Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : Robee86 2009 May 09, 12:51:17 PM
-
Sziasztok!
Két kérdésem is lenne;
1. Ha megyek a kocsival pl. harmad gázzal és lepadlózom nem indul meg, hanem berángat és csak utána indul el.
2. Másik problémám pedig az lenne, hogy ha pl. lepadlózom elkezd forogni, kb 4000ig úgy ahogy illik és 4000től meg szinte alig nő a fordulatszám.
Hozzáteszem a kocsi 1évig állt és most került hozzám, meg akksira se volt kötve. Ezt azért mondom mert a tulaj egyben szerelő is és azt mondta, hogy ilyenkor a computer kicsit "megvan hülyülve". Én annyira nem értek hozzá, úgyhogy ellőre is megköszönöm a válaszokat!
Halihóó
-
Szia,
A komputer meghülyülése nem teljesen kizárt, de ez a legegyszerűbb: vedd le a sarukat, és érintsd össze őket (vagy hagyd lehúzva pár órát, fél napot). Ezzel gyakorlatilag reseteli magát, és az alapadatokra áll vissza. De szerintem ennél egyszerűbb lesz a dolog, főleg ha ennyit állt a kocsi: légszűrő- és benzinszűrőcsere első adandó alkalommal (felfele kerekítve 5000Ft anyagáron). Ezeket próbáld ki (szűrőcsere a problémától függetlenül illendő ennyi idő/állás után, én olajat és olajszűrőt is cserélnék), és ha még mindig megvan a hiba, jelentkezz és futunk egy újabb kört. :)
A "lepadlózom nem pörög 4000 után"-ra nincs tippem, várjunk valaki okosabbat...
-
Csáó!
Köszi a választ! Ezek a cserék mindenképp meglesznek, ahogy lesz rá időm (olaj,olajszűrő, benzinszűrő, levegőszűrő, vezérműszíj+görgők, vízpumpa), csak még 1napja van meg az új gyöngyszem aztán furcsállottam ezeket a dolgokat! :) Na mindegy addig nem forgunk 4000fölé! :) Alacsony fordulaton is kellemesen elmegy...
Köszi mégegyszer a választ! ;)
-
4000 után nem megy persze mert koszos a légtömegmérőd!!! Pucold ki van benne két vékony drót kis ecsettel porold le és menni fog mint a golyó! 1.25 zetecnél bejött nem hinném hogy sokkal másabb lenne ???
-
olajnak neki esnék még a héten!
és ne a tescoba vegyél olajat ;)
utána a többi....
-
Ohh köszönöm a válaszokat!
Nyugi nem tescos olajat fogok venni! :) Na majd a következő héten megcsinálom adolgokat és remélem minden rendbe fog jönni...
-
Na megvoltak a cserék! Minden maradt a régi! Viszont azt mondták elég ramatyok a gyertyáim! Elképzelhető, hogy az okozná a problémát? De amint lesz időm egyből kipucolom a légtömeg mérőt. Azt amúgy mennyire bonyolult kiamputálni és megtisztítani? :) Mert holnap délelőtt szívesen megcsinálnám ha megtudnám...
-
Hi!
Nekem is ilyen a motorom asszem (1.6 16V EFI DOHC), és régebben nekem is megtorpant 4500 körül, de újabban nem csinálja. Megtisztítottam a légtömegmérőt, benzinszűrő csere volt, gyertyacsere is, azóta nincs vele baj, dolgozik serényen!
Ja, és NAGYON szereti a jó olajat: Castrol Magnatec 10W40. Még a hangja is más, mint az olcsóbb olajokkal.
180.000 km-nél még semmi baja a motornak!
Üdv!
-
Nem nagy dolog kivenni a légtömegmérőt csak nagyon köcsög a csavarja! Torx csavar(már a jól írom) És középen van egy kis izé ami miatt a rendes torx nem megy bele! Azzal szenvedni fogsz! Nekem kombiné fogóval sikerült ;D
-
mi csak úgy hívjuk hogy pöcsös torx... ki kell törni a pöcsét, és belemegy a sima torx :D
-
Én nem voltam ennyire kreativ fogó azt adj neki! Utána meg kicseréltem sima keresztfejüre!! :laugh:
-
nálunk elöbb lehet pöcsös torx kulcsot kapni mint simát ::)
-
Nálunk is hamarabb találsz. Bemész az első OBAUMTIKER-be és kapol. :D
-
Na ki lett tisztítva a légtömegmérő és azóta megy rendesen! ;) Úgyhogy köszönöm szépen a tanácsokat! :notworthy:
-
:laugh:
-
Amúgy a 9-10 literes fogyasztás reális ehhez a kocsihoz? Mert valahol olvastam h a fogyasztása nem a legjobb ezeknek a Zetec motoroknak. Ja és úgy 9-10, hogy néha 3-4000 körül váltok, de nem mindig. Tényleg csak néha-néha. Vélemény? :)
-
És szinte 100%-ban városi használat!
-
Én az 1.8ammal autópályán tudtam levinni csak 9 alá, amúgy városban simán 10 körüli meglehet...
-
Hát, csatlakozom!
Enyém is megeszi a városban a 10 litert (1,6 16V Zetec), de hosszú távon 6,5-7 literből kijön nyáron. Télen 8-8,5 liter ugyanez. És őszintén megmondom, lambdaszonda cserét tervezek, ettől is várok titkon egy kis fogyasztáscsökkenést :-\ :-\ :-\.
-
nagyon sok a 9-10 lityi! városban 8 körül kéne ennie. jó a 130LE-s változatnak nem. de azt gondolom nem kell ecsetelnem miért. de az is 8.5-9 között kéne hogy egyen. nekem a 2.0 DOHC evett 9-et városban 7-7.5-et országúton.
-
Tudom, sanszosan köze van a kompresszióhiányomhoz - ami viszont pénz- és időhiány miatt nem lett még orvosolva.
-
Sok ismerősömtől hallottam, hogy a nagy fogyasztás Ford-betegség, és ők ebbe bele is nyugszanak.
Én ezt nem fogadom el, szerintem a Ford is volt olyan műszaki színvonalon akkor (amikor a kocsimat gyártották, a 90-es években), mint az Opel például vagy bármely más márka, ami viszonylag takarékosnak számított. Nem hiszem hogy a Ford csak benzinfalókat lett volna képes gyártani!
A probléma okát ki kell nyomozni, bár ez pénzbe kerül általában.
-
MK4 gyári adatok
[a csatolmány törölve]
-
én az 1.25össel 6-7et megyek városban
-
Devla városon kivül mennyi a fogyasztásod? Nekem város 9.-10,városon kivül 7.5-8. liter kb. Enyém autómata váltos,de könyv szerint szinte nincs különbség a kéziváltos közt.
-
Valamennyi biztos van az automatmindig többet eszik!? Én lemértem ha nem nehéz a lábam gondolok itt a 100-110-es tempóra kb 7 lityi 160 és felette még 1 liter tuti, városban 7.9. Ezt mértem legutóbb lehuzott lambdával.
-
ezt még nem mértem. majd ha megyek blacsira lecsekkolom
-
Nekem ugyan Mk3, 1.3 OHV, de autópályán 6 liter, 120-nál.
Város 7-7,5, de akkor dugóban is ülök...
155/70 R13 gumikkal, és spórolós vagyok - nem rugdalom (amúgy se lenne értelme :D)
-
Köszönöm az infókat!
-
az automatmindig többet eszik!?
Szerintem a modern automatáknál ez már nem igaz. Az elektronika sokkal jobban tudja, meddig kell forgatni, mikor kell elváltani, ha például takarékos üzemmódba van kapcsolva.
Már én is nézelődöm Mk 6-7 után, 1.4 TDCi, automatával... ::) (tavaly Ford Majálison tesztvezettem 1.4 TDCi Fityót, félautomatával, és nem volt rossz!)
Kicsit unalmas a pesti állandó kapcsolgatás - főleg az 1-2-N-1-2-N-1-N szekvencia ismételgetése.
Na OFF vége.
-
Az enyém fokozatmentes automata,nemvált sebességet,nem érezni semmit,csak a fordulatszámmérön látszik!
-
Képzeljétek, szinte az egyik napról a másikra a 10-es fogyasztásom felszökkent 11-12-re! :o Aszittem kitépem a hajam! Múltkor mentem egyik ismerősömhöz (elvileg 200km-t el kellett volna mennem a 20literrel), erre 170-nél elkezdett pöfékelni, berángatni és kifogyott a benga...Áááá mondom biztos elszámoltam vmit, de ma ugyanezt eljátszotta és 12-re jött így ki a fogyasztás...Hallottam, hogy elvileg a fogyasztást a termosztát is befolyásolja? Mondjuk a fűtésem elég gyenge, kell vagy 10-15 perc mire kezd kellemes idő lenni a kocsiban (nem meleg, csak kellemes :))
Mi a véleményetek erről?
Előre is köszi a válaszokat! ;)
-
téli időben lassabban melegszik be a motor, ezáltal magasabb is lesz a fogyi, mivel tovább működik a szivató, erre szoktak a hűtő elé kartonlapot tenni a hideg időben (de ezt egy másik topicban már kitárgyaltuk->kereső). ha a termosztát úgy áll be, hogy nyitva van a hűtő felé akkor megintcsak nehezebben melegszik be a motor, tehát befolyásolja a fogyidat is. a fogyasztást amúgy nagyon sokminden befolyásolja, a motor hőmérsékletétől kezdve, a beszívott levegő hőmérséklete, a beszívott levegő mennyisége, stb.
-
ez a konstrukció ilyen...nem nagy a fűtőradiátor és általában az is tele van szeméttel...
(mondjuk akkor én nem ugatok a 11L fogyira)