Ford Fiesta Klub Fóruma

Kuka => Topiktemető => MK1-MK2 => : zolaa 2008 September 18, 20:07:32 PM

: fütés!!
: zolaa 2008 September 18, 20:07:32 PM
sziasztok!
kis Fordomon,olyan problémám van hogy nincs fűtés,a kis vízkörömbe nem fordul meg a víz,pedig termosztátom új,víz pumpám is jó!radiátoromon is átfolyik a víz.ha levegős a rendszer hol tudom tökéletesen légteleníteni???
: Re: fütés!!
: viktorwrz 2008 September 19, 08:20:22 AM
Légteleníti az magát. Lehet eldugult valahol a rendszer. Szívósoron átmegy a víz??
Mondjuk jólenne tudni milyen motorról beszélgetünk...
: Re: fütés!!
: zolaa 2008 September 19, 08:33:27 AM
1985 xr2-es,1.6 k-jetronik,szívósort hogy tudom kitisztítani?? :o
: Re: fütés!!
: viktorwrz 2008 September 19, 09:01:32 AM
Ahhoz szerintem mindenképp lekell venni a szívósort. De bevallom férfiasan, hogy XR-t még nem szedtem szét így nemtudom pontosan mi nálad a víz iránya.
1.1 és 1.3-nál a szívósoron átvan vezetve a "kiskör" és a szívósorból csatlakozik a fűtőradiátorra. Így, ha ottvan eldugulva akkor lekell venni a szívósort és megnézni átmegye rajta a víz. Ha igen, akkor a hengerfejben van dugulás....stb

De így láttatlanban nem akarok biztosat mondani. Elsőkörben szedd szét a vízkört (de elöbb engedd le belőle a vizet), vedd ki a termosztátot és slaggal nyomd át ahol csak tudod. Így kikell derüljön hol van a dugulás pontosan (ha van).
: Re: fütés!!
: zolaa 2008 September 19, 09:17:50 AM
Köszi meg is nézem!és még egy kérdés:hűtőrendszer mosó adalék kiszokta tisztítani az ilyen dugulásokat??
: Re: fütés!!
: viktorwrz 2008 September 19, 15:40:32 PM
Köszi meg is nézem!és még egy kérdés:h?t?rendszer mosó adalék kiszokta tisztítani az ilyen dugulásokat??
Ezek a bolti löttyök biztos nem pucolják ki, ha már bedugult....szétkell szedni és kivésni a vízkö-rozsdakövet :-\
: Re: fütés!!
: Geree 2008 September 21, 11:32:44 AM
Az a fő kérdés, hogy egyáltalán nem fúj meleget, vagy csak langyosat?

Ha csak langyos, akkor az első körben termosztátprobléma, másodsorban
konstrukciós gond, mivel a termosztátházon van egy megkerülő csatorna,
ami arra szolgál, hogy zárt termosztát mellett is keringjen egy minimális
szinten a nagykörben is a víz, hogy a termosztát nyitása után ne tök
hideg víz áramoljon a forró blokkba, mert repedést okozhat. Néha ez a
megkerülő lik sikerül túl nagyra, s az amúgy is túlméretezett hűtőn
átfolyó víz zárt termosztát mellett is rendesen belehűt a nagykör a
kiskörbe.

Érdemes megnézni, hogy a radiátorra menő vízcsövek forróak-e, vagy
sem. Ha forróak, és nincs fűtés, akkor értelemszerűen a radiátorral,
vagy pedig az hideg-meleg elosztólapáttal van a gond - bár abban gyári
állapotában nem sok minden tönkremennivaló van.

Ha már a csövek sem forróak, vagy éppencsak melegek, akkor a fentebb
említett dolgok körül kell körbenézni.

A vízirány pedig a következő: a vezérlésoldalon megy be a blokkba a víz,
és a termosztátoldalon jön ki. Ezek ismeretében már lehet következtetni
a probléma eredetére.

Amúgy a dugulás nem jellemző, hacsak nem színtiszta csapvízzel járt az
autó sokáig, mert akkor a vas alkatrészek értelemszerűen rozsdásodásnak
indulnak, s az esetlegesen lepergő lemezes rozsda okozhat dugulást. De
ha valaki csapvízzel járatja az autóját, akkor meg is érdemli...  ;)

: Re: fütés!!
: zolaa 2008 September 21, 21:55:08 PM
köszi az infót!!
De a csövek semennyire sem melegszenek!termosztát oldali cső sem ez a problémám!már nem tudok mit kitalálni!termosztát házat most cseréltem dugulásom sincs!nem fordul meg a víz?! neked hogy van bekötve a fűtés??
: Re: fütés!!
: Geree 2008 September 22, 12:12:02 PM
De a csövek semennyire sem melegszenek!termosztát oldali cső sem ez a problémám!már nem tudok mit kitalálni!termosztát házat most cseréltem dugulásom sincs!nem fordul meg a víz?! neked hogy van bekötve a fűtés??
Nekem még van egy vizes olajhütöm is, de ez itt most nem jatszik komoly szerepet.
S a következökeppen van bekötve: a termosztathazbol kijövö vekony csö megy az
olajhütöbe, onnan tovabb a radiator also csöcsonkjara, a radiator felsö csonkja pedig
megy vissza jobboldalt elöre a vastag, hütöböl jövö csövön keresztül a vizpumpara.
A hengerfejböl közepen kilepö es a vizpumpahoz visszaterö rövid agat kihagytam,
az nincs bekötve.

Probald ki, üzemmelegen a termosztathazbol kijövö kiscsö forro-e, mert annak biza
annak kell lennie. Ha nem az, akkor erdemes azt kiprobalni, hogy valami müanyag
vacak bilinccsel összeszoritani a nagykör termosztathazbol kijövö vastag vizcsövét,
igy arra nem mehet az aramlas, tehat kiszürhetö a problema.

Amugy ha kezben tartod a termosztathazat, akkor lathatod, hogy a termosztattal
parhuzamosan hol tud kerülni egyet a viz, s ezaltal zart termosztat mellett is belehüteni
a nagykör a kiskörbe. En azt a csatornat komplett ledugoztam, s a gyari termosztatra
furtam egy egyes furatot. Igy minimalisan kering a nagykörben is a viz, de nem annyira,
hogy ne engedje felmelegedni a motort.
Egyebkent a CVH amugy is nagyon lassan melegszik, ez sajna köztudott.
: Re: fütés!!
: zolaa 2008 September 22, 18:30:10 PM
Nálam a víz bekötése a következő!termosztátházról vékony cső radiátor felső részére megy, hengerfej hűtés is be van kötve,de nem a vízpumpához van bekötve a radiátor alsó részéről kijövő cső hanem  megy a blokkra{ami nálad nincs bekötve}!Az az ág is a vízpumpához megy?Talán ezért nem tud megfordulni a víz???szerinted hogyan kössem be a rendszert??
: Re: fütés!!
: Geree 2008 September 23, 06:44:37 AM
Akkor mar csak egy kerdesem van: a motor jobbjan a vizpumpatol a hütö aljaig
megy egy vastag csö. Abbol jön ki egy csö, ami hatrafordulva a kiegyenlitö
mellett megy le a motor möge. Az neked hova van bekötve...?!?

A gyari bekötes a következökeppen nez ki (aramlassal forditott iranyban
mondom, mert ugy egyszerübb):
- vizpumpa
- nagycsö a hütö jobb also sarka fele
- ebböl agazik le egy vekony csö hatrafele
- a motor mögött van egy "Y" elagazas;
  egyik ag a fütöradiatorra felsö csövere, masik pedig a hengerfejbe megy
- a radiator also csöveröl pedig egy jo hosszu, kanyargos csö megy a
  termosztathaz elejen levö csöcsonkra.
: Re: fütés!!
: zolaa 2008 September 23, 10:26:36 AM
Most már értem!rosszul van bekötve a vízköröm mert:nekem csak hengerfejbe megy a cső tovább előre nem megy a vizpumpához!köszi a leírást!ma át is alakítom mert nekem 1vastag kimenet van vízpumpánál,de van másik 2 végüm tartalékba(szerencsére)!még annyi hogy érdemes átalakítani a termosztátházamat úgy mint ahogy te csináltad?!
: Re: fütés!!
: zolaa 2008 September 23, 20:25:25 PM
Köszi szépen a segítséget!minden tuti lett!! :notworthy: 8)
: Re: fütés!!
: Geree 2008 September 24, 10:49:42 AM
Most már értem!rosszul van bekötve a vízköröm mert:nekem csak hengerfejbe megy a cső tovább előre nem megy a vizpumpához!köszi a leírást!ma át is alakítom mert nekem 1vastag kimenet van vízpumpánál,de van másik 2 végüm tartalékba(szerencsére)!még annyi hogy érdemes átalakítani a termosztátházamat úgy mint ahogy te csináltad?!
Termosztathaztol függ. Valamelyik jo, valamelyik sz@r. Ezekben az evjaratokban nagyon nagy volt a szoras. Attol függ, hogy jo vagy nem, hogy mennyire van a termosztathaz tetejen levö ledugozott furatba besajtolva egy füreszfogra hasonlito persely (nehez leirni, latni kell). Ha ezt nem toltak be elegge, akkor annyi viz kerüli meg a termosztatot, mintha nem is lenne benne termosztat. En ezt ledugoztam, s a termosztatot atfurtam egy kis furoval, igy a CVH-hoz kepest egesz jo.
: Re: fütés!!
: Kuti 2009 February 04, 18:33:04 PM
2009-es fórumtakarítás alkalmából a témát lezárom és a topkitemetőbe kerül.

Az összefoglalója fel lett töltve a MK1-MK2 szériák részlegébe!

Moderátor: DVZs & RyAn