Author Topic: Olajcsere/olajszűrő  (Read 71606 times)

Offline Littleb

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 120
  • Segített?: +11/-2
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #135 on: 2010 April 30, 09:17:02 am »
"amit akarsz" alatt Mobil-t, Total-t, Elf-et, Agip-ot, Eneos-t, Valvoline-t értettem.
Én csak arra próbáltam rámutatni, hogy 5000 Ft alatt megkapható itthon majdnem az összes olajcég 10W40-es olaja, így a 10W és 15W közötti árkülönbözet minimális, gyakorlatilag 0. Tehát a "nem költenék ennyit olajra" szerintem nem lehet érv a 15W40 mellett.

Nyilván az általam felsorolt összes olaj rosszabb mint az általad nagykerből hozott "sárga" Shell, amin elvégezted a színre, szagra, ujjmorzsolásra tesztet és megállapítottad, hogy milyen f*sza. Nem bántani akarlak, de nyilván Te is tudod, hogy sem Te, sem én nem tudjuk biztosan eldönteni egy olajról, hogy jó vagy sem. Ehhez laborvizsgálatok kellenek.

Meg tudnád indokolni pl., hogy a Q8 miért sz*r? Alá tudod ezt támasztani mérési eredményekkel? Ugye, hogy nem. Miért jobb a Shell? Csak mert jobb a marketing? Ferrari húúú..  :-X

Ennek hiányában kijelenteni valamelyikről, hogy sz*r, elég felületes tudást selytet.

Részemről befejeztem a személyeskedést (amit érzésem szerint nem én kezdtem).
Azért a kérdésekre türelmesen várom a válaszod..

Szerk.: Amúgy szerintem a lényeges dolgokban egyetértünk. Azért a legtöbb olajokkal kapcsolatos dolog elég egyértelmű, még ha összetett is. Az, hogy kinek melyik olaj "vált be" és miért, na ez szubjektív és innentől kezdve csak egy vélemény. Az meg mint tudjuk olyan mint a segglyuk..   ;D Peace
« Last Edit: 2010 April 30, 09:39:03 am by DVZs »

Offline RedFish

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 43
  • Segített?: +2/-0
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #136 on: 2010 April 30, 20:53:52 pm »
Üdv. Arra, hogy miért sz*r a Q8 akkor fogok tudni válaszolni amikor szerzek egy pontos adatlapot. A Shellről van. Majd elküldöm és hasonlítsd össze. Amiket írtam nem magamtól találtam ki ezeket egy szakember mondta nekem. Ja és kéthetente van kötelező továbbképzés olajokról annak aki ezzel foglalkozik. Nem személyeskedés ez hanem két ember közötti BARÁTI vita. Szerintem. Érvek ellenérvek így megy ez. Üdv.

Offline Littleb

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 120
  • Segített?: +11/-2
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #137 on: 2010 April 30, 21:42:55 pm »
Q8 adatlapot a honlapjukon talalsz, holnap belinkelem ha gondolod a Shellel, Castrollal egyetemben. Amiket irtam en sem a kisujjambol szoptam es nem is a Story magazinban olvastam..
Szvsz ket nagy nevu olajceg hasonlo kategoriaju olaja kozott, amennyiben az autohoz eloirt minositesekkel rendelkeznek meg adatlap alapjan sem lehet eldonteni egyertelmuen melyik a jobb. Van, hogy egy adott auto az egyiket pl. Jobban eszi, zakatolnak vele a hidrotokek mig egy masik motorban pont forditva..
Mindenki azt a markat hasznalja amelyikben leginkabb megbizik es ez igy van jol. Nem is lehet ezzel vitaba szallni mivel ez tisztan bizalom kerdese. ( kiveve ha valaki a csereperiodus vegen bevizsgaltatja az adott olajat de ez belathato hogy nekunk egyszeru felhasznaloknak nem eri meg)
Amugy a kereskedonek mindig az a legjobb olaj amin legnagyobb a haszna vagy a legtobb van a polcon.. :)

bocsi, hogy ekezetek nelkul irtam, nem sajat geprol vagyok

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #138 on: 2010 April 30, 23:48:10 pm »
nekem eddigi kocsijaimban gyári ford olaj, majd castrol, most meg Eneos van. Minddel elégedett voltam az adott motorhoz.

1.6 CVH-hoz ford, castrol
RS2000-hez castrol
1.8 zetechez-Eneos

Viszont az utolsóval vagyok a leginkább megelégedve, halk csendes járás, fogyás gyakorlatilag nincs, de a többi is jó volt,  a castrol 10W40 megégett egy picit az RS2000-ben (nem bírta a magas fordulatot (és azt hogy elszállt kétszer a hűtés)... de ez extrém igénybevétel és nem az olaj hibája, hanem a magas hőmérsékleti viszkozitás vesztés oka. CVH-ba meg szinte mind1 volt milyen olaj megy, mert nyomta ki orrán száján. de a castrolt kevésbé nyomatta ki.

Még valami, amit bátran merek ajánlani és az két olajmárka: a GM gyári 10W40-es olaj, a Ladám, meg édesapám mercedese, 1.3 Endura-E escort szintén ezzel ment a családban, és hibátlanul működött. Továbbá ki lett próbálva az AGIP SINT2000 olaj is, ez is egy nagyon jól sikerült, jól viselkedő olaj.

Mondhatni amúgy sokmindent az olajokról nekem ilyen tapasztalataim vannak. Amik ma normális márkák, és nem a tescos VIP olaj szintűek, azok szinte mind használható és megbízható motorolajok. Több szempontot kell figyelembe venni az olaj választásakor, nem csak azt hogy ez jó vagy az jó, vagy hogy mit mondott az xy az ugyanilyen autójába ez jó volt neki. A topicban már leírt, elméleti háttér ismeretében lehet igazán jó olajat választani az autóba. Ha valaki például sportosan sokszor magas fordulaton üzemelteti az autót, akkor bizony magas "nyári fokozatú" olajat érdemes bele rakni.
Sokan mondják hogy a "téli fokozat" legyen minél kisebb annál jobb az olaj, ez téves, mivel ennél a résznél meg azt kell figyelembe venni hogy az adott autóba mit ajánl a gyár, hogy melyik az az olaj, amit még fel tud szívni hideg időjárási viszonyok között is az olajpumpa megfelelő időn belül. Tehát itt mondhatni hogy nyugodtan lehet azt mondani hogy a nagy márkák közül lehet nyugodtan válogatni, az olaj tulajdonságait figyelembe véve kiválasztani a megfelelőt.
Ekkor persze jön a kérdés, a sok márka közül melyiket? Hát azt amelyik megnyugtat hogy jót vettél bele. Én az Eneos-t a castrolt, a mobil1-et, az agip-ot és a valvoline-t ajánlom, nekem ezek azok amik megnyugtatják a lelkem. (jah és a gyár által ajánlott, gyári logóval ellátott olajak (amúgy a ford olajakat régebben a mobil1, majd a castrol gyártotta/gyártja). szal nem gagyi az sem ;)

Offline harciger

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 249
  • Segített?: +0/-127
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #139 on: 2010 May 02, 07:47:19 am »
Olvasgattam itt az olajról szóló véleményeket, igazából nem nagyon tudok hozzászólni a márkákhoz mert nincs nagy tapasztalatom. Viszont ha lehet kerüljük a 15W olajokat. Mert ezek növényi olajból készülnek és sajnos magas hőmérsékleten illetve magas fordulaton megégnek, leginkább olajsár képződik belőle.Ezzel csak a gond van. Még jobban megrövidíti a motor élettartamát.
Fiúk! Már a 21.században vagyunk illetve 2010-et írunk. Minden kopott motor kaphat 10W-40-es olajat, csak emellett kell egy másik motorolaj adalék, ami meggátolja az olaj fogyasztást. Jó tudom ez többlet költség.

Sokat agyaltam milyen olajat tegyek a kocsimba, végül is a METABONDnál maradtam. SPEED 10w-40-est raktam bele és még + hozzá tettem a Metabond Goldot.
A speed 10w-40es olaj szulfát hamut tartalmaz, ami pótolja a ként.A motornak nagy szüksége van a kénhez, ami betiltottak mert erősen környezet szennyező.
A metabond Gold polikerámiát tartalmaz. Ezek az apró kerámia szemcsék kitöltik a súrlódás okozta réseket és így nagyobb kompressziót képezz. Valamint jobban keni a hengert és a dugattyút., hatalmas hőmérsékletet bír.
Először én sem dőltem be ennek a márkának. Vissza emlékeztem amikor apámnak volt egy ilyen zsírja, amit még a Komár motorba tettem bele vagyis kenegettem vele mindenét. Valóban jobban ment vele a riga motor.
Amikor olajat cseréltem a kocsimban először semmit nem vettem észre, még azt hittem, hogy nagy humbug az egész.
Kellett bele tenni bő 150km, hogy valami történjen. Na most a csoda: Mindenáron be akartam állíttatni a szelepeket egy hozzáértő szakemberrel, mert úgy kattogott, ketyegett mint az öreg Singer varrógép. Na most egyáltalán nem hallani azt a csúnya hangot. Csak hideg motornál hallani, de csak addig míg fel nem kapja az olajat. Az önindító is jobban pörög tőle. Már 4220km mentem ezzel az olajjal és még mindig világosbarna a színe és az ujjaimmal ellenőrizve is sokkal jobb a viszkozitása. Még a kedvesem is rám szólt,  hogy most sokkal jobb a járása és nyomatékosabban üzemel. ja és mintha kevesebbet fogyasztana mert 1tankall 80km-el többet mentem, mint ez idáig.
Nagyon nem akarom itt reklámozni ezt a termékcsaládot, mert mindenkinek bevált valami és nehezen tér el attól. De én még mindig azt mondom, hogy próbálja ki, mert valóban nagyon jó. Az addig rendben van , hogy a friss motorban csak 22600km van, de még 1ml olajfogyasztás nem volt!!!!
Mivel már korábban megvettem a gyári Ford olajat ,és még nem használtam el. A következő olajcserénél kíváncsi leszek mi a különbség. És megírom ezt is.
http://www.metabond.hu/termekpdf/216_2.pdf


Ha valakinek szüksége lenne a METABOND termékei közül valamire, akkor nekem szólhat. Jóval olcsóbban fogom adni mint a boltban kapható.
Én most ezzel foglalkozom!
Adminok! Aki klub tagságival rendelkezik azoknak szeretnék kedvezményt adni. Szeretném, hogy mindenki számára elérhető legyen. Ennek mi a menete?
« Last Edit: 2010 May 02, 17:05:42 pm by harciger »
Ha adnak fogadd el. Ha Ăźtnek add vissza!

Offline Littleb

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 120
  • Segített?: +11/-2
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #140 on: 2010 May 02, 12:54:56 pm »
Nos, kicsit megkésve, de itt vannak az adatlapok:

Castrol 10W40 Magnatec: http://datasheets.bp.com/bpglis/lubtds.nsf/technicaldata/27EA630C3B26D209802574E800426FA1?OpenDocument

Q8 10W40 Advanced:
http://www.q8oils.co.nz/Images/Data/Automotive/Q8%20Formula%20Advanced%2010W-40.pdf

Shell 10W40 Plus:
http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_GTDS_New_GTDS_Helix_Plus_10W-30__40.pdf

Már csak arra vagyok kíváncsi hol látszik egyértelműen, hogy a Shell jobb a "legszarabb" Castrolnál és Q8-nál.
Hátha tanulok valamit..

Szerk.: A 15W40-es Shellel ami ugye jobb mint a 10W40 Castrol ill Q8 már nem is érdemes szerintem összehasonlítani, nem lenne igazságos küzdelem.

Shell 15W40:

http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_GTDS_Helix_Super_(SLCFA2B2).pdf

Hozzáteszem, szerintem ezek az adatlapok bár sokmindent elárulnak, nem számszerűsítik a korszerűbb alapolaj előnyeit (ásványi vs rész ill teljesen szintetikus olajok)


Szerk.: RedFish! Majd ha lessz egy kis időd légy kedves válszolj. Köszi Littleb
« Last Edit: 2010 May 07, 10:18:31 am by Littleb »

bogil99

  • Guest
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #141 on: 2010 August 12, 12:34:20 pm »
Sziasztok!

Szerintetek MK7-es Fiesta-ba belerakhatom a 0w-30-as olajat? Gyárilag 5w-30 az előírás, és most a Mobil 0w-30 -asát akarom kipróbálni a téli átállással egybekötött olajcserénél. Gondolom nagy bakit nem csinálok vele...

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #142 on: 2010 August 16, 11:22:21 am »
Mobil 1 0W-30 Advanced Fuel Economy-nak van Ford WWS M2C913-A/B jóváhagyása.

Lehet használni.

De ha bolti áron veszed, nem biztos, hogy megéri az árkülönbözetet.
Mk6 1.3 benzin

Offline RedFish

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 43
  • Segített?: +2/-0
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #143 on: 2010 August 16, 19:24:31 pm »
Helló Littleb.
Akkor írom. Azt ugye tudod, hogy a specifikáció szám minél nagyobb annál jobb.
Shell: ACEA A3/B4
Q8: A3/B3
Castrol: A3/B3
API, MB, VW ugyanaz.
Tehát a Castrol és a Q8 rosszabb.
Következőkben a hőmérsékleti viszkozitásokat nézzük át.
Alacsonyabb hőmérsékleten kisebb, magasabb hőmérsékleten nagyobb számnak kell lennie.
Hidegebb olajnál ha sűrűbb kevesebb megy át, melegebb olajnál ha sűrűbb szintén kevesebb megy át.
Shell:40C': 92,1 mm2/s
       100C': 14,4 mm2/s
Castrol:40C': 95,3 mm2/s
          100C': 14,34 mm2/s
Q8: 40C': 97,9 mm2/s
      100C': 14,08 mm2/s
Itt egy kicsit lemaradt a Shell.

Gyulladáspont
Shell: 220C'
Q8: 202C'
Castrol: NA (ki se merték írni)

Dermedéspont
Shell: -39C'
Castrol: -36C'
Q8: -30C'

Sűrűség 15C'
Shell: 880Kg/m3
Castrol: 873Kg/m3
Q8: 874Kg/m3
Na akkor kinek is volt igaza?
Ezzel le is zárhatjuk a vitát.

Szerk.: A 15W40-es nem jobb a 10W40-essel csak ha kopott öreg motorról van szó.
Tehát ha adott egy 20 éves autó amiben van kb:180-200ezer km és a gyár már eleve 10W40-es olajat írt elő abba érdemes 15W40-es olajat rakni, így nem fogja megzabálni a motor. Ja és lehet hogy füstölni se fog annyira.
« Last Edit: 2010 August 16, 19:30:55 pm by RedFish »

Offline Littleb

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 120
  • Segített?: +11/-2
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #144 on: 2010 August 16, 22:12:33 pm »
Köszönöm, hogy válaszoltál, én bevallom már egy kicsit lemondtam róla, hogy válaszolsz.

Azt ugye Te sem gondolod komolyan, hogy "a specifikáció szám minél nagyobb annál jobb"? Pl.: A1 vs A3

Ettől függetlenül elismerem, hogy pusztán ebből a megközelítésből jobbak a Shell adatai.  :notworthy: (ettől még a másik 2 nem "sz*r")
Ezenkívül én kíváncsi lennék, hogy korom lebegtető képesség, tisztító képesség, öregedésállóság stb másik ezer olyan dolog amit nem tartalmaznak az adatlapok pontosan melyik olaj teljesít jobban.

Én ezért mondom, hogy egyik olajról sem lehet pusztán egy adatlap alapján kimondani kategorikusan, hogy "sz*r". Mindenki vegye amiben bízik, ha az előírásoknak megfelelő, nem no name olajat vesz, nagyon nem foghat mellé.

Eredendően csak arra szerettem volna rámutatni, hogy egy 15W40 olaj labdába sem rúghat egy 10W40-el szemben normális állapotú motor esetén (ezért is írtam, hogy ennyi pénzért a legtöbb 10W40 elérhető). Abban ismét igazad van, hogy van olyan körülmény, hogy a 15W40 kifizetődőbb.

Majd egyszer talán jól megpróbáljuk meggyőzni egymást egy két sör mellett..  ;D

Offline RedFish

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 43
  • Segített?: +2/-0
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #145 on: 2010 August 17, 09:12:50 am »
Ok. Csak a sört Jéger nélkül nem iszom meg  :).
Amúgy tudod, hogy a Q8 milyen olaj? A neve pontisan: Qeight (Quvait).
Ezt csak érdekességként írtam.
Üdv.