...Én a pedálnál található munkahengerre gyanakszom. Esetleg ki van kopva, kevesebb folyadékot pumpál, illetve itt kerül be levegő a rendszerbe. Nem tudom mi a véleményed?
Szia!
Nagyon jól leírtad, hogy mik a tünetek, ha a kuplung tövig van nyomott a pedálnál is fog egy kicsit. Járó motornál pörög a váltó motor felöli mechanikája, ezért a szinkrongyűrűk nem tudnak a helyükre csúszni. Ugyanezért recseg a hátramenet. Ha áll a motor, akkor semmi nem pörög, ezért egy kicsit odébb tud pöccenni a fog és megy a csatlakozás. Ha a szokásosnál is gyengébb a kiemelés, akkor önindítózásnál ugrik az autó.
A légtelenítésnél azt írtad, hogy a fékfolyadéktartályba tetted a csövet. Én jobbnak gondolom, ha a cső lefelé van hajlítva és a vége részben fékfolyadékkal töltött tartályba van dugva. Akkor természetesen először levegő van a csőben (hacsak trükkösen nem sikerül feltölteni), de a meginduló folyadéknak ki kell nyomni ezt a levegőt. És utána vagy buborékos a folyadék vagy nem.
Egyetértek, hogy a pedálnál levő hengernél kell kezdeni a javítást. Egyrészt ez az egyetlen könnyen hozzáférhető alkatrész. Másrészt könnyen lehet, hogy ott szökik a folyadék a dugattyú tömítése mellett. A mai, pénzéhes alkatrésztervezés mellett nem hiszem, hogy szétszedhető lenne, de ha mégis, akkor érdemes lenne megnézni vagy cserélni a benne levő tömítéseket. Vagy kipróbálni, hogy ha le van dugózva a kimenete, akkor be lehet-e nyomni a dugattyút.
http://users.atw.hu/hyundaiaccent/temp/szereles/henger/index.htmlMég esetleg a hidraulikus vezetékeken lehetne lyuk, de akkor a kiszivárgó fékfolyadékot látni kellene.