Ford Fiesta Klub Fóruma
Kuka => Topiktemető => MK3-MK4-MK5 => : Ryan 2007 August 17, 05:34:14 AM
-
djadamyk:- nekem igen,mit lehet vele kezdeni h jobban menjen?
djadamyk: -hali Viktor!1.1-esed van?
viktorwrz: -egy turbó rádob legalább 20(!!) lovat, annak elégnek kéne lennie...Very Happy
viktorwrz: -hogy menjen. Jobban mint az én 1.1-esemét
viktorwrz: -gerleiati: érdemes volna kompressziót mérni, hátha az a problem. Egyszer volt alkalmam menni 1 ilyen dizellel és sajna nagyon kikell taposni a belét,
tarcsy: -a turbo csak plusba lett beletéve.. tény hogy dob rajta, de ha nálad ennyire sz*r a helyzet ahogy írod akkor lehet az is kevés lesz ^^
gerleiati:- köszönöm,ennek utána is járok.jó lenne , ha néha tudnék előzni pl...
Ryan: -tarcsynak a turbo segitet rajta kicsit 1.8tdje van escort turboval
gerleiati:- tud valaki vmi használható ötletet? vagy csak motorcsere segíthet?
gerleiati:- sziasztok!új vagyok itt. szegény 1.8-as dízel fiestám kicsit lomha. anno az 1.1-es is jobban gyorsult. öreg dízel, az igaz, de kicsit jobbat vártam.
-
Nos, hogy a kérdésre válaszoljak, lehet tenni néhány dolgot annak érdekében, h kicsit jobban menjen a kocsi (1.1;1.3 OHV), de elég költséges, mint általában minden ami tuning (itt nem a tescogazdaságos krómpedálra és társaira gondolok ;)).
Előszöris megkell győződni arról, hogy a tuningolandó motor milyen állapotban van, mert, ha akármilyen hibája van a motornak vagy épp kopott, öreg, akkor a tuningolással csak tönkretesszük.
Ennek megállapítása tehát az első. Kezdjük elsőként egy kompresszióméréssel. Ez nagyjából behatárolja, hogy milyen állapotban van a motor. Nézzük jól át a motort (alul-felül) nem -e folyik/szivárog belőle olaj. Az olajfogyasztást, - ha van - minimálisra kell csökkenteni. Ezt a (szelepszár és főtengely) szimmeringek illetve a kartertömítések cseréjével lehet megtenni.
Ha mindez megvan akkor ellenőrizni kell a szelepvezérlést. Ennek pontos beállítása elengedhetetlen. Sok esetben már ez a lépés önmagában is teljesítménynövekedést hoz. Érdemes ellenőrizni a főtengelycsapágyakat és a dugattyúkat is.
Ezután következhetnek a tuningok, ha egáltalán kellenek még.
Kipuffogótuning (leömlőtől a végig).
Szívóoldali tuning (injektorosnál chiptuning nem létezik, mert nincs benne chip :P)
Karburátorosra, pedig a jólbevált trükk egy nagyobb karburátor, asszem vmelyik mazda karbi rámegy illetve elég sok ford karburátora (Pl. régebbi escort, sierra). Ezekkel elég sokat lehet dobni a szekér teljesítményén (+5-10 ló). Mint nemrég tudomásomra jutott, létezik OHV-ra való ikerkarburátor is ami a gyári ~50lóból 70-et varázsol, de ehhez persze a szívósort is cserélni kell és elég drágamulatság (40-50e vagy mégtöbb), nomeg ritka mint a fehér holló...
Ha valaki komolyabban foglalkozna a témával az persze mehet még ennél tovább is. Pl. vezérműtengelycsere, erősebb szeleprugók, lökőrudak, tőkék, esetleg szelepcsere nagyobbra, hengerfejmarás, esetleg turbó stb. Nagyobb átalakítással max cc100-120lóig lehet elmenni, de a fölé már nemhiszem. Ez a motor már elavult nem érdemes ilyen szinten foglalkozni vele. Vannak sokkal korszerűbb, jobb motorok tuningolásra, például az 1.4 CVH minden komolyabb átalakítás nélkül 110pacit képes leadni...
-
Ja, és, hogy a diesel témában is hozzászóljak, én elég nagy rációt látok egy jóállapotú 1.8-as diesel motor beépítésében. Ugyanis ehhez a motorhoz van turbó (pl mondeokban vagy escortokban látni inkább).
Egy ilyen turbodizel motor teljesítménye pedig vetekszik egy XR-ével a maga (gyárilag) ~90lóerejével.
Így lehetne ötvözni a sportosságot a takarékossággal pl.képzeljünk el egy kicsit nagyobb turbót rajta és hipp-hopp 100ló felett járunk. Mindezt egy ilyen kis kasztnihoz.
A dizelekhez annyira nem értek, de lehetőségek biztos vannak ott is tuningolásra...tuti van spanoló csavar az adagolón is :-X
-
gondoltam énis másik turbora.. de csak ilyen kicsi IVECO turbora :-X
ha kiszárad és még ebben az életben meglesz a jogsim akkor megnézzük gyorsuláson mit bír a gép!
-
Azért csak óvatosan azzal a nagyobb turboval. A Te vasad eleve túlvan hajtva azzal az escort turboval ami rálett "varázsolva" nem hinném, hogy maga a motor fellenne készítve az "igazi terhelésre".
Ha mégnagyobb turbot akarsz akkor érdemes lenne kicserélni a főtengelycsapágyakat egy új, jobbminőségű csapágyakra, amik elbírják a többletterhelést. Megaztán a dugattyúkat és gyűrűket is illene cserélni. Ez a minimum. Különben széthajtod csak a verdát.
Persze, hacsak 1 versenyre kell a motor :P akkor lehet vele kísérletezni :-X
De akkor akárhová mész mindig legyen nálad telefon és pénz taxira :P
-
csak poénnak szántam ;D
de köszi az ötleteket! :notworthy: :-X
-
hi.
jól látom hogy sima 1.8diesel szivóra rálehet varázsolni turbot?
a kocsi motorja jó állapotban van kompresszio is stimmel csak lomha.
várom ötleteiteket, segitségeteket ill. ha valaki tud turbot az irjon nekem.
vevö vagyok minden jóra.
köszike.
-
hi.
jól látom hogy sima 1.8diesel szivóra rálehet varázsolni turbot?
a kocsi motorja jó állapotban van kompresszio is stimmel csak lomha.
várom ötleteiteket, segitségeteket ill. ha valaki tud turbot az irjon nekem.
vevö vagyok minden jóra.
köszike.
tarcsy az illetékes a témába 1.8 td kocsijával:D
-
hi.
jól látom hogy sima 1.8diesel szivóra rálehet varázsolni turbot?
a kocsi motorja jó állapotban van kompresszio is stimmel csak lomha.
várom ötleteiteket, segitségeteket ill. ha valaki tud turbot az irjon nekem.
vevö vagyok minden jóra.
köszike.
Igen rálehet tenni turbót, mint minden motorra. Asszem az adagolót viszont hozzákell állítani, hogy megfelelő legyen a teljesítménye és, hogy ne hajtsd nagyon túl a mocit. Magyarul kicsit visszakell venni, mert a motor teljesítménye közel 50%-al fog megnőni ami túl gyors kopást eredményez.
-
Szia Viktorwrz! 1,4-es CVH-s motor van a gépem ben. Bővebben mit kell csinálni vele hogy Kb. 110ló legyen?
Ha le irnád nekem nagyon megköszönném. Előre is köszi!
-
Szia Viktorwrz! 1,4-es CVH-s motor van a gépem ben. Bővebben mit kell csinálni vele hogy Kb. 110ló legyen?
Ha le irnád nekem nagyon megköszönném. Előre is köszi!
ez roppant egyszerű ..add el és vegyél egy xr-t: :-X :-X
vagy csak vegyél bele egy xr mocit ami éppen van is egy eladó itt olcsón
más megoldás felejtős mert gondolom nem vagy egy csekonics báró ;D
-
Szia Viktorwrz! 1,4-es CVH-s motor van a gépem ben. Bővebben mit kell csinálni vele hogy Kb. 110ló legyen?
Ha le irnád nekem nagyon megköszönném. Előre is köszi!
Annyira ne keseredj el, sztem ne add el, mert az XR-ben is ugyanez a moci van csak az 1,6-os...
Csak a szokásos dolgokat elég kicserélgetned...direktszűrő, sportgyertya+kábel, chiptuning....chipelés elött azért nézesd át a mocit, elbírja-e majd a többletteljesítményt.
-
Szia Viktorwrz! 1,4-es CVH-s motor van a gépem ben. Bővebben mit kell csinálni vele hogy Kb. 110ló legyen?
Ha le irnád nekem nagyon megköszönném. Előre is köszi!
Annyira ne keseredj el, sztem ne add el, mert az XR-ben is ugyanez a moci van csak az 1,6-os...
Csak a szokásos dolgokat elég kicserélgetned...direktszűrő, sportgyertya+kábel, chiptuning....chipelés elött azért nézesd át a mocit, elbírja-e majd a többletteljesítményt.
és mindezzel kiszórsz egy rakás pénzt kb max 10le miatt.. :notworthy:
-
Fö hogy ilyen biztató választ kapunk Netcore-tól :-\
-
és mindezzel kiszórsz egy rakás pénzt kb max 10le miatt.. :notworthy:
Az átírást gondolom Te nem szoktad számolni...az is pénzbe kerül ám, nem is kevésbe.
Ha csak óvatosan számoljuk a költségeket akkor is kb. 70-80ezer egy átírási procedúra. Plusz a járulékos olajcsere+szűrők ~30ezer. Így már 100ezernél járunk...
Ha ezt a pénzt rákölti valaki a kocsira akkor is közel ugyanott van, mint egy gyári XR-rel....szerintem.
-
és mindezzel kiszórsz egy rakás pénzt kb max 10le miatt.. :notworthy:
Az átírást gondolom Te nem szoktad számolni...az is pénzbe kerül ám, nem is kevésbe.
Ha csak óvatosan számoljuk a költségeket akkor is kb. 70-80ezer egy átírási procedúra. Plusz a járulékos olajcsere+szűrők ~30ezer. Így már 100ezernél járunk...
Ha ezt a pénzt rákölti valaki a kocsira akkor is közel ugyanott van, mint egy gyári XR-rel....szerintem.
tudom én kis kötöszkös vagyok de hogy leszz 130le egy 1.4 chv ből még ha ráköltesz mondjuk 100-200 ft-t??
mert sztem sehogy...
de végül is ha bekerül a kocsiba egy direkt légyszörnyű és egy kipuffantó rendszer tény hogy dinamikusabb leszz a kis 1.4 es fifi...ja és majdelfelejtettem ..spuri a 100a benyához..és szalad a vas egyből..csak nehogy hamar elfáradjon a hfej tömítés :-X
-
Köszi Vikorwrz. Teljesen igazad van. Egyet értek. A tanácsot meg köszi.
Megprobálom. Van is autószerelő ismerősöm ő majd megállapítja nekem hogy mit bír a moci.
Mégegyszer köszi!!!!
-
HI!
1,6 16V DOHC motorhoz mit tudnátok javasolni?
Szeretném növelni a motorerőt, most beméretem a kompressziót, aztán belevágok!
Gondoltam egy kis ventillátorra(lehet hogy ezt hívják spirexnek), lényege állítólag, hogy több levegőt tol a motorba. Hogy reagál erre a légtömegmérő?
Van valakinek tapasztalata ez ügyben? Aztán más tuningfogások is érdekelnek...
Kevés ugyanis a 90 öszvér(mert ezek már nem táltosok ám), lehet hogy a gyár által megadott 90 lóerőből már csak 75-80-at ad le. Öreg a motor az a baj sztem. :'(
Vagy csak furassam fel a motort? Főtengelyköszörülés? Nagy állatságokat kérdezek?
Help please...
-
HI!
1,6 16V DOHC motorhoz mit tudnátok javasolni?
Szeretném növelni a motorerőt, most beméretem a kompressziót, aztán belevágok!
Gondoltam egy kis ventillátorra(lehet hogy ezt hívják spirexnek), lényege állítólag, hogy több levegőt tol a motorba. Hogy reagál erre a légtömegmérő?
Van valakinek tapasztalata ez ügyben? Aztán más tuningfogások is érdekelnek...
Kevés ugyanis a 90 öszvér(mert ezek már nem táltosok ám), lehet hogy a gyár által megadott 90 lóerőből már csak 75-80-at ad le. Öreg a motor az a baj sztem. :'(
Vagy csak furassam fel a motort? Főtengelyköszörülés? Nagy állatságokat kérdezek?
Help please...
>>>A spirex árát költsed másra. A saját elképzelésem és véleményem az, hogyha igaz is amit leírnak róla akkor pont annyit javitt mint amennyit a berakása miatt ront.
>Hogy mire is gondolok.
1: töblet levegőt juttat a motorba, ez jó
2: mivel beleteszed a szívócsőbe csökkenti a keresztmetszetét, ez nem jó
Akkor most hol is tartunk?
>Amúgy hogy mennyit lehet kihozni ebböl a motorból nagyon relatív és buksza függő. Továbbá mire szeretnéd használni, és mennyi a kiszemelt le szám. Ezeket leírod jobban tudok segíteni.
amúgy kb 140-160 le kihozható max. Turbóval több is.
-
HI!
Köszi a gyors reagálást, kb. 120 LE az a szint, amit ki akarok hozni a motorból, legalábbis egyenlőre... :-X
A turbó lesz a hab a tortán, de ahhoz tényleg rendbehozom a motort, erősebb csapágyak, stb.
Gondoltam még direktszűrőre, erről is sokan sokfélét mondanak, de nekem tetszik az ötlet!
Hallottam olyan leömlőről, ami állítólag belülről polírozva van, ettől könnyebben távozik a kipufogógáz.
Nekem amúgy is jó vastag a rendszerem, ráadásul 1 éve cseréltem az egészet, BOSAL katalizátor,dobok.
Csak a leömlő gyári, bár tűzkarikát cseréltem benn. Az új árán milyen állat rendszert vehettem volna... :-\
A szines gyújtókábelekről nemtom mit gondoljak.
Benzinszűrőt is cseréltem, a lambdaszondán gondolkodtam még, hogy befolyásolja-e a motorteljesítményt,
tökéletesíti az égési folyamatot vagy ilyesmi?
Előre is kösz: hetelaci :notworthy:
-
HI!
Köszi a gyors reagálást, kb. 120 LE az a szint, amit ki akarok hozni a motorból, legalábbis egyenlőre... :-X
A turbó lesz a hab a tortán, de ahhoz tényleg rendbehozom a motort, erősebb csapágyak, stb.
Gondoltam még direktszűrőre, erről is sokan sokfélét mondanak, de nekem tetszik az ötlet!
Hallottam olyan leömlőről, ami állítólag belülről polírozva van, ettől könnyebben távozik a kipufogógáz.
Nekem amúgy is jó vastag a rendszerem, ráadásul 1 éve cseréltem az egészet, BOSAL katalizátor,dobok.
Csak a leömlő gyári, bár tűzkarikát cseréltem benn. Az új árán milyen állat rendszert vehettem volna... :-\
A szines gyújtókábelekről nemtom mit gondoljak.
Benzinszűrőt is cseréltem, a lambdaszondán gondolkodtam még, hogy befolyásolja-e a motorteljesítményt,
tökéletesíti az égési folyamatot vagy ilyesmi?
Előre is kösz: hetelaci :notworthy:
>>>Ennél a motornál 120 lóerő eléréséhez teljesen felesleges a turbó.
>Ha viszont turbósításon gondolkodsz előre döntsd el mert a kompresio viszonyszámot úgy kell méretezni, vagyis a turbósé kisebb mint a sima szívósé.
-
Hello!
Ha tehát nem kell feltétlen turbó, akkor mit javasolsz, mivel kezdjem?
Egyenlőre a motorom még érintetlen.
Turbó nélkül nem lesz talán olyan horror az ára sem ennek a szívműtétnek... :-\
Előre is köszi!
-
Hello!
Ha tehát nem kell feltétlen turbó, akkor mit javasolsz, mivel kezdjem?
Egyenlőre a motorom még érintetlen.
Turbó nélkül nem lesz talán olyan horror az ára sem ennek a szívműtétnek... :-\
Előre is köszi!
A kivánságaidnak megfelelően egy sikolás szivó oldalon 1.5, kipufogón 1mm tágitás +polírozás, ehhez tartozó kipuffrendszer szerintem elég lenne. Persze ha kevésnek találod veztengely, fokolókerék + hozna a konyhára nem keveset.Az első részét csináltatod kb. 300ezer alaphangon. ha a második rész is kell akkor lényegesen drágább. És ne haragudj ha nem tudok pontos árakat mondani, az árak csak írányadóak.+Ajánlom minden ami tuning cimü topikot itt a fórumon. Meg oldalamat ott elég sokminden le van írva.
-
Köszönöm, sokat segítettél!
:notworthy:
-
és mindezzel kiszórsz egy rakás pénzt kb max 10le miatt.. :notworthy:
Az átírást gondolom Te nem szoktad számolni...az is pénzbe kerül ám, nem is kevésbe.
Ha csak óvatosan számoljuk a költségeket akkor is kb. 70-80ezer egy átírási procedúra. Plusz a járulékos olajcsere+szűrők ~30ezer. Így már 100ezernél járunk...
Ha ezt a pénzt rákölti valaki a kocsira akkor is közel ugyanott van, mint egy gyári XR-rel....szerintem.
Ilyenkor mennyire örülök, hogy tegnapelőtt első autónak egy 1,8-as 105lovas fiestát vettem :)
-
és mindezzel kiszórsz egy rakás pénzt kb max 10le miatt.. :notworthy:
Az átírást gondolom Te nem szoktad számolni...az is pénzbe kerül ám, nem is kevésbe.
Ha csak óvatosan számoljuk a költségeket akkor is kb. 70-80ezer egy átírási procedúra. Plusz a járulékos olajcsere+szűrők ~30ezer. Így már 100ezernél járunk...
Ha ezt a pénzt rákölti valaki a kocsira akkor is közel ugyanott van, mint egy gyári XR-rel....szerintem.
Ilyenkor mennyire örülök, hogy tegnapelőtt első autónak egy 1,8-as 105lovas fiestát vettem :)
pedig ha tudnád hogy van 1.8ból 130 pacis is :P
-
és mindezzel kiszórsz egy rakás pénzt kb max 10le miatt.. :notworthy:
Az átírást gondolom Te nem szoktad számolni...az is pénzbe kerül ám, nem is kevésbe.
Ha csak óvatosan számoljuk a költségeket akkor is kb. 70-80ezer egy átírási procedúra. Plusz a járulékos olajcsere+szűrők ~30ezer. Így már 100ezernél járunk...
Ha ezt a pénzt rákölti valaki a kocsira akkor is közel ugyanott van, mint egy gyári XR-rel....szerintem.
Ilyenkor mennyire örülök, hogy tegnapelőtt első autónak egy 1,8-as 105lovas fiestát vettem :)
pedig ha tudnád hogy van 1.8ból 130 pacis is :P
Már ez is gyilkos. Hozzáveszem, eddig folyamnatosságban egy 50-60le körüli vw polo classicot vezettem :)
Ez meg kettesben gázadásra elpörgeti a kerekét :)
1994-es 1,8-as 16V-s. SSajnos még vannak hibái, amikre egyenlőre nem tudok rájönni. Leginkább az a gond, nem nagyon tudok hol elindulni. Bár tippem van, csak kevés az infó.
-
Sziasztok! Valahol feljebb olvastam,hogy injektorost lehet chipelni. Hogy megy ez és mennyibe kerül? 1.1i a motor, de nagyon 'lájtos' nem száguldozni akarok, hanem előzéskor kellene egy kis tartalék erő.
-
Sziasztok! Valahol feljebb olvastam,hogy injektorost lehet chipelni. Hogy megy ez és mennyibe kerül? 1.1i a motor, de nagyon 'lájtos' nem száguldozni akarok, hanem előzéskor kellene egy kis tartalék erő.
Én azt olvastam hogy nem lehet mert nincs benne :)
-
2009-es fórumtakarítás alkalmából a témát lezárom és a topiktemetőbe kerül.
Moderátor: DVZs