Author Topic: Indítás probléma  (Read 12617 times)

Offline st 2005

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 11
  • Segített?: +0/-0
Re:Indítás probléma
« Reply #15 on: 2013 June 26, 14:37:07 pm »
igen használtan

Offline Csipi

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2626
  • Segített?: +110/-7
Re:Indítás probléma
« Reply #16 on: 2013 June 26, 14:55:59 pm »
Használtautó szavatosság: az eladó hibás teljesítésért való felelősségét jelenti. Hibás a teljesítés, ha a termék – a teljesítés időpontjában – nem felel meg a jogszabályban, vagy a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak. Ez nagyjából, azt jelenti, hogy ha vásárolunk egy használtautót, akkor annak nincsenek olyan hibái, amik rejtettek, esetlegesen olyan hibái, amik a vásárlás pillanatában már fent álltak. Szavatossági időn belül keletkező hibát meg kell vizsgálnunk a szerint, hogy olyan körülmény miatt következett be, ami már a vásárlás pillanatában is adott volt.

Használtautó garancia (jótállás): A jótállás azt jelenti, hogy a forgalmazó vagy a szolgáltató garantálja vagy jótáll azért, hogy egy bizonyos időtartam alatt a termék kifogástalanul működik. Ez nagyjából azt jelenti, ha az autó elromlik, akkor az eladó vállalja a javítását, vagy cseréjét az autónak.

Magyar jog szerint, alapvetően két felé kell osztanunk a vásárlást, aszerint hogy jogi személyiségtől (vállalkozástól) ,vagy magánszemélytől vásárolunk-e.

A jogilag egyszerűbb eset amikor magánszemélytől vásárolunk használtautót. Ebben az esetben NEM fogyasztói szerződésről beszélünk, a jogszabály fél év szavatosságot ír elő amennyiben az adásvételi szerződésben ez nincs másképpen rögzítve. A hibás teljesítés bizonyítása ilyenkor a vásárló dolga. Magyarán szólva, ha a szavatosságot kizárták a szerződésben, akkor nincs esélyünk szavatossági igény érvényesítésére. Amennyiben nem zárták ki, akkor is elég nehézkes az igazunk bizonyítása.

Sokkal előnyösebb jogilag a használtautó vásárló számára, ha az autót kereskedőtől vásárolja. Ez esetben fogyasztói szerződésről beszélünk.
A törvény minimálisan 1 év szavatosságot ír elő, és ettől szerződésben sem lehet eltérni.
Az egy éves szavatosság fogyasztói szerződés esetén azt jelenti, hogy az első 6 hónapban felbukkanó hiba esetében a kereskedő tartozik automatikusan helytállással, ezen kötelezettsége alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a fogyasztó vásárlás után keletkezett. Ennek tipikus esete, ha a fogyasztó a gépjárművet nem rendeltetésének megfelelően használta. Az év második felében (7- 12. hónap) szintén felelősséggel tartozik, ám ha első kereskedő véleménye szerint a hiba a vásárláskor még nem volt meg, a fogyasztó kötelezettsége bebizonyítani ennek ellenkezőjét. Nem szabad azonban azt elfelejteni, hogy az autó használtsági fokából eredő hibákért nem felelhet a kereskedő.

Következtetés:

Alapvetően érdemes lenne autókereskedőtől használt autót vásárolni, de figyelni kell, hogy az adásvételin valóban a lehetőleg több éve létező vállalkozás szerepeljen, különben nem valószínű tudunk bármilyen szavatossági igényt későbbiekben érvényesíteni.
Amennyiben magánszemélytől vásárolunk, akkor mindenképpen írjuk le a szerződésbe pontosan az autó állapotát, vagy legyen a része egy állapotlap is.

Mit tegyünk, ha megvan baj, azaz rejtett hibába ütközünk.
A fogyasztóvédelmi hatóság tájékoztatója szerint az alábbiakat tehetjük:

Amennyiben a megvásárolt gépkocsi meghibásodik, azonnal érdemes szakemberhez fordulni. A hiba okának feltárásakor kideríthető, hogy az a vásárlás időpontja előtt
keletkezett, vagy már az után. Az időpont  meghatározásában nagy segítségünkre lehet a vásárláskor pontosan kitöltött állapotfelmérő lap. Ebben rögzítésre kerülnek a fényezési tulajdonságok (fényezés vastagság elemenként, esetleges hibák), a fékek állapota, szükséges karbantartási munkák egy éven belül, stb. Amennyiben vélelmezhető, hogy a hiba más a vásárlás előtt is megvolt, fel kell keresnünk az eladót, majd fogyasztói szerződés esetén ki kell tölteni egy reklamációs jegyzőkönyvet, a 49/2003. GKM rendelet alapján. Itt rögzíthető a hiba bejelentése, annak időpontja, ténye, s a fogyasztó igénye (érdemben kijavítást kérhetünk, ha ez lehetetlen, akkor árleszállítást vagy a szerződés előtti állapot visszaállítását, azaz a vételár visszatérítését). Az eladó kereskedő ilyenkor 3 napon belül kell, hogy választ adjon igényünkre. Elutasításra fél éven belül csak akkor van joga, ha független szakvéleménnyel támasztja alá, hogy a meghibásodás a vásárlás után keletkezett.

A használt autóvásárlás 5 pontja a fogyasztóvédelem szerint:

1. Lehetőleg csak olyan gépkocsit vásároljunk meg, amely esetében az eladó
gépjárműkereskedő, s nem egy másik magánszemély, ez esetben jár az egy év
szavatosság.
2. A gépjárműről készíttessünk állapotfelmérő lapot, ahol pontosan rögzítsük a
kocsi műszaki állapotát a legfontosabb alkatrészeire kiterjedően.
3. Nézzük/nézessük meg, hogy pontosan milyen javítások, cserék szükségesek
autónkon az közeljövőben.
4. Az adásvételi szerződésben pontosan rögzítsük, mikor kerül átadásra a kocsi,
s mely terhek kit terhelnek (átírás, eredetvizsgálat, stb.)
5. Ha az autóra külön garanciát vállalnak, meg kell nézni, ez pontosan milyen
feltételekkel jár. A garanciavállalás feltételeit kérjük el írásban. A vásárlók sok
esetben külön fizetnek azért, ami a jogszabályok alapján amúgy is jár nekik.
ildipontbretus kukac gmail pont com

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re:Indítás probléma
« Reply #17 on: 2013 June 26, 15:31:42 pm »
Sziasztok. Mint mondtam szólok ha megtudom mi a gond, hát kiderült. A motorvezérlő egységem van elszállva, valószínű egy régebbi kis koccanásnál kapott az alkatrész és most adta meg magát.:( Úgy tudom autóvásárlás esetén az adásvételi szerződés egyben garancia is a motorra és alkatrészeire. Valaki megtudná mondani, hogy ez a jogszabály még érvényes-e vagy sem? Mert itt kint elég drágán csinálják meg és nem ez az első gondom vele:( Köszi előre is.

Ha ezt egy szerelő mondta, ne vedd 100%-nak.

"Elszállt a vezérlőegység", az a szerelők nyelvén azt jelenti, hogy "mindent megpróbáltam, amit tudtam" (legyen az bármilyen kevés) és mégsem indul. "Fogalmam sincs,hogy mi a baja."

A koccanásnál megnyomódott az elektronika doboza? Ha nem, akkor elég valószínűtlen, hogy a gyorsulástól tönkrement volna, pláne egy-két hónap késéssel.
Mk6 1.3 benzin

Offline Pityke

  • A mester
  • *****
  • Posts: 839
  • Segített?: +31/-13
Re:Indítás probléma
« Reply #18 on: 2013 June 26, 15:52:22 pm »
figyu én törötten vettem a 2005 ös st-met pcm háza meg van nyomódva látható a sérülés rajta még is indul az autó lehet vele menni.ha gondolod holnap csinálok róla képet hogy mennyire van meggyűrve.de mivel a hűtők homlokfal minden ment az autón a pcm sem kis pofont kapott mégis működik.
én láttam olyan pcm-ek konkrétan félbe volt hajtva mégis működött vele az autó.
az meg nem rejtett hiba hogy most nem indul,amikor vetted működött minden rendesen attól kezdve sorry garancia miért lenne.ez nem olyan hogy tegnap jó volt ma meg nem.ha a sérülés olyan akkor már mikor vetted sem lett volna jó.
újban meg nagyon drága 300 ezer forint körül mozog,javítani állítólag lehet őket de nem tudom én sem biztosan.
« Last Edit: 2013 June 26, 15:55:31 pm by Pityke »
Ford a márka Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
Fiesta MK2 1.6D 1984
Fiesta MK6 1.3 2004
Fiesta MK6 ST 2005

Offline st 2005

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 11
  • Segített?: +0/-0
Re:Indítás probléma
« Reply #19 on: 2013 June 26, 20:54:21 pm »
Sziasztok. Én úgy vettem az autót, hogy egy éve volt megtörve a kocsi, minden külső alkatrész ki lett cserélve vagy javítva (ezt el elfelejtette a kereskedő közölni). Nem is ez a lényeg nekem az a lényeg hogy menjen. A kocsit nem holmi sarki autószerelőhöz vittem hanem Ford szervizbe. Ausztriában vagyok a kocsival és eléggé borsos ára van egy új motorvezérlőnek. Nem hiszem hogy átverni akarnának, mert mondta a srác, hogy ne rendeljem meg náluk az alkatrész mert iszonyat drága, egy bontott is megteszi. Azt mondták lehet hogy az ütközésnél megrepedt valahol belül és ahogy használva volt továbbrepedhetett és emiatt nem jelentkezett eddig a hiba. Holnap beszélek egy jogásszal, hogy pontosan mit is lehetne tenni mert a kereskedő nem akarja kifizetni az egész javíttatást. Azért szívás mert életem első kocsija és így megszívom vele:/ Kellemes meglepetés még hogy ST ként volt hirdetve de ez egy S :D

Offline Pityke

  • A mester
  • *****
  • Posts: 839
  • Segített?: +31/-13
Re:Indítás probléma
« Reply #20 on: 2013 June 27, 05:51:27 am »
hülye lenne a kereskedő fizetni 1 évig használták törés/javítás után.miért kéne fizetnie?van külsérelmi nyom a pcm en vagy nincs az a lényeg.de ha van akkor is mikor megvetted jó volt működött és kint elég sokszor úgy árulnak hogy megvetted a megtekintett állapotban ha átnézted átnézted hanem az a te bajod.kifizetted elhoztad garancia nincs.
arra visszatérve meg hogy azt sem tudtad,hogy sima S-t vettél nem ST-t a forgalmit nem nézted meg ?alap St csak és kizárólag 2.0 benzinmotorral készült ez pedig a forgalmiban benne van,ha a külső/belslő  jegyek alapján nem tudtad megállapítani hogy mi áll előtted.
ja és nem csak labanciában drága az új vezérlőegység hanem itthon is,de ez egy ilyen műfaj aki törött autót vesz.tudod a ki K-nak áll ne csodálkozzon hogy megba..... ;)
Ford a márka Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
Fiesta MK2 1.6D 1984
Fiesta MK6 1.3 2004
Fiesta MK6 ST 2005

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re:Indítás probléma
« Reply #21 on: 2013 June 27, 11:38:42 am »
...Nem hiszem hogy átverni akarnának, mert mondta a srác, hogy ne rendeljem meg náluk az alkatrész mert iszonyat drága, egy bontott is megteszi. Azt mondták lehet hogy az ütközésnél megrepedt valahol belül és ahogy használva volt továbbrepedhetett és emiatt nem jelentkezett eddig a hiba. ...
Nem mondtam, hogy át akarnak verni, csak általában ennyire értenek hozzá. A szakszervizben is.

Pl. a szerelő csak rádugta az autót a WDS-re, vagy pontonként megmérte, hogy a nem működő részek kapnak-e feszültséget, földet, a relék bemenete és kimenete OK-e, megvizsgált minden csatlakozót, hogy nem kontakthibás-e, minden szóbajövő vezetéket, hogy nem szakadt-e, van-e olajnyomás, nincs lyuk a kisnyomású ágban stb?

Nyest nincs a környéketeken?

Mindenesetre, ha bontott PCM-et akarsz venni, próbálj olyan szerelőt találni, aki ezt intézi helyetted és visszaküldi a bontóba, ha nem segít. Amúgy is műszer kell az új PCM engedélyeztetéséhez, nem elég csak berakni.

« Last Edit: 2013 June 27, 11:49:12 am by fiesta2002 »
Mk6 1.3 benzin

Offline st 2005

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 11
  • Segített?: +0/-0
Re:Indítás probléma
« Reply #22 on: 2013 June 27, 14:05:20 pm »
fiesta2002: Úgy kezdték hogy a biztosítékokat és a kábelek átnézték az autóban, de köszi a segítséget rákérdezek náluk:)

Pityke: A jogszabályok alapján minden egyes alkatrészre 2 hónap garanciát vállal a kereskedő, ez egy fogyasztóvédelmi rendelet. Legközelebb tájékozódj utána legyél lekezelő. Nagyon örülök, hogy Te kormánnyal a kezedben születtél és mindent tudsz az autókról, én megláttam beleszerettem megvettem. Hibáztam megesik. A másik annak is örülök hogy nem kell labanciába költöznöd, hogy mindened meglegyen, az én seggem alá nem pakolt anyuci apuci 2 autót, és örülök hogy elvagy szállva magadtól de erre nem vagyok kíváncsi elég ha csak a közvetlen ismerőseid tudják ezt, legközelebb az ilyen kommentektől inkább kímélj meg mert semmire nem volt jó:) Köszi:)

Offline DVZs

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2064
  • Segített?: +56/-9
Re:Indítás probléma
« Reply #23 on: 2013 June 27, 15:19:56 pm »
Mindenki azzal járna jól, ha az eredeti problémával foglalkoznátok a továbbiakban. Csak mondom, köhh-köhh.
D.V.Zs.

Offline Pityke

  • A mester
  • *****
  • Posts: 839
  • Segített?: +31/-13
Re:Indítás probléma
« Reply #24 on: 2013 June 28, 00:53:46 am »
nem anyuci meg apuci pakolta alám az autót,megdolgoztam érte elég keményen,nem vagyok lekezelő,de egy olyan részegységre mint pcm nem hiszem hogy garanciát kéne vállalnia,de legyen igazad.
a legjobban úgy jársz ha ugyan olyan felszereltségű autó bontott pcm-jét szerziek mint a tiéd azzal a legkisebb a szívás,csak az imoval kell összetanítani.
Ford a márka Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
Fiesta MK2 1.6D 1984
Fiesta MK6 1.3 2004
Fiesta MK6 ST 2005

Offline Csabika22

  • Újonc
  • *
  • Posts: 10
  • Segített?: +0/-0
Re:Indítás probléma
« Reply #25 on: 2013 June 28, 09:43:56 am »
Hello ha minden más megy csak a gyújtásod nem akkor a műszerfal biztosíték  vette ki, most a napokba pont ez a problémám volt és ki cseréltem és meg oldódott a probléma. :)

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re:Indítás probléma
« Reply #26 on: 2013 June 28, 10:44:39 am »
Hello ha minden más megy csak a gyújtásod nem akkor a műszerfal biztosíték  vette ki, most a napokba pont ez a problémám volt és ki cseréltem és meg oldódott a probléma. :)

A gyújtás nem megy neki, mert ez dízel.  :)
Mk6 1.3 benzin

Offline Csabika22

  • Újonc
  • *
  • Posts: 10
  • Segített?: +0/-0
Re:Indítás probléma
« Reply #27 on: 2013 June 28, 12:13:22 pm »
A gyújtás nem megy neki, mert ez dízel.  :)

Igen az enyém is az  1.4 tdci, és kicseréltem a biztosítékot és egyből  indult :)

Offline MK7GHIA

  • A mester
  • *****
  • Posts: 518
  • Segített?: +20/-2
Re:Indítás probléma
« Reply #28 on: 2013 June 28, 12:24:52 pm »
Ha a műszerfal biztije lenne a rossz akkor a műszeregység sem működne nem? Ő azt írta minden jó csak nem indul. Nekem még sosem ment tönkre ilyesmi szóval csak kérdezem.  ???
Jobb láb a gázon, bal láb a jobb lábon ;]

Offline Csabika22

  • Újonc
  • *
  • Posts: 10
  • Segített?: +0/-0
Re:Indítás probléma
« Reply #29 on: 2013 June 28, 12:32:03 pm »
Ha a műszerfal biztije lenne a rossz akkor a műszeregység sem működne nem? Ő azt írta minden jó csak nem indul. Nekem még sosem ment tönkre ilyesmi szóval csak kérdezem.  ???

Lehet, mondjuk nekem nem mutatta a műszerfal a üzemanyag szintet meg, az olaj hőmérséklet  mutatót és  az időt sem más minden ment  lámpa, rádió, központi zár, csak mikor akartam indítani nem reagált  :-\