Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK1-MK2 => : Tapsi_Jr 2009 March 31, 00:19:09 AM
-
Sziasztok
Kipurcant az 1.1-es 82-es Fiestám mocija, és vettem bele egy másikat.
Eladó szerint egy a moci 1,3-as és egy 82-es Escortból való, itteni hozzáértők biztatására meg is vettem, bele is ment.
Igen ám, de:
A blokkon 1986-os évszám (akkor vszinü 86-os a moci?) szerepel, kicsit böszmébb karbi van rajta, és a lényeg, tilisztoros a gyujtása.
Az 1.1-esem még megszakítós volt.
Namármost, azt mondták a nálam jobban hozzáértők, hogy a régi gyujtást át lehet bele tenni, kompatibilis, de azt is mondták, hogy a tilisztoros jobb, megbizhatóbb.
Szeretném ezt megtartani, és annyit már tudok, hogy vennem kell hozzá egy tilisztoros trafót, mert hogy állítolag nem mindegy.
Igen ám, de ezen a gyujtáson van egy 3 érintkezős stek csati. Erröl annyit tudtam meg, hogy egy plusz, egy minusz, meg még valami.... :D
Ebben kéne segítség. Mi kell oda eredetileg, mit kell hozzá vegyek, vagy mi annak a bekötése.
Válaszokat előre is köszönöm!
-
Hello.
Először is: tiRisztor. Nem tiLisztor.
Csak a rend kedvéért...... ::)
Másodsorban a harmadik ér az ún. Halley-jeladó (CPS) vezetéke, amely a főtengely helyzetét mérő jeladó segítségével generál szikrát az aktuális időpontban.
Kell legyen a blokkodon olyan lendkerék, amelyiknek a hátoldalán (ez van a motor felé) rovátkák találhatók.
Ilyesmire gondolok-lásd a lendkerekes fotón a jobboldalit.
A baloldali a hagyományos gyújtásúé.
A blokk oldalába pedig kell legyen a lendkerék felé néző CPS-jeladó.
Lásd másik kép.
Ez számolja a rovátkákat.
Remélem, segítettem..... 8)
Üdv
[a csatolmány törölve]
-
köszönöm az infokat. megy vissza a megszakítós cucc ;D