Author Topic: MK6 - Vízpumpa csere  (Read 6782 times)

tpandur

  • Guest
MK6 - Vízpumpa csere
« on: 2009 September 06, 17:48:58 pm »
Üdv mindenkinek!

Valaki tudna segíteni, hogy van-e valami extra a vízpumpa cserénél? Esetleg ha valaki ennél a típusnál (MK6 2004-es évjárat) csinálta már meg tudná-e osztani a tapasztalatait és a csere menetét?
Ma délután ért a meglepetés a garázsban: folt a kocsi alatt. Első kétségbeesés után hamar kiderült, hogy a vízpumpa levezik. A poén az, hogy kb. 4 héttel ezelőtt voltam márkaszervizben motordiagnosztikán hogy valami kopog a motortérben. A munkafelvevő munkatárs a helyszínen meghallgatta a motort és állította, hogy nincs semmi baja, amit hallok az normális hang. Elvittem egy próbakörre és az utastérben is hallatszott alapjáratnál. Nem tudta mi kopoghat. Végül is abba maradtunk, hogy addig amíg nem jelez a hibajelző lámpa és nem folyik semmi nincs semmi baj. Csak azt nem értem miért kell megvárni amíg baj lesz??!! Van némi orrom az autókhoz és állítottam hogy nem normál hang amit hallani lehet, de ő meggyőzött. Végül is nem fizettem semmit és a diagnosztikát sem végezték el az autón. Lehet, sőt tuti hogy a diagnosztika sem hozta volna ki a problémát, de lehet egy szerelő szintén hallotta volna megemelve az autót vagy csak simán műszakibb hallással rendelkezett volna mint a munkafelvevős kolléga (ezzel nem a szakértelmét vonom kétségbe senki ne értsen félre) és megelőzhető lett volna a dolog. Persze ezt nem azért írom le nektek mert akkora tragédia történt, hanem azért mert akkor történik mindez amikor kéne a gép és még a márkaszerviznek sem lehet mindig igaza. Amúgy a szerviznél normálisak és segítőkészek voltak ez egyszerűen nem jött össze nekik.

Előre is köszi!

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: MK6 - Vízpumpa csere
« Reply #1 on: 2009 September 06, 18:00:43 pm »
ilyen a márkaszerviz. akkor ha már sz*r akkor többet le lehet gombolni az ügyfélről...

Offline kobold79

  • Vezetett már fiestát
  • *****
  • Posts: 183
  • Segített?: +45/-0
Re: MK6 - Vízpumpa csere
« Reply #2 on: 2009 September 06, 18:24:45 pm »
Milyen motoros? Benzin, dízel? 1,3 - 1,4?
kobold

tpandur

  • Guest
Re: MK6 - Vízpumpa csere
« Reply #3 on: 2009 September 06, 19:12:12 pm »
Bocs, bocs ez fontos, tényleg! Elfelejtettem 1.4-es benzines 16V

Offline kobold79

  • Vezetett már fiestát
  • *****
  • Posts: 183
  • Segített?: +45/-0
Re: MK6 - Vízpumpa csere
« Reply #4 on: 2009 September 07, 16:31:29 pm »
Ez a komolyabb történet!
Míg az 1.3-ason 3db csavar tartja, addig az 1.4-esen 7db 6-os csavar 8-as kulcsnyilással. Plusz le kell bontani a felső műanyag fedelet, és a szíjakat. Ja a fedelet úgy könnyebb levenni ha leveszed a motortartó bakot. Nem kis meló. Sok sikert, és kitartást!
Üdv Kob!
kobold

tpandur

  • Guest
Re: MK6 - Vízpumpa csere
« Reply #5 on: 2009 September 07, 18:09:13 pm »
Köszönöm a segítséget Kob! Pénteken lesz a mutatvány, majd beszámolok a tapasztalatokról. Még egyszer köszi!

tpandur

  • Guest
Re: MK6 - Vízpumpa csere
« Reply #6 on: 2009 October 13, 12:16:59 pm »
Itt vagyok ismét, tudom annó péntekre ígértem a beszámolót, de jobb később mint soha!

A vízpumpa csere menete az alábbiak szerint történt (hangsúlyozom az általam tapasztaltak alapján):
1. motort borító, takaró műanyag ház leszedése (ebben van a légszűrő)
2. generátor leszedése, kábelek lehúzása, szíj eltávolítása a tárcsákról
3. generátor kiemelése, de előbb a szervó olaj tartályt a helyéről le kell húzni hogy elférjen a gencsi. A tartály egy csúszó sínen van
4. most már kifér a gencsi kis fordítgatással és helyezkedéssel
5. most már látható a vízpumpa de a rögzítő csavarok egy része a vezérműszíj védelméére szolgáló burkolat alatt van (hurrá) :o
6. előbb említett burkolat eltávolítása (egybeöntött műanyag elem, de nekem sajna 2 darabban sikerült kiszedni, mert két furat alatt eltört. Szerencsére mindez úgy történt hogy visszarakásnál a csavarok tökéletesen fogják a burkolatot és nem ér hozzá a szíjhoz, amitől a legjobban féltem és még rezgé hatására sem mozdul el. Nem is értem hogy miért nem eleve 2 db-ban gyártják)
7. hűtőfolyadék leengedése. Én a kialakított leeresztő csavarnál csináltam, de mivel az egy műanyag csavar inkább valamelyik cső csatlakozás (pl. ami bemegy a hűtőbe) megbontásával javaslom a dolgot. A probléma nem a leengedésnél kezdődött, hanem az összeszerelésnél, mert a csavar meghúzásánál féltem hogy eltörik, de szerencsére nem így történt.
8. végre elérkezett a pillanat, hogy nekilássak a vízpumpa leszereléséhez. A csavarok kiszedéséhez kisméretű racsnis kulcsot ajánlok a helyhiány miatt
9. vigyázzunk, mert pár liter visszamaradt hűtőfolyadékkal találkozhatunk és ha a kocsi alatt állunk okozhat meglepetést
10. új alkatrész helyére szerelése, majd eredeti állapot visszaállítása
11. FONTOS a fűtést a max-ra állítva járatni a motort amíg teljesen be nem melegszik a hűtőrendszer légtelenítése miatt.

Tapasztalat: még sosem csináltam ilyesmit és rendkívül meglepett a helyhiány és zsúfoltság a motortérben (e gép előtt egy 21 éves Moszkvicsom volt és ott bőven volt mindenhez hely). Főleg a gencsi ki, illetve vissza helyezésénél kell vigyázni nehogy még valamit tönkre tegyünk, letörjünk. A motortartó bakot nem lazítottam ki lehet úgy könnyebb lett volna, de így is megoldható volt. A csere művelete körülbelül 4 órát vett igénybe, de ebből sokat elvitt a "hogy is kéne... ???" rész. A megszerzett tapasztalatok birtokában már szerintem kb. 2-3 óra alatt ki lehet cserélni az alkatrészt bonyodalmaktól függően. Remélem más is hasznosnak találja majd a tapasztalataimat.

Candy_shop

  • Guest
Re: MK6 - Vízpumpa csere
« Reply #7 on: 2009 October 13, 12:21:10 pm »
Köszönjük a beszámolót! Azt hozzá tehetnéd,hogy mekkora motor van a kocsiban,mert 1,3 és 1,4 között van különbség a motortér és alkatrészei elrendezése között...

tpandur

  • Guest
Re: MK6 - Vízpumpa csere
« Reply #8 on: 2009 October 13, 12:27:55 pm »
A vízpumpacsere egy 1.4 benzinesen történt