Szériák fórumai > MK6-MK7

Ingadozó alapjárat - csak hidegen

(1/2) > >>

fordnavigation:
Sziasztok!

Bár volt már néhány téma alapjárat ügyben, pontosan ilyen hibajelenséget nem olvastam.

Az alany egy 2006. évi 1.4 benzin Fiesta Durashift EST robotizált váltóval. Nyáron vettük, már akkor is észrevettem hűvösebb reggeleken, hogy hidegindításkor először normál (1000 körüli) alapjáratot akar a rendszer, majd hirtelen úgy gondolja, hogy elég 700-800. Persze, majdnem lefulladás a vége, ezért fel 1500-ra. Most, hogy még hidegebbek a reggelek, asszonynál egyik reggel le is fulladt, és kiírta, hogy "system fault". (Mindezt végig benyomott fékpedállal és N állásban). Persze megijedt, mondtam neki, hogy újraindítással próbáljon, utána már nem fulladt le, el tudott indulni. Melegen semmit nem lehet tapasztalni, ha nagyon odafigyelek, akkor egy nagyon minimális (50-100) fordulatszám ingadozás, de alig észrevehető.

Tipp? Alapjárati motor? Fojtószelep? Üzemanyagszűrő? Légtömegmérő? Szoftver? Más?

Amúgy a "hab a tortán" az volt, hogy még hideg motorral szerettem volna gyorsan kijönni egy kereszteződésből és olyat művelt, mintha kockabenzint tankoltam volna (rángatott és fulladni akart) - mindezt egy "automataváltós" autó. Úgy éreztem magam, mint mazsola koromban a Skoda 120L-lel szivatós indítás és elindulás után (és még közönségem is volt :).

A kocsi előéletéről annyit, hogy egy idős néni vezette szinte kizárólag városban, és viszonylag sokat (60ekm). Bár szakszervizbe járt vele, ez nem jelent semmit.

Minden ötletet örömmel veszek.

MK7GHIA:
Nekem ugyan ez a motor van a kocsimban igaz manuális váltóval, de nekem is csinálja néha. Én úgy vettem észre, hogy összefügg az üzemanyag minőséggel. Ja és nekem 0 km-es kora óta csinálja és most van benne 56ezer.

fordnavigation:

--- Quote from: taslee on 2011 September 09, 07:47:45 am ---Nekem ugyan ez a motor van a kocsimban igaz manuális váltóval, de nekem is csinálja néha. Én úgy vettem észre, hogy összefügg az üzemanyag minőséggel. Ja és nekem 0 km-es kora óta csinálja és most van benne 56ezer.

--- End quote ---
Az a baj, hogy nálunk mindig csinálja. Előtte Fusionünk volt ugyanezzel a motorral (manuális váltóval), ott nem jött elő egyszer sem.

UPDATE: Ma reggel mondtam asszonynak, kicsit "melegítse be" az autót alapjáraton (tudom, nem túl jó, de most kíváncsi voltam). Így is tett, alapjárat ingadozott, ezt gázfröccsökkel kompenzálta (á la Skoda 120L), majd 1 perc után elindult. 1-2 rángatás volt, de nem fulladt le. Melegen aztán minden OK.

Sebyyy:

--- Quote from: fordnavigation on 2011 September 09, 07:03:12 am ---Sziasztok!

Bár volt már néhány téma alapjárat ügyben, pontosan ilyen hibajelenséget nem olvastam.

Az alany egy 2006. évi 1.4 benzin Fiesta Durashift EST robotizált váltóval. Nyáron vettük, már akkor is észrevettem hűvösebb reggeleken, hogy hidegindításkor először normál (1000 körüli) alapjáratot akar a rendszer, majd hirtelen úgy gondolja, hogy elég 700-800. Persze, majdnem lefulladás a vége, ezért fel 1500-ra. Most, hogy még hidegebbek a reggelek, asszonynál egyik reggel le is fulladt, és kiírta, hogy "system fault". (Mindezt végig benyomott fékpedállal és N állásban). Persze megijedt, mondtam neki, hogy újraindítással próbáljon, utána már nem fulladt le, el tudott indulni. Melegen semmit nem lehet tapasztalni, ha nagyon odafigyelek, akkor egy nagyon minimális (50-100) fordulatszám ingadozás, de alig észrevehető.

Tipp? Alapjárati motor? Fojtószelep? Üzemanyagszűrő? Légtömegmérő? Szoftver? Más?

Amúgy a "hab a tortán" az volt, hogy még hideg motorral szerettem volna gyorsan kijönni egy kereszteződésből és olyat művelt, mintha kockabenzint tankoltam volna (rángatott és fulladni akart) - mindezt egy "automataváltós" autó. Úgy éreztem magam, mint mazsola koromban a Skoda 120L-lel szivatós indítás és elindulás után (és még közönségem is volt :).

A kocsi előéletéről annyit, hogy egy idős néni vezette szinte kizárólag városban, és viszonylag sokat (60ekm). Bár szakszervizbe járt vele, ez nem jelent semmit.

Minden ötletet örömmel veszek.

--- End quote ---


Fojtószelepet kéne megtisztítani első sorban! leveszed a szívócsövet ujjaddal elfordítod a pillangószelepet és kitörlöd a kormot. persze mindezt leállított motornál ;D
Ha nem jött be a tisztítás azaz megmarad a hiba akkor márkaszervíz,szoftver frissítés.
Volt egy széria ami hideg indításnál túldúsít és dadogni kezd a motor vagy le is fullad. Elvileg már van rá frissítés.
A mi autónkon is ez a szitu. 2007.04. 1.25 benzin 40000km újként lett vásárolva tehát nincs szétbarmolva :)

slacee:
Helló és ha például a mai hidegebb reggelen nem nagyon akart indulni
1.4 benzin 2006-os évjárat
ja meg valami kis mocskos fekete füst is jött belőle mármint a kipufogóból de azt csak mondták én nem láttam
plusz valamikor csöppet rángat is mi a fene lehet vele?
bármi infót köszönök előre is

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version