Ford Fiesta Klub Fóruma
Csevegő => Csináld magad szakkör => : Tamás 2014 December 08, 20:17:11 PM
-
Sziasztok!
Nemrégiben megmértem a gyertyákat.
Szükséges szerszámok:
Multiméter
Torx készlet
Fogó
Csavarhúzó
7 és dugókulcs
Le kell szerelni a levegőszűrő házat, előről 2 Torx csavar és a szűrőházat és turbót összekötő cső fogja. Oldalról ki kell akasztani a kézi üa pumpát, és a vékony műanyag csövet a gumiból kihúzni és kiakasztani a másik oldalról lekötni a műanyag levegő csövet ami egész hátra nyúlik. Hátul csak a vezetékeket kell lekötni. Hátsó felén gumiágyba van a ház. Ha levettétek már látszanak a kis fekete csatlakozók. Elég masszívan vannak rajta a gyertya végén. Lehúzás után először szakadás kell mérni, majd ellenállást. Ellenállás hidegen 1 ohm körül kell legyen, melegen olyan 3-4 ohm.
Összeszerelni azthiszem nem okoz gondot.
Ha kérdésetek van írjátok!
-
Nagyon jó, örülök, hogy születnek ilyen írások még. :) Köszi szépen!
-
üdv! Nekem nincs abszolúte izzításom,relét már cseréltem de semmi,ki lett lámpázva és egyik csatinál sem tapasztalható áram jele.
-
Szia! Izzításjelző világít? Lehet hogy maga a relé sem kap áramot, ilyenkor nincs mit továbbitson a gyertyák felé.
-
hát én úgy vettem észre,h csak -5' alatt világít,de elvileg ezek izzítanak ha kell ha nem,inteligens izzítás van bennük,utó izzítással meg hasonló dolgokkal
-
Igaz. Úgy gondoltam hogy láttad e mostanában felvillanni a lámpát, mert nálunk már volt olyan hideg amitől az enyém mutatta. Szerintem meg kell nézni kap e áramot esetleg testet, vagy kap-e vezérlést a relé.
-
na ma reggel -7 volt, és világított kb 2mp a lámpa,de ugyanolyan sz@rul indult,ezt értsd arra,h sokat kell tekertetni ha beindul akkor nem dadog,nem egyenletlen az alapjárat,szóval a motor az jó.
-
Az enyém is úgy indul. Néha eszméletlen sokat hajt, mikor elindul akkor jó. Igaz 250 ezer van benn, ha kicsit melegszik szürke füstje van, de ahogy melegszik elhagyja.
-
Na az én motorom,meg tavaly lett totálisan felújítva,azért mondom,h nem a motor rossz,hanem az izzítást kéne valahogy vissza berhelni rá. ha vannak ötleteid akkor szívesen meghallgatom!
-
A reléje egy 4 polúsú kicsi ugye? szerintem meg kell nézni megy-e hozzá áram, test.
-
Ha jól emlékszem akkor 5 pólusú de majd kimegyek megnézem!
Na megnéztem van egy fekete 4 lábbal,meg van egy sárga 5 lábbal.
Hol kellene áramot keresnem? melyik pontokon?
-
Megoldódott a gondod?
Milyen évjáratú az autód? A csomag ezt adja 2006 utánra. Ez 4 lábú ha jól látom. Pontosan nem tudom de szerintem a 2 nagy láb az áram a gyertyához. A kettő kicsi pedig a relé kapcsoló áram és test lehet. Jó lenne egy kapcsolási rajz hogy melyik melyik mert ha rosszul van mérve könnyen szét lehet vágni valamit.
-
Szia! egyenlőre meg mert nincs mínusz! Amúgy meghallgattam,kattan a relé ha világít a lámpa,de ugyanúgy nem indul!
Ez a relé az de ez is 5 lábú,csak a legkisebb láb nem látszik középen. 2006 decemberi a kocsi, én még mernék gondolni vezeték szakadásra az izzító körben is.
-
Előfordulhat. Meg kell nézni a relehez menő kábelt és szerintem kell ott lenni biztinek is és a relétől a gyertyák felé menő részt. Lehet ott van valami hiba.
-
Na az én motorom,meg tavaly lett totálisan felújítva,azért mondom,h nem a motor rossz,hanem az izzítást kéne valahogy vissza berhelni rá. ha vannak ötleteid akkor szívesen meghallgatom!
Mit értesz totális felújítás alatt? Miért volt rá szükség? Nem lehet, hogy ott nem raktak valamit jól össze?
Visszavitted már hozzájuk?
Izzítógyertyák jók? Tuti nem is jut el oda az áram?
-
Az enyém így indul. Egy izzitásra, egy napi állás után, szabad ég alatt. Kb 7 fok volt de az egyik hőnérőn 10 is volt, pontosan nem tudom.
https://www.youtube.com/watch?v=PB75UFsqLdI&feature=youtu.be
-
Mit értesz totális felújítás alatt? Miért volt rá szükség? Nem lehet, hogy ott nem raktak valamit jól össze?
Visszavitted már hozzájuk?
Izzítógyertyák jók? Tuti nem is jut el oda az áram?
Azért kellett totál felújítást csinálni mert ez egy céges autó volt ami csak utólag derült ki.
Olajcsere után,ami gondolom tele volt minden adalékkal pumpálva,elkezdett kopogni csattogni a motor.
Totál felújítás= Henger fúrás,hüvelyezés mert az egyik törött volt,új dugó gyűrű,csapágyazás,/nyugvó,hajtó/ teljes hengerfej felújítás,kuplung csere! Én csináltam mindent nincs hova vissza vinni!
Tavaly egyszer lehuzigáltam a kábeleket ami megy a gyertyára,próbáltam lámpázni de nem világított a lámpa soha,semmilyen időben.
Lehet ha most lesz kicsit jobb idő akkor kiszedem a gyertyákat,amire azt mondta az előző tulaj,h cserélve lettek.
Jah és még porlasztók.
-
Azért kellett totál felújítást csinálni mert ez egy céges autó volt ami csak utólag derült ki.
Olajcsere után,ami gondolom tele volt minden adalékkal pumpálva,elkezdett kopogni csattogni a motor.
Totál felújítás= Henger fúrás,hüvelyezés mert az egyik törött volt,új dugó gyűrű,csapágyazás,/nyugvó,hajtó/ teljes hengerfej felújítás,kuplung csere! Én csináltam mindent nincs hova vissza vinni!
Tavaly egyszer lehuzigáltam a kábeleket ami megy a gyertyára,próbáltam lámpázni de nem világított a lámpa soha,semmilyen időben.
Lehet ha most lesz kicsit jobb idő akkor kiszedem a gyertyákat,amire azt mondta az előző tulaj,h cserélve lettek.
Jah és még porlasztók.
Értem. Nem semmi történet. Az izzító gyertyákat lakatfogóval ki lehet mérni, és következtetni az eredményből, hogy jók-e.
-
Egy diagnosztika segíthet, nem drága dolog.
Rádugja OBD-n keresztül és megmondja mi a gond ;)
-
Egy diagnosztika segíthet, nem drága dolog.
Rádugja OBD-n keresztül és megmondja mi a gond ;)
Izzítógyertya hibát, hogy mutat ki a diagnosztika?
Én Forscan + ELM327 BT kombót használok, de ilyet nem sikerült kiolvasnom belőle a Mondeon, amikor 3 izzító már rossz volt.
-
Komolyabb masinával, nem ilyen kis bedugós androidos appos műszerre gondoltam :)
Az izzítást meg lehet nézni, hogy az izzítógyertyákat meg kivenni max. :D
-
Komolyabb masinával, nem ilyen kis bedugós androidos appos műszerre gondoltam :)
Az izzítást meg lehet nézni, hogy az izzítógyertyákat meg kivenni max. :D
A Forscan nem androidos, hanem win+laptop!
A Torque az droidos, bár nem olyan alapos, de egy két dologra jó az is.
-
Kivétel nélkül is lehet ellenőrizni. Komolyabb műhelyben van hozzá specialis eszköz.
-
Kivétel nélkül is lehet ellenőrizni. Komolyabb műhelyben van hozzá specialis eszköz.
Lakatfogóval lehet áramfelvételt mérni. és abból következtetni az állapotra, hogy jó vagy nem.
-
na hétvégén megnéztem a gyertyákat jó mind a négy, de viszont a kábelben nincsen kraft még mindig, szakadást dörzsölést nem láttam rajta sehol, vezérlő egység nem lehet ludas?
Fejlemény!
Ma kihagytam a vezérlőt és direktre kötöttem a relé ajzat 5 pontját és az aksi + pontját, sokkal jobban indult az autó.
Azért valaki megerősíthetne,h jó pont az 5 pont a relén!
-
na hétvégén megnéztem a gyertyákat jó mind a négy, de viszont a kábelben nincsen kraft még mindig, szakadást dörzsölést nem láttam rajta sehol, vezérlő egység nem lehet ludas?
Fejlemény!
Ma kihagytam a vezérlőt és direktre kötöttem a relé ajzat 5 pontját és az aksi + pontját, sokkal jobban indult az autó.
Azért valaki megerősíthetne,h jó pont az 5 pont a relén!
Szerintem lehet a vezérlő is. Mielőtt fel lett újítva a motor, előtte izzított rendesen?
-
Szerintem már mikor vettem nem volt jó,mert amikor bejöttek a hidegek akkor is szenvedett már.
-
Szerintem már mikor vettem nem volt jó,mert amikor bejöttek a hidegek akkor is szenvedett már.
Értem. Lehet meg kellene nézetni egy tapasztalt Ford szerelővel.
Merre laksz? Budapesten tudok ajánlani megbízhatót.
-
Budapesttől 40 km-re! Ő mivel foglalkozik? elektronika vagy szerelés?
-
Budapesttől 40 km-re! Ő mivel foglalkozik? elektronika vagy szerelés?
Küldök pü-t. :hello:
-
Megoldódott a probléma! Nekiugrottam az elejétől a végéig le ellenőrizni az izzító kört, találtam biztosítékot az akku mögött, ami persze el volt égve 60 amperes. azóta jó!
-
ügyes munka, nem kell mindenhez szerelő :) En is hasonlóra hibára gondoltam.
-
Megoldódott a probléma! Nekiugrottam az elejétől a végéig le ellenőrizni az izzító kört, találtam biztosítékot az akku mögött, ami persze el volt égve 60 amperes. azóta jó!
:icon_thumright: :wave: