Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : hkori 2010 July 31, 08:55:55 AM
-
Sziasztok!
Sok keresgélés után sem találtam "Hátsó fék"-ről szóló témát, amennyiben mégis létezne Ezt töröljék az illetékesek!
Kérdésem az lenne h a hátsó féknek milyen erősen kellene fékeznie? Kell-e cserélni a fékbetéteket?
Vigyem el féktesztre? ...........és ott megmondják!?
(Csak) a kéziféket teljesen felhúzva, kb. 35km/h, 195-ös gumi, száraz sima úton nem blokkolja a hátsó kerekeket és 15-20m kell mire megáll az autó.
A kocsi 2002-es és 1 éve ugyanez a művelet még blokkolta a hátsó kerekeket. ;)
Előre is köszi a segítséget!
-
Szia! Nagy szerencsédre egy valódi "szakértővel" találkoztál. ;) :D Azt nem tudom milyen erősen kellene fékeznie, de azt igen hogy kell cserélni a fékbetéteket. Az enyémen is kellett cserélni a vásárlás után, mert a hátsók szinte teljesen el voltak kopva. Nézd meg mennyire kopottak, ha eléggé, akkor megérett a cserére.
-
Ha már nem nagyon fogja meg a kocsit akkor megérett a cserére. Három kattanásnak meg kell fognia a kocsit. Ha nem akarod cserélni (anyagi megfontolásból akkor még tudsz rajta állitani egy kicsit).
Ennek menete a következő:
1: beülsz a vezető ülésbe,
2: kinyújtod a jobb kezed magad elé és hátrafelé csinálsz egy karkörzést :D
3: amikor a kezed leér a középső BOX hátuljához, behajlítód az ujjaid, hogy azok becsússzanak a box hátulja alá.
4: megszórítod a végét és egy igen határozott mozdulattal megrántod felfelé, Ekkor a középső műanyag már a tiéd.:) itt találod a kézifék állitó csavarját,
5: a meneten van egy biztosító lemezanya ha van törelmed letekerheted (7-8 perc) én csak lecsípem :-X
6 alatta van egy hatos anya (tízes kulcs fogja) ezen addig húzol amig a három kattanás meg nem fogja a kocsit.
Üdv Kob!
-
Köszi az infókat! ;)
Valószinűleg műszaki előtt csere lesz! - addig 6 hónap! ::)
-
Szerintem dobjatok fel hátra is tárcsa féket az a tuti könyen ellenőrizhatő és jól fog.Amugy ha a dobféket legalább 20e km kitakarítod akkor a fékpofák hátul olyan 200e km fölöt is elmennek.Csövi
[a csatolmányt egy admin törölte]
-
és nizda
[a csatolmányt egy admin törölte]
-
és kész
[a csatolmányt egy admin törölte]
-
Szia!
Ez ilyen "egyszerű" lenne?!
-
kicsit bővebben kifejtenéd, minek a hátsó kerékagya került fel stb, kellett-e valamit mókolni, vagy simán csak dobos agy le, tárcsás fel, furatok, minden stimm?
-
ST hátul tárcsás ;)
-
akkor csak a kérdés annyi hogy ez kb mennyiből kivitelezhető egy fiestán? (nem nekem kell, csak ez jut eszembe ha ilyen átalakításokat látok) :D
-
Sziasztok!
Akkor igyekszem minden kérdésre válaszolni.Az első igen az ST hátul tárcsa van.A második hogy is kezdjem cóval ez egy 2004 elötti focus komplet hátsó rendszere mivel ha jól megnézük a régi focus alkban igen csak hasónlít a fiestához mint pl az osztókőr is ebből jön a válasz igen minden furat megegyezik kompleten megveszed a régi focus tengelycsonk csapágy fékkonzolt és nyerget és szépen minden fel lehet csavarozni.Ami külön kell hozzá az az St fityó kézi kötele és fékcső tartója ha kombi volt a focus akkor még a fékcső is elég hosszú de abból is lehet St venni.Egy nagyon pici mokolásra szükség van hogy a kézifékbovden rendesen elférjen de ez nagyon apró.Ezz aból adódik hogy lejebb van a féknyereg mint az St én mert az ST 280as ez csak 260as.Harmadik hogy mennyibe kerül hát ez attól is függ hogy a bontós mennyit mond rá ez kb 40-50 közöt és kérdés hogy a tárcsát vagy betétet meg lehet menteni nekem ebbe szerencsém volt.Ami úgy is új kell hogy legyen a az a kötél kb 12e és a két tartó a két darab 3600.Cóval alsó hangon is 90-100 közöt van.De hát aki elvetemült az nem sajnálja mégis csak marha jól néz ki + a fékhatás is lényegesen jobb lesz.Remélem minden kérdést sikerült megválaszólnom ha valaki bele vágja a fejszét vagy kérdése van állok rendelkezésére.
Csövi
-
köszi a választ, nekem is megvan hátul a tárcsa az escorton, a 90-100 az jó ár egy komplett átalakításért. Nem mondom hogy olcsó de nem is drága ;)
-
Sziasztok!!! Szóval ha jól értelmeztem a válaszokat.. akkor szerintetek az én 2005-ös fiestámba 100ezer lenne hátra tárcsafék???
Elől tárcsa van.. hátul dob fék.. és kábé 100ezerből meglehetne oldani hátra is tárcsaféket: :-*
Abs az nincs benne.. és az nélkül is bele lehet szerelni hátra a tárcsaféket..: ??? De szerintem az ABS lényegtelen..és nem is éri meg utólag beszereltetni... ???
-
ABS nélkül is megoldható kb 100e ből hali
-
Sziasztok!
Egy új kérdést dobnék fel ehhez a témához.
Az a gondom,hogy leblokált a jobb hátsó kerék,gondolom fék probléma lehet előzőleg csapágy hang vagy más zaj nem volt. Nem menet közbe történt,az udvarról akartam kiállni de 1általán nem mozdul a kerék.
Az a kérdés hogy mennyire macerás szétszedni a hátsó dobot,itthon megoldható lenne-e?
Köszi a válaszokat!
ui.MK6-ról van szó
-
hello!!!
Egyáltalán nem macera szétszedni nem tom hogy alufelnis vagy nem ugyhogy mondom mindenhogy.Ha acélfelnid van akkor ne is ved le elöször a kereket, látsz középen egy fém kupakot.Ezt vagy fogod és roncsolással szétcsapod és kiesik vagy kis csavarhuzóval szépen kifeszítgeted (ha szétcsapod kb 500Ft) Alatta fogsz látni egy 30-as kulcsnyilásu anyát azt szépen leszeded és szépen ovatosan a kereket jobról balról elkezded lefele húzni.De finoman szét ne essen a csapágy ha így nem jön akkor kapd le a kereket és két oldaról csavarhuzóval feszegesd le.Ha alufelni akkor kapásból ved le a kereket.Ennyi.De ha sokat állt az autód akkor csak annyi a baj hogy feltapadt a pofa a dobra kis csisza azt tovább.Ha kell még segítség szólj.
Üdv
-
Kösz a választ GYIKUSZ!
Idő közbe megpróbálkoztam a szétszereléssel,de nem jártam sikerrel.Alufelnis a kerék,le is vettem,anya csavar le,de a dob nem mozdult csavarhúzóval,holnap megpróbálom a keréktől vagy keményebb csavarhúzóval fesziiteni.Előző nap megmostam az autót semmi gondot nem észleltem...de jut eszembe,hogy volt olyan eset amikor induláskor egyet kattant valami...?
Üdv
-
Szia!
Szeretném megosztani a tapasztalatomat, nekem is pont ugyan ez volt a gondom, először is érdemes azt megnézni hogy a kézifék kötél rendesen mozog-e, nincs-e beragadva, utána mindenféle képen szétkellene szedni a dobot, és a belső szerkezetet, és ahol lehet egy kis zsírozás sem árt, utána szakszerűen összerakni.
Nekem pont ugyan ez volt a problémám, úgy kezdődött hogy mentem balcsira, mikor megérkeztem vettem észre hogy ku**a meleg a jobb hátsó dobom :-( utána már nekem is volt kattanás meg fék beragadás. Nekem cserélni kellett a középső kézifék részt kb ~9eft de egy kis olajozás, zsírozás is segíthet.
Remélem tudtam valamennyit segíteni.
-
Egy egyszerű trükk, ami lehet, hogy nem segít, de nem kerül semmibe. ;)
Próbáltál egy kicsit tolatni? A beragadt dobfék könnyebben kilazul hátrafele.
-
Azt tényleg próbáld meg. Nekem amikor kicsit "megkapta" a hideg tolatva tudtam csak kiengedni a kézit.
-
Ha fogja a fék azaz nem tudod elforgatni a dobot akkor biztos hogy nem fogod levenni.
Nagy kalapács és ütöd míg el nem fordul ! valószinüleg a pofa felszorult a dobra. csak üssed és jó lessz.
már találkoztam ilyennel hogy behuzott kézivel napokig parkolt az autó és kézifék kiengedése után sem forgott el a kerék. fogtunk egy kalapácsot és 2-3 perc után láss csodát :headbang:
-
Köszi a válaszokat mindenkinek!
Ma du. mindent megprobáltam de nem tudtam levenni :(
Annyit elértem,hogy fellazult a dob nehezen elfordul és kb. fél centit mozdul kifele de valami még mindig tartja.
Sajnos későn jöttem meloból és korán rám sötétedett.. holnap folytatom,(az elött peugeut-om volt annak simán lejött)
Üdv
-
Hali!!!
Ha egyáltalán nem megyen a dolog akkor a végső megoldás de az valószinüleg a csapágyba fog kerülni.Ha benézel a dob még ott fogsz látni 4db 13as kulcsnyilásu csavart.Azt a 4-et ved ki és akkor a dob tengelycsonkal együt le fog jönni.Után feltámasztod a bobot és szépen kiütöd a tengelycsonkot.Valószinüleg azért nem jön tovább mert a belső csapágy gyűrű már felrohadt a tengelycsonkra de ha szerencséd van és türelmes vagy sok fujogatás meg kici koci után győzelem lesz a vége meglásd.
Üdv
-
Sziasztok!
Végül is csak sikerült!!!
Mindenkinek köszönöm a válaszát.
Az első gond az volt,hogy az egyik fékpofáról levált a 'ferodó',a másik gond pedig hogy a kézifék kallantyuja ami az egyik fékpofán van(ebbe van beakasztva a kézifék kábel) le volt ragadva.A dob pedig azért is nem akart lejönni mert a csapágy belső gyűrűje le volt ragadva a tengelyre.egy kis csavarlazitó és dúrvább feszegetés segitett rajta.
Még azt szeretném megkérdezni,hogy kell beállitani szakszerüen azt az 'állitó csavart' ami a két fékpofát felül kitámasztja? és mennyire kell meghúzni a csapágyon az anya csavart?
Üdv
-
Sziasztok!
Végül is csak sikerült!!!
Mindenkinek köszönöm a válaszát.
Az első gond az volt,hogy az egyik fékpofáról levált a 'ferodó',a másik gond pedig hogy a kézifék kallantyuja ami az egyik fékpofán van(ebbe van beakasztva a kézifék kábel) le volt ragadva.A dob pedig azért is nem akart lejönni mert a csapágy belső gyűrűje le volt ragadva a tengelyre.egy kis csavarlazitó és dúrvább feszegetés segitett rajta.
Még azt szeretném megkérdezni,hogy kell beállitani szakszerüen azt az 'állitó csavart' ami a két fékpofát felül kitámasztja? és mennyire kell meghúzni a csapágyon az anya csavart?
Üdv
Az agy anyát 200Nm-rel kell meghúzni
-
Az anyán van egy biztosítólemez, arra kell rátenni a 30-as dugókulcs fejet vagy előtte azt le kell bontani az anyáról?
Ha azt megcibálod egyben a kulccsal, akkor után ugyan úgy vissza lehet rakni nem kell belőle újat venni?
Nyomatékkulcs hiányában érdemes hozzáfogni egyáltalán?
Köszi!
-
Az anyán van egy biztosítólemez, arra kell rátenni a 30-as dugókulcs fejet vagy előtte azt le kell bontani az anyáról?
Ha azt megcibálod egyben a kulccsal, akkor után ugyan úgy vissza lehet rakni nem kell belőle újat venni?
Nyomatékkulcs hiányában érdemes hozzáfogni egyáltalán?
Köszi!
Nem kell lebontani a biztosítólemezt, azzal együtt kell lelazítani. Érdemes venni új anyát hozzá, ha megsérülne akkor nem utána futkározni. Én is nyomatékkulcs nélkül szedtem le ill. raktam vissza.
-
Nem kell lebontani a biztosítólemezt, azzal együtt kell lelazítani. Érdemes venni új anyát hozzá, ha megsérülne akkor nem utána futkározni. Én is nyomatékkulcs nélkül szedtem le ill. raktam vissza.
Köszönöm a választ! Elvileg szervizben hivatalosan cserélniük kellene újra. Sztem ha óvatosan veszed le és teszed vissza, akkor nem lehet vele gond.
Itt egy pár kép és kis leírás (köszönet érte a Fusionos kollégának) , hátha valakinek hasznos lehet még: www.fusionklub.hu/index.php?cikkID=1354