Ford Fiesta Klub Fóruma
Kuka => Topiktemető => MK6-MK7 => : billy 2006 September 27, 06:38:57 AM
-
Sziasztok! Két éves fiestám az utóbbi időben hideg motornál gyorsításnál berángat. Valaki tud valami megoldást rá? A helyi márkaszervíz nem áll a helyzet magaslatán, így ha konkrét megoldással mennék hozzájuk, talán meg tudnák oldani a problémát.
-
Nos konkrét megoldást nem tudok, de nekem is szokot ilyesmit csinálni, bár az enyém elég öregecske.
Arra gyanakszom, hogy kevesebb üzemanyagot kap a motor a kelleténél, és emiatt hidegen nem tökéletes az égés. Egy karburátor (vagy adagoló) beállítás segíthet rajta.
A másik ami lehet az a gyújtógyertya, elképzelhető, hogy elhasználódott, vagy ráégett valami amitől nem ad tökéletes szikrát. Csere megoldja a gondot.
Remélem segítettem.
Viktorwrz
Ha sikerül megoldani a gondodat, akkor írd meg mi volt a probléma
-
Sziasztok! Két éves fiestám az utóbbi időben hideg motornál gyorsításnál berángat. Valaki tud valami megoldást rá? A helyi márkaszervíz nem áll a helyzet magaslatán, így ha konkrét megoldással mennék hozzájuk, talán meg tudnák oldani a problémát.
zverenczj irta a fordfocus.hu-n. (Szervizben dolgozik, ért hozzá :))
"Ki tudod szűrni azt, hogy gyújtáshiba vagy sem. Ezt úgy tudod megtenii hogy viszonylag alacsony tempónál (30-40 km/h) magasabb sebességfokozatba kapcsolsz (3-asba vagy 4-esbe) és lenyomod padlóig a gázpedált, ha a kocsi lassan-lassan de felveszi a fordulatot akkor nem gyújtás ha ekkor elkezd rángatni akkor gyújtáshiba (trafó, gyújtókábel, gyújtógyertya)"
-
Nos, kipróbáltam amit írtál, de nem lettem sokkal okosabb. 30-nál bedobtam 5-be, padlógáz, és szépen lassan gyorsult a kicsike. Tehát, ha igaz az elmélet akkor a gyújtás rendben van. Viszont ha hirtelen akarok gyorsulni (pl egyesben) akkor padlógázra betorpan az autó és csak egy bizonyos fordulat után kezd megindulni.
Már szinte mindent cseréltem:
-Karburátorhoz megvettem a felújítószettet kipucoltam, visszaraktam(szerelővel újra beállítattam), semmi változás.
-Gyujtáskábeleket, gyertyát cseréltem, szintén semmi
Szóval kezdek kicsit aggódni. Nálam van már 2 éve a jószág, de ez az apróság már a kezdetektől kísért.
Van valakinek ötlete?
-
Egy apróságot kifelejtettem, ha kihúzom a szivatót akkor akkor nem csinálja és ha meleg a motor akkor sem (legalábbis alig észrevehetően).
-
nekem is ugyanezt csinálja időnként... mondjuk ezt a gyújtás-tesztet majd kipróbálom. 2 hét múlva nagyszervíz, lehet azután okosabb leszek.
-
Fél éves a Fiestám reggelente ha beinditom leakar fulladni,majd magához tér.Szervizben senki nem tud semmit.Kétszer vittem.
-
Az én fiestámnál az a bevált modszer, indítás elött ráhuzom a szivatót,gázpedál nélkül indítok és hagyom 1-3 percig ketyegni az autót. Probát megér!
Remélem segítettem.
Üdv:hidas69
-
Nem rossz ötlet. De mi van ha nincs az embernek 3 perce? ???
-
Nem rossz a megoldás, de a 2 éves és a fél éves fityusznál nincs manuális szivató.
Mikor mentem az új autóért nekem azt mondta haver, hogy első kérdésem az legyen, hogy hol a szivató! (moszkvics, lada után)
-
Kicsit késve de mi az eredmény? Vagy azóta másik kocsit vettél?
Viktor! Ha valakinek nincs 3 perce a melegítéshez az valószínü hogy el aludt.
-
Kicsit késve de mi az eredmény? Vagy azóta másik kocsit vettél?
Viktor! Ha valakinek nincs 3 perce a melegítéshez az valószínü hogy el aludt.
Nekem akkor is ezt csinálja, ha elötte melegítem az autót. Tehát nem feltétlen azon a 3 percen múlik a dolog.
-
nekem fel lett újítva a motor, új gyertyák, sorozatos karbiállítgatás, és még mindig jelentkezik a rángatás. karbi nem lett felújítva egyelőre.
a szerelőm szerint ilyenkor nem kap elég kaját, azért rángat. talán nagyobb fúvóka segítene, de a fogyasztás miatt egyelőre nem próbáltam.
ha kihúzom a szivatót, akkor nálam se jeletkezik annyira, de ez félmegoldás, mert nem szeretem ha annyira pörög a motor.
melegítésről annyit, hogy most a fél hűtöm le van takarva, még így is marha lassan melegszik fel
-
Akkor egyenlőre passzolóm a témát,és gondolkodoba esek.Vajon mi lehet a gáz:?
-
melegítésről annyit, hogy most a fél hűtöm le van takarva, még így is marha lassan melegszik fel
Nekem is nehezen melegszik, pedig most cseréltem termosztátot. Lehet egy számmal magasabb hőfokra beállítottat kellet volna vennem. Most olyat vettem bele ami eredetileg is benne volt: 88C-fokosat.
Efölött már csak asszem a 91C-fokos van.
-
ez jó ötlet :) forintban kb mennyi egy termosztát? lehet kipróbálom én is
-
Asszem 1800 volt, de az tuti, hogy 2K alatt.
-
az jó, februári fizuból aszem beruházok :)
direkt fiestába kell venni, vagy ez is univerzális?
-
az jó, februári fizuból aszem beruházok :)
direkt fiestába kell venni, vagy ez is univerzális?
Jó kérdés...én fityeszhez kértem és nem fogod elhinni volt raktáron!!! pedig eddig még ilyen nem volt :laugh:
Szóval lehet, hogy univerzális ???
-
nekemis hasonlókat produkál a verda, szépen megy, de újabban ha min 3-an ülünk benne és nagyobb gázt adok berángat az autó, de 45 fölött az 5.et is bírja. :) viszont a benzinszivattyúm (avagy AC pumpa), elég hangos újabban, én arra gyanaxom, h az nem produkál jól. vagy még az lehet h vhol falsot szív. :) szal a lényeg, hogy a benzin-levegő arány nem megfelelő. ráadásul nekem ugye EFI-s már a verda így ha szegény a keverék felküldi az alapjáratot így nekem most 1500 körül van az alapom...
reggel első indításnál minenképp várjatok 3-4 percet, azon már nem múlik semmi, és az autó meg fogja hálálni.
-
Sziasztok!
Ezt a jelenséget én is tapasztaltam 40nél 4.be rángatott. De mikor felmelegszik akkor akár még 5.be is elviszi és padlózásnál se rángat. Szal szerintem csak annyi h hideg még a motor a "padlózáshoz". Hideg motort nem ajánlatos huzatni, én úgy tom legalábbis!
-
Egyébként hol van ebbe szivató? ???
-
Sziasztok!
Ezt a jelenséget én is tapasztaltam 40nél 4.be rángatott. De mikor felmelegszik akkor akár még 5.be is elviszi és padlózásnál se rángat. Szal szerintem csak annyi h hideg még a motor a "padlózáshoz". Hideg motort nem ajánlatos huzatni, én úgy tom legalábbis!
ez így van :) csak nekem mindezt már meleg motornál produkálja... és nekemis nehezen melegszik be...
-
Egyébként hol van ebbe szivató? ???
Valószínüleg a tied már injektoros. Ez esetben nálad sehol sincs, csak a helye(a kormányoszlopon baloldalt).
-
Egyébként hol van ebbe szivató? ???
Valószínüleg a tied már injektoros. Ez esetben nálad sehol sincs, csak a helye(a kormányoszlopon baloldalt).
szivató az van, csak nem manuális, hanem automata :D
-
Na akkor most ki kit szivat? :-X
-
Jah az ényim innyektoros...de most h mondod már tom mi az az üres hely baloldalon:D
-
2010-es fórumtakarítás alkalmából a témát lezárom, és a topiktemetőbe kerül.
Az összefoglalója fel lesz/lett töltve az MK6-MK7 szériák részlegébe!
Moderátor: Csipi