Author Topic: Hengerfej  (Read 13576 times)

gatya

  • Guest
Hengerfej
« on: 2010 June 04, 15:42:44 pm »
1990-es, 1097 cm3-es Fiestát újítok. Fúrás, főtengely-köszörülés, ilyesmik. A kérdésem az lenne, hogy a hengerfejből mennyit lehet leszedetni, hogy még ne üssön bele a szelep a dugóba? Vagy mennyit érdemes? Ha valakinek van erről tapasztalata, légyszi írja meg. Köszönöm.

Offline doubleo

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 343
  • Segített?: +16/-1
Re: Hengerfej
« Reply #1 on: 2010 June 04, 16:16:28 pm »
Javaslom ebben az ügyben  keresd meg egy PM-el Szabyk-ot. Ő a mágus!:)
Apám mindig azt mondta: Fiam a munkát és a sarat, messziről kerüld! Nekem ez eddig bevált!

gatya

  • Guest
Re: Hengerfej
« Reply #2 on: 2010 June 06, 13:24:22 pm »
Azt meg tudná írni valaki, hogy mennyit lehet lekapni a hengerfejből anélkül, hogy a dugót zsebelni kellene?

Offline szabyk

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 329
  • Segített?: +18/-0
    • szabyk blog
Re: Hengerfej
« Reply #3 on: 2010 June 06, 13:36:35 pm »
mérd ki...
egyszerű dolog...
ha már ennyire számít neked.....bár egy forintot nem ér...azon a motoron semmi nem segít.....

Offline yogixr2i

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 231
  • Segített?: +1/-2
Re: Hengerfej
« Reply #4 on: 2010 June 06, 14:16:40 pm »
Ez a Szabyk mennyire segitökész... ;D ;)
de amugy igaza van!fölös ilyen dolgokat csinálni egy 1.1-es mocival....
A nőknek csakis a belső értékek számítanak. Pl. klíma,füthetö bőrülés, világított piperetükör, dönthető ülés, stb...

Offline szabyk

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 329
  • Segített?: +18/-0
    • szabyk blog
Re: Hengerfej
« Reply #5 on: 2010 June 06, 16:43:56 pm »
privátban megkeresett már...
ott is elmondtam,hogy ez a motor felejtő...
meg ha sűrítése túl nagy lesz akkor irány a 100-as benya....mindezt 5LE-ért...

amúgy meg csak úgy tudod meg mennyit lehet levenni belőle,ha kiméred....nem?
« Last Edit: 2010 June 06, 16:49:57 pm by szabyk »

Offline yogixr2i

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 231
  • Segített?: +1/-2
Re: Hengerfej
« Reply #6 on: 2010 June 06, 18:19:42 pm »
jaja méricskélés... ;D
de sose fogom megérteni az ilyet,1.1 est "tuningolni" ;D
na senki ne vegye a szivére ;)
A nőknek csakis a belső értékek számítanak. Pl. klíma,füthetö bőrülés, világított piperetükör, dönthető ülés, stb...

Offline DVZs

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2064
  • Segített?: +56/-9
Re: Hengerfej
« Reply #7 on: 2010 June 06, 18:38:20 pm »
gatya, ne vedd magadra a srácokat, jót akarnak. :) Csak a rutin és a tudás beszél belőlük - tényleg nem fogsz tudni sokat kihozni 1.1-ből. Legalábbis semmi olyat, ami megérné. :(
D.V.Zs.

gatya

  • Guest
Re: Hengerfej
« Reply #8 on: 2010 June 07, 08:40:21 am »
Persze, nyilván nem lesz belőle Ferrari...
De ha már úgyis síkolni kell, kicsit többet is húzhatnának belőle, semmibe nem kerül.

Offline DVZs

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2064
  • Segített?: +56/-9
Re: Hengerfej
« Reply #9 on: 2010 June 07, 10:20:27 am »
Arra viszont tényleg a kimérés marad akkor. De szerintem jobban jársz, ha csak _simán_ gyári állapotra próbálod hozni, vagyis nem veszel le belőle, csak síkolod amennyire muszáj...
D.V.Zs.

Offline szabyk

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 329
  • Segített?: +18/-0
    • szabyk blog
Re: Hengerfej
« Reply #10 on: 2010 June 07, 10:34:49 am »
akkor mérd ki mennyit enged még...nem olyan nagy dolog az...

gatya

  • Guest
Re: Hengerfej
« Reply #11 on: 2010 June 07, 11:03:21 am »
Rendben, megpróbálom. A gond az vele, hogy a szerelőnél van teljesen szétkapva, szóval én nem tudom, mit hogy kell rajta mérjek. Az, hogy hol van a váll a hengerben sem szempont, mert minden csapágy, dugó cserélve lesz, fúrás, főtengely-köszörülés, tehát a méretek változhatnak valamennyit. Nem akarok amúgy sem sokat leszedni belőle, 0,5-1 mm-re gondoltam. És csak azért kérdezgetem ennyire, mert szeretnék biztosra menni, ha sok az 1mm, akkor meg tudom kicsit zsebeltetni a dugót, azt is megcsinálnák ingyen.De ha senki sem mérte még közületek, akkor ennyi, előveszem a tolómérőt...

Etanollal akarom majd használni, az bírja a kompressziót, viszont a kisebb teljesítményt lehetne így kompenzálni valamennyire.
Mindenesetre nagyon köszönöm a hozzászólásotokat!

Offline szabyk

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 329
  • Segített?: +18/-0
    • szabyk blog
Re: Hengerfej
« Reply #12 on: 2010 June 07, 17:02:52 pm »
mérd meg..
az etanolhoz visszatérve milyen befecskendezővel adsz neki több üzemanyagot?
ac-d nem biztos,hogy örülni fog neki pl.....
stb...stb...



gatya

  • Guest
Re: Hengerfej
« Reply #13 on: 2010 June 07, 20:46:12 pm »
A hengerfejet elvittem a szakihoz. Azt mondta, ennél a típusnál 2mm alatt nem kell aggódni, annyi még gond nélkül leszedhető belőle. 1mm-ben maradtunk, annyi nekem elég kell legyen.
  Etanolt eddig is használtam 30-50%-ban, de érezhetően gyengébb volt. Az a 30 ezerért kapható kütyü elvileg megfelelő arányra dúsítja a keveréket és a gyújtást is beállítja. Én megvenném, ha legalább 1 valakit találnék, aki már próbálta és bejött neki. Akkor mehetne egy az egyben etanollal. Jobb (és olcsóbb) ötletem nincs. Neked?
 

Offline harciger

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 249
  • Segített?: +0/-127
Re: Hengerfej
« Reply #14 on: 2010 June 07, 21:17:59 pm »
Még a végén jobban fog menni mint az én 1.3i motorom. :laugh:
gatya.. ha kész lesz a motor, járasd be normálisan. Jó kis pörgős moci lesz az.
Én már jártam teljesen E85-el. 2000-es fordulatig szinte semmi, inkább fulladt. De mikor már elérte a 3300-as fordulatot, akkor már szinte rúgott a motor, olyan erő volt benne. De én ezzel sajna ki is nyírtam a motort, az etanol megette az alkatrészeket.
A felújítás óta én is jártam már 30-50%-ban. Csak a hidegindítás nehézkes, tovább kell indítózni.
A hengerfejből én is szedettem de nem sokat. És valóban nagyobb oktánszámú üzemanyagra van szüksége. mert a 95-el kicsit lomha. 98-al jobban megy. viszont ha teszek bele etanolt, akkor valóban nyerítenek a dübörgő lovak. ;D
Ha adnak fogadd el. Ha Ăźtnek add vissza!