Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : adam88 2008 April 06, 08:20:24 AM
-
Van egy 2003 as fiesta Comfortom, nem tudja valaki miért nem nyílik a csomagtartó ajtó se belűlről se kulcsal a távvezérlőjével, sima manuális uton nyílik.
Szétszedtem, a nyitó motorja jó ha simán rárakom aksira akkor pörög rendesen. A motor tápján is megvan a kellő feszültség 12V. De ha terhelem a motorral ugy meg nincs.
Akkor mi lehet a baja? A relével lehet a baj?
Ha valaki tudna segíthetne.
Előre is köszi!
-
Akkor ha jól értem akkor csak terhelés allatt tűnik el az áram. Szerintem elsőként tedd a testet valahová a közelben a kasznira és úgy nézd meg a feszültséget, majd lépésről lépésre visszafelé a dobozig a + t is - terheléssel!-
üdv
-
Köszike megnézem de akinek van más ötlete, azt szivesen várom vagy ha vki találkozott ilyennel!
Üdv!
-
Így első hangzásra úgy hangzik, mintha nem lenne lerelézve. Első körben én megmozgatnám a reléfoglalatát (ha van). Az is elképzelhető, hogy csak egy kontaktos kábelcsatlakozás szivat...
-
köszi és a relét szerinted hol találom? Elképzelhető hogy a középkonzolnál van?Mert onnan hallani kattogást. Ha tudja valaki akkor irhatna elöre is köszi!
-
Azt hiszem a relék egyik lelőhelye a biztosítéktábla.
Összenyomod a kesztyűtartó két oldalát és lefordítod. Mögötte van.
Ha mégsem ott van, akkor bocs.
De nem olyan nagy munka, mint szétbontani a középkonzolt. :)
-
elöttem szóló jol mondja, kezelési könybv is oda mondja!
-
Alakul a dolog! :D Megvan a hiba helye csak azt nem tom hogy melyik lehet a relé. Mert 4 kábel csatlakozó megy bele ott lehet kb mindnegyin 6-8 szál és bele megy egy dobozba abban a dobozban lehet a relé? mert amikor megkopogtattuk akkor jó volt egy ideig.
Ha vki tud vmi okosságot akkor irjon!
Előre is köszi! Az eddigi hozzászólásokat is!
Üdv Ádám
-
Alakul a dolog! :D Megvan a hiba helye csak azt nem tom hogy melyik lehet a relé. Mert 4 kábel csatlakozó megy bele ott lehet kb mindnegyin 6-8 szál és bele megy egy dobozba abban a dobozban lehet a relé? mert amikor megkopogtattuk akkor jó volt egy ideig.
Ha vki tud vmi okosságot akkor irjon!
Előre is köszi! Az eddigi hozzászólásokat is!
Üdv Ádám
Szedd ki a dobozt bontsd szét ez álltalában könnyen lehetséges belül találsz egy nyomtatott áramkört ellenőrizd a forrasztásokat, csatlakozásokat. Ritkán de találkoztam olyannal is hogy magában a kábelsaruban nem ment tovább -néha- az áram mert tőben megtört és belül elszakadt de kívülről érintetlen volt! Egy multiméterrel és egy forr pákával szerintem hamar javíthatod. üdv
-
Köszi skacok sikerült megoldani a problémát! Hálás köszönet! :notworthy:
Üdv Ádám
-
De mi volt a megoldás? ???
Amúgy gratula :D
-
Kiszedtem azt az egész fekete dobozt széthuztam mindent és egy kis kontact srpay egy kis tisztogatás (bár nem volt retkes) :D de most sokáig jó remélem nem hülyül vissza megint. Bár már tudom hova kell ütni :D
Üdv Ádám
-
Kiszedtem azt az egész fekete dobozt széthuztam mindent és egy kis kontact srpay egy kis tisztogatás (bár nem volt retkes) :D de most sokáig jó remélem nem hülyül vissza megint. Bár már tudom hova kell ütni :D
Üdv Ádám
Én azért leforrasztgatnám újból a benne léfő forrpontokat, nem tart semeddig és annyit megér!
üdv
-
Nekem is hasonló a problémám.
Hol találtad meg azt a dobozt?
Nem a kesztyűtartónál hanem a kormáy alatt valahol nem?
-
Sziasztok!
Nekem is ugyez a problémám a csomagtartóval. Hallom is hogy kapcsol a relé de mintha kevés lenne neki az áram és csak kicsit huzza meg a kioldót. Megmozgattam a relét de semmi, utánna kiszedtem az egész dobozt és átforraszgattam majdnem mindent + kontakt spray de semmi, ugyanug yhallom hogy kapcsol a relé tehát az nincs beragadva de nem nyitja. Hátul is szétszedtem oda is ment kontakt spray de semmi. :( Minél többet próbálom annál gyengébbnek tűnik az áram. Valaki még valami ötlet?
-
Nem lehet, hogy a relé hibás? Ha kattan, akkor az egyik fele jó ugyebár. De a másik, amin a nagy áram megy át, az lehet oxidált/sérült/kontakthibás. Ha bontható, érdemes lenne megnézni. ;)
-
Hi!
Ma engem is megszivatott a csomagtartó ajtó. Se műszerfalról se kulcsról nem nyit csak manuálisan. Viszont ha kinyitom manuálisan és nézem a nyitófület miközben nyomom a gombot mozog csak nem eleget. Mi lehet a kínja? Nem kap elég bizsert? Vagy lehet ezen valahol állítani h mennyit húzzon? Még nem szedtem szét.
Köszi!
-
fél off mk3nál kapcsoló a ludas... ha két vezetéket rövidre zárod nyílik... kapcsoló nem ad át elég naftát :-\
-
Lehet igazad lesz. Szétszedtem érzésre nem szorul semmi kis WD40-et is adtam két bowdennek. Érdekes ha kézzel megnyomkodom azt a mechanizmust amit mozgat a motor akkor kb 3szor kinyílik, de 4.-re megint nem. Az a baj bnőmnél vok és nincs nálam multiméter. Majd megmérem mi van vele, de sztem nem lesz elég bizser.
-
Ha valami megoldást találsz, majd írd le légyszi mert én már régóta küzdök vele. Szétszedtem mindent én is, a relék is jónak tűntek, meg át is forrasztottam őket, de semmi. :(
-
Az elmondottak alapján lehet hogy megtört a kábel ami átmegy a hátsóajtóba.
A kapcsolótól az extradobozba(fekete doboz a műszerfal bal alján) megy a kábel. Testet kapcsol.
Nemigen szokott elromlani. Legalábbis én még nem hallottam ilyenről.
Üdv Kob!
-
Hát tanácstalan vagyok. Egy éjszakát aludt a kocsi WD40-ben úszó bowdenekkel és most megint működik rendesen. Nem tudom, hogy kosz mehetett-e bele, vagy így hogy meg lett fújva, gyengébb motorral is nyílik-e vagy mivan, de most jó. Azért még rámérek valamikor a héten, mert marha gyengének tűnik.
Update: Megmértem, minden jó és működik azóta is. Szóval bejött a javítási útmutató ;D
[a csatolmányt egy admin törölte]
-
Sziasztok!
Ugyan nyilik a csomagtartom, de be kellene allitanom, tud valaki mondani otletet, hogy, hogy tudom a legegyszerubben szintbe hozni felul az ajtot a bodeval?
Tudom, hogy a 4 csavar, meg a hidraulika, de a megfelelo tavolsagot, nembirom eltalalni, es mindig marad par mm difi..
-
Az ilyen ajtóbeállításokat a gyárban úgy szokták csinálni, hogy csak félig húzzák meg a csavarokat.
Aztán megfelelő közdarabbal, meg gumikalapáccsal helyrepofozzák az ajtót.
-
Az ilyen ajtóbeállításokat a gyárban úgy szokták csinálni, hogy csak félig húzzák meg a csavarokat.
Aztán megfelelő közdarabbal, meg gumikalapáccsal helyrepofozzák az ajtót.
AAAAzigen :D
-
A napokban építettem be Ryan-től vásárolt csominyitó motort ami azóta is frankón működik ( köszi érte ), és egyúttal szétszedtem a régit, hogy hátha javítható. Hallottam olyat, hogy van benne egy kondi ami elromlik és, ha azt cserélem jó lesz, hát nincs benne. Az enyémben a motor lett tekercszárlatos és emiatt nem volt ereje, illetve, ha olyan pozícióban állt meg el sem lehetett indítani. Szóval bárkinek ilyesmi a probléma legbiztosabb a csere.
-
Kérdés? Miért nem működik a távirányítású csom nyitásom? Belső gombról megy,csak kulcsról nem!
-
próbáld meg szétszedni kipucolni a kulcsot kis wd40 el megkenni az érintkezőket a gomboknál meg az elemnél aztán talán jó lesz.
-
Köszi a tippet megpróbálom,bár a többi funkció műkszik csak ez nem.
-
azért írtam egy próbát megér.nekem meg nyitani nem nyitott zárt csomagtartót nyitott minden csak az ajtót nem,kipucoltam azóta működik rendesen gyári 8 éves elemmel
-
üdv
nálam is volt ilyen probléma ,hogy kulcsról nem nyílt de belülről meg igen, nálam a távirányító volt a ludas
eltört a forrasztás a micro kapcsolónál ami a csomagtartót nyitja. próbáld meg hátha nálad is.
-
Na ma kicsit piszkálgattam,és működött, csak nem mertem kifeszegetni a kulcsházból az elektronikát,mert nem akar kijönni,van valami trükk??
-
Sziasztok! Nálam az a probléma, hogy a csomagtartó ajtó csak manuálisan, illetve a távkapcsoló gombjával nyílik, a műszerfalun lévő nyitógombbal csak néha sikerül kinyitni, az esetek nagy részében nem reagál rá az ajtó. Arra gondoltam, hogy kontaktos a nyomógomb, hogyan tudom ezt a gombot kiszedni? (MK7 Fiesta Fresh Plus)
-
Sziasztok! Nálam az a probléma, hogy a csomagtartó ajtó csak manuálisan, illetve a távkapcsoló gombjával nyílik, a műszerfalun lévő nyitógombbal csak néha sikerül kinyitni, az esetek nagy részében nem reagál rá az ajtó. Arra gondoltam, hogy kontaktos a nyomógomb, hogyan tudom ezt a gombot kiszedni? (MK7 Fiesta Fresh Plus)
Mondeoknál a csomagtartó ajtókban lévő mikro kapcsoló szokott megdögleni, amit sima számítógép egér mikro kapcsolóval szoktak helyettesíteni. Lehet, hogy a Fiestád esetében is ez a gond.
-
Sziasztok! Nálam az a probléma, hogy a csomagtartó ajtó csak manuálisan, illetve a távkapcsoló gombjával nyílik, a műszerfalun lévő nyitógombbal csak néha sikerül kinyitni, az esetek nagy részében nem reagál rá az ajtó. Arra gondoltam, hogy kontaktos a nyomógomb, hogyan tudom ezt a gombot kiszedni? (MK7 Fiesta Fresh Plus)
Üdv.
Nekem mk6-ban az óracsoport feletti íves burkolatot kell magam felè meghúzni. Bàtran.
Ha azt levetted akkor hàtulról elörefelè kilököd a gombot. Stekker le, kontakt spraj befúj. Majd vissza.
Jò munkàt!
M.À.
-
Hát én MK7-ben nem látok semmilyen leszedhető íves burkolatot az óracsoport felett, ami van, az inkább csak egy díszítő ív, egyben a teljes műszerfallal :(
-
Hát én MK7-ben nem látok semmilyen leszedhető íves burkolatot az óracsoport felett, ami van, az inkább csak egy díszítő ív, egyben a teljes műszerfallal :(
Szia
Néztem az utcán, tényleg más az MK7 műszerfalnak az idoma.
Sajnálom . Bár szerintem biztos feléd kell meghúzni, csak nem a tetején,
mert úgy néztem egyben van a kokpittal.
Az óracsoport feletti díszburkot próbáld meg feszíteni, az alsó részét. Annak le kell jönni.
De jobb ha keresel valakit aki szedett szét hasonlót.
Jó munkát!
-
Most sikerült eljutnom odáig, hogy (miután már sehogyan sem lehetett nyitni a csomagtér ajtaját) vettem egy motort ebay-en, amit be is építettem. Nem volt egyszerű szétszedni a szerkezet műanyag házát, de az itt is olvasható leírások segítettek, köszönet érte.
Az első meglepetés összeszerelést követően ért: a rendelt motor fordított polaritású :) Így a csati előtt elvágtam a két vezetéket, majd fordítva kötöttem őket össze (forrasztottam, szigeteltem).
Ezt követően már szépen nyitott, de a bowden nem volt képes visszahúzni a mechanikát, így a kinyitott ajtó nyitva is maradt. >:(
Sok idő és kísérletezgetés (bowden feszesség állítás=eredménytelen, miután nincs állítási lehetőség, bowdenek olajzása=ártani nem árt, de nem vezetett eredményre) után megszületett a megoldás: a kicserélt motort tartó szerkezeten van egy kb. 6-8 cm hosszú rúgó, ennek az erejét kellett megnövelni.
Én ezt úgy oldottam meg, hogy a rúgó vége és az azt támasztó fehér műanyag rész közé tettem egy kb. 2,5 mm átmérőjű acél huzalt, így a rugó nem a műnayg résznek, hanem ennek a huzalnak támaszkodik neki, (ezt nyomja neki a fehér műanyag résznek) így egy kicsit nagyobb lett a tolóerő. Ezt követően már szépen működik az ajtónyitás mind belülről, mind kulcsról. ;D
-
Remélem nekem nem lesz ilyen gondom! Bár értem amit írsz, semmi kedvem végigjárni ezt az utat. ;) :ford: