Author Topic: Vezérlés csere  (Read 26501 times)

Offline FordPiri

  • Újonc
  • *
  • Posts: 8
  • Segített?: +0/-0
Vezérlés csere
« on: 2015 December 03, 12:16:55 pm »
Sziasztok,

Fiesta 2004 1,4I, 59kW, benzines autómon megérett a vezérléscsere. Az alkatrészeket külön szeretném megrendelni mert van kedvezményem egy cégnél. Pontosan mi kell hozzá? Vezérműszíj...

Offline Gyikusz

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 314
  • Segített?: +16/-0
Re:Vezérlés csere
« Reply #1 on: 2015 December 03, 15:52:41 pm »
Szia!!

vezérműszíj készlet: vezérműszíj és feszítő görgő, főtengely csavar
szelepfedél tömítés
ékszíj készlet
ha szeretnél vízpumpát cserélni akkor még az is. nem hajja a vezérműszíj de ott van alatta érdemes lehet.

Én szívesen vállalom a cserét is ha budapesti vagy ahhoz közeli vagy. Egy klub társnak pont mist adtam ajánlatot cakli pakli
56.000 Ft ra ebben minden benne van

Offline FordPiri

  • Újonc
  • *
  • Posts: 8
  • Segített?: +0/-0
Re:Vezérlés csere
« Reply #2 on: 2015 December 04, 10:14:06 am »
Szia,

Köszönöm az infót. Vidéken lakom és már beszéltem egy ismerős szerelővel ő mondta, hogy szerezzem be az alkatrészeket és megcsinálja. De azért köszi még1x!

Offline Tamás

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 213
  • Segített?: +8/-0
Re:Vezérlés csere
« Reply #3 on: 2015 December 05, 06:37:39 am »
Sziasztok! Nekem is lenne egy kérdésem. 2008 bubilámpás 1.4 tdci-m van. 200 ezer kilométerrel vettem az autót, akkor le lett cserélve a vezérlés először. A Ford utasítás szerint mikor kell cserélni vagy a szerviz mikor cseréli másodszor?  Köszi Tamás
Eddigi autóim:
Alfa Romeo 75 2.4 TD 1990
Ford Fiesta 1.4 TDCI 2008 Fresh Plus
Jelenlegi autóm:
Ford Focus 1.6 TDCI 2010 Fresh

Offline Gyikusz

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 314
  • Segített?: +16/-0
Re:Vezérlés csere
« Reply #4 on: 2015 December 06, 14:39:30 pm »
szia 200e km vagy 8 év

Offline Styleair

  • A mester
  • *****
  • Posts: 671
  • Segített?: +22/-0
  • Moondust Silver Child Carrier
Re:Vezérlés csere
« Reply #5 on: 2015 December 06, 21:32:24 pm »
szia 200e km vagy 8 év
Ez volt meg neki. Azért kérdezte, hogy "és másodszor"?
400000 km vagy 16 év?

Én azt hittem, hogy a Tdci Fiesta is láncos, mint a Mondeo...
Fiesta MKVI 1.3 (2002) EU3
Fiesta MKVI Facelift 1.3 (2005) EU4
Mondeo MKIII 2.0 TDCI Titanium X (2005) EU4

Offline Gyikusz

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 314
  • Segített?: +16/-0
Re:Vezérlés csere
« Reply #6 on: 2015 December 07, 11:47:26 am »
szerintem egyértelmű ha  200e km-nél van csere akkor vagy 400e km vagy 8 évente tehát 16évesn.

Offline Styleair

  • A mester
  • *****
  • Posts: 671
  • Segített?: +22/-0
  • Moondust Silver Child Carrier
Re:Vezérlés csere
« Reply #7 on: 2015 December 07, 13:33:46 pm »
szerintem egyértelmű ha  200e km-nél van csere akkor vagy 400e km vagy 8 évente tehát 16évesn.
Értem. Köszi az infót!
Fiesta MKVI 1.3 (2002) EU3
Fiesta MKVI Facelift 1.3 (2005) EU4
Mondeo MKIII 2.0 TDCI Titanium X (2005) EU4

Offline Ajozsy

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 11
  • Segített?: +0/-0
Re:Vezérlés csere
« Reply #8 on: 2015 December 09, 08:57:03 am »
üdv! lenne egy olyan kérdésem mert nagyon nem egyértelmű! az autó ford fiesta 2005ös 1.4 benzin 59kw

addig rendbe van hogy rendelek bele vezérműszíj szettet vízpumpával! de ezek közül milyen szíj kel még bele? (melyik opciót kellene választani? KLÍMÁS az autó! most egy szíj hajtja a generátor és  a légkondit? vagy külön klíma szíjt is kell belevenni ? vagy külön generátor szíj is kell bele?

generátor szíj?
generátor + légkondiszíj szett?
légkondicionáló szíj?


« Last Edit: 2015 December 09, 09:24:19 am by Ajozsy »
Fiesta MK6 1.4 2005

Offline Gyikusz

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 314
  • Segített?: +16/-0
Re:Vezérlés csere
« Reply #9 on: 2015 December 10, 11:13:25 am »
szia!!!

itt a képeken a 2es száműra van neked szükséged
gyári cikszám : 1829195
unix: 10004710

Offline Ajozsy

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 11
  • Segített?: +0/-0
Re:Vezérlés csere
« Reply #10 on: 2015 December 13, 08:32:57 am »
akkor erre?

generátor + légkondiszíj szett?

köszi :notworthy:
Fiesta MK6 1.4 2005

Offline Gyikusz

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 314
  • Segített?: +16/-0
Re:Vezérlés csere
« Reply #11 on: 2015 December 14, 11:26:27 am »
ha gondolod rendelek neked.
úgy van a nagy szíj hajtja a generátor vízpumpa főtengely klímakomp.
kis ékszíj szervópumpa főtengely

https://cromax.hu/szijaklancok/szij/szij/hosszbordas_szij_szett_6pk1019+5pk690_14318

ez kell neked

Nortonmanx

  • Guest
Re:Vezérlés csere
« Reply #12 on: 2015 December 14, 16:05:25 pm »
Sziasztok!

Ha már vezérléscsere, akkor elmesélek egy történetet egy 1.3-as, benzines, 2005-ös Ford Fiesta vezérműlánc szett cseréjének tortúrájáról.
Kezdem azzal, hogy 184000 km van a kocsiban, viszont reggelente, vagy hideg időben beindításnál a kocsi 1-1,5 másodpercig fura csattogó hangot adott, ami el is múlt rögtön. Üresben gázadásra kicsit olyan súrlódós hangot adott a motor, de csak alig érezhetően. Elég sokat figyeltem, hallgattam a motort. Na a lényeg, hogy mivel használtan vettem így a csere mellett döntöttem, bár sok helyen írják, hogy a láncost nem kell bántani, nem kell cserélni. Kérdem én: miért nem?!
Ugyanúgy el tud szakadni, mint a szíjjas. Ha valaki szereti sebességben hagyni a kocsit leállás után, akkor pedig nyúlik a lánc az erőátvitel miatt. Van fent cikk a neten BMW motorokról, ahol a vezérműláncban még 100 e. km se volt, mégis szakadt, a motor meg kuka. Némelyik biciklinek vastagabb a lánca, mint az egyes autók vezérműláncai. Na mind1, szóval legyen csere. Meg is vettem a szettet, Fai Autoparts, volt benne minden (lánc, vez.mű lánckerék, főtengely lánckerék, vezető sínek, láncfeszítőpatron, meg vagy 5 féle tömítés, szimering. 55e ropi. Ok.

Csere: Na itt fel kell gyűrni az ing ujját. Le kell bontani a klímakompresszort, csöveket nem, csak magát az egységet a helyéről. Hosszbordásszíj le. Hűtővíz le, termosztátház le. FÉLTENGELYEK KI, SEBESSÉGVÁLTÓ LE!!! És miért??? Mert az idióta mérnökök 2 azaz 2 db csavart úgy helyeztek el az olajteknő váltó felőli végén, hogy még a lendkereket is le kell venni... Na itt gondoltam azt, hogy gyújtsuk fel. Szóval le kell venni ezeket, hogy a motor túlsó végén lévő láncot és a többit cserélni tudd. Na ok. Aztán utána ha lejött a teknő, akkor lehet folytatni a többi cuccal. Szelepfedél, láncburkolat, stb.

Ja, és ha már le volt szedve a váltó, nézzük már meg a kuplungot, amúgy is 180 van benne. Naná, hogy kopott...öregem... Akkor egy kuplungszett is került bele. Nem baj végül is ha már szét van szedve, akkor ne kelljen 5000 km múlva újra lekapni. Meg amúgy is volt egy olyan baja, hogy gyorsításnál 1500-2000 rpm között furcsa rezonálú, búgó, szavakkal nehezen leírható hangot adott, de csak egy pillanatig. Végül kiderült, hogy a kinyomócsapágy már zörgött és ez volt a ludas.
Szóval miután szét lett kapva a fél kocsi, így már ki lehetett cserélni a vezérmű szettet. A neten fent lévő olvasmányok célszerszámot is írtak a cserélhez, a vez. tengely rögzítése miatt, de simán meg lehet oldani nélküle is.
Összeszerelés fordított sorrendben. Új olaj és szűrő.
Eredmény: baromi jó motorhang, semmi kerregés vagy ilyesmi, és nincs csattogás indítás után. :notworthy:

Ettől függetlenül én úgy gondolom megérte, így legalább nincs bennem félelem, hogy mikor szakadhat el, vajon milyen állapotban lehet? Amúgy néztem a régi láncot, hajlítgattam és hát elég jó íve volt.

Remélem tudtam ezzel segíteni néhány típustársnak.

Üdv,
Manx
« Last Edit: 2015 December 14, 16:07:09 pm by Nortonmanx »

Offline Styleair

  • A mester
  • *****
  • Posts: 671
  • Segített?: +22/-0
  • Moondust Silver Child Carrier
Re:Vezérlés csere
« Reply #13 on: 2015 December 14, 20:28:08 pm »
.... Na a lényeg, hogy mivel használtan vettem így a csere mellett döntöttem, bár sok helyen írják, hogy a láncost nem kell bántani, nem kell cserélni. Kérdem én: miért nem?!
Ugyanúgy el tud szakadni, mint a szíjjas. Ha valaki szereti sebességben hagyni a kocsit leállás után, akkor pedig nyúlik a lánc az erőátvitel miatt. Van fent cikk a neten BMW motorokról, ahol a vezérműláncban még 100 e. km se volt, mégis szakadt, a motor meg kuka. Némelyik biciklinek vastagabb a lánca, mint az egyes autók vezérműláncai.
Szerintem nem szakad el ugyanúgy, mint a szíjas. Én is halottam már láncszakadásról BMW-nél, Opel-nél, de Fordnál még nem. Ott szakad, ahol alul van méretezve.


Csere: Na itt fel kell gyűrni az ing ujját. Le kell bontani a klímakompresszort, csöveket nem, csak magát az egységet a helyéről. Hosszbordásszíj le. Hűtővíz le, termosztátház le. FÉLTENGELYEK KI, SEBESSÉGVÁLTÓ LE!!! És miért??? Mert az idióta mérnökök 2 azaz 2 db csavart úgy helyeztek el az olajteknő váltó felőli végén, hogy még a lendkereket is le kell venni... Na itt gondoltam azt, hogy gyújtsuk fel. Szóval le kell venni ezeket, hogy a motor túlsó végén lévő láncot és a többit cserélni tudd. Na ok. Aztán utána ha lejött a teknő, akkor lehet folytatni a többi cuccal. Szelepfedél, láncburkolat, stb.

Lehet, hogy nem volt hülye a mérnök, mert ő úgy tervezte meg a motort, hogy nem kell cserélni a láncot!


Ettől függetlenül én úgy gondolom megérte, így legalább nincs bennem félelem, hogy mikor szakadhat el, vajon milyen állapotban lehet? Amúgy néztem a régi láncot, hajlítgattam és hát elég jó íve volt.

Remélem tudtam ezzel segíteni néhány típustársnak.

Üdv,
Manx

Bennem csere nélkül sincsen félsz, hogy elszakad, pedig nekünk 193000 km van az autóban.

Mindenesetre örülök, hogy sikerült megoldanod a cserét, és hogy jó lett az autód. :thumbsup: :hello:
Fiesta MKVI 1.3 (2002) EU3
Fiesta MKVI Facelift 1.3 (2005) EU4
Mondeo MKIII 2.0 TDCI Titanium X (2005) EU4

Nortonmanx

  • Guest
Re:Vezérlés csere
« Reply #14 on: 2015 December 15, 10:34:19 am »

Lehet, hogy nem volt hülye a mérnök, mert ő úgy tervezte meg a motort, hogy nem kell cserélni a láncot!


Nem csak lánccsere miatt lehet szükség a teknő levételére. De szerintem nonszensz, hogy a levételhez le kell venni a váltót. Én ilyennel még nem találkoztam. Persze ettől még jó verda a Fiesta.  ;)