Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : Lacesz 2007 November 12, 12:30:29 PM
-
Ehez a témához lenne nekem is kérdésem , tnap leesett az első hó, én meg siettem hogy megússzam a nagy hókásás dugót, szóval 4esben 150 el előzgettem visszaváltogatva 5 ösből olyan 170ig kb, és az történt hogy mikor lejöttem a pályáról mentem kb 4 kilómétert lakott területen , mikor 50 körüli tempónál visszaváltottam 3-asba valami iszonyat fémforgácsoló hang jött a kocsiból, azonnal félreálltam.
Mikor benyomtam a kuplungot megszűnt, de ahogy felengedtem megint iszonyat robaj még üresben is, néztek is az emberek...
Azán pörgettem a motort benyomott kupluggal semmi , jó gondoltam a váltó meghalt de bevesz minden sebességet elindultam, mert muszály volt.
kizárólag 5. sebességben nem adta ki azt a fémforgácsolós hangot, majd le is égettem a a kuplungot mire el indultam bőgött is a sportdob...
Aztán az történt, hogy mivel 5ben mentem de 60-nal meg is csúsztam és megpördültem a hókásás lejtős úton, persze ez lehet a sz*r téli gumi miatt is volt, szóval egyszer csak elmúlt minden zörej és vesz minden sebességet hangok nélkül és közben sem jelentkezett még.
Aggódok nem tudom mi baja lehet mert rendesen megakasztotta a motort is vagyis akadozot(rángatta) üresben is
Kérdés:kinyomócsapágy kuplungtárcsa vagy mi?
-
kuplungnak tűnik, valsz nem emelt ki rendesen, lehet kinyomócsapágy, vagy szerkezet. így látatlanba ezt nehéz megállapítani, ki kell kapni a kuplungot és megnézni az állapotát. :) én valószínűleg tartom h ez lesz a hiba, de még elég sokminden lehet. biztosat csak szétszedés után lehet mondani.
-
Köszi, egyébként mechanikusan az mit jelent azaz beállhat kiakadhat, az blokkolhat a motor a váltótól?
lehet ez hülyeség, de...
szóval menet közben egyszer gondol valamit és ...blokkol vagy ilyesmi
-
...menet közben nem fog blokkolni...de azért én ovatosan duhajkodnék ezek után ;)
-
Sziasztok!
Ide írok, mert nem akartam új témát nyitni. Olajjal lenne kapcsolatos a kérdésem, csak nem motor.
MK3-as 93-as 1.1 fiestám van. A szerelőm mondta, hogy kikéne a váltóban cserélni az olajat, mert már nagyon gázos. Milyen olajat vegyek bele?
A maxcar-nál láttam 2200-ért fullszintetikust, az drága, vagy jó ár érte? Persze ez csak 1l, ha jól tudom 3,1l kell bele.
Köszi a segítséget!
Lajos
-
Sziasztok!
Ide írok, mert nem akartam új témát nyitni. Olajjal lenne kapcsolatos a kérdésem, csak nem motor.
MK3-as 93-as 1.1 fiestám van. A szerel?m mondta, hogy kikéne a váltóban cserélni az olajat, mert már nagyon gázos. Milyen olajat vegyek bele?
A maxcar-nál láttam 2200-ért fullszintetikust, az drága, vagy jó ár érte? Persze ez csak 1l, ha jól tudom 3,1l kell bele.
Köszi a segítséget!
Lajos
Én cseréltem a '91- es 1.1-esben váltóolajat , merthogy zajos egy kicsit a váltó, ajánlottak Ford olajat (már nem todom milyen volt a tipusa), annyira sűrű volt, hogy hidegebb időszakokban üresben megindult a kocsi magától előre.
Tehát úgymint a motortól, úgy a váltótól sem szabad sajnálni a minőségi olajat!!!
Olajat ajánlani nem tudok de ha kifejezetten úgy kéred, hogy ne "mezei" olajat adjanak jobban jársz!!!
Üdv.: Zoli
-
Én cseréltem a '91- es 1.1-esben váltóolajat , merthogy zajos egy kicsit a váltó, ajánlottak Ford olajat (már nem todom milyen volt a tipusa), annyira sűrű volt, hogy hidegebb időszakokban üresben megindult a kocsi magától előre.
Tehát úgymint a motortól, úgy a váltótól sem szabad sajnálni a minőségi olajat!!!
Olajat ajánlani nem tudok de ha kifejezetten úgy kéred, hogy ne "mezei" olajat adjanak jobban jársz!!!
Üdv.: Zoli
Beszéltem a Ford szervizzel. Ott mondták, hogy gyárilag ásványi alapú van bennük, de ha jó állapotban van a válltó, akkor jobb a szintetikus.
Nekem fullad a kocsi, ha hideg, akkor ettől is lehet. Állok a lámpánál indulás után, válltó üresben, kuplungot felengedem és elkezd fulladozni, ha kinyomom a kuplungot, akkor nem csinálja.
-
bizony hogy lehet ettől, akkor érdemes cserélni. sztem szintetikust rakj bele. üdv.
-
bizony hogy lehet ettől, akkor érdemes cserélni. sztem szintetikust rakj bele. üdv.
Na kicseréltettem benne az olajat. A fulladás eltűnt, mintha nem is lett volna. Viszont ásványi olajat tettem bele, mert olcsóbb volt. Na így ilyen hidegekben olyan merev a válltó, hogy elkél egy kis kondizás a váltáshoz. 20 perc után már könnyen megy.
-
hey!
nálam is fura hangokat ad a váltó de nem ilyen durvákat. mindíg amikor berakom sebességbe - tök mind1 melyikbe- akkor kicsit mintha koppanna vagy ilyesmi. viszont nem rángat meg hasonlók megy szépen minden csak egy kicsit hangos
lehet nálam is kinyomócsapágy? vagy vmi más?
köszke a helpet
-
ja bocs:
mk3 1.1 '93
-
hali! ez nálam a kuplung szerkezet lamellája tört el!és igy nem egyenletesen nyomot a kinyomó csapágy! akkor volt ilyen hangja! de ilyenkor már alig birtam betenni 1-es be! ugy hogy szerintem is megkell nézni az a biztos! Ja meg ez egy1.3-as moci!
-
aha értem
nálam vesz mindent szépen de majd ha egy kicsit több időm lesz bizt megnézem
köszke :notworthy:
-
hey!
még1 jelenség: mostanában ha visszateszem 3ba - mondjuk 5ből - akkor olyasmi hang hallatszik mint amikor a fogak lecsúsznak egymáson (mármint emberi fogak) - fú még most is borsódzik tőle a hátam :o :)
szerintetek mi lehet a problem?
köszke
(az előző problémát még nem néztem meg de ezek után már igencsak esedékes :( )
-
hey!
még1 jelenség: mostanában ha visszateszem 3ba - mondjuk 5ből - akkor olyasmi hang hallatszik mint amikor a fogak lecsúsznak egymáson (mármint emberi fogak) - fú még most is borsódzik tőle a hátam :o :)
szerintetek mi lehet a problem?
köszke
(az előző problémát még nem néztem meg de ezek után már igencsak esedékes :( )
lehet váltó és kuplung is.
-
hey!
köszke a választ
nézegetem az alkatrészárakat de nem vagyok tőlük nyugodt :'( nem olyan vészesek de hát.....
mennyire érdemes ilyen alkatrészeket bontóban megvenni?
(persze előszőr szérbombázom a váltót meg a kuplungot aztán csak azután vásárolok, ha kell bár nem nagyon szeretnék :-\ )
-
hey!
azért kicsit közelebbről is ismertetnétek a váltóolajcserét? lééécccciii! :sad5:
remélem nekem is csak ez a baja ::)
köszke :notworthy:
-
..nekem kettesben ugyanez a jelenség viszaváltáskor valószínűleg rossz a váltóban a szinkrongyűrű a 2-nek.. ha lelassítom a fordulatszámot -,agasabb sebeségfokozatban, vagy kinyomott kuplunggal, akkor szépen beveszi.. bontóban 25e a váltó, de 5e-ért beszámítják a régit ha kell.. de az egész egy nagy zsákbamacska.. váltójavítás.. ugyanaz, a szitu mint a motorfelújítás.. ha már szétszedik, akkor mindent célszerű..
-
ah te jó ég!!!
azért kösz :( :( :(
-
Hello!
Az enyémnek semmi különösebb baja nincs, csak már van a szekérben 170.000 km, és gondoltam lecserélem. Valaki lebeszélt, hogy ha nincs vele baj, akkor felesleges, de azért gondolkodom a dolgon...
Néha nem veszi a "rükkvercet", ilyenkor újra kuplungolok, és okésan beveszi, néha pedig reccsenik szintén rükinél. Ez miért van? Segíthet ezen egy olajcsere?
Van vkinek ezzel kapcsolatban tapasztalata?
Előre is kösz: hetelaci-Fiesta SI :notworthy:
-
Hello!
Az enyémnek semmi különösebb baja nincs, csak már van a szekérben 170.000 km, és gondoltam lecserélem. Valaki lebeszélt, hogy ha nincs vele baj, akkor felesleges, de azért gondolkodom a dolgon...
Néha nem veszi a "rükkvercet", ilyenkor újra kuplungolok, és okésan beveszi, néha pedig reccsenik szintén rükinél. Ez miért van? Segíthet ezen egy olajcsere?
Van vkinek ezzel kapcsolatban tapasztalata?
Előre is kösz: hetelaci-Fiesta SI :notworthy:
tipikus ford, szerintem ezen nem segít. amúgy ha nincs panasz a váltóra tényleg fölösleges
nekem 250e Km után is még a gyári olaj van benne, és szépen vesz minden sebességet :)
-
HI!
Köszi, azt hiszem nem is bántom, amíg nincs vele komolyabb gond!
Meg aztán azt a pénzt el lehet más alkatrészre is költeni, de ezt szerintem te is tudod! ;D
-
És lessz még mire költened! :-X
-
HI!
Köszi, azt hiszem nem is bántom, amíg nincs vele komolyabb gond!
Meg aztán azt a pénzt el lehet más alkatrészre is költeni, de ezt szerintem te is tudod! ;D
>>>Gyár szerint sem kell cserélni csak szintet ellenőrizni. A hátramenet pedig teljessen jó így ahogy van ford. Kis odafigyelés és semmi gond, recsegés nem lesz.