Author Topic: Mk3 központi injektor  (Read 13637 times)

Offline subika

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 22
  • Segített?: +0/-0
Mk3 központi injektor
« on: 2012 December 30, 17:27:28 pm »
Hali.Cseréltem az autómon központi-t,de vhogy nem jár rendesen.Ott kezdődött a baj,hogy ennek amit most tettem föl a tűzfal felé van 1 vákuumcsö,ami a régin nem volt. ha azt befogom vagy nem nagy az eltérés.Mit lehet ezen állítani és merre?segítséget előre is köszi.Vezetékek,csatlakozók rendben.Ja 1.1benzin 50le-s
« Last Edit: 2012 December 30, 17:29:01 pm by subika »

Offline bosdaniel

  • A mester
  • *****
  • Posts: 495
  • Segített?: +36/-0
Re:Mk3 központi injektor
« Reply #1 on: 2012 December 30, 20:37:23 pm »
Tudtommal az központi egységen nincs vákuumcső,hanem a szívósoron,ami a légszűrőház olajpára visszavezetéséhez megy.
Ha ledugózod,akkor egyenletesen megy,ha nem akkor darabosan?

Offline subika

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 22
  • Segített?: +0/-0
Re:Mk3 központi injektor
« Reply #2 on: 2012 December 30, 20:50:49 pm »
Van közvetlen a csonk és a tömítés felett 2 lyuk a régin.De amit most raktam föl azon egy pici csövön egy kb.3cm vastag hengeres "kütyü" be és kimeneti csonkkal.Van az injektor oldalán egy olyasmi mint egy vastag ceruza,melynek ki és befelé mozog a hegye,amire 4 vezeték is megy.A hegyét egy pici 5ös kalapos csavar ütköztet meg.Mit lehet ezzel állítani?Ez az alapjárati motor?Illetve ezen az oldalon egy kis felkör melyet a gázkar mozgat.Erre is megy 3 vezeték.Ezek mit csinálnak?

Offline subika

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 22
  • Segített?: +0/-0

Offline TPoT

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 228
  • Segített?: +12/-1
Re:Mk3 központi injektor
« Reply #4 on: 2012 December 30, 23:02:59 pm »
Szerintem a piros "izé" a folytószelep állását "figyelő" poti,
az a hengeres "kütyü" pedig az alapjárati motor lesz.

Hangsúlyozom: SZERINTEM.

RyAn

  • Guest
Re:Mk3 központi injektor
« Reply #5 on: 2012 December 30, 23:13:09 pm »
Szerintem a piros "izé" a folytószelep állását "figyelő" poti,
az a hengeres "kütyü" pedig az alapjárati motor lesz.

Hangsúlyozom: SZERINTEM.

Az!

Offline TPoT

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 228
  • Segített?: +12/-1
Re:Mk3 központi injektor
« Reply #6 on: 2012 December 31, 04:54:55 am »
Köszi RyAn!   :)

Offline subika

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 22
  • Segített?: +0/-0
Re:Mk3 központi injektor
« Reply #7 on: 2012 December 31, 11:26:07 am »
Aham.Köszi.Nem vagyok egy nagy szerelő.És mit lehet állítani akkor az alapjárati motor előtt azzal a menetes csavarral.Amihez a hegye hozzáér.Most hidegen már be sem akar indulni.

Offline TPoT

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 228
  • Segített?: +12/-1
Re:Mk3 központi injektor
« Reply #8 on: 2012 December 31, 13:15:17 pm »
Szerintem magának a fojtószelepnek a viszonyát az alapjárati motor tengelyéhez....
Értsd: ha az egyik irányba tekered, növekszik az alapjárat (ugyanakkora alapjárati motor helyzetállásnál)-a másik irányba pedig csökken....
Gondolom én-volt nálam egy CFI Fityesz anno, de csak bontásra-magáról a CFI-ről nincs sok fogalmam.....

Offline bosdaniel

  • A mester
  • *****
  • Posts: 495
  • Segített?: +36/-0
Re:Mk3 központi injektor
« Reply #9 on: 2013 January 01, 19:59:42 pm »
Aham.Köszi.Nem vagyok egy nagy szerelő.És mit lehet állítani akkor az alapjárati motor előtt azzal a menetes csavarral.Amihez a hegye hozzáér.Most hidegen már be sem akar indulni.

Ha az alapjárati motor miatt lenne nehéz az indítás(ha netán nem adna neki gázt),akkor kis gáz nyomásával indulnia kéne.
A TPS szenzor(kis piros félkör bigyó) érzékeny az állításra(tapasztalatból tudom  :D ) és ha nem jó a motor is betegesen megy,vagy nem is megy  :)
Nézd meg,hogy a 3 vezeték amely kijön belőle ne legyen csupasz,ha az szigeteld le őket és úgy tedd vissza,hogy csak akkor mozdítsa a ponti karját a gáz,amikor nyomni kezded neki(ne feszítsd neki a gázkarocskának alaphelyzetben)

Offline subika

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 22
  • Segített?: +0/-0
Re:Mk3 központi injektor
« Reply #10 on: 2013 January 01, 22:36:45 pm »
Értem.holnap ezt kipróbálom,mert láttam ovális a felfogatása(állítható),hogy most hogy áll.A szigetelés mind a kettőn már csak "szigszalagozott" volt.Átnéztem nincs-e szakadt,eloxidálódott vezeték és rendesen leszigeteltem.Ha nem változik kipróbálom a másikat is.Ha jól sejtem beindulnia,illetve alapjáratnak akkor is kell lennie ha nincs is becsavarozva a helyére.Mivel ahogy mondod(ha nem gond,hogy tegeződünk)alap helyzetben kell állnia,csak gázadásnál kell mozdulnia a potméternek.
Előre is köszi a segítséget.


Offline subika

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 22
  • Segített?: +0/-0
Re:Mk3 központi injektor
« Reply #11 on: 2013 January 02, 15:25:08 pm »
Hali.Szóval a potméter lesz a bűnös szerintem.kinn rámértem,és a kart ha mozdítottam,a műszer csak kb negyed fordulatnál jelzett változást.És a motor is váltások között felpörög.Ha gázt adok neki lassan esik vissza a fordulat is.Én mindenképp arra gyanakszom.

Offline TPoT

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 228
  • Segített?: +12/-1
Re:Mk3 központi injektor
« Reply #12 on: 2013 January 02, 15:28:48 pm »
Amennyiben van cseréd-mindenképpen próbáld ki egy másikkal.......
Az alsó "gáztartományban" van a legtöbbet nyüstölve a poti csúszópályája (ugye, nem indulsz/ jársz padlógázzal-optimális esetben).....nem kizárt, hogy rommá van kopva...

Offline bosdaniel

  • A mester
  • *****
  • Posts: 495
  • Segített?: +36/-0
Re:Mk3 központi injektor
« Reply #13 on: 2013 January 02, 18:19:49 pm »
Értem.holnap ezt kipróbálom,mert láttam ovális a felfogatása(állítható),hogy most hogy áll.A szigetelés mind a kettőn már csak "szigszalagozott" volt.Átnéztem nincs-e szakadt,eloxidálódott vezeték és rendesen leszigeteltem.Ha nem változik kipróbálom a másikat is.Ha jól sejtem beindulnia,illetve alapjáratnak akkor is kell lennie ha nincs is becsavarozva a helyére.Mivel ahogy mondod(ha nem gond,hogy tegeződünk)alap helyzetben kell állnia,csak gázadásnál kell mozdulnia a potméternek.
Előre is köszi a segítséget.



Nem gond,ha tegeződünk,optimális esetben be kéne indulnia,de mindenképpen úgy próbáld ki,hogy kicseréled a TPS szenzort és beszereled.
Ha nincs alapjárat és nyomsz mondjuk neki egy kis gázt az alaphelyzetben(ha nem teszed a helyére,csak rádugod a csatit) lévő szenzor miatt valószínű,hogy le fog fulladni,mivel nem érzékeli a gázpedál állásának változását.

Offline subika

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 22
  • Segített?: +0/-0
Re:Mk3 központi injektor
« Reply #14 on: 2013 January 02, 21:37:25 pm »
hali.úgy próbáltam,ahogy mondod.Így nekem is leállt.Megpróbálom kimérni,hogy ez alsó tartományban változnak-e az értékek.Ha igen akkor a helyén is megpróbálom.Akkor már valószínű ez a poti lehet a hiba nálam?