Ford Fiesta Klub Fóruma

Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : Cs_Ákos 2015 January 21, 08:08:08 AM

: MK3 Akku lemerül (néha akár 1 nap alatt)
: Cs_Ákos 2015 January 21, 08:08:08 AM
Sziasztok!

Van egy '94-es MK3-as fiestám, kb 1,5 éve vettem azóta szenvedek vele.
Az akku mindig lemerült, vettem bele másikat (persze nem ez volt a gond),
egyszer hazafelé megállt (szintén lemerült az akku), ekkor gondoltam, hogy biztos generátor lehet.
Kicserélték (vagy felújították), ez sem ért semmit.
A következő szerelő az önindítót újította fel, akkor 2 hónapig nem volt vele semmi gond, majd egyszer mikor elmentem vele dolgozni, 8 óra alatt lemerült az akku.
Egyik ismerősöm mondta, hogy inkább vegyek egy multimétert és méregessem, hátha rájövök valamire.
Egyenként kivettem a  biztosítékokat és mértem, hogy mennyi áram megy (gyújtás nélkül), általában 30mA körül volt.
Az egyik (amúgy nekem gyanús 32V-os) biztosíték amikor visszakerült a helyére akkor kiakadt a 200mA-es multiméter.
Ezt kivettem, a belső világítás, a rádió és a műszerfalon lévő óra nem működött, gondoltam ezt kibírom, csak induljon az autó.
Pár nap múlva megint lemerült az aksi...
: Re:MK3 Akku lemerül (néha akár 1 nap alatt)
: fiesta2002 2015 January 21, 12:35:47 PM
Én fixre rákötném az akksira a multimétert és bevezetném az utastérbe. (Ha a gyújtás nem kapcsolja le a szivargyújtót, az is jó csatlakozási pont.)

Ha az ember állandóan figyeli a feszültséget, előbb utóbb rájön valamire.
Pl. ha jár a motor, a fesznek fel kell mennie 13.5 V fölé. Ha néha nem megy fel, akkor időnként nem tölt a generátor.

Vagy pl. az normális, hogy leállítás után kb. fél óráig csökken az akksi feszültsége, mert ilyenkor még kiegyenlítődik a töltés a lemezekben. De utána stabilnak kell lenni.
Vagy ha reggel indítás előtt szokatlanul kicsi a feszültség, akkor feltehetően az az álnok fogyasztó éppen aktív.  :)

Mást nem tudnék kitalálni. Állandóan áramot mérni nagyon nehéz.
: Re:MK3 Akku lemerül (néha akár 1 nap alatt)
: Styleair 2015 January 21, 13:25:20 PM
Sziasztok!

Van egy '94-es MK3-as fiestám, kb 1,5 éve vettem azóta szenvedek vele.
Az akku mindig lemerült, vettem bele másikat (persze nem ez volt a gond),
egyszer hazafelé megállt (szintén lemerült az akku), ekkor gondoltam, hogy biztos generátor lehet.
Kicserélték (vagy felújították), ez sem ért semmit.
A következő szerelő az önindítót újította fel, akkor 2 hónapig nem volt vele semmi gond, majd egyszer mikor elmentem vele dolgozni, 8 óra alatt lemerült az akku.
Egyik ismerősöm mondta, hogy inkább vegyek egy multimétert és méregessem, hátha rájövök valamire.
Egyenként kivettem a  biztosítékokat és mértem, hogy mennyi áram megy (gyújtás nélkül), általában 30mA körül volt.
Az egyik (amúgy nekem gyanús 32V-os) biztosíték amikor visszakerült a helyére akkor kiakadt a 200mA-es multiméter.
Ezt kivettem, a belső világítás, a rádió és a műszerfalon lévő óra nem működött, gondoltam ezt kibírom, csak induljon az autó.
Pár nap múlva megint lemerült az aksi...
Szia Ákos!

Nem cserélgetni kell a dolgokat, hanem feltárni a hibát és a rossz alkatrészt cserélni vagy javítani.
Ki kell mérni, hogy nyugalmi állapotban mi meríti az aksidat!

 1. A merülések után teljes töltést kap/kapott mindig az aksid?
 2. A régi aksidat terhelővillás mérés alá vetettétek, mielőtt újat vettél? Mert, ha amúgy is xar volt, akkor nem kidobott pénz, az új aksi! Gondolom újat vettél.
 3. Amikor hazafelé menet egyszer csak leállt az autó, akkor nem világított előtte már a töltés lámpád?
 4. A generátor nem megfelelő töltését leellenőriztétek csere vagy felújítás előtt?
 5. És utána is?
 6. Ha csere volt, akkor egy újra vagy felújítottra lett cserélve? Ha egy bontottra, akkor lehet az is xar! Ki kell mérni, hogy tölt!
 7. Az önindító fel újításnak mi köze van az aksi merüléshez?
 8. Nehezen indult/indul?
 9. Milyen gyakran használod az autót, mekkora távokra?
10. Mennyi idő telik el két használat között?

Üdv.  :wave: