Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : FordPiri 2015 December 03, 12:16:55 PM
-
Sziasztok,
Fiesta 2004 1,4I, 59kW, benzines autómon megérett a vezérléscsere. Az alkatrészeket külön szeretném megrendelni mert van kedvezményem egy cégnél. Pontosan mi kell hozzá? Vezérműszíj...
-
Szia!!
vezérműszíj készlet: vezérműszíj és feszítő görgő, főtengely csavar
szelepfedél tömítés
ékszíj készlet
ha szeretnél vízpumpát cserélni akkor még az is. nem hajja a vezérműszíj de ott van alatta érdemes lehet.
Én szívesen vállalom a cserét is ha budapesti vagy ahhoz közeli vagy. Egy klub társnak pont mist adtam ajánlatot cakli pakli
56.000 Ft ra ebben minden benne van
-
Szia,
Köszönöm az infót. Vidéken lakom és már beszéltem egy ismerős szerelővel ő mondta, hogy szerezzem be az alkatrészeket és megcsinálja. De azért köszi még1x!
-
Sziasztok! Nekem is lenne egy kérdésem. 2008 bubilámpás 1.4 tdci-m van. 200 ezer kilométerrel vettem az autót, akkor le lett cserélve a vezérlés először. A Ford utasítás szerint mikor kell cserélni vagy a szerviz mikor cseréli másodszor? Köszi Tamás
-
szia 200e km vagy 8 év
-
szia 200e km vagy 8 év
Ez volt meg neki. Azért kérdezte, hogy "és másodszor"?
400000 km vagy 16 év?
Én azt hittem, hogy a Tdci Fiesta is láncos, mint a Mondeo...
-
szerintem egyértelmű ha 200e km-nél van csere akkor vagy 400e km vagy 8 évente tehát 16évesn.
-
szerintem egyértelmű ha 200e km-nél van csere akkor vagy 400e km vagy 8 évente tehát 16évesn.
Értem. Köszi az infót!
-
üdv! lenne egy olyan kérdésem mert nagyon nem egyértelmű! az autó ford fiesta 2005ös 1.4 benzin 59kw
addig rendbe van hogy rendelek bele vezérműszíj szettet vízpumpával! de ezek közül milyen szíj kel még bele? (melyik opciót kellene választani? KLÍMÁS az autó! most egy szíj hajtja a generátor és a légkondit? vagy külön klíma szíjt is kell belevenni ? vagy külön generátor szíj is kell bele?
generátor szíj?
generátor + légkondiszíj szett?
légkondicionáló szíj?
(http://www.kephost.com/images/2015/12/09/szijak.jpg)
-
szia!!!
itt a képeken a 2es száműra van neked szükséged
gyári cikszám : 1829195
unix: 10004710
-
akkor erre?
generátor + légkondiszíj szett?
köszi :notworthy:
-
ha gondolod rendelek neked.
úgy van a nagy szíj hajtja a generátor vízpumpa főtengely klímakomp.
kis ékszíj szervópumpa főtengely
https://cromax.hu/szijaklancok/szij/szij/hosszbordas_szij_szett_6pk1019+5pk690_14318
ez kell neked
-
Sziasztok!
Ha már vezérléscsere, akkor elmesélek egy történetet egy 1.3-as, benzines, 2005-ös Ford Fiesta vezérműlánc szett cseréjének tortúrájáról.
Kezdem azzal, hogy 184000 km van a kocsiban, viszont reggelente, vagy hideg időben beindításnál a kocsi 1-1,5 másodpercig fura csattogó hangot adott, ami el is múlt rögtön. Üresben gázadásra kicsit olyan súrlódós hangot adott a motor, de csak alig érezhetően. Elég sokat figyeltem, hallgattam a motort. Na a lényeg, hogy mivel használtan vettem így a csere mellett döntöttem, bár sok helyen írják, hogy a láncost nem kell bántani, nem kell cserélni. Kérdem én: miért nem?!
Ugyanúgy el tud szakadni, mint a szíjjas. Ha valaki szereti sebességben hagyni a kocsit leállás után, akkor pedig nyúlik a lánc az erőátvitel miatt. Van fent cikk a neten BMW motorokról, ahol a vezérműláncban még 100 e. km se volt, mégis szakadt, a motor meg kuka. Némelyik biciklinek vastagabb a lánca, mint az egyes autók vezérműláncai. Na mind1, szóval legyen csere. Meg is vettem a szettet, Fai Autoparts, volt benne minden (lánc, vez.mű lánckerék, főtengely lánckerék, vezető sínek, láncfeszítőpatron, meg vagy 5 féle tömítés, szimering. 55e ropi. Ok.
Csere: Na itt fel kell gyűrni az ing ujját. Le kell bontani a klímakompresszort, csöveket nem, csak magát az egységet a helyéről. Hosszbordásszíj le. Hűtővíz le, termosztátház le. FÉLTENGELYEK KI, SEBESSÉGVÁLTÓ LE!!! És miért??? Mert az idióta mérnökök 2 azaz 2 db csavart úgy helyeztek el az olajteknő váltó felőli végén, hogy még a lendkereket is le kell venni... Na itt gondoltam azt, hogy gyújtsuk fel. Szóval le kell venni ezeket, hogy a motor túlsó végén lévő láncot és a többit cserélni tudd. Na ok. Aztán utána ha lejött a teknő, akkor lehet folytatni a többi cuccal. Szelepfedél, láncburkolat, stb.
Ja, és ha már le volt szedve a váltó, nézzük már meg a kuplungot, amúgy is 180 van benne. Naná, hogy kopott...öregem... Akkor egy kuplungszett is került bele. Nem baj végül is ha már szét van szedve, akkor ne kelljen 5000 km múlva újra lekapni. Meg amúgy is volt egy olyan baja, hogy gyorsításnál 1500-2000 rpm között furcsa rezonálú, búgó, szavakkal nehezen leírható hangot adott, de csak egy pillanatig. Végül kiderült, hogy a kinyomócsapágy már zörgött és ez volt a ludas.
Szóval miután szét lett kapva a fél kocsi, így már ki lehetett cserélni a vezérmű szettet. A neten fent lévő olvasmányok célszerszámot is írtak a cserélhez, a vez. tengely rögzítése miatt, de simán meg lehet oldani nélküle is.
Összeszerelés fordított sorrendben. Új olaj és szűrő.
Eredmény: baromi jó motorhang, semmi kerregés vagy ilyesmi, és nincs csattogás indítás után. :notworthy:
Ettől függetlenül én úgy gondolom megérte, így legalább nincs bennem félelem, hogy mikor szakadhat el, vajon milyen állapotban lehet? Amúgy néztem a régi láncot, hajlítgattam és hát elég jó íve volt.
Remélem tudtam ezzel segíteni néhány típustársnak.
Üdv,
Manx
-
.... Na a lényeg, hogy mivel használtan vettem így a csere mellett döntöttem, bár sok helyen írják, hogy a láncost nem kell bántani, nem kell cserélni. Kérdem én: miért nem?!
Ugyanúgy el tud szakadni, mint a szíjjas. Ha valaki szereti sebességben hagyni a kocsit leállás után, akkor pedig nyúlik a lánc az erőátvitel miatt. Van fent cikk a neten BMW motorokról, ahol a vezérműláncban még 100 e. km se volt, mégis szakadt, a motor meg kuka. Némelyik biciklinek vastagabb a lánca, mint az egyes autók vezérműláncai.
Szerintem nem szakad el ugyanúgy, mint a szíjas. Én is halottam már láncszakadásról BMW-nél, Opel-nél, de Fordnál még nem. Ott szakad, ahol alul van méretezve.
Csere: Na itt fel kell gyűrni az ing ujját. Le kell bontani a klímakompresszort, csöveket nem, csak magát az egységet a helyéről. Hosszbordásszíj le. Hűtővíz le, termosztátház le. FÉLTENGELYEK KI, SEBESSÉGVÁLTÓ LE!!! És miért??? Mert az idióta mérnökök 2 azaz 2 db csavart úgy helyeztek el az olajteknő váltó felőli végén, hogy még a lendkereket is le kell venni... Na itt gondoltam azt, hogy gyújtsuk fel. Szóval le kell venni ezeket, hogy a motor túlsó végén lévő láncot és a többit cserélni tudd. Na ok. Aztán utána ha lejött a teknő, akkor lehet folytatni a többi cuccal. Szelepfedél, láncburkolat, stb.
Lehet, hogy nem volt hülye a mérnök, mert ő úgy tervezte meg a motort, hogy nem kell cserélni a láncot!
Ettől függetlenül én úgy gondolom megérte, így legalább nincs bennem félelem, hogy mikor szakadhat el, vajon milyen állapotban lehet? Amúgy néztem a régi láncot, hajlítgattam és hát elég jó íve volt.
Remélem tudtam ezzel segíteni néhány típustársnak.
Üdv,
Manx
Bennem csere nélkül sincsen félsz, hogy elszakad, pedig nekünk 193000 km van az autóban.
Mindenesetre örülök, hogy sikerült megoldanod a cserét, és hogy jó lett az autód. :thumbsup: :hello:
-
Lehet, hogy nem volt hülye a mérnök, mert ő úgy tervezte meg a motort, hogy nem kell cserélni a láncot!
Nem csak lánccsere miatt lehet szükség a teknő levételére. De szerintem nonszensz, hogy a levételhez le kell venni a váltót. Én ilyennel még nem találkoztam. Persze ettől még jó verda a Fiesta. ;)
-
Nem csak lánccsere miatt lehet szükség a teknő levételére. De szerintem nonszensz, hogy a levételhez le kell venni a váltót. Én ilyennel még nem találkoztam. Persze ettől még jó verda a Fiesta. ;)
Tényleg nem jó. És valóban jó autó a Fiesta. 8)
-
Hello
Nekem most 10 éves a 1,4 TDCi, 130e km. eddig nem volt még vezérlés csere. mit javasoltok,ill. javasol a gyártó?
-
Szia! 10 év vagy 200 000 km.
-
Szia! 10 év vagy 200 000 km.
Köszi :-) a 10 évem most lesz meg,akkor lehet,hogy utánajárok lassan mi mennyi :-)
-
hali
szívesen segítek benne ha nincs szerelőd
dobj egy alvázszámot és mondok árakat
-
hali
szívesen segítek benne ha nincs szerelőd
dobj egy alvázszámot és mondok árakat
Az enyémbe mennyiért cserélnél egy vezérlést kompletten az összes szíjjal. vizpumpával és hűtővíz is kellene gondolom!!?? (1.4 benzin) :notworthy:
-
ment pü
-
ment pü
Ez miért nem nyilvános? Úgy más is tudná, hogy mennyit kell rá összeraknia.
-
Azért nem mert egy árajánlatnak ideje van amíg érvényes így.
De jelen esetben:
-veszíjkészlet
-vízpumpa
-2l fagyi
-szelepfedél töm
-ékszíjkészlet
-munka
61200Ft
-
Azért nem mert egy árajánlatnak ideje van amíg érvényes így.
Érthető, és így hiteles. :notworthy:
-
Sziasztok!
Van egy 2005 klíma nélküli 1.4 TDCi fiesta-m,tegnap volt rajta vezérlés csere. Gondoltam ha cserélik a vezérlést akkor célszerű a hosszbordás szíjat is cserélni hiszen úgy is le kell venni. Vettem is a Bárdinál egy szíjat, de a szerelő azt mondja rövid a szíj. Lehetséges, hogy rosszat adtak hozzá, vagy van valami trükkje a felrakásnak? Úgy olvastam valahol, hogy ezen a típuson nincs szíj feszítő hanem sztreccs szíj van rá.
-
Szia! A gyári méret 1341-es ami helyettesíthető 1340 és 1345-ös mérettel. Nekem klímás van azon nem sztreccs szíj van, ugy tudtam csak a benzinesen van olyan.
-
A DIESELEK NEM SZTERCSISEK VAN BENNÜK ÉKSZÍJ FESZÍTŐ
-
Köszönöm a válaszokat.
Megrendeltem a 1341-es szíjat.
-
http://www.ebay.de/itm/201512710928?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT (http://www.ebay.de/itm/201512710928?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT)
Rendelt már valaki ilyen szettet? Lassan esedékes a csere.
-
Sziasztok!
Az A9JA motoron mennyi időnként kell láncot és feszítőt cserélni?
Együtt kell cserélni vízpumpával, ugye? Illetve akkor már kicseréltetem a szíjat ami a szervószivattyút hajtja.
-
Sziasztok!
Az A9JA motoron mennyi időnként kell láncot és feszítőt cserélni?
Együtt kell cserélni vízpumpával, ugye? Illetve akkor már kicseréltetem a szíjat ami a szervószivattyút hajtja.
Szerintem láncot nem kell cserélni, a vízpumpát akkor amikor már rossz, a szíjat meg ha repedezett.
-
Szerintem láncot nem kell cserélni, a vízpumpát akkor amikor már rossz, a szíjat meg ha repedezett.
Ma beszéltem a Ford Petrányival. Azt az információt kaptam, hogy nem kell cserélni, a szerelő dönti el a hangja alapján.
Nekem hallani a lánc hangot, illetve indításkor egy kb. fél másodpercig csörög. Úgy tudom ez már annak a jele, hogy megnyúlt. Továbbá azt mondta a szervízes kolléga, hogy a feszítő patron hamarabb tönkremegy, mint a lánc, de érdemes a kettőt együtt cserélni. (9 éves, 85ekm)
-
Én 14 év, 150 ezer km-nél tartok, de nem változott a hangja új kora óta.
Ha indulásnál csörög, az amiatt is lehet, hogy az olajszűrőben átereszt a visszacsapó szelep. Nekem eddig a Ford szűrőkkel nem volt ilyen problémám.
-
Ma beszéltem a Ford Petrányival. Azt az információt kaptam, hogy nem kell cserélni, a szerelő dönti el a hangja alapján.
Nekem hallani a lánc hangot, illetve indításkor egy kb. fél másodpercig csörög. Úgy tudom ez már annak a jele, hogy megnyúlt. Továbbá azt mondta a szervízes kolléga, hogy a feszítő patron hamarabb tönkremegy, mint a lánc, de érdemes a kettőt együtt cserélni. (9 éves, 85ekm)
Mindenki maga dönt.
Nekünk 196000 körül van benne. Nincs lánc hang.
-
hali
szívesen segítek benne ha nincs szerelőd
dobj egy alvázszámot és mondok árakat
Szia írtam privit, nem tudom megkaptad-e, engem érdekelne az ajánlat.
köszi
-
Sziasztok,
8 és fél éves múlt kis Fiestám 1.4 benzines, kb. 80e km-el a háta mögött.. esedékes lenne (mert még sose volt neki) komplett vezérléscsere vízpumpával, ékszíj készlettel.. Hol lenne érdemes megcsináltatni? Mennyivel lenne jobb gyárival, mint utángyártottal? Ill. van olyan dolog, amit ennyi idős korban/futásteljesítménnyel célszerű még cserélni, ellenőrizni?
Köszi szépen előre is,
xenon85