én azt mondom h ha RS2000 escort motorba gondolkozol ( 151LE) az berakható komolyabb farigcsálás nélkül. ez tuti. sztem a 2.0 zetec is berakható.
turbósítás: nagyon költséges én is gondolkoztam az enyémnél rajta, én nem nagyon fognék bele. escort fórumon ezt a témát párszor már körbejártuk. :D
-
hali mindenki amit most írok annak semmi de semmi köze az MK3 turbósításához csak azért írok ide mert ez a legfrissebb ( " már 120 napja nem irtak ide semmit" midenhol ezt olvastam )nekem egy 1.6os escortom van és nagyon keveslem azt a 90LE-t. sokat gondolkodtam a turbón de most eszembe jutott hogy, nem lenne-e olcsóbb vagy esetleg jobb is ha 2.0 130LE zetec motort belerakni (majd 1x azt +turbózni ) vagy még jobb ! ! ! ! focus ST170 duratec motort csak azt nem tudom mi a kölömbség a zetec és a duratec között elsö ránézésre csak a szelepfedél szine ;D mármit hogy bele rakható-e a zetec motor helyére nagyobb farigcsálás nélkül?
hi belerakható a 2.0 zetec simán,nem kell nagyon hekkelgetni.
-
szabyk :notworthy: most melyiket nem kell nagyon hekkelgetni a 1.6os escortba a 2.0 focus zetec 130LE v. a 2.0 duratec 145LE mert nem rég láttam a neten egy mondeot alkatrészekre bontva 2.0 duratec eladó belőlle. kell-e másik kuplung vagy bírja az escort-é is ? kell-e új elekrtonika? stb és kb mennyi lehet a papírmunka ha másik motort teszek bele. ja és így átengedik-e a műszakin vagy a fékeket is ki kell cserélni? és még valami olcsóbb a motorcsere mint ha +turbóznám kb 130LE-re az 1.6-os motort ? ? ? mert állítólag 750e-ért ún. puha feltöltést 0.4-0.5bar nyomással felhúznák 130LE-re mindenféle károsodás nélkül. legalább is ezt mondták
-
szabyk :notworthy: most melyiket nem kell nagyon hekkelgetni a 1.6os escortba a 2.0 focus zetec 130LE v. a 2.0 duratec 145LE mert nem rég láttam a neten egy mondeot alkatrészekre bontva 2.0 duratec eladó belőlle. kell-e másik kuplung vagy bírja az escort-é is ? kell-e új elekrtonika? stb és kb mennyi lehet a papírmunka ha másik motort teszek bele. ja és így átengedik-e a műszakin vagy a fékeket is ki kell cserélni? és még valami olcsóbb a motorcsere mint ha +turbóznám kb 130LE-re az 1.6-os motort ? ? ? mert állítólag 750e-ért ún. puha feltöltést 0.4-0.5bar nyomással felhúznák 130LE-re mindenféle károsodás nélkül. legalább is ezt mondták
azzal is számolj h ha motort cserélsz a papírmunka a nagyobb összeg és munka az egészben. turbósításnál is kell papírozni mivel 10%nál nagyobb teljesítménynövekedés történik az autón és az is horror áron megy. hozzá a fékeket se árt cserélni erősebbre. műszaki mindkét esetben pénzes, ha nincs lepapírozva. a papírmunka meg amint mondtam még annyi mint amennyiért megcsinálod a motorcserét/turbozást.
-
mert állítólag 750e-ért ún. puha feltöltést 0.4-0.5bar nyomással felhúznák 130LE-re mindenféle károsodás nélkül. legalább is ezt mondták
aha,biztosan tartós lesz......
a zetec motort lehet hekkelés nélkül betenni(mivel most is ez van benne)kuplung elvileg bírja ha szívó marad.....
duratec-et nem láttam még itthon beszerelve.
-
turbósításnál is kell papírozni mivel 10%nál nagyobb teljesítménynövekedés történik az autón és az is horror áron megy
ezt most nem gondolod komolyan................. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
honnan tudják meh hogy mennyit erősödött szerinted ???
-
szabyk mit szólsz ha az eredeti 1.6-os motort ( és bocs hogy téged zaklatlak de ugy látom és hallotam hogy nagyon penge vagy a témába ) :notworthy: furatnám fel 2.0 re van-e értelme ? " www.protechnic.hu " pl. nálluk. vagy mit szólsz a " debreceni X-tutbóhoz " láttad-e már a munkájukat? ha nem akarod más munkáját dícsérni vagy épp fordítva írd ide: smuggle@freemail.hu
-
szabyk mit szólsz ha az eredeti 1.6-os motort ( és bocs hogy téged zaklatlak de ugy látom és hallotam hogy nagyon penge vagy a témába ) :notworthy: furatnám fel 2.0 re van-e értelme ? " www.protechnic.hu " pl. nálluk. vagy mit szólsz a " debreceni X-tutbóhoz " láttad-e már a munkájukat? ha nem akarod más munkáját dícsérni vagy épp fordítva írd ide: smuggle@freemail.hu
hi,
nem tudod felfúrni mert másak a vízterei a blokknak(nem adja ki a fala) ;)
protechnic-nél már jártam,de se nem győzött meg a csaba peti sem az árai nem jók.
az x-turbo-ról konkrét dolgokat nem tudok,se jót se rosszat.mondjuk olyan nagy dolgot nem csináltak még.....
-
szewa mki. nemrég voltam a focus klub oldalán és olvastam pár dolgot amiről szeretném azt hinni hogy igaz ;) pl: "
Ami tudok javasolni a jackson racing (www.jacksonracing.com) altal keszitett compresszor, huzos, mert 3000 USD, de viszont 230 LE garantaltan meg van es fogyasztasban akkor lesz sokkal tobb ha nyomod neki, persze ez csak a 2.0 Zetec DOHC-ra rakhato fel.
"""" ÉS MÉG EGY pl: "800e ft és a 2.0 focusból kompresszorral 240-250 Le környékén lehet járni. 500e ft és a 2.0 focusból vti-vel lehet csinálni 180-190 Le-t. "" ez igaz lenne ????? szarok a túrbóra kompresszor keeeeeeel l l l ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D iu: érdemes átnézni a focus klub-ba
-
szewa mki. nemrég voltam a focus klub oldalán és olvastam pár dolgot amiről szeretném azt hinni hogy igaz ;) pl: "
Ami tudok javasolni a jackson racing (www.jacksonracing.com) altal keszitett compresszor, huzos, mert 3000 USD, de viszont 230 LE garantaltan meg van es fogyasztasban akkor lesz sokkal tobb ha nyomod neki, persze ez csak a 2.0 Zetec DOHC-ra rakhato fel.
"""" ÉS MÉG EGY pl: "800e ft és a 2.0 focusból kompresszorral 240-250 Le környékén lehet járni. 500e ft és a 2.0 focusból vti-vel lehet csinálni 180-190 Le-t. "" ez igaz lenne ????? szarok a túrbóra kompresszor keeeeeeel l l l ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D iu: érdemes átnézni a focus klub-ba
nem tudom utána kellene nézni,az ár az jónak tünik a teljesítmény nem annyira én oilyan 180-200Le-t mondanék.
a beszerelés nem eccerű és amit küldenek chip az az europai autóba nem műxik ugyhogy comp kell hozzá.....
-
hi EZT IS FOCUS KLUBBON TALÁLTAM ' Nem igaz, hogy itthon nincs, aki normálisan átépít szívómotoros autót turbósra, én két komoly sikereket elért embert is ismerek. Egy kisnyomású turbós beszerelés fém csövezéssel, normális intercoolerrel, optimalizált programmal megvan kb. 400e-ből, gyári dugókkal és hajtókarokkal, emiatt 0.35-0.5 baron. Ugyanez kovácsolt alu dugókkal, kisebb kompresszióval és normális hajtókarokkal 700e-től 1m-ig terjed, nyomásban ki tudja meddig.
www.dcstuning.hu
www.bartosmotorsport.hu
Az utóbbi úriember tuningolta a Saxo VTS-em, és a Punto HGT-m is. Ez utóbbi a gyári 130 lóerőből 4-2-1-es SuperSprint rendszerrel, Szuromi tengelyekkel, Whistler hengerfejjel és Weber állítható üa. nyomásszabályozóval jól beállítva 163le-t tudott. (ezzel lettem pl. a Hungaroringen kategória második) " ÉS EZT IS " 0.4bar nyomást a széria zetec motor is elbír és elég szép plussz lóerőket ad " NA MEG VOLT MÉG EGY ÉRDEKESSÉG DE AZT MOST NEM TALÁLOM ??? AZ A KOMPRESSZOR TÖLTÖNYOMÁSÁRÓL SZÓLT. NA AZ A LÉNYEG JÁRT-E MÁR VALAKI A DCS-nél ? KIVÁNCSI VAGYOK HOGY 400e-ért MIT HOZÁNAK KI A 1.6-os ZETEC-ből
-
hi EZT IS FOCUS KLUBBON TALÁLTAM ' Nem igaz, hogy itthon nincs, aki normálisan átépít szívómotoros autót turbósra, én két komoly sikereket elért embert is ismerek. Egy kisnyomású turbós beszerelés fém csövezéssel, normális intercoolerrel, optimalizált programmal megvan kb. 400e-ből, gyári dugókkal és hajtókarokkal, emiatt 0.35-0.5 baron. Ugyanez kovácsolt alu dugókkal, kisebb kompresszióval és normális hajtókarokkal 700e-től 1m-ig terjed, nyomásban ki tudja meddig.
www.dcstuning.hu
www.bartosmotorsport.hu
Az utóbbi úriember tuningolta a Saxo VTS-em, és a Punto HGT-m is. Ez utóbbi a gyári 130 lóerőből 4-2-1-es SuperSprint rendszerrel, Szuromi tengelyekkel, Whistler hengerfejjel és Weber állítható üa. nyomásszabályozóval jól beállítva 163le-t tudott. (ezzel lettem pl. a Hungaroringen kategória második) " ÉS EZT IS " 0.4bar nyomást a széria zetec motor is elbír és elég szép plussz lóerőket ad " NA MEG VOLT MÉG EGY ÉRDEKESSÉG DE AZT MOST NEM TALÁLOM ??? AZ A KOMPRESSZOR TÖLTÖNYOMÁSÁRÓL SZÓLT. NA AZ A LÉNYEG JÁRT-E MÁR VALAKI A DCS-nél ? KIVÁNCSI VAGYOK HOGY 400e-ért MIT HOZÁNAK KI A 1.6-os ZETEC-ből
hehe ;D
ők tényleg értenek mindenhez..... :notworthy:majdnem
-
szabyk jó jó de mit jelent az a "hehe" és a "majdnem" ::)
-
szabyk jó jó de mit jelent az a "hehe" és a "majdnem" ::)
1 értelmes ford-ot nem csináltak még........
-
egyáltalán létezik olyan hogy, a motor megbontása nélkül tesznek rá turbót / kompresszort és érezheők lessznek a plussz lóerők és nem károsodik a motor? vagy csak a fórumos baromságok miatt a mit a sok "hozzáértő" leír én meg bebeszélem magamnak hogy pár 100.000-ért (volt rá példa aki azt állította hogy neki 100.000be van a turbósítás "escort club" ) 130-140lovas lessz az 1.6 16V zetec.
-
egyáltalán létezik olyan hogy, a motor megbontása nélkül tesznek rá turbót / kompresszort és érezheők lessznek a plussz lóerők és nem károsodik a motor? vagy csak a fórumos baromságok miatt a mit a sok "hozzáértő" leír én meg bebeszélem magamnak hogy pár 100.000-ért (volt rá példa aki azt állította hogy neki 100.000be van a turbósítás "escort club" ) 130-140lovas lessz az 1.6 16V zetec.
szivesen megnéznék egy oilyen turbos autót milyen...........
a gyári 90ből csinált 92-őt..........................
lehet csinálni gyári cuccokkal(motorbelső),de nem éri meg mert nem sokkal lesz erősebb.
ami már érezhető ott a gyári ECU(mivel ez szívóé és azt hogy nyomás nem is ismeri)az kukka.akkor meg nem 100K
ami már érezhető változás(pl 200le a 136-ból 2.0 16V)az olyan 700K szerintem és akkor még gyári a motorbelső,viszont nem áll meg minden sarkon és megbízható.
a 400Le "picit" több ;)
-
és mennyibe van az a 400le ? ;)
-
és mennyibe van az a 400le ? ;)
2m :P
-
és mennyibe van az a 400le ? ;)
2m :P
2m :o :o :o . és megérte? " lehet nem tudom még nem mentem 400 LE autóval talán " hogy tudod az útra vinni azt a 400 LE-t ? mármint az utcán nem a gyorsulási versenyeken nem kapar el minden előzésnél? ;D ;D ;D 136-ból 200 az érdekelne ha 700e.-ből meg lehet úszni a dolgot ebbe a 700e. az erősebb kuplung is benne van? és a stb stb ? és amugy mennyiért lehet beszerezni egy 2.0 zetec motort? tudtok jó ford bontókat ?
-
és mennyibe van az a 400le ? ;)
2m :P
2m :o :o :o . és megérte? " lehet nem tudom még nem mentem 400 LE autóval talán " hogy tudod az útra vinni azt a 400 LE-t ? mármint az utcán nem a gyorsulási versenyeken nem kapar el minden előzésnél? ;D ;D ;D 136-ból 200 az érdekelne ha 700e.-ből meg lehet úszni a dolgot ebbe a 700e. az erősebb kuplung is benne van? és a stb stb ? és amugy mennyiért lehet beszerezni egy 2.0 zetec motort? tudtok jó ford bontókat ?
nem lehet levinni,de ez nem is utcára készült.
-
hali! 1.1 CFi motorra milyen turbót érdemes tenni, ami nem küldi szét a motort? olyan 70-80 ló elég lenne... (asszem itt a fórumon olvastam, hogy 0,6 bar-os dízel egyes golf-é rámegy, de lehet hogy hülyeség...)
-
1.1 cfi turbo..pff...annyiba lenne jobban jársz veszel bele egy xr motort az meg lap 100le fölött van mind...
-
mondjuk a motorcsere se 2 forint ha törvényes, átiratni a forgalmiba a motorszámot, engedélyek stb.
nagyon költséges, nekem meg nincs kedvem 2 évente kicserélni a motort, ha műszakizzák...
én turbóra gondoltam, különben is tök jó a hangja :-)
-
miért az törvényes hogy turbót raksz a mocira szted???1.1 az ohv, arra turbót hát ha ismernéd a mocit nem is gondolnál rá..ez nem egy pörgős motor..inkább alul nyomatékos pont ezért nem szereti ha pörgetik...meg hiába pörgeted se megy....
-
persze hogy nem ismerem, ezért kérek tőletek tanácsot...
-
akkor jó tanács hogy beles se kezd egy valag pénz nélkül(1m)
vagy add el és vegyél egy fiesta rst-t:)
-
én is hasonló állásponton vagyok mint netcore. nem érdemes turbósítani, inkább cseréld ki a motort. nem olyan nagy meló ám visszapakolni se 2 évente, és azt se felejtsük L h magyarországon vagyunk. :D
-
Hali!
Én is gondolkoztam, hogy a Fiestámba bele tennék Turbót (1.25 Zetec-s 16V).
Ismerős mondta, nem érdemes, mert szívásra van tervezve a motor. (a porszívó is... és? ha turbót teszek rá nem szív jobban??)
Szóval, komolyra fordítva a szót. Érdemes-e egy 1.25-t Turbózni? Bár gondolom, hogy 'nem' lesz a válasz.
Na sebaj... Gondolkodtam azon is, hogy egy nagyobb autó motorja kéne bele. 15000ccm3-es Raba motor, vagy vmi ilyesmi ami nem túl nagy. :)
Peugeotba is láttam belevarázsoltak Impreza motort, igaz kilógott elöl egy cseppet. :D
Üdv!
Ui.: Már a chipet sem vállalnám be. Nem kell. Nekem már most megfelel az autóm teljesítménye. Szeretek a benzin/levegő aránnyal teljesítményt felszabadítani. Nem sokat, de eleget számomra!! :)
-
nem érdemes turbozni, inkább tegyél nagyobb motort bele. :D én is úgy voltam az 1.6-al h húú ennek már elég a teljesítménye, aztán 1 év után már kevés :D hiába nekem sose elég semmi. :D
-
hali!
most vettem egy xr2i 1.6 akkor ezt most érdemes turbózni vagy nem? és most akkor ez, hogy autó maradjon milyen összegbe fájna mindennel? és ki csinálná meg nekem?
vagy tegyem bele a 2.0 zetek motoroma?
a válaszokat köszi előlre!
-
hali!
most vettem egy xr2i 1.6 akkor ezt most érdemes turbózni vagy nem? és most akkor ez, hogy autó maradjon milyen összegbe fájna mindennel? és ki csinálná meg nekem?
vagy tegyem bele a 2.0 zetek motoroma?
a válaszokat köszi előlre!
mindent érdemes.csak attól függ mennyi léd van
-
hali!
most vettem egy xr2i 1.6 akkor ezt most érdemes turbózni vagy nem? és most akkor ez, hogy autó maradjon milyen összegbe fájna mindennel? és ki csinálná meg nekem?
vagy tegyem bele a 2.0 zetek motoroma?
a válaszokat köszi előlre!
mindent érdemes.csak attól függ mennyi léd van
pénz nem számít! ;D viszont a turbót nagyon akarom és azt is, hogy km-be viszonylag sokat bírjon! nem akarom álladóan szervízbe hordani! és szeretnék tudni egy összeget ami körülbelül fedi a valóságot! kb pl 400eft elég?
-
2009-es fórumtakarítás alkalmából a témát lezárom és a topiktemetőbe kerül.