Ford Fiesta Klub Fóruma

Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : venttura20 2010 January 31, 15:04:30 PM

: 1.8 DIESEL TUNING
: venttura20 2010 January 31, 15:04:30 PM
89-es 1.8 diesel-hez várok kérek tuning tippeket ötleteket,pl:::turbó--futómű tuning,lámpa, ijenek kössz mindenkinek!!!!!!!!
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: RyAn 2010 January 31, 16:29:13 PM
1.8 td escort motor...
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: szabyk 2010 January 31, 16:59:09 PM
motorcsere....benyásra... ;)
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: grimmcsalad 2010 January 31, 19:36:54 PM
Szia földi!

Szabyknak igaza lehet.
A diesel nem egy tuningjárgány. Csörög, zörög, remeg, de kivisz mindenhonnan és kopott nyárival sem csúszik meg az eleje mert olyan nehéz a vasblock az elejében. Cserébe felajánlja az 5 lityi alatti fogyasztást ami persze állapot és csizmafüggő.

Esetleg chip tuning :laugh:

Minap egyik olvtárs írta hogy Ő most rak turbót meg cúlert a szívó 18d motorjára egyéb átalakítás nélkül, mondván a hengerfej jobb lesz mint a turbós motoroké mert nagyobbat nyit.

Szerintem meg megöli a motort vele de ez nem az én gondom.
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: Mikike 2010 February 03, 13:51:16 PM
Sziasztok!
Nekem is 1.8d-m van,de én sem raknék turbót bele,sztem nem bírnák el a tömítések,még akkor sem ha amúgy jó amotor.
Inkább egy blokk csere.Mondjuk én is el tudnám képzelni a Mad Max-es megoldást,csak egy ilyenért állítólag simán lekapcsolnak.Ha már itt tartunk engem is érdekelne pár sufni tuning megoldás,úgy általánosságban.Van valami tippetek,ami nektek is bevált?Üdv
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: Dtomi 2010 February 05, 08:06:55 AM
Sziasztok!!

  Nekem is egy 1.8 d Fiestám van. Már megvan hozzá minden cuccom, turbó , interculer. A Sierrában ugyan ez a motor van, abból való a turbó, a szívó és kipufogósort kell hozzá még, minden tökéletesen passzol:) az interculer Mondeóból való itt már kell picit alakítani, ha kész vagyok még írok úgy is, meg nyitok egy fórumot, mert az egész autó átalakítás alatt van, ezt szeretném veletek megosztani majd :)
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: TomeeFiesta 2010 February 05, 13:21:32 PM
van aki azt mondja hogy golf adagoló ::)
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: venttura20 2010 February 11, 14:49:45 PM
Utána jártam azóta én is kicsit ennek a témnak és nálam jobban hozzáértő emberek aztmondták ne probáljam meg turbót rakni sima szivó motorra,mivel se a blokk,se a dugatyúk,se a hajtókarcsapágyak,illetve a tömítések se erre a célra készültek.Szóval szerintem nem éri meg próbálkozni.

                                                 JAVÍTVA!!!!!!!!!!

Ne haragudj, de ez elgépelésb?l is sok, majdhogynem olvashatatlan. Kérlek, próbálj jobban odafigyelni arra, amit leírsz. DVZs
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: grimmcsalad 2010 February 11, 15:06:57 PM
De harapós ma valaki ::) ;)
Lehet kirakós játéknak szánta a ventúra a hozzászólását. Végül is tutira oda kell figyelni arra amit ír mert csak úgy félszemmel téleg nem érti meg az ember.

Amúgy: Látott már valaki 1.8 szívó dieselt átalakítva TD-re. És nem csak képen! Olyan határozottan beszélnek sokan erről mintha pikpak össze lehetne tolni egy ilyet.
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: RyAn 2010 February 11, 15:08:56 PM
össze is lehet nem 1 példa van rá!
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: grimmcsalad 2010 February 11, 15:14:42 PM
De akkor valaki nyújtsa már fel a kezét, hogy igen itt vagyok tessék kérdezni.

Hova kötötte az olajat?
Csökkentett kompressziót?
Cserélt hengerfejet, dugót, hajtókart?

Egy zsugor sört felajánlok a nyomravezetőnek!

WANTED
Keressük aztatat a fiestát aminek az 1.8D mocija kapott csigabigát és tartósan pöpecül üzemel vele!
A nyomravezető jutalma a mély és igen kimerítő hálánk lesz és a fentebb felajánlott ser.
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: venttura20 2010 February 16, 12:26:47 PM
Ez nem a helyes írásrol szól,tudok ha akarok helyes is írni,de ha sietek nemigen érdekel.
Azért kössz,hogy felhívtad a figyelmem erre mások eltudták olvasni,de majd odafigyelek.Bocs.
                                 KÖSSZ
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: Csipi 2010 February 16, 12:49:12 PM
Nem arról szól, de illik ellenőrizni az irományt küldés előtt. Nem feltétlen a helyesírásnak szólt a pirosbetűs rész ;)
Na, de mostmár OFF vége, térjünk vissza a szívásra, a dugattyúkra és a tömítésekre  ;)
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: Frequence 2010 February 16, 20:11:12 PM
Utána jártam azóta én is kicsit ennek a témnak és nálam jobban hozzáértő emberek aztmondták ne probáljam meg turbót rakni sima szivó motorra,mivel se a blokk,se a dugatyúk,se a hajtókarcsapágyak,illetve a tömítések se erre a célra készültek.Szóval szerintem nem éri meg próbálkozni.

Ha ráakasztod a turbót és már mész is akkor télleg neméri meg próbálkozni, ennyivel nem lehet megúszni. Igaza van azoknak akiket kérdeztél, nem erre van kitalálva a szívónak a dugattyúja meg a tömítései, éppen ezért ezeket mindenképpen ki is kell cserélni :) eleve kisebb kompresszió kell, ezért is más a dugó kialakítása.
Nem véleltlenül mondják hogy 5-600 000Ft alatt nem is érdemes belefogni, és akkor ez csak a minimum összeg :-X :-\
Ha mindenképpen TD-t akar valaki, szerintem a legésszerűbb megoldás ha vesz egy gyárilag turbósat abból a pénzből amit a szívóra költene :)
Más tészta ha valaki olyan motort akar turbósítani amiböl nincs gyárilag turbós...annak már van értelme :)
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: Dtomi 2010 February 17, 11:32:12 AM
Sziasztok!

   Én is most készítem az 1.8-as dízelem turbósítását. Autószerelőkkel beszéltem, akik elég jól otthon vannak ebben a témában. Az 1.8 td sierrában ugyanez a motor van, csak rajt a turbó. A szívó, kipufogósort kell átrakni a Fiestába, elvileg a tömítés, dugattyú ugyan az a két motorba!!!
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: mx24bmuszi 2010 February 17, 16:31:54 PM
Hova köti az olajat?
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: sUdYe 2010 February 17, 17:11:18 PM
meg a kartert... oda megy az olaj...
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: mx24bmuszi 2010 February 17, 17:54:13 PM
Karterra visszafolyót ráhegeszteni nem lehet gond!
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: sUdYe 2010 February 17, 17:58:25 PM
azt meg lehet csinálni tényleg, inkább a nagy kérdés a szívódízel dugattyúk cseréje a turbósra, szal egy full generál a motoron a turbósítás ott kezdődik, meg kompressziócsökkentés, stb... vannak azért különbségek bőven, annak ellenére hogy a blokk maga ugyanaz... nem véletlen más a motorkód is...
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: RyAn 2010 February 17, 20:11:01 PM
WANTED
Keressük aztatat a fiestát aminek az 1.8D mocija kapott csigabigát és tartósan pöpecül üzemel vele!
A nyomravezet? jutalma a mély és igen kimerít? hálánk lesz és a fentebb felajánlott ser.


TARCSY
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: lalohi1 2010 February 17, 22:23:59 PM
Sziasztok!
Én is a turbósításon gondolkodom, mert kicsit kevés az a 60Le...
Az alábbiakat tudtam meg eddig a témában:
 - Szereztem egy Haynes könyvet a 86-96-ig gyártott 1.8 D és TD motorokról. A technikai adatok szerint nincs különbség a szívó és TD motorok között. :-)
 - egy ford autószerelő szerint viszont: a turbó és a leömlő ugyan tökéletesen illik a szívó hengerfejre, de asszem a 98-tól gyártott szívókban könnyített dugattyú van, míg a TD-kben nem, ergo dugattyú csere is kellene... és más az adagoló is... :-(  no meg a kipufogó is vastagabb

Nekem úgy tűnik, hogy a dugattyú a kulcskérdés. Tényleg annyira ki van centizve a méretezés, hogy az a +10-15 Le tényleg tönkre tenné? Nem tudom... Tudna valaki segíteni ebben? 

: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: sUdYe 2010 February 18, 07:38:37 AM
olvass vissza. a válasz igen, csere kell.
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: Roxin 2010 February 18, 20:46:16 PM
Bizony kell dugó csere!Rakjatok bele egy golf adagolót az is sokat dob(dobott) az enyémen!Előtöltést kicsit rálövik (Csomádon)és faxa lesz a gép!Kicsit füstölni fog,de menni is!! ;)
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: sUdYe 2010 February 18, 21:55:52 PM
Csomádon az adagolós, nagy mágus. :)
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: Vadika 2010 February 18, 22:16:01 PM
Én turbó nélkül foglalkoznék eme témával ;) akkor is vw adagoló?
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: Roxin 2010 February 18, 22:24:36 PM
igen!Enyém se volt turbós!Jók ezek az 1.8D csak baromi lomhák,1.6D golf simán lenyomott!Adagoló csere után sokkal jobb volt!de sajnos nem olcsó,adagolót vettem használtan20000.-,szerelés beállítás 20000.- :'(
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: Vadika 2010 February 18, 22:30:14 PM
Értem hát ez tényleg nem olcsó :'(
De ma a fehérváron a tesco és a 81 főút közötti elkerülőn kis hijján a belsősávban lassunak éreztem magam 110 es tempóval a seggemben egy vw talán LT vel vagy mi az ujjabb kiadásnak a neve ???
Szóval ma ott egy kicsit kikormoltam :-X
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: Roxin 2010 February 19, 21:31:11 PM
Ha nyomod neki mennyire fűstöl??Alapjáraton neked nem rázza a kasznit,műszerfalat??Az enyémet azért adtam el mert mindig rezget valami,4 tubus sziló után jobb lett ;D !Amúgy szerettem,5l evett főleg azért!Annyit szereltem,h mindent ismerek róla,ha valami van vele csak kérdezz! ;)
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: Vadika 2010 February 19, 21:34:04 PM
Szinte semmi füst illetve elenyésző ;)

Önindittónál a bendixen lévő 3 csavar nálad is lelazult?
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: Roxin 2010 February 20, 13:25:33 PM
Az pont nem,de minden beszart egymás után rajta az előző gondos gazdájának köszönhetően!Közel 500ezret költöttem rá,de utána faxa lett!Először motor generál,utánna önindító,generátor csere,kormány mű.......,lengés csillapítók elől hátul,motor tartó bakok,index kapcsoló kompletten,lakatolás ívek küszöbök,kerékagy csapágyak(sokatszor mire rájöttem,h az SKF a jó)hátsó fékmunkahengerek,kipufogó rendszer,és fényezés.Ezeket csináltam rajta,és a kis apróságok,izzító gyertyák abbol se jó az olcsó UNIX,aksi,testkábel,meg kicsi optika küszöbök lökösök+sport dob:Tényleg tiéden van sport dob?Enyémre raktam egy szellősebb fajtát és érezhetően könnyedében ment,a hangja meg ugyan olyan maradt(enyémen kat.sem volt,helyette ráhegesztettünk egy flexi csövet mert nagyon feszes volt a rendszer és elől kifújt olykor)Szóval kibaxot sokat beleőltem,és 250ezeréert váltam meg tőle felnivel együt! >:( A füstölést azért kérdeztem,mert ha nem füstöl vészesen akkor vidd el egy adagolóshoz a kocsit és kb 6000 ezerért belövi neked az előtöltést és sokkal fürgébb és pörgősebb lesz,de viszont kicsit kormolni fog,de az nekem kifejezetten tetszik ;D ! ;D
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: sUdYe 2010 February 20, 13:32:07 PM
anyum citroenét is csomádon csinálta meg az adagolós szaki 2003-ban :D érezhetően jobb lett az autó minden téren, fogyi terén is, meg menettulajdonság terén is. (mi nem tuningolni akartunk, hanem megbízható A-ból B-be autót). kicsit kormol ha odalépsz neki, de nem vészes, szinte semmi füst, nem jön belőle ha már kikormoltam a sok városi használat után...
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: harciger 2010 March 01, 11:08:15 AM
Sziasztok diesel skacok.

Szeretnék megkérni valakit arra, hogy megnézné nekem 5. fokozatban és 3000fordulaton mennyi km/h megy az 1.8 diesel?

Lehet, hogy hülyeség amit kérek, de arra gondoltam:
az mk3 kocsimban egy 1.3i OHV motor van, ugye nem rég lett felújítva és egészen jól produkál a kis moci. Na most az a gondom vele, hogy 5. fokozatban 40km/h sebességnél is húzz. Viszont 3000 fordulaton már 103km/h megyek. kb: 3800 fordulaton megyek olyan 130m/h-val. 4500ford. 163km/h. Nekem ez a fordulat soknak tűnik. Tartós 130km/h sebességnél le akarom csökkenteni legalább 3400fordulatig, ha lehet.
Na most a nagy ötlet: A diesel váltóból kiszedném az 5. fokozati fogaskereket és ezt betenném a benzinesnek a helyére. ez a fogaskerék a  bal  első kerék mögött van a váltón belül, amit egyszerű kiszerelni bontás nélkül.  Lehet, hogy nem jó ötlet, de addig nem fog nyugton hagyni, míg ki nem próbálom. Vagy ha jobb tanácsot nem kapok.
Nagyon megköszönném nektek ha ebben segítenétek!
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: harciger 2010 March 04, 07:50:30 AM
Senki nem tud ebben segíteni? Nekem elég volna csak megmondani, hogy 3000-es fordulaton mennyivel megy?
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: mx24bmuszi 2010 March 04, 08:45:39 AM
Ha te megmondod mikor forog a motor 3000-et én megmondom mennyivel megy.
Nincsen fordulatszám mérőm.
Ha rákeresnél az áttételekre az adatlapokon, akkor kitudnád számolni.
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: AniBaba 2010 March 04, 17:18:33 PM
1.3 OHV CFI - 2500 körül 100, M0-110 hajszállal 3000 alatt, 130-140 3400-3500 kb. 4000 fölött belekarcol a 150-be. Tovább nem nyomom, van szívem, és csak ez a kocsi van :DDD
Ford.számmérő nemtom mennyire pontos.

197000 km van a kocsiban, Euro 95 benzin, gyári minden.
175/70 R13 gumik, km/óra szerint mért értékek, minimális csalás lehet benne lefelé, mert 155/70 R13-ra van belőve a spirál.

Gyári a váltód?

Elszüttyög nekem is 40-nél 5-ben, de nagyobb gázra csörögnek a szelepek (erőlködik, no! :D), és szinte alapjáraton mocorog az autó, gurul, de gyorsítani nem lehet :)
2500 körül váltok, 2000-re esik le a fordulat váltás után
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: harciger 2010 March 05, 08:30:20 AM
Köszönöm AniBaba.

Ahogy olvasom rájöttem egy, két dologra.

Nekem jelenleg téli gumi van most fent 155/70 R13.
2000: 73km/h
2500: 88km/h
3000: 103km/h
3500: 123km/h
4000: 143km/h
4500: 163km/h

Most azon gondolkodom, milyen nyári gumit vegyek. Szerintem a legjobb ha 175/70 R13 veszek és így növel a sebességen. És kevesebb lesz a fogyasztásom is, időben a megtett km-ren.  ,majd meglátjuk.
Viszont ezzel a nyári gumival 5,1% a különbség.
Tehát ha a télivel megyek akkor:
Óra: 3000: 103km/h
Gps: 3000: 93km/h
Ha nyárival megyek:
Óra: 3000: 108,1km/h
Gps: 3000: majd meglátjuk.

A Váltóm gyári, legalábbis én nem tudok róla, hogy cserélve lett volna benne valami.
De mindenesetre, gyanús mert 1. 2. 3. nagyon ugrik. oda taposok neki, mint akit pi***n rúgtak.  :o  ;D
Én már 2000nél váltok. van nyomaték.  :notworthy:

Nem rég lett megfúrva a motorom, kíváncsi vagyok mennyi lett a köbcenti. Ezt hogy tudom kiszámolni,? Már mindenhogy számoltam de nem jön ki.
75 a dugó szélesség.
75.5 a lökettérfogat.
4 henger :laugh:

Moderálás: következő káromkodásért/moderálás-törlésért törölni foglak!  >:( D.V.Zs.
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: AniBaba 2010 March 05, 09:07:57 AM
Nem leszel gyorsabb 175-ös gumikkal sem, csak az óra fog mást mutatni (hiába nagyobb az átmérő, valamivel szélesebb is, nagyobb felületen fogja vissza az autót.)
Max. hatásfokozó - olyan, mint a fél viagra. Szép-szép, de továbbra sem mész vele sokra :D

Javaslom kicsit feljebb válts (nem 4500-ra gondolok! :D), jobb lesz a fogyasztás, és kevésbé megterhelő a motornak. Tapasztalat :D

Nem lökettérfogat, hanem lökethossz a 75,5.
A lökettérfogatod pedig 1,333518 liter. Minimálisat kaptál, viszont nem tudom megfelelő-e a gyűrűzés így, vagy vastagabb olajat használsz, amitől nő a súrlódás, a hőfok, a leadott erő, meg úgy mindenre negatívan hat :)

De majd mások is kiszámolják, nem vagyok matektanár.
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: fiesta2002 2010 March 05, 12:28:38 PM
A dugó felülete: r négyzet * pi.
(7,5cm/2)^2*3,141 = 44.18 cm2

Szorozva a lökettel és 4-el.
44,18cm2*7,55 cm*4=1334 cm3

Ennyi a lökettérfogat.
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: harciger 2010 March 05, 18:34:48 PM
Köszönöm szépen, hogy számoltatok. Meg is jegyzem. vissza vonom a váltó témát, mert megint jobb lett a fogyasztás, felesleges.
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: beno92 2010 March 30, 13:36:39 PM
Sziasztok!

Én is turbósítást akarok végezni a fiestán, ahogy olvastam sierráról kell hozzá az alkatrész.
Pontosan le tudnátok írni hogy mik kellenek róla és hogy a légszűrő el fér e az eredeti helyén a turbótól vagy kell valamit alakítani?
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: Frequence 2010 March 30, 21:01:31 PM
Ha majd turbósítod, a légszürő ház helye lesz a legkisebb bajod...hidd el nem ezen fogsz fennakadni...de majd jönnek a hozzáértők, és úgyis elveszik a kedvedet :)  :notworthy:
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: xtc3 2010 April 01, 10:11:52 AM
Nem akarok okoskodni, de nekem is 1.8D van, és én is gondolkodtam(!) azon, hogy teszek rá egy turbot meg egy coolert. De megérdezve 1-2 hozzáértő szerelőt, elvették a kedvemet azzal, hogy az a gyári sima szivo diesel blokk nem arra van kitalálva, nem arra van méretezve, hogy te arra turbot tegyél. Gyengék hozzá az alkatrészek, egyszerüen nem arra való. Viszont amit megtehetsz ha akarsz egy kis erőt a vasba, hogy elmész egy frankó adagolóshoz aki beállítja neked az értékeket úgy, hogy menjen is a géped, jól is induljon, és ne fogyasszon sokat. Plusz kihajíthatod alóla a katalizátort, az is jelent minimálisat. Nekem ezzel a 2 dologgal érezhető a változás, csodát persze nem kell várni.  :)

Vagy a másik megoldás, amit a többiek is mondanak, hogy venni kell egy 1.8Td vagy Tdi motort, escortbol vagy mondeobol. Engem csak az az egy dolog tart vissza attól, hogy egy gyárilag 90lovas motort vegyek kompletten, hogy nem tudom kipróbálni, mert ugye egy kiszerelt motorral nem lehet csak úgy önmagában menni  ;D Szoval ha találok egy ilyen motort, lecsapok rá és beleteszem a mostani helyére.
Vagy a végső megoldás, hogy hozok egyet németországból, egy jó állapotút, escortot vagy mondeot, a motort váltót féket kiveszem, a többit úgy ahogy van, eladom egyben. Csak vevőt kell találni egy motor nélküli kasznira  ;D
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: DVZs 2010 April 01, 10:47:16 AM

xtc3, kérlek ne válaszolj magadnak, ilyenkor ha valami lemaradt, inkább használd a "Szerkeszt" gombot az előző hozzászólásodnál, és egészítsd ki. Köszi!
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: beno92 2010 April 06, 12:26:42 PM
Olvastam az előző hozzászólásokban hogy vw adagoló is javítana rajta. Pontosan melyik vw-ból szedjek adagolót? A motorcserés dolog pedig nem tudom hogy mennyire körülményes papírozás terén, kell rá engedély vagy ilyesmi? Vannak golf tulajdonos ismerőseim akik 2 golfokba vágnak bele 1.9 pdtdi motorokat, teljesen hivatalosan. Fiestával is lehetne valami hasonlót művelni? Tudom hogy nem olcsó de mégis szeretnék valamit kihozni belőle. Akinek van ezzel kapcsolatban tapasztalata vagy infoja, megköszönném a válaszát!
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: sUdYe 2010 April 06, 12:34:37 PM
azt a teljesen hivatalos utat kérdezd meg akkor az ismerőseidtől és írd le ide, mert szerintem anyagilag nemigazán kivitelezhető a hivatalos út.
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: AniBaba 2010 April 06, 13:40:46 PM
Ismerek én is olyanokat, akik Golf II-be raktak Golf IV 1.4 TDI-t, meg Bora 1.9 TDI-t, 6-os Passat váltóval. Ment is mint az ökör. De hogy papírjuk nem volt róla, az hót zicher. Vagy nagyon sokba volt a papír, annyiból veszel akármilyen gyári PDTD-t. Bár én nem vagyok tőlük elájulva. Megyeget, persze, de amit én láttam, az 150.000 km körül bizony sok pénzt megevett...

Én laikusként még mindig a motorcserét (pl. Escort 1.8 TD) javaslom.
Ez sose lesz versenyló, aki hajtani akar, az vagy korszerű TD-t vegyen, vagy nagyobb löketes benzinest.
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: xtc3 2010 April 06, 20:09:40 PM
beno92!
Magyarországon élünk! Ami azt jelenti, hogy amit pénzzel nem lehet elintézni, azt még több pénzzel igen!  ;)

Én komolyan gondolkozok azon, hogy hasznaltauto-rol veszek egy osztrák papiros ford mondeot 100-ért, 1.8Tdi - 90le, és a motort-váltót-féket beleteszem az enyémbe, a többit egyben eladom pár 10e Ft-ért. Ha valaki tud vevőt egy motor nélküli komplett kasznira, várom szivesen.
Azon a 90 lovas motoron még egészen biztosan lehet húzni, ne vigyük tulzásba, de véleményem szerint 120loero legalább kijön belőle, egy jó adagolós mester csodákra képes.
Lesz benne legalább szervo is, meg erős is lesz, nem is fog sokat fogyasztani. A papir meg nemszámít, ha akarom, csak a forgalmi meg a rendszám megy vizsgázni, de ha akarom, elvihetem az egész autót. De ha belepakolod a cuccot a gépedbe, és elhozod nekem Debrecenbe, 30-ért vizsgadíjjal együtt levizsgáztatom neked.  ;)
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: beno92 2010 April 06, 21:26:00 PM
Más megoldás nincs rá, hogy menjen is és diesel is legyen. 90 ló azért jobban vinné ezt a kis kasznit, bár a gyári motorjának is kéne de... mind1. Escortban és a mondeoban lévő td motor különbözik vmiben?
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: xtc3 2010 April 07, 08:45:58 AM
nemtudom, még nem néztem pontosan utána, de ha időm fogja engedni, akkor utána fogok járni
escortban és mondeoban is egyaránt létezik Tdi 90 loeros motor, szerintem bármelyik jó lenne.

Én régebben MK3 1.8D fiestából csak a motorblokkot váltó nélkül átraktam egy ugyancsak 1.8D 1992-es escortba. A váltó csatlakozása teljesen megegyezett, csak a motorblokk részt kellett áttenni, plug&play  :)

Ha ebből indulok ki, akkor jobb lenne az escort Tdi motor, hátha váltót nem kellene hozzá cserélni mert össze lehetne húzni a kettőt. De ha meg a másik oldalát nézem a dolognak, akkor a gyári 1.8D - 60loerohöz tervezett váltó nembiztos hogy nagyon örülne, ha rápasszintanék egy 90loerös blokkot, azért az már helyböl 150%-os teljesítmény a gyárihoz képest, háthogyha még húzok is rajta.

Ránézésre ennyi különbség van az escort és a mondeo motorja között, mindenki nézze meg saját szemével :)

escort: http://hasznaltauto.medija.hu/1548960/3737431_6.jpg
mondeo: http://hasznaltauto.medija.hu/1499582/3702680_2.jpg

az escort ránézésre valahogy egyszerűbbnek tűnik nekem :)
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: Roxin 2010 April 07, 13:46:08 PM
A tágulási tartály nem egyforma!! ;D
                     ::)
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: AniBaba 2010 April 07, 15:43:05 PM
Mi az a tartáJ? :)
(még leírni is rossz...tudom, nem magyartanárnak jöttem ide :D)
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: xtc3 2010 July 06, 21:41:13 PM
azt hallottam, hogy 1.8D fiestára rá lehet tenni a 2.5-ös transit adagolóját, és hipphopp vérengző vadállat lesz belőle :)
azt mondják hogy sokkal jobban megy tőle, és csak picivel fogyaszt többet :)
valaki tud erről bővebb információt?
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: RyAn 2010 July 07, 18:38:07 PM
...
Lesz benne legalább szervo is, ...

Most szervos? mert hanem akkor modeotól ne várd h az lesz  ;D
Attól mert átrakod motort,váltót,féket kormány még nem lesz szervos ;D
escort TDi-t kell venni 90paci, motort,váltót át és joccak... (nem az első ilyen lenne fiestába ;) )
: Re: 1.8 DIESEL TUNING
: dejko 2010 July 08, 15:52:33 PM
Sziasztok !

Szeretnék pár dolgot megosztani veletek az 1,8 d td tuningról, ezeket tapasztaltam.
Nekem 1993 as moneo 1,8td van.
1. probálkozás : 1.9 td adagolót raktam fel, ez egy vento-n volt
                         Lucashoz képest ég és föld
                         alapjárattól volt nyomaték, sokkal fürghébb lett az autó
                         legkisebb gázpedál mozgást is lehetett érezni
2. vezérműtengely elfokolása: 
                        a motor gyorsabban pörgött fel
Kb 1 év után bedöglött az adagoló. Ezután került fel 1.8 szívó adagoló term. bosch.
Jelentősen vesztett a motor az erejéből, de még így is jól használható maradt.
3. szívó adagoló átépítése turbósra
                       10-es elem, 2,5 emelőtárcsával gt 1749 változógeos turbóval 1 bar töltőnyomás
Eddig ez volt a legjobb . Nagyon fürge lett az autó, alapjárattól jól húzott, 1800 fordulatól 3500-ig szuperül ment.
Sajna turbó csapágyas lett, ezért visszaraktam a eredetit.


Szóval szerintem  épített bosch adagoló lenne  a legjobb az 1.8 d re. Minimum 10-es elemmel. A vento adagolójával nem volt szép lágy hangja, mert 3.1 es hullámostárcsa volt benn. 2.5 tárcsával maradt a gyári "finomhangú". a motor.
Ja nagyon fontos, hogyha vw adagolót teszel fel máshová esik a beálítás mind a ford nál, kivéve akkor ha lecseréled a vw adagoló tengelyén lévő hosszbordásszíj tárcsatartót a fordéra.
                       
: Re:1.8 DIESEL TUNING
: kocka1000 2011 January 30, 17:40:58 PM
Hali!
Szerintetek a 98-as mondeo 1.8 TD motort bele lehet rakni a 92-es fiestába?
Kinézetre ugyan az...
Ha én beszerzek 1 ilyen motort és nincs róla papírom azt még bele tudnám tenni hivatalosan?
Tudok ugyanis 1 angol autót ami TD-s annak a motorját kéne beletenni hivatalosan valahogy...
Ha erre tud valaki valami egyszerű de 100% hatásos módszert akkor kérem szóljon!
A lényeg hogy hogy ne legyen horibilis összegű a  papírmunka!
Minden megoldás érdekel!
Köszi!
: Re:1.8 DIESEL TUNING
: RyAn 2011 January 30, 17:51:36 PM
hivatalosan csak mk3 fiesta dízel motort tudsz betenni...
: Re:1.8 DIESEL TUNING
: sUdYe 2011 January 30, 19:13:04 PM
így ilyen felállásban felejtsd el. Majd ha túlleszek egy hasonló procedúrán a közeljövőben ha minden igaz akkor majd jelzem a menetét és a feltételeket.
: Re:1.8 DIESEL TUNING
: GhostMan 2011 January 31, 14:18:11 PM
Üdv Urak !
Azt nem értem hogy mindenki miért akar a kocsijában motortcserélni? ;D baromi sok az átirásí költség .lehet vele feketén járni de ha kpm-s elenöriz ott helyben tarkón lő.szerelőm apja kb 8 évig járt ugy hogy az orionja papíron 1.4benzin de 1.8d moci volt benne csak vizsgnál cserélték vissza az eredeti motort.
Azt gondolom hogy mindenki kevesli azt a 60 paripát  ;D
Szerelőm szerint meg lehet oldani az 1.8D turbositását . mert neki is volt annak idején orion-ja és kapott 1.8td sierra
turbót és tökéletessen müködött (nem fél évig) .mondjuk mondta hogy a golf változó geometriás turboját már nem bírta kikönyöklött a mocika de ment mint az állat.

: Re:1.8 DIESEL TUNING
: xtc3 2013 January 24, 21:48:29 PM
Engem is érdekelne ha egyszer elkészül egy turbósított 1.8D. Mivel nekem is ilyenem van (kb 5 éve), én is gondolkoztam turbósításon, de gyakorlatilag jobban jársz ha veszel bele egy eleve turbós blokkot, escortból vagy mondeóból. A sima 1.8D gyenge hozzá, hengerfejcsavarok, dugattyúk, hajtókarok tömítések, mindenből erősebb kell, nem arra készült hogy a gyári 60 lovat felhúzd 90 környékére. Inkább add el ami most bennevan, megpótolod kicsivel és veszel bele egy turbós motort. Én ezt csinálnám, nem nyúznám a sima 1.8D-t.

Ha pedig egy kis erőt szeretnél bele csalni, ahhoz tudok tippet adni, én már szinte minden lehetséges dolgot megcsináltam a sajátomon.
- katalizátort kihajítani, helyére gázgyorsítós dobot tenni
- kipufogót lecserélni olyanra amin nincs akkor folytás
- elmenni egy HOZZÁÉRTŐ adagolóshoz és megkérni, hogy állítsa be a kaját meg az előtöltést hogy legyen benne erő

én ezt mindet megcsináltam, érezhetően jobban megy, könnyebben pörög, és az 1.7TD astrát simán fogom vele  ;D

bele lehet jobban merülni hogy megbontani az adagolót és kicserélni benne ezt-azt másmilyenre, de ehez már nem értek, nekem ennyi is megfelelő :)
: Re:1.8 DIESEL TUNING
: bosdaniel 2013 January 25, 12:15:04 PM
A turbós blokk egyébként stimmel a sima szívó Fiestába komolyabb alakítás nélkül?