Ford Fiesta Klub Fóruma

Csevegő => Csináld magad szakkör => : TPoT 2009 March 29, 08:59:38 AM

: MKIII üzemanyag tartalékszint-jelző lámpa műszerfalra
: TPoT 2009 March 29, 08:59:38 AM
Üdv Mindenkinek!

Gondoltam, megnyitom ezt a lapot-nem tudom, Rajtam kívül még hány klubtárs életét keseríti meg a spúrolás, mely nem engedett egy kontrollámpát és hozzá tartozó jeladó szerkezetet elhelyezni a kisautóban..........emígyen vezetési stílustól és útviszonyoktól függően erősen rutinszerű találgatás tárgyát képezi a fennmaradó üzemanyagkeret kiszámítása...........

Ugyan van szintjelző műszer.......de spec. Én-az átalakítás óta (1.1 OHV-1.6 RS turbo) nem igazán tudom megsaccolni sem, hogy mikor is fogy ki az apanázs a tankból.   :(

Merthogy kifogy az istenadta-s az elfekvő, a piros vonal alá merészen bele-belehajló mutató nem igazán szolgál meggyőző infoval.  :-\

Tudom, tudom. tankolni kell időben.....   :)

Van azonban úgy, hogy a "vezetési élmény"-nem mindig enged holmi kósza mutatók figyelésére (többek közt a kilométeróra is ezek közé tartozik)  ;D -de anno az OFF RS2000-es Escortomban ON hozzá voltam szokva, hogy felvillan a sárga led-ergo irány a kút....vagy ha nincs a közelben, elő a zacskónyi tojáshéjjal és be kell csusszantani a a gázpedál alá; míg nem lelek egyet.

Utalnék például 2004' nyarán megjárt horvátországi kalandomra-ahol is a vadi új autópályán kb. négyszázsok km-en keresztül egyetlenegy meg/kiépült benzinkút sem volt még.......az OFF RS2000 ON a tartalékkanna maradék gőzén futott be végül is a célállomásra.   >:(
(Igen, igen-a pálya mellett, a kis falvakban voltak eldugott kutacskák-de ezt akkor még nem tudhattam, na!)   :-X

Ígyhát-agyaltam egy keveset, és kiötlöttem, hogyan is lehetne ezen problémát orvosolni..............
: Re: MKIII üzemanyag tartalékszint-jelző lámpa műszerfalra
: TPoT 2009 March 29, 09:09:52 AM
A szükséges hozzávalók a következők (némi elektronikai hozzáértés szükséges):

Reed-relé 1db
Mágnes Reed-reléhez
Benzinálló vezeték-20cm
Zsugorcső 3mm-5cm
Zsugorcső 5mm-10cm
Kábelkötegelők
Epoxy ragasztó(kétkomponensű)
Vezeték a műszerfalig-3m
+12V vezeték (műszerfal csatlakozóról levéve-kapcsolt/gyújtás)-30 cm
Vezetékösszekötő roppantható csatlakozó-2db
Kis kábelsaru-2db
5kOhm elelnállás-1db
1kOhm ellenállás-1db
Led 3,vagy 5mm-es (sárga színű)-1db
: Re: MKIII üzemanyag tartalékszint-jelző lámpa műszerfalra
: TPoT 2009 March 29, 09:19:11 AM
Első lépésben ki kell szerelni a a tank tetejéből azt a fedelet, ami az előremenő-és visszatérő benzincső csatlakozásokat foglalja magában.
Ezen van egy csatlakozó is-azon át ad a szintjelző jelet a műszerfal felé, illetve, ha elektromos az AC, az ott kap kraftot.
Ezt a fedelet a hátsó üléssor felhajtása után-a padlólemezen lévő kb. tíz centi átmérőjű gumisapka kipanttintásával érhetjük el.

Azonban-mekkora találmány-ezt a hollandergyűrűvel szerelt egységet csak akkor tudjuk teljesen kivenni a tankból, ha a tankot magát is levesszük-ugyanis a kocsiszekrényalján lévő lyuk túl kicsike ahhoz, hogy azon át/beférjen a cucc.

Jó mulatást skacok.   8)
(amúgy érdemes levenni a tankot és megkukkantani, hogy mi is van felette........ahová nem ér el az alvázvédős "keze"-de ez már egy másik oldalra tartozik)

: Re: MKIII üzemanyag tartalékszint-jelző lámpa műszerfalra
: TPoT 2009 March 29, 09:48:42 AM
Második lépés: a kiszerelt egységet (lásd a később feltöltött fotókon) az alábbiak szerint kell megszerkeszteni:

A szintjelző úszójának pálcájára fel kell szerelni a Reed-relét, melyet előzőleg már előkészítettünk oly módon, hogy az átellenben lévő kivezetéseire ráforrasztottuk a benzinálló vezetékeket (kb. 10-10cm) és a csatlakozókat lezártuk zsugorcsővel.

A pálcán oda kell rögzíteni, ahol közel van a forgásponthoz-de nem zavarja a pálca szabad mozgását a két végponti határoló közt.
Én ezt úgy oldottam meg, hogy cérnával feltekertem a Reed-cső két végét a pálcára, majd a megfelelő beállítás után epoxygyantacseppekkel átitatva  cérnatekercseket, rögzítettem a relét.
Nagyon fontos, hogy a relét úgy kell forgatni/beállítani, hogy az érintkezőpár párhuzamos legyen avval a fémházzal, ami a gyári jeladót takarja.
Ezután a kis mágnesdarabot fel kell erősíteni a fémházra (epoxyval).

(a Reed-relé működését nem taglalnám-aki nem tudja/érti, az nézzen utána)

Oda kell elhelyezni (tetszőleges érték állítható be vele)-ahonnan szeretnénk, hogy a kontrollámpa már világítson.
Én ezt kb.7 literre állítottam be-a pálca két végponja közti út besaccolásával.
A két vezetéket úgy kell elvezetni a pálcán, hogy annak szabad működését semmilyen formában se gátolja (extra hajlékony vezeték alkalmazása-kis kötegelővel történő rögzítés).

A két kábelvég egyikét testelni kell-ez történhet a meglévő (fel ponthegesztett) test mellé forrasztással például.
A másik végét pedig a fedlemez csatlakozójában található üres helyre dugjuk be az előzőleg ráforrasztott kábelsaru segítségével.

Evvel a tank jeladó rész ki is pipáltuk.  ;)

: Re: MKIII üzemanyag tartalékszint-jelző lámpa műszerfalra
: TPoT 2009 March 29, 10:04:02 AM
Harmadik lépésben vissza kell szerelni mindezt a tankba (a nagykönyv szerint új tömítéseket kell használni a fedlemez alá, mert a a régi deformálódik a kiszerelésnél).

A ki-és beszerelést sem firtatnám-ezt leírja a szervízkönyv.

Amint visszakerült a tank a helyére, úgy az utastér felőli csatlakozó ugyanabba a szabad "lyukába" kell beleraknunk azt a vezetéket kábelsaruval, amelyik majd a műszerfal LED-ig viszi a kapcsolt test jelét, mint amelyik szabad lyukba a tankjeladón tettük.

Tegyük össze a csatlakozót és mehet vissza a gumisapka, majd az ülés is.

Fűzzük előre a vezetéket a szőnyeg alatt, a kábelközeghez rögzítve-egészen a műszerfalig.

A műszerfalat szedjük szét és készítsünk tetszőleges helyen furatot a LED számára a szintjelző számlapján (vagy bárhol, ahol szimpatikus).

Az előzőleg előkészített LED-et (két lábára vezetékek felforraztása, lezsugorcsövezése) hátulról ragasszuk bele ebe a lyukba (epoxy, vagy F.B.S.ragasztóval).

Rakjuk össze a műszerfalat-ügyelve arra, hogy ne legyen útba semminek (pl. műszerek mozgását ne akadályozzák) a berakott LED két vezetéke (a műszerfal hátulján készítsünk furatot-ott húzzuk ki a vezetékeket.

A LED anód vezetékét kössük a kapcsolt gyújtás +12V-ra az 1 k Ohm-os előtét ellenállás közbeiktatásával.
A katód vezetékét kössük össze a tank jeladó felől érkező vezetékkel oly módon, hogy az összekötési pontból ágaztassunk el egy harmadik szálat és azt az 5 k Ohm-os ellenállás beiktatásával testeljük le.
: Re: MKIII üzemanyag tartalékszint-jelző lámpa műszerfalra
: TPoT 2009 March 29, 10:09:35 AM
Végül pedig adjuk rá a gyújtást és ellenőrizzük, hogy világít-e a LED az üres tank esetén (üres a tank ugye, mert úgy szereltük ki, majd vissza).....

Kezdjük el tankolni a kocsit kannából bekapcsolt gyújtás mellett-s figyeljük, hány liternél alszik ki a LED.
Akkor fog majd bekapcsolni ismét, ha ez alá a szint alá esik az üzemanyag.

Remélhetőleg sikerült maradéktalanul és érthetően leírnom mindezt-de teszek még fel fényképes doksit is majd a közeljövőben-ígérem!

Bármilyen szakmai kérdést/építő ötletet szívesen fogadok.

Jó barkácsolást!   8)

: Re: MKIII üzemanyag tartalékszint-jelző lámpa műszerfalra
: sUdYe 2009 March 29, 11:13:54 AM
nagyon jóóóó leírás!!! :) köszi!!! :) nekem ugyan van ilyen lámpám, de élveztem végigolvasni a leírást! :) hasznos dolog ;)
: Re: MKIII üzemanyag tartalékszint-jelző lámpa műszerfalra
: Vadika 2009 March 29, 20:27:18 PM
Köszönjük ez nagyon hasznos és jó dolog!
Az ősömmel lehet meg is valósítjuk a közeljövőben ;)
: Re: MKIII üzemanyag tartalékszint-jelző lámpa műszerfalra
: Peet85 2009 March 30, 10:38:03 AM
Tényleg jó ez a leírás!
Mióta babráltam a műszerfallal, nekem sem pontos a szintjelző, így tippelés útján határozom meg a benzinszintet. Mekkora kiadásokkal jár ez a beavatkozás? És hol lehet beszerezni ezeket az alkatrészeket?
: Re: MKIII üzemanyag tartalékszint-jelző lámpa műszerfalra
: TPoT 2009 March 30, 13:25:01 PM
Köszönöm a pozitív fogadtatást.   :)

Nos, Nekem megvolt itthon hozzá minden alkatrész, de ha beszerzős a dolog, akkor durván 1000 forintot számoljatok az egészre (reed-cső, mágnes, vezetékek, csatlakozó saruk, zsugorcsövek, LED, ellenállások)........az epoxy ragasztót nem számolva.

Elektronikai szakboltokat ajánlok.

Mivel Én pesti vagyok, ezért itt van pl. a LOMEX, a XIII. Lehel út-Dévai utca sarkán, vagy az ELEKTRO KONTHA az Üllői úton, a klinikák metrómegállónál-a templommal szemben......netán a CONRAD-ot az Oktogonnál.

Üdv
: Re: MKIII üzemanyag tartalékszint-jelző lámpa műszerfalra
: TPoT 2009 March 30, 14:43:51 PM
Ímhol, az ígért képek...........igyekeztem sorrendben fotózni.   :)
Bocsi a minőségért-mobillal készültek.

[a csatolmány törölve]
: Re: MKIII üzemanyag tartalékszint-jelző lámpa műszerfalra
: TPoT 2009 March 30, 14:57:47 PM
Továbbá.........

[a csatolmány törölve]
: Re: MKIII üzemanyag tartalékszint-jelző lámpa műszerfalra
: TPoT 2009 March 30, 15:18:30 PM
Az előbbi adag képben az utolsó magyarázatra szorul.....

Mivel nem a cérnás/epoxys reed-rögzítési megoldásnál maradtam végül; egy iratkapcsot széthajlítva a merev drótot ráforrasztottam az úszó tengelyére.

Erre a kiálló drótra zsugorcsöveztem rá a reed-csövet.

[a csatolmány törölve]
: Re: MKIII üzemanyag tartalékszint-jelző lámpa műszerfalra
: TPoT 2009 March 30, 15:24:36 PM
Ennyi lenne.
A legutolsó képen látható a felhelyezett mágneskorong is a jeladóház oldalán.
Sikerült olyan erős mágnest találnom, hogy fel sem kellett ragasztanom-simán megtartja önmagát.  ::)
: Re: MKIII üzemanyag tartalékszint-jelző lámpa műszerfalra
: Vadika 2009 March 30, 17:25:32 PM
Le a kalappal szép munka!!! ;)
: Re: MKIII üzemanyag tartalékszint-jelző lámpa műszerfalra
: dadbear 2009 October 04, 08:43:14 AM
 
:notworthy:Sziasztok !!!  :notworthy:
Rég nem voltam már itt, sajna nem értem rá, de most szeretnék, újból tanácsot kérni, tőletek,
"96-os Ghiában hol találom meg a benzin szivattyút? Volt, egy szakkönyvem, de valahol eltűnt a gépemről,
ezért kérnék most, sürgős segítséget, mert egyszerűen 70-után képtelenség tovább gyorsítani.
kerékpárosokat, se merek már megelőzni, mert ha kicsit gyorsabban adom a gázt,rögtön belassul az autó,
olyan mintha fékeznék, szűrőt már cseréltem.
Ha, rossz helyre írtam elnézést kérek a szerkesztőktől, kérem tegyék a helyére.  :color:

Segítségeteket előre is köszönöm Üdv Tamás

                  ??? ??? :help:[/i][/b]
: Re:MKIII üzemanyag tartalékszint-jelző lámpa műszerfalra
: bosdaniel 2012 June 01, 17:43:44 PM
Üdv Mindenkinek!

Gondoltam, megnyitom ezt a lapot-nem tudom, Rajtam kívül még hány klubtárs életét keseríti meg a spúrolás, mely nem engedett egy kontrollámpát és hozzá tartozó jeladó szerkezetet elhelyezni a kisautóban..........emígyen vezetési stílustól és útviszonyoktól függően erősen rutinszerű találgatás tárgyát képezi a fennmaradó üzemanyagkeret kiszámítása...........

Ugyan van szintjelző műszer.......de spec. Én-az átalakítás óta (1.1 OHV-1.6 RS turbo) nem igazán tudom megsaccolni sem, hogy mikor is fogy ki az apanázs a tankból.   :(

Merthogy kifogy az istenadta-s az elfekvő, a piros vonal alá merészen bele-belehajló mutató nem igazán szolgál meggyőző infoval.  :-\

Tudom, tudom. tankolni kell időben.....   :)

Van azonban úgy, hogy a "vezetési élmény"-nem mindig enged holmi kósza mutatók figyelésére (többek közt a kilométeróra is ezek közé tartozik)  ;D -de anno az OFF RS2000-es Escortomban ON hozzá voltam szokva, hogy felvillan a sárga led-ergo irány a kút....vagy ha nincs a közelben, elő a zacskónyi tojáshéjjal és be kell csusszantani a a gázpedál alá; míg nem lelek egyet.

Utalnék például 2004' nyarán megjárt horvátországi kalandomra-ahol is a vadi új autópályán kb. négyszázsok km-en keresztül egyetlenegy meg/kiépült benzinkút sem volt még.......az OFF RS2000 ON a tartalékkanna maradék gőzén futott be végül is a célállomásra.   >:(
(Igen, igen-a pálya mellett, a kis falvakban voltak eldugott kutacskák-de ezt akkor még nem tudhattam, na!)   :-X

Ígyhát-agyaltam egy keveset, és kiötlöttem, hogyan is lehetne ezen problémát orvosolni..............

Sajna a képek már nincsenek fent  :'(
Érdekelne a projekt,ha valaki meg is tudná támogatni képekkel azt megköszönném  :notworthy:
: Re:MKIII üzemanyag tartalékszint-jelző lámpa műszerfalra
: tarjoska 2012 June 03, 10:37:58 AM
no para... belelestem a tartalék AC szintjelzőjébe, és ha jól látom, van benne hely hagyva gyárilag a visszajelzőnek... a műszereim most nincsenek itthon, de napokon belül visszajelzek, hogy jól láttam-e a dolgot...
: Re:MKIII üzemanyag tartalékszint-jelző lámpa műszerfalra
: TPoT 2012 June 03, 10:47:33 AM
Ha meglelem a képsorozatot, visszatöltöm!
: Re:MKIII üzemanyag tartalékszint-jelző lámpa műszerfalra
: bosdaniel 2012 June 03, 13:40:21 PM
no para... belelestem a tartalék AC szintjelzőjébe, és ha jól látom, van benne hely hagyva gyárilag a visszajelzőnek... a műszereim most nincsenek itthon, de napokon belül visszajelzek, hogy jól láttam-e a dolgot...

Nézd meg,ma meglesem én is,hátha látok valamit  ;D
: Re:MKIII üzemanyag tartalékszint-jelző lámpa műszerfalra
: bosdaniel 2012 June 03, 13:40:55 PM
Ha meglelem a képsorozatot, visszatöltöm!

 :notworthy:
: Re:MKIII üzemanyag tartalékszint-jelző lámpa műszerfalra
: tarjoska 2012 June 03, 13:44:39 PM
Nézd meg,ma meglesem én is,hátha látok valamit  ;D

látni látok, de nincs multiméter kéznél, hogy bebizonyítsam, amit gondolok...  ;D


UPDATE:
na, lett multimétely, és kiderült az igazság: az üzemanyagszintjelző nyáklapján megvan a hely a szegénységjelzőnek, és az AC-csati is 5 férőhelyes, amiből csak 4 van használva... szóval ezt (is) kispórolták. nemsokára Teszt-Elek, és megosztom tapasztalataimat...
: Re:MKIII üzemanyag tartalékszint-jelző lámpa műszerfalra
: bosdaniel 2012 June 04, 06:48:14 AM
Akkor várom a fejleményeket ;D
: Re:MKIII üzemanyag tartalékszint-jelző lámpa műszerfalra
: tarjoska 2012 June 10, 20:19:49 PM
na, ma "unatkoztam" annyira, hogy megnézzem pontosan a helyzetet.
a mellékelt képen a jeladó lapkája látható, ahol a karikázott részre lehet a "szegénységjelző" testjét forrasztani.
Érdekesség, hogy az elektromos csatlakozó, ami a jeladót meg az üzemanyagszivattyút köti be, 5 ágú, viszont csak 4 van bekötve... az ötödik üres... szóval vagy valamelyik változathoz szükséges az ötödik, vagy csak ennyire spórolós volt a gyártó... mindenesetre be lehet kötni egy "kalibrált" kvázi gyári visszajelzőt erre a szálra.
képes leírás nemsokára készül...

[a csatolmányt egy admin törölte]
: Re:MKIII üzemanyag tartalékszint-jelző lámpa műszerfalra
: bosdaniel 2012 June 10, 22:03:30 PM
 :o
: Re:MKIII üzemanyag tartalékszint-jelző lámpa műszerfalra
: tarjoska 2012 June 11, 06:31:16 AM
benzinálló vezetéket merre keressek? valaki help! :)
: Re:MKIII üzemanyag tartalékszint-jelző lámpa műszerfalra
: bosdaniel 2012 September 06, 07:27:13 AM
na, ma "unatkoztam" annyira, hogy megnézzem pontosan a helyzetet.
a mellékelt képen a jeladó lapkája látható, ahol a karikázott részre lehet a "szegénységjelző" testjét forrasztani.
Érdekesség, hogy az elektromos csatlakozó, ami a jeladót meg az üzemanyagszivattyút köti be, 5 ágú, viszont csak 4 van bekötve... az ötödik üres... szóval vagy valamelyik változathoz szükséges az ötödik, vagy csak ennyire spórolós volt a gyártó... mindenesetre be lehet kötni egy "kalibrált" kvázi gyári visszajelzőt erre a szálra.
képes leírás nemsokára készül...

Tegnap én megnézetem a szintjelzőt,de,mint a képek is tanúsítják az én autómban nincs meg a hely  :-\

[a csatolmányt egy admin törölte]
: Re:MKIII üzemanyag tartalékszint-jelző lámpa műszerfalra
: tarjoska 2012 September 06, 08:37:41 AM
a jobb oldalon van tele, ugye?
: Re:MKIII üzemanyag tartalékszint-jelző lámpa műszerfalra
: bosdaniel 2012 September 06, 09:02:58 AM
Bal oldalon.