Author Topic: MK4 Sport gyertya, motormosó, injektor tisztító  (Read 6842 times)

Tetrapack

  • Guest
MK4 Sport gyertya, motormosó, injektor tisztító
« on: 2009 June 25, 13:56:37 pm »
Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy nekem van egy 1.2 16 szelepes Mk4-es fiestám. Következő hónapban szeretnék egy olajcserét csinálni (szűrők, olaj, gyertya, váltó olaj) A kérdésem az lenne, hogy van e valakinek tapasztalata, hogy érdemes lenne e sport gyertyát venni a gyári helyett? Konkrétan erre gondoltam: http://www.tuningbolt.hu/index.php?P=termek&S=3&T=&GY=&TXT=&AMN=&AMX=&FKAT=9&AKAT=29&TID=6336&TN=Brisk%20Sport%20gyertya%20%20,#   Kíváncsi lennék, hogy valaki vett e már ilyet és érzett e valamilyen különbséget.
A másik kérdésem vettem egy Wynn's motor mosót. Van értelme olajcsere előtt beleöntenem, használ e motornak, mert ahogy hallottam megoszlanak róla a vélemények. És ugyan ez a kérdésem az injektor tisztító adalékról. És még egy utolsó kérdés ki milyen olajat ajánl? Én a Castrol magnatec 10w-40 vagy a Ford olajra gondoltam. Mondjuk a Ford olajat nem tudom, hogy milyen árban van. Most 113e km van a gépezetben. Váltó olajnál ugyan ez a kérdés. Milyen van, milyen való bele?
Előre is köszönöm a segítségeket.

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: MK4 Sport gyertya, motormosó, injektor tisztító
« Reply #1 on: 2009 June 25, 15:48:14 pm »
nem, nem, nem :) röviden tömören ennyi a válasz. gyertyából csak gyári motorcraftot. motormosó nem igazán szükséges szerintem. én meg nem hiszek semmilyen adalékban, ha az injektort ki akarom tisztítani kiveszem és úgy mosom át totál tiszta benzinnel.

RyAn

  • Guest
Re: MK4 Sport gyertya, motormosó, injektor tisztító
« Reply #2 on: 2009 June 25, 18:31:36 pm »
gyári olaj kb 6500Ft/5liter cromaxba ;)

Tetrapack

  • Guest
Re: MK4 Sport gyertya, motormosó, injektor tisztító
« Reply #3 on: 2009 June 26, 22:35:30 pm »
Hát nem tudom jó volna pedig, csak tényleg attól félek, hogy nincs értelme megvenni. Én sajnos nem értek hozzá annyira, hogy kivegyem az injektort és kitisztítsam. Mindegy azért köszi.

Tetrapack

  • Guest
Re: MK4 Sport gyertya, motormosó, injektor tisztító
« Reply #4 on: 2009 June 26, 22:37:28 pm »
Naaa az még elfogadható ár. Úgyis szinte majdnem mindent a Cromaxból szeretnék megvenni. És az 10W40? A váltó olajról nem tudod, hogy milyen árban lehet?

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Re: MK4 Sport gyertya, motormosó, injektor tisztító
« Reply #5 on: 2009 June 26, 22:56:08 pm »
Én használtam Brisk sportgyertyát anno a Bravomban,pozitív tapasztalatokkal :-X
Egyenletesebb fordulatszám jellemezte alapjáraton,+valahogy úgy éreztem,hogy minden sebességben kicsit tovább pörgethetem,elváltás előtt.
Nem úgy kell érteni hogy kitolódik a fordulasztám,-mert sokakat ezzel kábítanak-hanem minden autóban van egy érzés,hogy most már illik elváltani,mert abban a sebességben annyira képes...na ezzel egy kicsit magasabb fordulatnál jött ez az érzés.ez gyorsulásban is megmutatkozott. ... persze csodákat nem kell várni. :-X
A motorkraftról annyit hogy most dobtuk ki a kolléga Fókuszából,mert megrepedt belőle 2 .   szalonban tették bele,pár ezerrel korábban,szóval meg is lepődtünk :-\
Én a Denso gyertyára esküszöm amúgy :notworthy:
Minden ami autĂł hifi!:)

Offline DVZs

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2064
  • Segített?: +56/-9
Re: MK4 Sport gyertya, motormosó, injektor tisztító
« Reply #6 on: 2009 June 26, 23:12:10 pm »
Fiesták esetében nagyon sokszor hallom, hogy csakis a Motorcraft gyertyákat szeretik, más gyártmánnyal lehet rakoncátlankodnak (közvetlen tapasztalat alapja az csak Motorcraft, így nincs viszonyítási alap). Ha belegondolsz, akkor csak van pár év és munkaórányi tervezés egy motor mögött, tehát minimum így hangzik a jótanács: Motorcrafttal nem lősz mellé. az tuti jó! Az, hogy egyéb gyertyák mennyire dolgoznak jól az csak tapasztalati úton deríthető ki...
D.V.Zs.

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: MK4 Sport gyertya, motormosó, injektor tisztító
« Reply #7 on: 2009 June 26, 23:29:46 pm »
DVZS-nek teljesen igaza van

@laccus: de az egy Bravo, ez meg egy fiesta. :) A ford motorok hirhedtek arról hogy kényesek arra milyen gyertya van benne, nem egy sportgyertyás tapasztalat van. Fordba beledobta a srác, nem ment, köhögött, nem volt jó, megnézzük, hézag jó, belevaló, minden faxa mégse megy normálisan, oké akkor gyári berendel (nem kell mondanom, hogy 1/3-ad annyiba kerül hozzá mint a "sportgyertya"), azzal meg tökéletes.

sportgyertyákról meg általában a véleményem:

Egy kérdéssel kezdem: Mitől jobb mint a gyári? Egy gyertya a szikrát adja a motornak, az ha akkora amekkorának kell lennie az pontosan jó lesz a motornak, nem véletlen van minden motortípusba más gyertya.

És miért a gyári inkább mint vmi tuning? hát azért mert a gyári az ahhoz a motorhoz való, ahhoz a motorhoz tervezték (vagy a motort ahhoz a gyertyához tervezték hozzá, ez tökmind1. Egy autó tervezése nem kis feladat, ez a kis dolog, hogy milyen gyertya legyen benne komoly számítások után dől el.

Mikor érezhető javulás egy sportgyertyánál? pl kompressziócsökkenésnél. Beleraksz egy nagyobb szikrát adó gyertyát és láss csodát időben be fog lobbanni a benzin. De ha már ez a helyzet áll fenn, ott érdemes lenne egy motorgenerált is csinálni, és akkor megint jöhet a régi gyertya ;)

Tetrapack

  • Guest
Re: MK4 Sport gyertya, motormosó, injektor tisztító
« Reply #8 on: 2009 June 27, 09:51:32 am »
Sajnos tudom, hogy igazatok van, mert az előző gépem egy MK3-as volt és NGK gyertyákat vettem. Akkor még nem tudtam milyen való bele. Nem igazán remekel folyamatosan rakoncátlankodott minden baja volt, olvastam itt a fórumon, hogy csak is motorcraftot érdemes venni. Megvettem és jobb is lett. Ezért nyitottam ez a topikot is hogy ne vásároljak be feleslegesen, hátha van valakinem valamilyen tapasztalata. Szerintem akkor marad a gyári motorcraft.

Offline bull84

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1241
  • Segített?: +42/-0
Re: MK4 Sport gyertya, motormosó, injektor tisztító
« Reply #9 on: 2009 June 28, 09:29:57 am »
Nekem beru gyergya van benne(B1-14KR-8MUV) ez a tipus. Elötte boch volt benne hát ez sokkal jobb.1.25 zetec ről van szó

Tetrapack

  • Guest
Re: MK4 Sport gyertya, motormosó, injektor tisztító
« Reply #10 on: 2009 July 11, 16:17:21 pm »
Köszönöm mindenkinek a segítséget. Akkor marad a gyári. De ahogy hallottam a cromax-ban az olaj 8-9 ezer körül van nem 6500 sajna.

fiesta1980

  • Guest
Re: MK4 Sport gyertya, motormosó, injektor tisztító
« Reply #11 on: 2009 July 13, 09:57:45 am »
Én most léptem be ide a fórumra, mivel most lesz Fiestám, a BMW-m mellett, pontosabban párom fogja használni, MK4, 1.25 Zetec, ABS, lufi, AC, kétajtós. 

A szükséges cserék előtt állok én is, egy másik forumot nyitottam már ( km/óra, válókulissza, vízpumpa, stb...) , ahol én is tettem fel a kérdéseket, hiszen Nektek már van tapasztalatotok.

Gyakorlati tapasztalataim a BMW-t illetően - ami itt a fordokra is szerintem helytálló -, hogy:

- motormosót: NE. nem tudni, hogy előtte milyen olaj volt benne, mennyi a kosz. Hirtelen ha lemos mindent  a motormosó adalék, el lehet képzeni, hogy  sok szenny meglazul, később megindul... Ezért én a normális átmenetben bízom, először valami jó kis félszintetikus adalékolt 10W40-es olaj, ezt cserélni ha már fekete a szükséges periódus előtt, majd mindig friss olaj. A gyári ford olaj nem tudom milyen, én a mobil1 10W40-et, vagy ha árézékeny vagy a Meguin10W40et ajánlom.

- gyertya: ahogy a cartársak leírták, gyári.

Ha tudtok egyébként normális alkatrész beszerzési forrás, akkor írjatok akár ide, akár az általam indított topicba, szívesen várom az ötleteket az okokat illetően is.     

"MK4, váltókulissza, motorfolyás, km/hóra, vízpumpa "

ÜDv,
Dani