Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : aakyboy 2017 January 18, 20:25:06 PM
-
Sziasztok!
2003-as kis Fiestám műszerfala "megbolondult".
Korábban is csinálta azt, hogy indításnál az LCD kijelzőn le-fel mentek a sávok, majd egy idő után minden helyreállt és mutatott szépen mindent. (Ugyanezt sima gyújtásra adásnál nem csinálja, csak ha beindítom)
Mivel a műszerfalból apró rezegés hallatszott korábban, kiszereltem, szépen kitisztítottam és visszaraktam.
Most nem adja a rezegő hangot, de indításnál továbbra is eljátssza azt, hogy le-fel mennek az LCD sávjait és az újabb jelenség, hogy folyamatosan ég a töltés lámpa.
Járó motornál levettem az akksi sarut -> nem állt le a motor, így a generátor teszi a dolgát. Az akksira tölt a generátor, de a töltés lámpa, továbbra is ég a műszerfalon....
Átnéztem a biztosítéktáblát -> minden biztosíték rendben.
Nagyon megköszönném, ha valakinek lenne ötlete, hogy mit nézzek még meg, mert elfogytak az ötleteim ???
Csináltam egy rövid videot erről: https://www.youtube.com/watch?v=_-xGcB3xqtk
-
Szia!
Először is mielőtt új topicot nyitsz olvasgass, mert másik két topicban is volt hasonló téma, amiből okosodhatsz, másrészt oda is beírhatod a kérdésedet.
Egyértelműen aksi problémád van neked is. Az a kérdés, hogy mitől gyenge?
a) elhasználódott
b) nem megfelelő a töltésed
c) mindkettő
Amit tennék:
1. Feltölteném teljesen az aksit, majd megnézném, hogy indítás után égve marad-e a töltés lámpa.
És megmérném a töltő feszültséget, ami 14,4 V kéne legyen. A generátort így ellenőrizzük! (Járó motornál ne nagyon vegyed le az aksi sarut, mert azzal bajt is csinálhatsz.)
2. Ha nem jó a töltésem, akkor megvizsgáltatnám szakemberrel a generátort és felújíttatnám. (ha budapesti vagy, akkor a Kertész utcába vinném, ők előre lebeszélve, vállalnak cserét is). Ha jó a töltésem, akkor 3. pont következik.
3. Az aksimat terhelő villás mérésnek vetném alá (ha a generátort fel kell újíttatni, akkor is megcsinálnám ezt az ellenőrzést), egy akku boltossal, aki megmondja, hogy jó még az aksim vagy kuka.
4. Ha kuka, akkor vennék újat (Ca-Ca, Ag-Ca aksit)
:hello:
-
Szia!
Köszönöm a gyors választ.
Őszintén szólva jó ideig olvasgattam "műszerfal" kulcsszóra keresgélve, mielőtt posztoltam, de nem találtam erre a problémára választ. Elnézést, ha nem voltam elég kitartó.
A problémát megoldottam. Mások okulására leírom, hogy hogyan.
Az akksit teljesen feltöltöttem és ma reggel újra próbálkoztam. Siker. Nem csinálja a műszerfalom a "kicsit megőrültem" játékot. Az akksi Motorcraft, mivel nálam csak egy éve van a kis paripa, így csak gyanítani tudom, hogy ez még az eredeti akksi.
Sajnos a töltés visszajelző nem aludt el ekkor sem. Kesztyűtartó mögötti biztosíték táblán ellenőriztem a 3A-es biztosítékot. Nem volt szakadt, de kicsit oxidosnak tűnt, ezért polírpapírral megcsiszoltam kicsit. Ez hozta meg a teljes sikert. Visszarakva és újra indítózva, elaludt a lámpa. Most már nyugodtam alszom én is és a szeretett Fiesta is a garázsban.
Mindazonáltal köszönöm a segítséget és ígérem legközelebb kitartóbban fogok lapozni a 8. oldal után is.
-
Szia!
Köszönöm a gyors választ.....
.....Mindazonáltal köszönöm a segítséget és ígérem legközelebb kitartóbban fogok lapozni a 8. oldal után is.
:icon_thumright: Ügyes Vagy!
Azért az aksidat ellenőriztesd le (terhelő villás mérés) és a generátor töltést is, hogy később se érjen meglepetés. Ezek pénzbe nem kerülnek.
(a keresésnél ha nem találsz, próbálj más kulcsszavakat is)
:hello:
-
...Járó motornál levettem az akksi sarut...
EZT A MÓDSZERT SENKI NE KÖVESSE!!
Ha járó motornál levesszük az akkumulátort, mint terhelést a generátorról, a feszültség magasra ugorhat és bármelyik elektronikus alkatrészt tönkre teheti az autóban.
Szerencséd volt. ???
A megoldás leírását köszönjük. Kattintottam egy segítettet. :)