Ford Fiesta Klub Fóruma
Csevegő => Csináld magad szakkör => : PharaoM41 2015 June 23, 14:57:20 PM
-
Sziasztok!
A WD40-ről már szinte mindenki hallott és/vagy használta is. De mire jó és mire ne használjuk?
A kérdés azért vetődött fel bennem, mert eszembe jutott, hogy gépem boldogult garanciális korában egy-két hivatalos Ford szervizben (na nem mindben) még fordítottak figyelmet az ajtók zsanérjaira. Nem tudom mivel kezelték, de később, amikor már semmivel láthatóan szárazabbak és csúnyábbak lettek. Erre jó-e?
Vagy. A minap a géptető zárjával volt egy kis afférom és bizony a csavarhúzón kívül a WD40-et is segítségül hívtam. Árt-e ha egy-két évente fújunk rá egy kicsit?
Szóval már rég érdekel, hogy megelőzés és karbantartás céljából mire használhatjuk és mikor kerüljük a szert.
-
A WD 40?
Ami nem mozog, de mozognia kellene, arra ott a WD40! ;D
Komolyra fordítva, az ajtó zsanérjainak jót tesz. A zárba is fújhatod. (ezt meg ne próbáld olajjal!)
Víztaszító, korróziógátló, tisztító és kenőanyag.
Kis izelítő a felhasználási lehetőségekről:
http://wd40.hu/auto-es-garazs.html (http://wd40.hu/auto-es-garazs.html)
Üdv: Csaba
-
Zárba Grafitspré, zsanérokra fehérzsírspré :-)
-
Sziasztok!
Én a gyújtáskapcsolóba is fújtam WD40-et amikor úgy gondoltam adok a záraknak.
Utána a kulcsom alig akart elfordulni. Annyira kopott lehet.
Utána raktam bele hajtóműolajat, amivel a bicikli láncot olajozom.
Valamilyen Mol 0w-s hajtóműolaj kétkerekűhöz.
Szerencsémre jó lett.
A zsanérokat én zsírral kezeltem, az is jó ha vastagon megy.
WD40+ragasztószalag mindig legyen :)
-
Az én véleményem a WD40-ről:
Tűzoltó megoldás, és nem tartós. Tisztítani átmosni áztatni (pl zárakat) alkalmas, olajozni is, de csak átmenetileg. Nincs más akkor megteszi a WD40 is, de jobb a fegyverolaj. Vadászboltban kapható, sokáig elég (évek). És sok helyre használható (ajtó, kapu zárak, zsanérok, stb.), és tartósabb a WD40-nél.
A WD40 növény alapú készítmény, amiből idővel kicsapódik a cukor, és a kenőképessége akkor már nem jó.
-
Csatlakozom Styleair-hoz, pillanatnyi megoldásnak jó, de tartósan nem, idővel csak ront a helyzeten. Ahogy elkezd "öregedni" a felületen, inkább megköti a port-koszt. A műhelyben használom, szerelés közben, de véglegesnek nem hagyom benne semmiben, le/kimosom. Megvan minden részterületnek a maga kenőanyaga, inkább azt használom.
A gratifos és lítiumos kenőzsírok tartósak és jobb a hőtűrésük is, ahogy FBN974 kolléga is említette.
-
Sziasztok!
A WD40-ről már szinte mindenki hallott és/vagy használta is. De mire jó és mire ne használjuk?
A kérdés azért vetődött fel bennem, mert eszembe jutott, hogy gépem boldogult garanciális korában egy-két hivatalos Ford szervizben (na nem mindben) még fordítottak figyelmet az ajtók zsanérjaira. Nem tudom mivel kezelték, de később, amikor már semmivel láthatóan szárazabbak és csúnyábbak lettek. Erre jó-e?
Vagy. A minap a géptető zárjával volt egy kis afférom és bizony a csavarhúzón kívül a WD40-et is segítségül hívtam. Árt-e ha egy-két évente fújunk rá egy kicsit?
Szóval már rég érdekel, hogy megelőzés és karbantartás céljából mire használhatjuk és mikor kerüljük a szert.
Sok mindenre jó, bár a szilikonolajjal szívesebben dolgozom. A gumialkatrészek nem nagyon szeretik a wd-40et, van amelyik hajlamos akár megduzzadni is tőle!
-
Sok mindenre jó, bár a szilikonolajjal szívesebben dolgozom. A gumialkatrészek nem nagyon szeretik a wd-40et, van amelyik hajlamos akár megduzzadni is tőle!
A gumi alkatrészek a szilikontól duzzadnak meg igazán!