Author Topic: Fiesta fűtés probléma  (Read 184887 times)

Offline Ph0en1x

  • Vezetett már fiestát
  • *****
  • Posts: 197
  • Segített?: +2/-0
Re: Fiesta fűtés probléma
« Reply #285 on: 2009 December 22, 09:12:26 am »
A piros FCK-ról van szó? Az olyan szép a képeken hogy ha kell megyek és bütykölöm veled a verdát egy napot ha kell. Garázs meg forralt bor legyen, páleszt viszem én :laugh:!!

Kösz, jól esett!  ;)

Igen! Ha hozzáférek, akkor le sem kell venni! Csak leszedem a bilincseket, bedugom a csövet és kiveretem a trutyit! Ha már ott vagyok és leeresztem a hűtővizet, akkor azt is kiveretem. Ártani nem árt! ;)

grimmcsalad

  • Guest
Re: Fiesta fűtés probléma
« Reply #286 on: 2009 December 22, 09:26:02 am »
Az igazi az lenne ha levennéd de most nem sok kedve van az embernek sokat bütykölni. Majd nyáron az árnyékban. Levenni azért érné meg (majd) mert kívülről is telerakódik szösszel meg porral. Gondolom láttál már 2-4 éve nem kiporolt számítógépet, vagy esetleg klímát!

A hűtőt kimoshatod de a blokkba nem engednék csapvizet, ha nem muszáj, mert onnan nem bírod leengedni maradéktalanul.
És én a fordos hűtőfolyadékra (és az nem csak fagyálló ) esküszöm!

JoolsNOS

  • Guest
Re: Fiesta fűtés probléma
« Reply #287 on: 2009 December 22, 12:15:03 pm »
grimmcsalad: De a radiátor méret kellett, csak a hűtés volt a fejemben és véletlenül azt köszöntem meg  :)
Én amúgy nemis a vízhő miatt tettem fel a takarást, hanem hogy előbb melegedjen a gép, mert a fűtés nagyon ratyi. De tegnap megvettem a radiátort, ugyhogy nemsoká kicserélem. Meg le is vettem a kitakarást, mert sokszor kapcsolt a venti.

grimmcsalad

  • Guest
Re: Fiesta fűtés probléma
« Reply #288 on: 2009 December 24, 18:36:24 pm »
Egy gondolat azoknak akik kitakargatják a hűtőt meg leszólják a fiesta fűtését.

3 hónapja megszorult a fűtőventim. Tehát csak a menetszél hozza be a meleget.
A leghidegebb időben 3 km és nem volt pára az első szélvédőn és kellemes meleg van a kocsiba 50-70 km/h haladásnál is.
Ventivel meg tökéletes!

bohoc

  • Guest
Re: Fiesta fűtés probléma
« Reply #289 on: 2009 December 25, 12:21:14 pm »
Én nem gondolom hogy termosztát ,véletlenül nem tudod milyen hütő van az autodba .mivel irtad hogy a vizszint felöntése után városban már fütött a kis auto akkor eddig ezért nem volt fütésed.viszont az országuton visszahül a viz.probáld meg letakarni a hütőt és ugy menni egy kört meglátod csoda történik.sajnos ez elég sok tipusnál probléma hogy a motor nem győzi felmelegiteni a vizet minusz tizen fokokban.

TomeeFiesta

  • Guest
Re: Fiesta fűtés probléma
« Reply #290 on: 2009 December 25, 16:23:14 pm »
na! ezt mondtam én is!!

valahol olvastam hogy a Ford-nak a hűtés rendszere túl van méretezve...

grimmcsalad

  • Guest
Re: Fiesta fűtés probléma
« Reply #291 on: 2009 December 25, 20:32:53 pm »
Én nem gondolom hogy termosztát ,véletlenül nem tudod milyen hüt? van az autodba .mivel irtad hogy a vizszint felöntése után városban már fütött a kis auto akkor eddig ezért nem volt fütésed.viszont az országuton visszahül a viz.probáld meg letakarni a hüt?t és ugy menni egy kört meglátod csoda történik.sajnos ez elég sok tipusnál probléma hogy a motor nem gy?zi felmelegiteni a vizet minusz tizen fokokban.

Bohoc ezt kinek írtad?

És ha valaki azt leírja hogy nem termosztát hanem takard le a hűtőt akkor az nem ért a kocsi hűtőrendszeréhez.
És ez addig nem zavar amíg egyszer majd egy lelkes amatőr meg nem főzi majd szegény autóját a te tanácsod meg a TomeeFiesta helyeslésére.
3 nap alatt 40 fok különbség. Kitakart hűtővel most egy M0-ás tötyörgést tutira nem bír ki a kocsi. Minek kitakarni a hűtőt ha nem engedi a termosztát arra a vizet? :-X

Offline Vadika

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1317
  • Segített?: +49/-4
Re: Fiesta fűtés probléma
« Reply #292 on: 2009 December 26, 01:06:57 am »
grimmcsalad  egyet értek véled ;)
Nekem 1,8 d van és az köztudott hogy nehezebben melegszik és nekem eszembe sem jut az hogy kitakarjam!!!
Azért van a nyillás hogy megfelelő levegőt kapjon nem pedig hogy kitarkrd ;)
Érdekesmód nekem nincs gondom a fűttéssel pedig  dizel gépem van ;)
Mindenkinek Fiestát :D 
Vagy Zum Zum   :D

- Ki az abszolút irigy?
- ???
- Aki azért nem kefél, hogy a másik ne élvezzen

grimmcsalad

  • Guest
Re: Fiesta fűtés probléma
« Reply #293 on: 2009 December 26, 08:20:09 am »
Ma reggel végigkövettem az úton a fűtésem.
Reggel 7 óra 4 fok. 3.5 km alatt beállt a norm felirat R betűjének a szárához, majd a további 20 km-en 2mm ment még feljebb.
Nem pörgetem az autót és 500 méter múlva főúton vagyok miután elindulok, és nem melegítettem mert haladnom kellett. Mint már írtam nincsen még fűtőventi a kocsiban de így is hamar lepárátlanít és fűt rendesen.

valahol olvastam hogy a Ford-nak a h?tés rendszere túl van méretezve...

Sokan leírnak sok mindent. Nem kell ám elhinni mindent.
Hogy nincsen túlméretezve az biztos. Tavaly osztrák pályán 120 km/h megpakolva emelkedőkön szinte folyamatosan ment a hűtőventi, pedig 3 éves a hűtőm, de a 30 fokba venti nélkül meghalt volna. Nyáron kell az a hűtőfelület télen meg a normális termosztát.
Evvel én ezt a témát le is zárom magamban. Aki akarja takargassa, főzze puhára a motorját. Aki meg akarja hogy fűtsön tegyen be normális termosztátot és takarítsa ki a fűtőradiátort kívül belül ugyanis ezek a kocsik még a legfiatalabb is 13-14 éves és mivel a víz mindig még nyáron is kering benne lerakódik a trutyi, a külsejére meg a rengeteg szösz meg por mint egy számítógép processzor hűtőbordára.
Mindenki döntsön saját kénye, kedve szerint  :toothy9:

Szerk: Most lettem kész a fűtőventi cserével (köszi doubleo, Kuti  :notworthy: )
Egy olyan dolgot vettem észre amit minden fiestás meg kéne nézzen a kocsiján.
A fűtőmotor burkolaton szemből nézve bal és jobb oldalon is van rács ahol szívhat levegőt. A bal oldalira (hűtőtartály) felől még rá is lehet kicsit látni, viszont nem onnan szívja a levegőt hanem a túloldalról. Ott viszont az évek alatt a rács előtt az ablaktörlő takarásában rengeteg levél, bogár, toll, és egyéb tudott felhalmozódni. Nekem a rácsot teljesen eltakarta, valószínű a ventilátor ezért is állt meg mert minden levegőt és vele a koszt is a túloldalról kezdte áthúzni a 12 voltos kefés motoron keresztül. Egy jó fél órás munka 1 csavarhúzó, és 10-es krova ha ki akarjátok takarítani.
« Last Edit: 2009 December 26, 13:59:23 pm by grimmcsalad »

Offline Ph0en1x

  • Vezetett már fiestát
  • *****
  • Posts: 197
  • Segített?: +2/-0
Re: Fiesta fűtés probléma
« Reply #294 on: 2009 December 28, 10:14:24 am »
Mr. Grimm!
Nekem ha be van melegedve, akkor is a NORM felirat M betüéig emelkedik csak a mutatóm, sőtt van mikor még azt is alig éri el. Benne van a NORM-ban, de épphogy. Termosztát lenne a ludas? Túlhűtene?
A kitakar vagy nemtakar vitában az a véleményem hogy ha a mérnökök összeraktak egy motort ami megy, szélsőséges körűlmények között is. Összeraktak egy futóművet amit eddig a legrosszabb út sem rázott szét, akkor szerintetek létezik az, hogy elfeledkeztek egy hűtő előtti redőnyről? Vagy szivatásból kispórolták a gyári MK3-MK4 kartont mint extrát? Na? Mert szerintem nem is gondoltak rá, mert ezt a dolgot nem így oldották meg.

Mellesleg, nekem is van most karton berakva, de azért mert a fent említett probléma áll fent. Vagyis szerintem nem klassz a termosztátom, de Mr. Grimm hamarosan megmondja. És cserélem ha lesz időm!   

TomeeFiesta

  • Guest
Re: Fiesta fűtés probléma
« Reply #295 on: 2009 December 28, 11:02:06 am »
hajnalban kisérleteztem... /nem volt energi 2kor leírni/
tehát kartonos hűtő vs szűz hűtő

Mivel nekem nem a gyári vízhőfokmérő van így "pontos" adatott tudok mondani tehát...
az egész kisérlet 2.4 foknál volt.. páratalmat ne kérdezz... bent a kocsiban 12 fok volt...

kocsi indít kartonlap nélkül!
egy ciginyi pötyögés 2-3 perc kb. és start.. indulásnál a vízhőfoka 20fok körűl volt /megse mozdúlt a mutató/ a városból kiérve /10km után/ 1-es fokozaton tűrhető meleget nyomot de kb pestig kell vele felrotyogni hogy élvezd a jó időt.. meg nagyon sok az üvegfelület és hipp hopp kimegy... a 2-es 3-as fokozatban egyre jobban gyengűlt a dolog itt a vízhőfoka 45 fok megálltam még egy cigire megvártam míg 85 fokos lesz a víz /hűtőventilátor kapcsol/ beűltem 1-es 2-es fokozat nagyon jó meleg 3-as fokozat csak meleg. Vissza a városba a 85 fokos víz vissza hűlt 30-45 fokra a szindróma ugyan az!

hawernál vizipipa /~2 óra hossza/
2.3 fok volt...párataltamat ne kérdezz...bent a kocsiban 13 fok van....

kocsi indít kartonlappal!
egy ciginyi pötyögés /2-3 perc/ elindulunk a vízhőfok 20 fok körűl van ismét és elindulunk megyünk megyünk az 5. km nél volt a víz kb 25-30 fokos /no menetszél/ fűtés: 1-es fokozat király a 2. erőlködik egy kicsit 3. hideg... megyünk tovább 12. km-nél a kocsi hűtővizének hőfoka:75fok a fokozatott kiválak a hűtőventi nem kapcsol... fűtés 2es fokozaton megy kellemes meleg van... megáll rá gyújt kartonlap ki körözés a városba... hűtővíz vissza hűl...

mindenki döntse el magában hogy melyik a jobb... de viszont nagyon de nagyon nem értem hogy nyáron akkor miért nem megy szét a termosztát? 1x kinyitott aztán viszlát... aki megfőzi kartonlappal a motort annak gratulálok hogy nem figyel oda a mutatókra...

grimmcsalad

  • Guest
Re: Fiesta fűtés probléma
« Reply #296 on: 2009 December 28, 11:31:29 am »
Régen a termosztátok általában zárva döglöttek meg.
Jó ideje viszont csak nyitva megállt termosztáttal találkoztam.

Tomee neked a termosztátod folyamatosan nyitva van és gyilkolod a kocsidat emiatt, de ez a te dolgod és a te motorodé.
Motorhőfok csökkenésével négyzetes arányban növekszik a henger, dugó kopása. Ezt szakkönyvben olvastam (nem valahol)

Ph0en1x ha reggel hideg motornál elkezded járatni és elkezd az alsó vastag cső is melegedni akkor termosztát, ha nem akkor gomba is lehet.
A termosztát kb. 65-70 foknál nyit és 80 körül teljesen kinyit. ha a felső csövet még állja a kezed ha rászorítasz és az alsó is meleg akkor termosztát csere.
Próbáld megkeresni valahol a hűtőgomba ellenállás értékeit és akkor egy műszerrel meg lehet mérni, ellenőrizni a hideg és üzemi ellenállásokat.

Offline doubleo

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 343
  • Segített?: +16/-1
Re: Fiesta fűtés probléma
« Reply #297 on: 2009 December 28, 13:34:20 pm »
A hőfokkal nekem is mindig bajom van, nyáron még elolvadt a hőgomba jelzője, amit azóta, vagy 3 x cseréltem, 2 xer termosztátot és ua. olyan xar az egész. Most nekem sem éri el az üzemi hőfokot, (laikusként), de 1-2 között fűtt utána hűti a belső levegőt!:)
Én speckó lekisvirágozom az egészet, lényeg, hogy megy és azért nem fagyok meg!:)
Apám mindig azt mondta: Fiam a munkát és a sarat, messziről kerüld! Nekem ez eddig bevált!

grimmcsalad

  • Guest
Re: Fiesta fűtés probléma
« Reply #298 on: 2009 December 28, 13:45:15 pm »
A h?fokkal nekem is mindig bajom van, nyáron még elolvadt a h?gomba jelz?je, amit azóta, vagy 3 x cseréltem, 2 xer termosztátot és ua. olyan xar az egész. Most nekem sem éri el az üzemi h?fokot, (laikusként), de 1-2 között f?tt utána h?ti a bels? leveg?t!:)
Én speckó lekisvirágozom az egészet, lényeg, hogy megy és azért nem fagyok meg!:)

Na jó de te félreérted a csere lényegét!
Nem a kesztyűtartóba kell cserélni az alkatrészeket. Elöl a motortérbe a helyére :laughing6:

Offline doubleo

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 343
  • Segített?: +16/-1
Re: Fiesta fűtés probléma
« Reply #299 on: 2009 December 28, 14:01:42 pm »
Ezzel arra akarsz utalni, hogy én egyszerre két autóval járok?:)
Apám mindig azt mondta: Fiam a munkát és a sarat, messziről kerüld! Nekem ez eddig bevált!