Ford Fiesta Klub Fóruma
Csevegő => Csináld magad szakkör => : gerappa007 2009 November 13, 17:31:22 PM
-
Sziasztok!
Tud valaki segíteni nekem tűzkaika csere ügyében(Fiesta 1.4 Tdci)?
Mit kell lebontani, hogyan kell kicserélni stb.
A levegőszűrőt már levettem, azt mondják , hogy a szelepfedelet és a vezérműszíj burkolatot is vegyem le.
Előreis köszönöm a segítséget.
Tibi
-
hehh? ahhoz minek? az nem a kipuffban van?
-
Van a kipufnál is meg a befecskendező csúcsok alatt is.
Ha a befecskendező alattit akarod cserélni akkor már miért nem dieseles szakival csináltatod és esetleg ránézne a csúcsok beállítására.
És miért kell a befecskendező alatt cserélni a tűzkarikát(Ha ott kell)?
Ha meg a kipufnál kell akkor azt meg lehet hallani, de nem kell bontani a mocit, csak akna és kicsit felszabadítani a kipuf rendszert.
-
Sziasztok!
Sikeresen végetért az O-gyűrű csere ami nem más egy réz alátét.Az alkatrész olcsó volta Cromax-nál.Lekellett bontani a légszűrő házat kopletten,a vezérműszíj felső részét, a szelep fedelet a szívó torokkal együtt.És ezek után sikerült hozzáférni a porlasztócsúcshoz.Csupa kátrány volt minden. Kitakarítottam szépen , eltávolítottam a lerakódásokat és mehetett vissza minden szépen a helyére. A szívótorok visszaillesztése a hengerfejre a gumakarikákkal nem volt egyszerű csavarhúzóval tudtam csak a helyére nyomkodni. a többi már simán ment vissza a helyére. Most már úgy muzsikál a motor ahogy kell.
Ha bárkinek kérdése van szoljon, szivesen segítek!
Tibi
-
De miért kellett cserélni a porlasztók alatt a tűzkarikákat?
-
Mert kifúj, teljesen összekokszolva mindent a környékén. Nehezebben indulhat az autó, mozdony hangja lehet, gázolajszag lehet az utastérben meg még a franc tudja mit nem csinálhat ettől... ;D
-
Sziasztok!
Hogy miért is kellet kicserélni?
Mert eleinte csak diesel ciripelésnek tűnt az egész, majd egyre hangosabban csinálta , ami már zavaróvá vált. Korábban mikor a pollenszűrőt cseréltem szenesről simára azt hittem , hogy emiatt van az egész.Most döbbentem rá , hogy mitől is volt égéstermék szag a kocsiban, a motortérből beszivárgott a szag. Elmentem szerelőhöz is gondolván túl nagy az egyik szelephézag. De mégsem olyan volt a motor hangja. Elmentem egy másik szerelőhöz , ekkor már levettem a levegőszürőházat majd megnéztük , hogy mi is a valódi baj. 1 órán belül már lett is alkatrész.
Amilyen kicsi kis vacak volt ez az alkatrész olyan "nehéz" volt beszerelni.
Az autósboltban tipikus Ford betegség ez még az 1.6-os motorokban is.
De most már kifogástalanul működik.
Következő szerelő akció a müszerfal világítás lesz a levegő szabályzónál nem világít az égő , hogy milyen irányba menjen a légáram.
Ha tudja valaki írja meg hogy kell kicserélni.
és milyen izzó kell hozzá.
Előr is köszönöm a hozzászólásokat.
üdv: Tibi
-
El is felejtettem , ha nem csréled ki a tűzkarikát időben, akkor a hengerfejet átégeti a kiáramló gáz ami repedéssel, kiégéssel járhat ami nagy károkat okozhat.
Tibi
-
Furi amit írsz! Az 1.6 benzinesben csak a kipufnál van tűzkarika.
Ha korommal tele volt a légszűrőd és égéstermék szag a kocsiban akkor neked is a kipufnál ment el a tűzkarika.
És bocsi nem kötekedni akarok de akkor a szelephézagra legalább nem állítattál rá? :)
-
az egyik hsz-edben írtad helyesen az egy O gyűrű amit ti cseréltetek, a tűzkarika az a kipuffba megy... :)
tény ha tönkremegy az a gyűrű cserélni kell. de látod nekem ezért nem lesz soha modern dízelem, megmaradok a régieknél, amik elnyűhetetlenek :D
-
Ehez van egy Szóban forgó ügyem per pill :( a multhónap végén lett műszakiztatva az autóm . azt mondta akkor a szerelő aki elvitte műszakira hogy ki kell cserélni a tűzkarikát . Hát most ott tartunk hogy nem megy az autó nem éri el a 2000 fordulatot EAC FAIR ! elvittük rákapcsolták a kompjuterre és azt irta ki hogy az elektromos befecskendezés nem működik rendesen ezért a 3ik henger néha dolgozik néha nem . A szerelő e
lőadta hogy a porlasztót ki kell cserélni vagyis az injektorokat .Ami állitása szerint 180 ezer forint :'( Elmondanám hogy mielőtt kicserélte a tűzkarikákat semmi baja nem volt az autónak :( Teljesen kétségbe vagyok esve >:( Ki mit tenne a hejemben szeretnék tanácsot kérni ?
-
Csak egy tipp: elképzelhető, hogy a kedves szerelő nem megfelelő sorrendben tette vissza a porlasztócsúcsokat. Ilyenkor előfordulhat, h nem megy rendesen. Ugyanis ezeket - némely tipusnál - sorrend szerint felkell programozni a kompjúternek.
Első körben szerintem vidd el egy másik szerelőhöz.
-
Kedves sUdYe !
A régi dieselekben is van O-gyűrű.
csak nem megy tönkre.
A fodoknál ez tipikus betegsége azt mondják, hogy az 1.6 -os változatokban is előfordul.
üdv: Tibi
-
Kedves pici szív!
1.Ne cseréld ki mind a 4 porlsztót , mert az csak pénzkidobás lenne.Mikor szereltem a kocsit nagyon rövid a porlasztócsúcsoknál lévő elektromos vezeték és a vezetéket soroló gumi is elég érdekesen lett a Fordon kialakítva.Így nem csodálkoznék ha pl. vezeték szakadás lenne.amit csak a sorvezeték cserével lehetne kiküszöbölni.
2.vagy a szóbanforgó porlasztócsúcson lévő szerintem mágnes szelep vagy inyjekot féle vacakol , tehát vagy dolgozik vagy sem.
ezt csak egy csere porlasztócsucsal lehetne kipróbálni.
Szerintem a porlasztók felprogramozása butaság én még sohasem hallotam ilyenről.A porlasztó csak a computertől megkapja vezérlő jelet , impulzust , hogy mikor nyisson , meddig legyen nyitva és mikor zárjon.
üdv : Tibi
Ehez van egy Szóban forgó ügyem per pill a multhónap végén lett műszakiztatva az autóm . azt mondta akkor a szerelő aki elvitte műszakira hogy ki kell cserélni a tűzkarikát . Hát most ott tartunk hogy nem megy az autó nem éri el a 2000 fordulatot EAC FAIR ! elvittük rákapcsolták a kompjuterre és azt irta ki hogy az elektromos befecskendezés nem működik rendesen ezért a 3ik henger néha dolgozik néha nem . A szerelő e
lőadta hogy a porlasztót ki kell cserélni vagyis az injektorokat .Ami állitása szerint 180 ezer forint Elmondanám hogy mielőtt kicserélte a tűzkarikákat semmi baja nem volt az autónak Teljesen kétségbe vagyok esve Ki mit tenne a hejemben szeretnék tanácsot kérni ?
-
Üdv!
Tudom hogy van, és pont erre próbáltam utalni hogy nem megy tönkre azért jobb. :) sajnos a mai modern autók már nem ilyenek.
-
Az elözőeket anyival egészíteném ki hogy mióta kilet cserélve a tűzkarika szép csilingelő hangot ad inditáskor.
A szerelőnek mikor mondtan anyit mondott rá ne foglakozam vele az semmi.
-
Szerintem a porlasztók felprogramozása butaság én még sohasem hallotam ilyenr?l.A porlasztó csak a computert?l megkapja vezérl? jelet , impulzust , hogy mikor nyisson , meddig legyen nyitva és mikor zárjon.
üdv : Tibi
Gondolom "nagy spiler" lehetsz ez ügyben, ha még nem hallottál róla. Mercedeseknél pl. tipikus szerelői hiba az ilyesmi.
Gyuri haverom meg nemgyőzi felprogramozgatni ezeknek a kocsiknak a porlasztócsúcsait....
A 2000 elöttieknél még nem nagyon volt ennyire kompjúterizált minden. De manapság igen...
-
Az 1.4-es dízel porlasztóit tényleg nem kell felprogramozni ez ilyen plug n' play.. ;D
De ahogy már előttem is írták a modern dízelek között az a ritka aminél nincs erre szükség
-
Arany drága forumozok gépelgetők, betűket pöcögtető felhasználók.
Én semmi és senki vagyok ezért talán olvasás után felejtsétek el is amit írtam.(a viktorow meg törölheti is)
Mi lenne ha ez egy "csak segíteni akarok" és "mindent az olvasókért", "mindent a fordosokér" fórum lenne.
Ehhez persze nélkülözni kellene a "mindenárom igazam van" meg "bebe én jobban tudom" gondolatokat.
/most ezért kikapok?/
Mi lenne ha esetleg mindannyian (engemetet is beleértve) igyekeznénk az őszinte megalapozott segítséget megadni, minimális intrikával és a lehető legkevesebb önérzetességgel.
Ha röviden kellene összefoglalnom: nem lehetne a tényekre figyelni, és segíteni egymás baján ha tudunk? (ha meg nem akkor nem ártani)
-
grimmcsalád: De és ezt is tesszük, de ha hülyeséget ír valaki azt azért kijavítom az írójának meg jelzem hogy nem teljesen korrekt a hozzászólása.
És a saját véleményem: igenis kell a dúrva kritika, ne vegye senki se sértésnek, de sajnos tapasztalatból mondom, hogy nagyon sok olyan ember van aki olvas a fórumon valamit, mert azt vki úgy írta le, hogy az úgy van és elhiszi. hiába hülyeség. Ezért kell komolyan odafigyelve ezeket kiszűrni és figyelemfelhívó módon jelölni. Törölni nem szeretem az ilyen hozzászólásokat, mert úgy az írója nem szerezne róla tudomást hogy azt rosszul tudta, vagy átvágták vagy vmi ilyesmi. És amúgy mindenkinek hasznos, ezekből lehet a legtöbbet tanulni, hogy az ember látja hogy milyen marhaságokat lehet összehordani.
-
Szerény véleményem szerint az, hogy amikor Valaki segíteni próbál de téves infot közöl és kijavítják, jó. Különben tele lenne a fórum nagyobbnál nagyobb badarságokkal. Én nem éreztem, hogy itt bárki csak azért javítaná ki a másikat, hogy neki legyen igaza sokkal inkább azért, hogy senki ne legyen félrevezetve. Amíg ez nem csap át személyeskedésbe szerintem rendben van, sőt szükséges.
Számomra így működik a fórum, mindenki összedobja a tudását (kinek kisebb kinek nagyobb) és a végén remélhetőleg kerek egész a végeredmény.
Amúgy teljesen egyetértek Veled, a lényeg egymás segítése.
Úgyhogy kérek mindenkit, ha hülyeséget tanácsolnék Valakinek csapjon a virtuális körmömre... :P
OFF Az index "Milyen motorolajat használsz" topicját ha követed, na ott aztán tényleg van 1-2 ember akinek tényleg semmi más nem számít csak, hogy Neki legyen igaza még ha világosan el is magyarázzák Neki, hogy miben téved akkor is köti az ebet a karóhoz... ON
Szerk.: Most látom nem vagyok egyedül a véleményemmel.. :notworthy:
-
Szeretném megköszöni a segítséget :)Gerappa igazad volt a mágnes szeleppel volt a baj :) Megcsinálta a szerelő azután hogy elmondtam neki hogy mi lehet a baj :)És még 30 ezret le is gombolt rólam :)Ebből amyit okultam hogy ha valami baja lesz legközeleb akkor egy másik szerelőhőz fogom elvinni !
-
Kedves Pici Szív!
Örülök , hogy tudtam segíteni.Ha valamilyen kérdésed metül fel csak írj bátran póbálunk majd segíteni.
Nekem a szerelő az O-gyürű cserére 6000 Ft ot kért volna.A porlasztó csúcs csere sem lehetne drágább szerintem , mivel nem kell tovább bontani az autót, mint az O-gyűrűnél.
Gerappa007
-
Szisztok
A legelső komenthez szeretnék pár gondolatot hozzáteni nem mint okoskodást.Azt a porlasztó csúcs tömítést ne hívjuk már tűzkarikának ami egy réz tömítőgyűrű.Ha emelet kifúj a porlasztó csúcs akkor az utastérben kipufogógáz szag érezhető vagy gázolaj szag ha a résolaj cső is folyik+a hengerfej teteje csupa kátrány lesz .Viszonylag egyszerű a cseréje bár kis bontást igényel és takarítást.A porlsztó csúcs csere hát függ a darabszámtól mivel darabja 80e forint +egyébb alk. ami ehez kell.A Ford 1,4 1,6 1,8 és 2,0 diesel csúcsokat pedig nem kell programozni (kivétel ez alól a 2007 elötti mondeok) de érdemes oda viszarakni ahonan kivetük.És nincs tüzkarika ezen a motorok kipufjában csak lemez tömítés vagy kupos csatlakozás.
Moderálva személyeskedés miatt! >:( sUdYe
-
Sziasztok!
Ide is leírom, hogy tényleg mindenki vegye komolyan a helyzetet, mert a pénztárcám most lett 50 kövér magyar ezressel kevesebb ezen okból kifolyólag. Ennyibe került a tűzkarika-csere.
Kipufogó-szag és vagy szuszogó motor és tudd, hogy ne gondolkodj, csere lesz!
Üdv:
csiga
-
50 ezer? akkor téged jól átvágtak mert én 800ft-ból megúsztam 200ft/db a tüzkarika és ebből kelett 4!!
-
A kulcsszó munkadíj.. ;D
Illetve ha cseréled akkor magasnyomású csövet is kell cserélni amelyiket leszedted, mert előfordulhat, hogy szivárogni fog. Sokan visszarakják a régit és nincs semmi gond, de elvileg ez az előírás..
-
Sziasztok!
Sajnos egy éve szívunk a barátnőm 1,4-es dízel fiestájával.
Tavaly előtt télen kezdődött a műsor, amikor kezdődött a hideg, de pumpálgatásra akkor még beindult.
Azóta már a komplett üzemanyag vezetékelést kicserélték, az adagolót kicserélték és 2-3 hete a tűzkarikákat is.
Ez utóbbit a gázolajszag miatt...
MA reggel megint nem indult, most eset felpumpáltam újra és 3.-4.-re beindult.
Tudnátok segíteni, van esetleg van tippetek (kezdem elveszíteni a türelmemet)
Most ön a porlasztó csere? :S
Előre is köszönöm!
-
...
MA reggel megint nem indult, most eset felpumpáltam újra és 3.-4.-re beindult.
...
Én abszolút nem értek a dízelhez, mert benzinesem van.
De azért eszembe jutott néhány ötlet:
- Ami könnyen megmérhető: az izzítógyertyák ellenállása normális, vagy szakadás?
- kompresszió rendben?
- a VOX Autodoktorenben gyakori hiba, hogy a kisnyomású és a nagynyomású szivattyú között (gondolom neked is elkülönül ez a kettő) van egy kis tömítetlenség. Emiatt állás közben a magasabban fekvő vezetékszakaszból lefolyik a gázolaj. Az Autodoktorok azt szokták csinálni, hogy a két pumpa köze (nem tudom, hogy a szűrő elé vagy mögé) beillesztenek egy átlátszó csődarabot, és figyelik, hogy állás után és indításkor buborékmentes-e a gázolaj.
- a fókuszoknál gyakori hiba, hogy a gyári és az utángyártott gázolajszűrő csatlakozója nem egyforma és a kitágult cső a csatlakozónál beereszti a levegőt.
-
Résolaj csövet is érdemes lenne megnézni ha még nem tetted meg.