Ford Fiesta Klub Fóruma
Csevegő => Csináld magad szakkör => : viktorwrz 2007 July 11, 09:40:15 AM
-
Már több helyen volt szó erről, de leírva sehol sincs ez az egyszerű művelet.
Gondoltam sokaknak jól jöhet, ha leírom hogyan is kell...
Szerszámigény:
-csillagcsavarhúzó (a légszűrő levételéhez)
-10-es dugókulcs
-11-es, 13-as, 19-es csillagkulcs
-Hézagmérő (párszáz forint bármelyik autósboltban)
Nos előszöris szedd le a levegőszűrőt, hogy hozzáférj a szelepfedélhez.
Ezután húzd le a gyertyapipákat és vedd ki a gyertyákat(ezt a lépést itt (http://www.fordfiestaklub.hu/component/option,com_smf/Itemid,95/topic,325.0/) már ecseteltem képekkel megtűzdelve).
Lazítsd fel a generátor feszítőjét (13-as kulcs kell hozzá), hogy letudd venni az éjszíjat. Majd vedd le a szelepfedelet (10-es dugókulccsal).
Fogj egy 19-es csillagkulcsot és forgasd addig a motort (a kulccsal) amíg a 4. hengeren a szelepek váltják egymást.
Vigyázz, a hengersorrend 1-2-4-3 !!!!
Azaz mialatt az egyik szelepemelő felfelé mozog, a másik kezd lefelé mozogni és amikor a két szelepemelő egymagasságba kerül a szelepek váltják egymást.
A hézag beállítás elött mozgasd meg a szelepemelőket, mert elképzelhető, hogy nem áll vissza rendesen a helyére.*
Nos, ha megvan akkor (egy 11-es csillagkulccsal és hézagmérővel) beállíthatod az 1. henger szelephézagait (tehát nem azt amelyiken a szelepemelőváltást nézted!!!) a szelepemelő és a szelepszár között. A hézagot úgy kell beállítani, hogy a hézagmérő feszesen csúszkaljon a hézagban.*
A gyári (hézag)értékek:
Szívószelep: 0.2mm
Kipuffogószelep: 0.3mm
Ezután fél-fél fordulatokat forgatva a főtengelyen a következő táblázat alapján állítsd be a többi hengert is.
Szelepváltás | Szelepbeállítás |
4.henger | 1.henger |
3.henger | 2.henger |
1.henger | 4.henger |
2.henger | 3.henger |
Ha kész, szereld össze a motort és indíthatod is :) ugye nem is bonyolult túlságosan?
* Köszönet a leírás tökéletesítéséért FIESTA2002 (http://www.fordfiestaklub.hu/component/option,com_comprofiler/Itemid,81/task,userProfile/user,1057/) barátunknak :)
-
Annyit hozzáfűznék a szelepek sorrendje baloldalról kezdve: sz-k-sz-k-k-sz-k-sz
Én személy szerint ezt nem tudtam, hogy így van.
-
aszt elfelejted hogy hideg motornál menyi és meleg motornál menyi a hézag aszt hiszem te a melegmotor hézagját atadmeg mert elég szük az de bocs én csak kérdezem üdv VINCENT
-
A szelephézag a hőtágulás miatt kell. Tehát csak hideg motornál szabad állitani. :D
-
A szelephézag a hőtágulás miatt kell. Tehát csak hideg motornál szabad állitani. :D
Hamár itt tartunk, nem szabad jéghideg motornál sem. Kb. 20fokosnak kell lennie a beállításkor.
(Tapasztalat!! Télen -14fokban kezdtem el egyszer beállítani. Utána rosszabb lett mint volt :P Mikor meg most tavasszal megint nekiálltam és lemértem, közel dupla méretű hézagok voltak :D)
Ergo ne álljatok neki túl hidegben sem! Pláne ne ne az utcán....én szétfagytam mire kész lett. ;D
-
Hülye kérdés: pár éve még Ford szervízbe jártam az mk3-as 1.3-assal. Ott azt mondták, hogy nem a gyári értékre állitják, hanem picit arrébb...
Mostanában akárhová viszem, nem az igazi!
Alul nem húz úgy... Motor amúgy rendben kompresszió mindegyik hengerben 14
Felül 3000rpm körül húz csak...
Sajnos a sok pörgetés hatására elég sűrűn -évente 4x - kell állítani!
-
És melyik irányba "arrébb"? Kisebb legyen, vagy nagyobb? :D
-
Sziasztok!
Beletört a bicskám ebbe a dologba. Nem érthetetlen számomra a dolog, mert simán menne. Kicsit a benzingőz szétzilálta a gondolatom.
Van a motorom. 1.3 cfi j6b motorkóddal. Mindent megcsináltam rajta már, mert hengerfejes volt, végülis az állásba ment tönkre, nem üvegeztem halálra az agyát. De azért síkolva lett, szépen kipucolva minden, polírozva a kipu - szívó járatokkal, olajsár eltüntetve bla bla bla. De ez nekem nem egészen kerek még mindig.
Vannak a hengerek.
Termosztáttól számozva: 1 - 2 - 3 - 4
Van a gyújtás sorrend: 1 - 2 - 4 - 3
Ha azt a sorrendet nézem, ami a gyújtás diktál, és ott váltják egymást, akkor az elsőn már félig lent van a bal oldali szelep. Bocsi az érthetetlenségemért, de kis segítség kellene az ügybe.
Segítséget előre is köszi!
Üdv.: Béla
utólagosan rájöttem, azért még annyit írok hozzá, hogy a szelepek sorrendje a termosztáttól:
kip-szív kip-szív szív-kip szív-kip
-
Egy létező problémára lenne egy javaslatom (saját ötlet).
A probléma, hogy a szelephimba és a szelepszár között a hézagbeállítás, a himba bemaródása miatt sokszor hézagmérővel nem lehetséges pontosan. Ez esetben indikátor órával vagy ha nincs, az alábbi módszerrel érdemes próbálkozni.
A módszer a következő. Amikor a szelepet a himba éppen csak kezdi lenyomni, hézagmérővel megmérem a szeleprugó rögzítőlap és a himba közötti távolságot, ez minden szelepnél más érték lesz (1.00-1,50mm). Ezután a kapott értékekhez hozzáadom a kívánt szelephézag távolságot és beállítom.
Ha a módszernek van valami hátulütője, szívesen meghallgatom.
-
Sziasztok !
Én beállítottam a gyári értékre (szelepfedélre van ráírva) 0,5 és 0,2, de valamiért jobban szól, mint előtte. Lehet én csináltam valamit rosszul, esetleg mi lehet a baj ?
-
Sziasztok! Én ma állítottam 93'-as 1,1 OHV-n szelephézagot. A hőmérséklet kb. 5C fok volt. A szívók 0,4 és 0,5 között voltak a gyári 0,2 helyett, a kipufogók 0,5 és 0,7 között voltak a gyári 0,3 helyett. A motornak korábban varrógépszerű, zakatolós hangja volt. A szelepállítás után gyönyörű finom hangja lett és jobban húz, pörög-:).
A beállítást a gyertyák és szelepfedél eltávolítása után a a 4. henger szelepváltására tekerésével kezdtem (amikor a a szívó kezd zárni és a kipufogó kezd nyitni) (a motor az órajárással megegyezően forog a termosztát felől nézve) (gyújtássorrend 1-2-4-3) ekkor lehet az 1-es henger szelepeit állítani.... A továbbiakat a korábban előttem leírtakkal megegyezően állítottam. Nagyon sokat változott az autó dinamikában és akkusztikusan is. Ja, és kevesebb szívató kell a hidegindításnál is. Utólag is köszönöm az instrukciókat viktorwrz-nek!!! (-: Nagyon sokat segített!!!