Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : cotreaux 2006 September 15, 13:01:15 PM
-
Sziasztok !
Tudna abban valaki segíteni, hogy a 98-as 1,25 zetec fiestám miért produkálja az alábbiakat ?
- az elmúlt időszakban ön-ön magától gázpedál lenyomás nélkül néha felpörög 3000-es fordulatszámra, vagy máskor épp mintha beragadna egy fordulatszámon, és ha már egyik pedállal matatok akkor vissza is esik a fordulat.
Próbáltam utána járni a dolgoknak, olyanokat olvastam, hogy alapjárati szelep kitisztítása az egyik megoldás. Levettem, találtam 2 kör alakú lyukat. Mit kell ott megmozgatni vagy olajozni?
Vagy pontosabban mivel tudom ezt a számomra idegesítő dolgokat megszűntetni ?
Előre is kösz
c
-
na hello!a te eseted ismert már opeles és vw-körökből,az esetek 90% valóban alapjárati szabályzó szelep gond.igazából a tisztítás egy rém egyzserű munka -feltéve hogy koszólódásról van szó és nem kopásról-viszont ,jobb szakemberre bízni mivel az alapjárat igazándiból század mm-en múlhat és ha nem oda nyúlsz ahova kéne lehet hogy több kárt okozol!egy jó tanács:ha szerelő akkor lehetőleg legyen ismerős mert könnyen meghintáztathatnak egy drága alakatrész cseréjével egy kb 15-perces munka fejében!/ez tapasztalat/remélem tudtam segíteni üdv.:tdci
-
sziasztok !
Ma végre kiderült a turpisság az alapjárat ingadozásával kapcsolatban.
Mivel eddig hidegen jó volt, és csak ha felmelegedett a motor akkor kezdett el, hol felmenni, hol leesni a fordulat.
Gondoltam kitisztítom az alapjárati szelepet, - még jó hogy nem álltam neki.
Szóval ahogy nézelődtem az egyik gumicsövön , pontosan szemben a motornál a szívócsövek alatt van egy T elágazó, a jobb oldalin egy kis repedést észleltem, beindítva igencsak nagy vákum képződőtt ott is, és a bal oldalán is. Ezt kartergázszellőztető gumicsőnek hívják. Szóval akinek hasonló problémája lehet, ajánlom figyelmébe a cseréjét.
Most hogy javításra került atombiztos az alapjáratom. ( remélem így is marad.)
C.
-
Sziasztok!
97-es, 1,25-ös Fiestám olyat produkál, hogy ha tartósan megyek pölö autópályán emelt fordulaton (3500 felett) és elveszem a gázról a lábam, kiveszem üresbe akkor nem esik alapjáratra. Volt már hogy 2000 felett maradt, de mostanában jellemző az 1200 körüli ford.szám. A többszöri kuplungkinyomás sem segít, akkor sem esik vissza.
Mi lehet a problema, volt már valakinek ilyen?
-
Sziasztok!
97-es, 1,25-ös Fiestám olyat produkál, hogy ha tartósan megyek pölö autópályán emelt fordulaton (3500 felett) és elveszem a gázról a lábam, kiveszem üresbe akkor nem esik alapjáratra. Volt már hogy 2000 felett maradt, de mostanában jellemző az 1200 körüli ford.szám. A többszöri kuplungkinyomás sem segít, akkor sem esik vissza.
Mi lehet a problema, volt már valakinek ilyen?
az 1200-as fordulat normális, menet közbeni emelt fordulat. ezt azért találták ki, hogy váltásnál ne legyen akkora rántás az autóban. a 2000 fölött maradó alapjárat meg koszos alapjárati szelepre utal.
-
Sziasztok!
97-es, 1,25-ös Fiestám olyat produkál, hogy ha tartósan megyek pölö autópályán emelt fordulaton (3500 felett) és elveszem a gázról a lábam, kiveszem üresbe akkor nem esik alapjáratra. Volt már hogy 2000 felett maradt, de mostanában jellemző az 1200 körüli ford.szám. A többszöri kuplungkinyomás sem segít, akkor sem esik vissza.
Mi lehet a problema, volt már valakinek ilyen?
az 1200-as fordulat normális, menet közbeni emelt fordulat. ezt azért találták ki, hogy váltásnál ne legyen akkora rántás az autóban. a 2000 fölött maradó alapjárat meg koszos alapjárati szelepre utal.
Köszi-köszi!
Melyik az alapjárati szelep? :-))) Az a folytószelep a szívócső előtt?
-
nézd meg a képeimet:)
-
nézd meg a képeimet:)
Hú, deszép ótó! :-)))
Köszi, így már ismerős!
-
Sziasztok
Én is együt élek ezzel a problémámmal kb 2 éve. Nekem egy Endura motoros fietám van és néha fentmarad a fordulatszám.
Én ugy szoktam megjavítani, hogy mikor jelentkezik a probléma kb 15 percre leveszem az aksirol a sarukat és utánna 3-6 hónapig nem csinálja.
Probáljátok meg aztán ha nálatok is beválik akkor örültem, hogy segíthettem.
Üdv.
-
magyarúl nyomsz egy restartot a gépnek? :D
-
Nos, az akksisarut nem vettem le, a szívócsövet viszont igen. Azért, mert alatta van a kartergáz kicsapató, azt akartam kitakarítani. Meg is volt, de a bajomon nem segített... Hideg motornál, nagy gázadásnál le akar fulladni. Autópályán nem jártam mostanában, nem tudom az alapjárattal szórakozik e még, ha magas fordulatról üresbe teszem.
Ja, leszedtem az alapjárati szelepet is, az sem koszos.
Valami más lehet a gubanc.
Ötlete van valakinek?
-
Nos, az akksisarut nem vettem le, a szívócsövet viszont igen. Azért, mert alatta van a kartergáz kicsapató, azt akartam kitakarítani. Meg is volt, de a bajomon nem segített... Hideg motornál, nagy gázadásnál le akar fulladni. Autópályán nem jártam mostanában, nem tudom az alapjárattal szórakozik e még, ha magas fordulatról üresbe teszem.
Ja, leszedtem az alapjárati szelepet is, az sem koszos.
Valami más lehet a gubanc.
Ötlete van valakinek?
beáztattad gázolajba az elektronikától megszabadított szelepet? úgy lehet letakarítani... a mechanikus takarítás kevéske.
hideg motornál ne adj neki hirtelen nagy gázt. várd meg amíg bemelegszik. azt egy autó se szereti!
-
szia! ha kell tudok kölcsönadni szivólevegö hömérsékletérzékelöt,hütöfolyadék hömérséklet jeladót,vagy alapjárati motrot!
-
beáztattad gázolajba az elektronikától megszabadított szelepet? úgy lehet letakarítani... a mechanikus takarítás kevéske.
hideg motornál ne adj neki hirtelen nagy gázt. várd meg amíg bemelegszik. azt egy autó se szereti!
Nem áztattam be. :o
Amúgy meg régen nem volt gond a gázadással hidegen. Mostanában kezdte el. Kellemetlen, mert kényes helyzetekben, amikor pölö egy keresztez?désb?l kell kijönni hirtelen, akkor sz@r, ha ott rángatózok a keresztez?désben.
A szívócs? alatti gumi kartergáz-csövet viszont marhára összeszippantja...
Lehet valamelik érzékelő sem jó... Vagy a vízhőfok, vagy a levegő... Most a fűtés sem volt nagyon jó.
-
Sziasztok!!
Hasonlót nekem is csinált az ótóm! ('98-as 1.25 ZETEC) Nálam mondjuk kicsit több lábon áll a probléma, de egy alkatrész csere javított a helyzeten. Nevesítve a középdob!! Az elején nekem is ingadozott erősen az alapjárat, néha-néha olyan volt, mintha lefulladna. De arra gondoltam, h biztos vmi elvan koszolódva, nincs nagy gond. Aztán egyre többször volt ez, már kicsit bosszantó kezdett lenni. Aztán hírtelen eltört a kipufogóm! Miután ezt kicserélték, az ingadozás majdnem meg is szűnt, minden esetre lényegesen alacsonyabb lett. Lehet, h van egy kis luk a tiéden is, vagy csak a tömítések szabadultak/fáradtak el.
A kérdésem viszont az lenne, hogy ezt a szelepet, amit emlegettek (alapjárati szelep) hol találom? Mert nagyon remélem, h már csak ezt kéne kipucolni és minden rendben is lesz!
-
majd egyszer szólsz suliban mikor kocsival jössz és ránézünk így fejből nemtom, de ha megnézem megtalálom. :D
amúgy ilyent kell keresni:
(http://www.cromax.hu/katalogus/images/kepek/full/P0207231.JPG)
-
majd egyszer szólsz suliban mikor kocsival jössz és ránézünk így fejből nemtom, de ha megnézem megtalálom. :D
amúgy ilyent kell keresni:
(http://www.cromax.hu/katalogus/images/kepek/full/P0207231.JPG)
fúúúú! köszi! :D Legközelebb szerdán megyek csokival! :D ;)
-
Nekem van egy hogyan szereljük a Fiestánkat könyvem de ezt a alapjárati dolgot nem találom benne! De ha eláruljátok hol keressem akkor én is megnézném! Köszi
-
Nekem van egy hogyan szereljük a Fiestánkat könyvem de ezt a alapjárati dolgot nem találom benne! De ha eláruljátok hol keressem akkor én is megnézném! Köszi
Ha szemben állsz az autóval, nyitott motorháztetővel, akkor belekukkantasz, látod a szívócsövet. Fekete műanyak hurkák. :) No ha kicsit benézel közéjük-alájuk, akkor meg fogod találni a képen látható alkatrészt.
-
Ha szemben állsz az autóval, nyitott motorháztet?vel, akkor belekukkantasz, látod a szívócsövet. Fekete m?anyak hurkák. :) No ha kicsit benézel közéjük-alájuk, akkor meg fogod találni a képen látható alkatrészt.
Köszi márkatárs! És azt szedjem szét és benzinnel mossam ki? Gondolom én! Vagy más a trükk a takaritásnál?
-
Kettő csavar tartja, könnyen hozzáférhető. A stecker lehúzásakor kell kicsit gibbon ujjakat növeszteni, de nem vészes.
A benzin is jó, mert elpárolog, de szerintem a gázolaj is jó, az még kicsit keni is. :)
Nekem féktisztító spray van itthon. Sok koszt mondjuk nem találtam benne.
Ha van egy kis drótod, utna az akksira kötve le tudod ellenőrizni a működését.
-
én a gázolajat javaslom, az említett kenés miatt.
-
Kipucoltam az alapjárati szelepet úgy hogy a két lyukon befulytam egy kis féktisztittóval! Az alapjárat jó csak hidegen torgyog! Ha hirtelen akarok indulni akkor olyan mintha lefuladna 500 alá esik a fordulat de pár másodperc és visszaáll! Csak addig csinálja amig hideg a motor! Elképzelhető hogy gyertgy merrt már van bennün 40ekm, vagy benzinszűrő? Várom az ötleteket!!! :notworthy:
-
Bemzinszűrő is csere és hidegen még mindig torgyg! Máshol azt írták hogy lehet hogy hidegen nincs meg a megfelelő benzinnyomás! Már megnéztem az autodata és autofitt progigikban a helyét és az értékeit! Lehet ezt a benzinnyomásszabálozót tisztittani? Illetve még az érdekelne hogy lehet-e az injectort házilag kipucolni vagy valami adalék? :notworthy:
-
Injectortisztító-adalékból autószerelőm a feketeflakonos STP-t ajánlotta, benzinkúton/Au*han/Tes*o polcain ott van.
Megjegyzem, mindenféle más adaléktól irtózik és elzárkózik (illetve néha engem kiröhög :D), szóval gondolom ez tényleg segíthet. Elvileg 1 tankba 1 flakon kell, viszont utána azzal a tankkal toljál egy Miskolc-Győr autópályát, ne városi tempóban használd el hanem fordulaton égetve rendesen...
-
Köszi megpróbálom! Mondjuk ha nem is autópályán de közuton közlekedem! A munkahelyem 30km-re van! Amúgy itt a magas fordolaton van a hangsúly? Mert nálam városban is magas a fordulat :laugh:
-
Inkább a hosszabb táv _és_ a nagyobb fordulat. Sztem 30km kevés arra, hogy rendesen kitisztuljon, inkább várd meg mikor mész valahova hosszabb távra... Engem konkrétan elküldött a szerelő Balatonra... :)
-
Nálad bevevált? A benzin mennyire lényeges mert gondolkozom hogy áttérek az OmW-nél a 100-ra!
-
Annó volt valami hatása, bár az is lehet csak beképzeltem. :) Mindenesetre nem egy nagyon drága dolog, egy próbát megér. Benzin - ehhez konkrétan sztem mindegy milyet tankolsz, amúgy pedig... Fene tudja, nem biztos hogy nyersz a 100assal. Az oktánszám ugyanis dióhéjban annyit jelent, hogy nagyobb nyomást (kompressziót) visel el, nem lesz öngyulladás. Szerintem tegyél egy próbát, aztán meglátod tényleg érzel-e lényeges különbséget.
-
Ja én most nem a pluszra gondoltam amit a nagyobb oktánszám ad, hanem arra hogy amig beleöntöm ezt a tisztittó addig, hátha az ilyen benzin tisztább!
-
Az is próba szerintem, aztán meglátod... Mindenesetre ha megvolt, akkor számolj be légy szíves, hogy mit tapasztaltál. Én is készülök így nyár előtt egy ilyenre, majd megírom én is.
-
Jó beszámolok! Már ki is néztem a leendő üzemanyagot az OMW-nél 100-as! De ha ez sem jön be akkor marad a mechanikus injektor tisztittás csak annak jobban utánna kell nézzek! Aztán lehet hogy el kéne vinnem hibakód kiolvasásra csak gondolom az egy vagyon! :laugh:
-
Ahogy igértem beszámolok!a 100-as benzinnel mintha csendesebb lenne de mást nem igen tapasztaltam talán mintha picit jobban menne, de lehet csak beképzelem! Megvolt a hosszú táv D.újváros Pest oda vissza autópályán! Semmi változás! AZ alapjárati motor jó, pillangószelep jó,légtömegmérő jó(az autodata adatai alapján mérve) Lambda és a egr szelep kikötve! Most lenne még egy lényeges dolog amit eddig nem mondtam csak HIDEG motornál csinálja ezt a leesik a fordulat dolgot! Ergo reggel beülök elindúlok és kicsit gyorsabban emelem a kuplungut leesik a fordulat 500 alá majd lefullad 2 másodperc és jó! Na erre varjatok gombot! Valaki azt mondta hidegen nincs meg a megfelelő benzinnyomás! A másik meg hideg motornál nem 1500 az alapjárat hanem 1100! Nem kéne magasabbnak lenni? :-\
-
a zetec problémája ez a hidegen lefullad dolog, indulás előtt várd meg míg bemelegszik, már keressük rá escortosoknál is a hiba okát, egyelőre rejtély. az 1100-as emelt alapjárat tökéletes nem kell nagyobb.
-
Nem értem mi lehet! Ha tudtok valamit szólj légyszi! Ha mi rájövünk akkor szólok!
-
Egy észrevétel: ha beindittom az autót kb 2 mp múlval már nem emelt az alapjárat! Ez a fulladásos dolog lehet az autómata szivató sara?
-
Topictársak,
Ad1. a "hidegen két percig egyszercsak lemegy az alapjárat, majd észhez tér, utána minden rendben" engem is érdekel!
Ad2. Továbbá az a gondom, hogy "nálam is nagyobb sebességnél emelt fordulat marad, de nem 1200, hanem úgy 2000-2500. Ha megállok visszaáll. Ha nem, tehát gurulok, nekem is magas marad.
Mind a két kérdésre válom a választ. Alapjárati motort és EGR szelepet még én sem tisztítottam, ha ezekről van kép, hogy hol van, ennek is örülök.
Köszönettel,
Dani
-
Elfelejtettem írni, az autó 1997-es 1.25 zetec.
-
Ad2 van a váltóban egy izé ami nézi hogy halad-e az autó és ha igen emelve tartja a fordulatszámot azért hogy váltásnál ne rántson akkorát 8) Nálam is 1100-1200 ha lassan gurulok. Az alapjárati motor tisztittás az le van írva a forumon valahol! :notworthy:
Megsasoltam a lambda,légtömegmérő vagy vákumcső topikban van a tisztittás
-
aztat úgy híjják hogy VSS (Vehicle Speed Sensor).
-
Tudtam én csak kíváncsi voltam ti tudjátok-e :P ;D
-
Hello kedves márka és model társak. Én egy Írországba szakadt honfitársotok kérném a segítségeteket.
Szert tettem itt egy 2000-es évjáratú 1.25 fiestára ami a következőt produkálja:
Reggeli hideg indításnál frankón beindul gázadás nélkül az alapjárat is frankón beáll, de amint egy kis gázt adok és utánna elemelem a lábam a pedálról akkor gázelvétel után lefullad. Rengeteg utánnaolvasás után eldöntöttem, hogy utánnajárok. Elég dühítő a dolog, mert előfordult, hogy nem volt időm melegíteni a motort és indultam volna hideg motorral, de nem bírtam mert folyton leállt.
Szóval egyik hétvégén nekiállok és megnézem mit tehetek.
Amiket szoktak javasolni:
- folytószelepház kitisztítása (1)
- folytószelep érzékelő ellenőrzése (2)
- üresjárati levegőszabályzó szelep takarítás
Az lenne a kérdésem, hogy előzőleg már lekaptam a légszűrőház fedelét és rákukkantottam az alapjárati szelepre és ha nem tévedek akkor az az amit a képen 3-assal jelöltem és zöldel bekereteztem a kilátszó részet. Ugye? valaki meg tudná erősíteni?
Azt nem tudom, hogy férek majd hozzá. El kell távolítani a légszűrőház alsó részét, mert azt nem tudom, hogy tudnám lekapni? Két anyát láttam amit sárgával kereteztem, és a folytószelepház 4 csavarja de azon kívul nem tudom mi rogziti.
Le tudná nekem írni valaki, hogy hogy jutok el a képen látott helyzettől az alapjárati szelep megkaparintásáig?
Segítséget előre is kösz!
http://kepfeltoltes.hu/view/110131/zetec-se_engine-rajz_www.kepfeltoltes.hu_.jpg (http://kepfeltoltes.hu/view/110131/zetec-se_engine-rajz_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
-
szia,
ha adsz egy mail címet küldök neked szerelési útmutatót pdf-ben,hátha abban megtalálod a megoldást....
-
Köszönöm szépen szépen a felajánlást!
Neked melyik van meg? Nekem megvan az "Így csináld: Ford Fiesta, Mazda 121, Ford KA 96-tól" Című csodakiadványa de abban nem igazán találok számomra hasznos infót.
-
szia
nekem is az van :(
akkor viszont nemtok egyenlőre semmi okosat mondani
-
Köszönöm azért.
-
Töltsd le a TIS CD-t, ahogy itt (http://fiestaklub.hu/forum/index.php?topic=1223.msg22519;topicseen#msg22519) le van írva.
Abban benne lesz a kiszerelés képekkel.
De ettől függetlenül úgy saccolom, hogy a fojtószelep házat kompletten ki kell venned, és utána tudod levenni az alapjárati szelepet.
-
Én simán ki tudtam szedni az alapjárat szabályzót nagyobb bontás nélkül. De szerintem neked nem azzal lesz a gond, nekem is volt ilyen régen, a következőket csinálta, csak motorcraft gyertya, egr kiiktatása
nekem bejött
-
Köszi nektek! Lassan szervíz közeleg ahol valszínűleg gyertyákat is cserélek majd de először megpróbálom az alapjárati szelepet megpöckölni.
Bull84 neked milyen tüneteket produkált egész pontosan a gyertyacsere előtt?
Köszönöm "fiesta 2002" a tippet, a TIS jó ötlet volt. Beszereztem a programot és elméletileg megmutatta a rögzítési pontokat. Kicsit szkeptikus vagyok azomban, mert egyszer már félig szétszedtem és ott elakadtam. Csak ne esne már folyton az eső a hétvégéken, akkor szétkepnám.
-
Nem lehetett vele hirtelen elindulni mert 500 leesett a fordulatszám, néha rángatott, és volt hogy nehezen indult
-
Üdv kedves márkatársak csak annyit tennék hozzá a témához, ha kiveszitek az alapjárati szabályzót és kifújjátok féktisztítlóval majd fújtok bele egy kis wd 40 et 99% ,hogy megszűnik az alapjárati ingadozás jelenség.Esetleg, ha kiveszitek még a légtömegmérőt is a kis alu házából és 30cm-ről kifújjátok féktisztítóval meglepő változást hozhat.
Fent leírtak természetesen függenek az alkatrészek elhasználodottságátol is. Remélem sikerült segítenem. ;)