Ford Fiesta Klub Fóruma

Csevegő => Csináld magad szakkör => : Joebacsi89 2010 March 27, 01:01:52 AM

: Etanolos fiesta (e85)
: Joebacsi89 2010 March 27, 01:01:52 AM
Sziasztok!


Nekem van egy 1.1-es 91'-es mk3-as fiestám,(karburátoros) és arra lennék kíváncsi hogy hogy tudnám azt elérni hogy csak etanollal menjen, vagy ha adott esetben nem tudok etanolt tankolni akkor benzinnel.
Lehet kapni neten olyan cuccot amivel teljesen etanollal megy a gép, viszont mint csóró kölök nem szereltetném bele a 30e ft-os olcsóbbik verzsönt, házilag lehet-e valamit kezdeni vele vagy nem?
Szóval lényeg a lényeg etanolt, ha nincs akkor benzint de leginkább házilag :D
: Re: Etanolos fiesta (e85)
: DVZs 2010 March 27, 01:05:30 AM
Ugye használtad a keresőt, és végigolvastad ezt a topikot (http://www.fordfiestaklub.hu/component/option,com_smf/Itemid,95/topic,945.0/)?
Konkrét igen/nem válasz nincs benne, ez tény, de elég sok érv és tapasztalat van, érdemes átfutni.
: Re: Etanolos fiesta (e85)
: Joebacsi89 2010 March 27, 01:11:41 AM
Köszi, a mellékelt topcot nem olvastam de most megteszem ;)
: Re: Etanolos fiesta (e85)
: Balage84 2010 March 27, 12:56:58 PM
Elméletileg ha a 92-es fúvókádat kicseréled 105-ösre akkor mennie kéne, de ezt még nem próbáltam ki, mert nem találtam ilyen méretű fúvókát, de ha találsz akkor nekem is kellene, mert így átalakítás nélkül csak max. felesben lehet használni, vagy inkább 18 szesz/ 20 benzin. A fogyasztás 7-7.5 l. Annyi hátránya van, hogy egy kicsit tovább kell használni a szívatót. Nálunk ez már működik kb 6-7 E km-t mentünk vele így felesben. Milyen állapotban van a karbid, mennyit fogyaszt benzinnel, mennyit km-t megy 1 tankkal?
Ja olyan eset nincs, hogy "nem tudsz etanolt tankolni, mert fogysz egy 20 literes kannát, és amikor etanolt tankolsz akkor telenyomod azt is, és a következő tankolásnál már nem kell etanolos kutat keresni, csak egy sima benzinkutat, mert feltételezem hogy neked sem esik útba a szeszes kút ahogyan nekünk.
: Re: Etanolos fiesta (e85)
: Joebacsi89 2010 March 31, 02:13:14 AM
Hali Balage!

Pesti vagyok, szal nekem útba esik az etanolos kút, de nem ez afennakadás tárgya nálam :)
Arra lennék még kíváncsi hogy a gyújtáson nem kell állítani?
Mert olvastam olyat is a neten hogy 15 fokra kell állítani.....
Hidegben, (ami mondjuk mostmár - hál' istennek- nem aktuális), akar-e menni egyátalán az etanolos verda?
Ami visszatartó tényező volt számomra hogy beletankoljam az ótóba, hogy elv. a szesz (e85) leold olyan dolgokat a rendszerben amit a benzin nem old, így esetlegesen egy dugulás lehet a következmény.
Nemtudom hogy milyen állapotban van a karbim (egyenlőre), megvan az autókám kb fél éve, lassan de biztosan ismerkedek az autóval, mondjuk az első is egyben szal abszolút amatőr vagyok a dologban.
Egyszer megnéztük hogy mennyit fogyaszt a verda városban és kijött egy 7,8-as fogyasztás amit én picit soknak tartok ám legyen, autópályán 6,2 volt ami rendben is van ahoz képest hogy a kis 1.1-es motorral végig 120-130-al mentem 3 emberrel, megpakolva.
Esetleg kéne egy karbi beállítás? ( mert ha minden igaz ha jól bevan állítva akkor fogyasztáscsökkenést lehet vele előidézni :D )
Hogy mennyit megy egy tankkal jó kérdés, ám erre is tudok majd válaszolni, mert úgy nagyátlagban annyira csóró vagyok hogy ha van benne 10l benzinke akkormár elég frankón érzem magam, de most mondjuk feltörtem mint a talajvíz, veletankoltam omv super95-el, és felírtam a km-t, szal egészen naprakész lettem :D
Egyenlőre ennyi, mert lassan internetes napló szagu lészen dolog, szal várom a válaszodat :)
: Re: Etanolos fiesta (e85)
: Balage84 2010 March 31, 19:17:14 PM
A gyújtás elektronikus legalábbis az  mi Fiestámban, és azok is karbisok, '95-ös kis teher.(küldj képet, és megmondom)
-15 fokban 25benzin/15 szesz arányban is simán beindult, nálunk nincs gond mert a szívató nagyban megkönnyíti a hidegindítást.
A mi Fiestánkban egyikben sincs üzemanyagszűrő, nem dugult el soha egyik sem, mert 3 db ugyanolyan "flotta Fiestánk" van Havernak, Sógornak, és nekem.
"egyszer néztük hogy mennyit fogyaszt" ezt hogy érted? Meséld már el, hogy mérted meg a fogyasztását!
A karbin nincs mit beállítani 1 db imbusz csavar van rajta és kész, ez szabályozza a levegő mennyiségét. A beállítás a legutolsó dolog, ha úgy érzed hogy nem működik rendesen, akkor azt nem lehet egy szimpla beállítással kiküszöbölni, porrá kell szedni a karbit, kitakarítani, kimosni benzinnel, a pillangó szelep tengelyét elvinni egy hozzáértő esztergályoshoz, új tömítéseket, membránokat kell venni, és úgy összerakni, hogy egyetlen helyen sem szívjon fals levegőt. Ez másfél - két napos munka, ezen már 2 autónk már átesett, és - 2liter fogyasztás(Ebben benne van a szelepbeállítás is.) Ha viszont úgy érzed hogy jó a gép akkor ezt a műtétet nem kell végigcsinálni, ezt a menetteljesítményével, és a fogyasztásával megnézheted. Mennyi km lehet a gépedben?  Na akkor hogyan is fogod kiszámolni a fogyasztást?????? Addig jó hogy teletank és lenulláz, utána? 
: Re: Etanolos fiesta (e85)
: yogixr2i 2010 April 01, 00:54:00 AM
hali
havernak volt egy 1979es mk1es fiesztája és ő tisztán etanollal járt nem keverte benyával!!
csak fuvokát cserélt és megnövelte az alapjáratot.
semmi humbuk cucc 30ezerért meg igy keverd a benyát meg az etanolt
: Re: Etanolos fiesta (e85)
: sUdYe 2010 April 01, 06:45:13 AM
yogi: de az egy karbis kocsi, injektoros az nem ilyen egyszerű!
A gyújtás elektronikus legalábbis az  mi Fiestámban, és azok is karbisok, '95-ös kis teher.
balage: ha elektromos a gyújtásod, akkor tuti nem karbis, akkor a tied már injektoros. ugyanúgy néz ki mintha karbis lenne, ezt hívják úgy hogy központi injektoros.
: Re: Etanolos fiesta (e85)
: Balage84 2010 April 01, 07:18:32 AM
Ne nézzél hülyének, az én autóm kis teher ezért van benne karburátor!!!
Ha gondolod küldök neked képet róla, ja és az enyém 55 lovas, az injektoros pedig csak 50 le.
A gyújtás pedig elektronikus, mert '95 -ös évjárat, de hangsúlyozom kis teher autó, ez nem személy, és pl: váltóbox sincs benne.
A ford klubon a dokumentum tárban meg lehet nézni mivel jöttek ki.
: Re: Etanolos fiesta (e85)
: Joebacsi89 2010 April 03, 00:36:08 AM
Hali!

Balage, a fogyasztás legegyszerűbb megmérése pl az hogyha teletankolod mész vele egy 100-ast és újra teletankolom mert akkor fekete fehér a dolog.
Kb 165.000 van a gépbe, legalábbis a számláló ezt mutatja.

Az egyszer mértük hogy mennyit fogyaszt a 100km-es projekt lett volna, csak nem sikerült 100-at menni hanem lett belőle 130 vagy mennyi..., meg nem volt felírva sem a km (mert az én autómba nincs lenyomós kis mérő), szal nem lett az igazi, mostmár nemsokára meglesz a 100-as szal majd leírom hogy mennyi azaz annyi.
Most fogok cserélni gyertyákat a gépben, meg a karburátort kitisztogatni, és utána megnézem hogy mivel lett más. (hogy a fogyasztás csökkent-e vagy, meg egy karburátor beállytást, ha szükséges)
A másik nekem nem kisteherem van szal lehet hogy van némi változtatás a 2 kocsi között.
A másik része az utolsó két mondatodról hogy segítséget kértem, nem pedig kioktatást.
Főleg nem ilyen hangnemben.
: Re: Etanolos fiesta (e85)
: RyAn 2010 April 03, 01:13:19 AM
pl: váltóbox sincs benne.

Rendelhető extra volt...
Még CLX felszereltségben sem volt benne mindegyikbe...
: Re: Etanolos fiesta (e85)
: Balage84 2010 April 03, 21:33:38 PM
Pontosabban meg tudod mérni, ha kijárod az egész tankot, majd ismét televered a tankot, és úgy számolod ki, mert pl. ha az egyik pisztoly érzékenyebb akkor már nem ugyanannyi üzemanyag megy bele, tehát hamis adatot kapsz. Ezért javaslom hogy járd ki a tankot, és próbáld meg ugyanaddig visszatankolni ameddig volt, kiszámolni gondolom menni fog.
Az én karbim weber 26/28 TLDM. Ha a karburátort szétszeded akkor vegyél hozzá egy felújító készletet, és szánjál rá 2 napot, ha úgy akarod megcsinálni ahogyan azt kell.
Joebacsi nem volt szándékos, csak feltűnt hogy pontos fogyasztást írtál (város 7.8l, pálya 6.2l) utána meg írod hogy mindig rátankolsz pár litert és nem tele, ezért kérdeztem meg hogyan számoltad ki.
Na ezt nem tudtam hogy extra volt, azt hittem csak a teherből hagyták ki.
: Re: Etanolos fiesta (e85)
: harciger 2010 April 04, 06:51:01 AM
Miben különbözik a kisteher a személygépkocsitól? Szerintem súlyra és motortól nem különbözik.
Vevői rendelésre tették bele azt a motort amin karburátor van.... mert az olcsóbb volt a 90-es években.
1.1-1.3-as CFI és 1.8diesellel is csinálták.
: Re: Etanolos fiesta (e85)
: Balage84 2010 April 04, 13:49:00 PM
Igen v.színű ezek flotta autók voltak, rengeteget rendelt a Tigáz anno '95 -ben, de a gyújtása már elektronikus volt.
Visszatérve az eredeti témához, sz.tem is könnyebb és olcsóbb egy karbis autót alkoholistává varázsolni, adott esetben a 92-es fúvókát 105-ösre cserélni, de ez csak elméletben működik. Ezt nekem is Geree mondta a Fordklubon, ő vágja ezt a témát.
: Re: Etanolos fiesta (e85)
: tunyi1989 2010 July 19, 19:45:51 PM
Mostanában gondolkoztam rajta hogy én is megpróbálom az E85 üzem módot a fiestával. Még nem jutottam el odáig hogy megtankoljam vele ugyanis akadnak még kérdéseim...
Első kapásból az hogy olvastam hogy Mk6osban felgyulladt a motordiagnosztika lámpa.(Lambda szonda jel miatt gondolom). Ezzel kapcsolatban csak az lenne a kérdésem hogy ha vissza állok benzinre akkor magától ki alszik-e a lámpa vagy nem? (mondjuk 40-50km utáni használat után)
Második hogy a hidegindítás kinek mennyire volt nehéz? (20 fok felett) 3-4indításra már elindul úgy hogy nem áll le?
Harmadik: mennyire kezeli a gyári motor vezérlő a dúsítást? Mennyivel ad neki többet vajon? A motorvezérlő próbálja a benzinhez előírt értéket tartani,emiatt nagyon sok anyagot ad majd neki mivel az etanollal alapból kevesebb a káros anyag kibocsátás?(az oxigén is több így értem)
Előgyújtást a kopogásérzékelő miatt a lehető legnagyobb értéken tartja majd vagy egy meghatározott értéken felül nem emeli már tovább? (E85el a magasabb oktánszám miatt vihetné felfelé bőven)
Valamint a motorvezérlő mennyire fog alkalmazkodni hozzá? úgy tudom hogy képes tanulni,így ha mondjuk megyek vele E85el akkor egy idő után "hozzá szokik" valamilyen mértékben.

((((Amúgy nem vagyok tök hülye a témához szóval írhattok szakmaibban is választ:) Fél éve mászkálok a polskimmal tisztán E85el,motort gyűrűztem aztán ha már úgyis kint volt a motor átfúvókáztam a karbit,10fokot növeltem az előgyújtáson aztán mentem is tankolni,egyedül az a negatívum hogy nagyon kis gázadásra befullad mert nincs gyorsító fúvóka. ))))
: Re: Etanolos fiesta (e85)
: sUdYe 2010 July 19, 19:53:32 PM
nem ajánlom, benzincsöveket eheti, injektorokat tönkreteheti (egy jóbarátomnak ezt tette...)... és még sorolhatnám milyen bajai lehetnek a kocsinak... műanyag üzemanyagtankot is kikezdheti... bőven sok az ami alapból a benzinben van.
: Re: Etanolos fiesta (e85)
: tunyi1989 2010 July 19, 20:22:48 PM
ez milyen autóban történt? Egyébként a Fordos etanol átalakítóban úgy tudom hogy nincs is benzin cső...csak injektor meg vezérlő egység. (tehát elvileg bírja,és nekem is a polski 20éves benzin csöveit nem marta meg,a másik polskim újabb (2éve cseréltem) benzin csövi is bírják pedig elég olcsó márkátlan szutykot vettem,sőt üvegbe töltöttem etanolt és praktikeres átlátszó semmilyen álló csövet bele dobtam és 3hete benne van de egy kis szín elváltozáson kívül semmi egyebet nem tapasztaltam...)
: Re: Etanolos fiesta (e85)
: sUdYe 2010 July 19, 22:33:56 PM
ez konkrétan egy Ford Escortban. A fordék szeretnek alkalmazni kemény műanyag benzincsöveket az injektor és a benyaszűrő között, na azok szeretnek széttöredezni, az etanol hatására (az is szétrepedt az escortban). az a kis szín elváltozás 3 hét alatt... lehet hogy egy fél év alatt egy likas tankot eredményezhet... nem garantált hogy meg fog hibásodni, de elég egy apró anyaghiba, és ott rögtön elkezdi enni... nem véletlen szakemberek nem is ajánlják csak már erre tervezett autókba. illetve komoly ( nem 40e HUF, annál jóval többe kerülő) átalakítások után benzinüzemű autók hajtására.
: Re: Etanolos fiesta (e85)
: tunyi1989 2010 July 19, 23:02:11 PM
igen hallottam,olvastam,tanultam már sok mindenről a témával kapcsolatban.
Egyébként kiemelném hogy az a cső darab amit etanolban áztatok az nem benzincső! hanem hagyományos sima gumi cső ami pl szélvédő mosókhoz alkalmazható.
Arra a kérdésemre tudja valaki a választ esetleg hogy ha világít a motordiagnosztika lámpa akkor benzin üzem,vagy a hiba megszűnése után automatikusan kialszik-e vagy tovább világít? (E85 tankolás miatt világíthatna,ha benzint tankolok utána el alszik?) A hiba kód tudom hogy meg marad,csak kérdés hogy nem élő hiba esetén is égve marad-e.


na kár hogy nem lehet hsz.t szerkeszteni :) Azt szeretném még meg kérdezni hogy az escortokban milyen befecskendező rendszer van? vagy már motronicok?
Amúgy én úgy vagyok hogy inkább escortom lenne mint fiesta,vagy a régi kocka fiesta:) csak nem az én döntésem volt hogy ezt vettük...Az igazi azért mégis csak egy hátsó kerekes Sierra lenne:)
: Re: Etanolos fiesta (e85)
: sUdYe 2010 July 19, 23:23:42 PM
de lehet, hsz jobb felső sarka szerkeszt gomb ;)

hengerenkénti EFI-s az említett escort ;)

a régi meg sierrás véleményeddel egyetértek. :) nem véletlen van 20 éves autóm :P
: Re: Etanolos fiesta (e85)
: Balage84 2010 July 20, 12:17:39 PM
"eheti, tönkreteheti, kikezdheti", ez mind csak feltételezés!!! Én egy éve úgy járok hogy 12-13 liter benzin, és 30-32 liter etanol mikor hogy sikerül persze tankolni. Az etanolnak csak annyi baja van hogy száraz, ezért mindig tankolni kell mellé benzint kb.30%-ot(le kell szokni a "beszaladok lökök bele 2000 Ft-ot"-ról és akkor nem szenvedés). Ilyenkor már az autó kibocsájtása szinte jelentéktelen a tiszta etanolos üzemhez képest, és a computer is még tudja kezelni. Eddig még akármilyen járműbe tankoltam soha semmilyen gondot nem okozott.
Hallottam már sok hülye marha embert aki televerte tisztán a tankot, és akkor csodálkozott hogy nem megy az autó. Ilyet nem szabad, először is furán hangzik, de szoktatni kell az autót, először max. felesben 1-2 tankot, aztán 60-40% és végül a 70-30%, de télen vissza kell állni a 60-40%-re. Ja és tisztán azért nem szabad még 2 km-t sem menni, mert a lambda szonda annyira feldúsíthatja a keveréket, hogy a computer azt hiszi hogy elromlott, és kiiktatja. Nem kell félni ez 30 % benzinnel nem tud megtörténni, csak tisztán. Ha véletlen valaki így járt, és benzinnel sem tökéletes az autó, akkor nem kell megijedni, fizikai kárt nem hiszem hogy csinálni az etanol, mert a benzin durvább anyag mint az etanol. (próbáljon meg v.ki etanollal takarítani, olyat amit benzinnel szoktak, vagy dörzsöljön szét a kezén egy picit és rájön.)
Tehát: Én ezentúl is fogom használni, csak ésszel!  Remélem segítettem.
: Re: Etanolos fiesta (e85)
: sUdYe 2010 July 20, 21:09:31 PM
balage: nem kötekedésből, félre ne értsd, de olvasd el légyszives amit írtam, nem feltételezés, hanem tény. megtörtént eset, és nem tisztán etanolnál már jelentkezik... tudtommal a tied még karbis, így azzal könnyebb a helyzet, de tény hogy a műanyag csöveket szárítja, és ami benzinnel működik 10-15 évig itt a harmadáig se fog... és amikor ez egy műanyag tankos autónál egy komplett üzemanyag tankba kerül azért már meggondolnám a dolgot...
nem erre az üzemanyagra lett tervezve a motor, és ne mondja nekem senki se azt hogy hosszú távon mindenféle probléma nélkül nagyobb átalakítás nélkül használható egy a tervezettől eltérő üzemanyag az autóban... nekem spec nem érné meg, továbbá egy olyan világban ahol az élelmiszerek ára rohamosan nő, én nem vennék el termőterületet az élelmiszerektől... ;) de kinek mi, egy erre tervezett autóban jó lehet, de szerintem még mindig drága az etanol is, ugyanúgy ahogy a benzin...
: Re: Etanolos fiesta (e85)
: Balage84 2010 July 21, 22:14:16 PM
Kb: 15 teletank 10000 km után vagyok túl egy 1.2 Kangoo-val ami injektoros. Régebben amikor még nem volt szesz Debrecenben mindig műanyag kannákban hoztam az etanolt, aminek a vastagsága töredéke egy üzemanyag tartályénak. Volt olyan hogy hetekig állt benne, mert sokat hoztam és soha nem kezdte ki. Ha az autó computere képes annyival dúsítani a keveréket ameddig az szükséges akkor el fog menni bármeddig. Egy tankon kb. 2000 Ft-ot takarítok meg, szorozd be 15-el. Ebből tudnék venni egy egész motort, vagy még adnának hozzá egy tankot is. Egyáltalán nem utolsó sorban a káros anyag kibocsájtást figyelembe véve, el sem tudjuk képzelni milyen tiszta lenne a levegő ha minden autó etanollal menne. Azt el tudom képzelni, hogy pl: egy elöregedett, kirepedezett csövet kikezd, de mást nem. Ezeket a dolgokat csak azért találták ki hogy ne ez fogyjon hanem a benzin és a gázolaj, mert abban több haszon van hogy rohadnának meg, magasról leszarva a környezetet.
: Re: Etanolos fiesta (e85)
: tunyi1989 2010 August 14, 22:03:42 PM
No mégsem próbálkoztam az etanollal:) pontosabban a fiestával nem próbáltam,nem is fogom.
előző hsz.hez hozzá szólva valóban kevesebb a káros anyag kibocsátás,egyedül a NOx ami kicsit több lehet mint benzinnel.
Műanyag tankot rühellem,most gondolkoztam el rajta hogy az van benne...meg a fránya injektor:D
Polskimmal szerencsére semmilyen gondom nincs ilyen témában.a tank fém,karburátor és mechanikus ac szóval nem tud elcseszni semmit sem,ha mégis akkor ugrott pár ezer ftom...
Egyébként a műanyag tankos autóval is kéne hogy működjön a dolog mert sima szörpös flakonban tárolom az etanolt itthon (5Les fűnyíróba töltöm mindíg belőle) és annak sincs semmi baja,előtte 2évig benzin állt benne örökké...
: Re:Etanolos fiesta (e85)
: TomeeFiesta 2011 January 05, 16:35:41 PM
valaki rakatott be átalakítót? 1.4 központi injektoroshoz..
 miket kell állítani ha egy ilyen tuti szerkezetett berakok? gyújtás merre hány fokkal kell állítani?
kicsit sokallom már a benzint
: Re:Etanolos fiesta (e85)
: TomeeFiesta 2011 January 07, 19:42:23 PM
én voltam olyan bátor és beszereltem az átalakítót jelenesetben egy magyar terméket melynek neve Hunflex központi injektoroshoz való és univerzális... mint gondoltam nem akkora örjöngőség a beszerelés... injektor kábel lehúz és meg kell nézni melyiken jön az amper.. na azt nem kell bántani hanem azt kell bántani amelyiken nem jön szinte semmi... egy kábelt /jelen esetben nálam a fehéret/ a bejövő jelhez kell kötni a másikat /zöld/ pedig az injektorhoz menő oldalhoz... beforrasztod és örülsz hogy na királyság van... utána a hőfokérzékelőt az egyik hűtővíz csőre rá hergeled /van benne hideg indítás/ utána meg adsz neki gyújtás függő 12V-ot meg egy negatívot azt mindenki örül :) feltankoltam E85-el /etanol/ és kicsit köhögve indult... /olyan hangja volt mint egy V2-es vagy vmi GSX-R-nek alapjáraton/  két potméter van az egyik a dúsítás a másik meg az üzemanyagot állítód én jelen esetben a dúsítást 0 értékre raktam /balra csavartam a potmétert/ az üzemanyagot meg olyan 9 és fél10 állás körül. Kérem szépen pöcc röff kicsit jobban húz viszont egy kicsit zajosabb a motor. De ez így egy random beállítás kb 1 hétig csiszolgatom a potmétereket /állítgatni/ hogy az igazi legyen a dolog.

Amihez én hozzá jutottam postával mindennel együtt volt 24.900ft ennyit nekem megért a dolog ja és 263 itt lent délen az etanol...

de még írok fogyasztást meg ilyesmiket majd :) persze ha van érdeklődés
: Re:Etanolos fiesta (e85)
: RyAn 2011 January 07, 23:11:51 PM
remélem benzincsöveket átnézted.
: Re:Etanolos fiesta (e85)
: TomeeFiesta 2011 January 08, 17:15:46 PM
minden át van-volt nézve és tank mosás is történt :)

valaki nem tudja véletlen hogy a felső beosztás /full tele tank és az alatti vonal között hány liter van?/
: Re:Etanolos fiesta (e85)
: TomeeFiesta 2011 January 09, 10:13:51 AM
200km mentem és félig van a tank.. kicsit brutális fogyasztás mondjuk kitapostam a lelkét.. a másik féltank óvatos kalapos nyugdíjas vezető stílusban vezetem végig és érdekes hogy kb 2 fokot adtam neki a potméteren dúsításon tehát 0 állástól egy kicsit feljebb és úgy is megy az autó igaz hidegen 1 fokos dúsítással nem akart indulni adtam neki 1 fokot megint és indult...
: Re:Etanolos fiesta (e85)
: Jesu 2011 January 09, 12:18:47 PM
Kíváncsi vagyok, mik lesznek a tapasztalataid.
Én még 1.2-es központis Fiatba tankoltam 1/2-2/3 között, de kár volt.

Annyira megdobta a fogyasztást, (7,5-8 -> 11-12) hogy gyakorlatilag szarabbul jártam, mint ha nem teszek bele.
Az elpazarolt benzin sokkal többet elvitt, mint a spórolás a szesszel. Ez persze átalakító nélkül volt.

Azóta beszéltem az egyik fejlesztővel, aki szintén készít ilyen cuccot. Ő mondta, hogy keverve nem éri meg, még átalakítóval sem, mert növeli a fogyasztást alapból, így bekeverve még több drága benzin fogy arányában.
Csak tisztán éri meg, de úgy is kell számítani ~15-25% többletfogyasztásra, ami kis nyomatékú motornál jelentősebb, nagyobbacskánál kevésbé. Ha ezt nézzük kis kocsinál nem éri meg, elkopik az előnye. (270*1,25!)
Böszme motorral van benne ráció, merthogy alulról nagyobb a nyomaték, kevésbé forgatva lehet vele járni.
: Re:Etanolos fiesta (e85)
: TomeeFiesta 2011 January 10, 08:38:07 AM
ahogy írtad alúl nagyon megtud indúlni viszont nálam olyan 4-5 ezernél kész nem megy sehova.. :D
meg term. be kell állni az autónak az etanolos üzemre... az egy dolog hogy tankot kivakartam de a csövekig nem jutottam el és term. tisztító hatású tehát én úgy gondolom hogy olyan 2-3 ezret bele verek és addig takarít utána már csak jobb lesz... meg olvasgattam és azt írták hogy télen term. hogy megnő az etanolos üzemnek a fogyasztása de nyáron szinte fika pézből megy a delikvens
: Re:Etanolos fiesta (e85)
: fiesta2002 2011 January 10, 14:08:50 PM
Vannak olyan tanulmányok, amik szerint bizonyos autóknál 20-30% etanoltartalom mellett csökken a fogyasztás.  ;)


http://www.ethanol.org/pdf/contentmgmt/ACEFuelEconomyStudy_001.pdf
Van egy másik is, ami hasonloan komoly és 2 literes Fusion-ra mutat hasonlót.
: Re: Etanolos fiesta (e85)
: Orosz Pál 2011 January 25, 03:39:59 AM
Kb: 15 teletank 10000 km után vagyok túl egy 1.2 Kangoo-val ami injektoros. Régebben amikor még nem volt szesz Debrecenben mindig műanyag kannákban hoztam az etanolt, aminek a vastagsága töredéke egy üzemanyag tartályénak. Volt olyan hogy hetekig állt benne, mert sokat hoztam és soha nem kezdte ki. Ha az autó computere képes annyival dúsítani a keveréket ameddig az szükséges akkor el fog menni bármeddig. Egy tankon kb. 2000 Ft-ot takarítok meg, szorozd be 15-el. Ebből tudnék venni egy egész motort, vagy még adnának hozzá egy tankot is. Egyáltalán nem utolsó sorban a káros anyag kibocsájtást figyelembe véve, el sem tudjuk képzelni milyen tiszta lenne a levegő ha minden autó etanollal menne. Azt el tudom képzelni, hogy pl: egy elöregedett, kirepedezett csövet kikezd, de mást nem. Ezeket a dolgokat csak azért találták ki hogy ne ez fogyjon hanem a benzin és a gázolaj, mert abban több haszon van hogy rohadnának meg, magasról leszarva a környezetet.

Azért hozzá tenném, hogy az "átlag" műanyag kannák savállóak. A sima ablakmosó cső is, másképpen nem bírná a táli szélvédő mosó folyadékot.