Ford Fiesta Klub Fóruma
Kuka => Topiktemető => MK1-MK2 => : JoolsNOS 2006 September 26, 10:08:58 AM
-
Sziasztok!
88as 1.6 dízel fiestámnak a váltója nem áll meg a 3. fokozat előtt. Tehát ha simán előretolom, kitudja hova megy. Persze azért megtalálom a sebességeket, csak az a kérdésem, hogy valami rugóval nem lehet-e orvosolni a problémát. Tehát a lényeg, hogy a váltót tartsa középen, ne lötyögjön össze vissza.
más: ha leheggesztem a lámpát szemöldökösre, azért a rendőrök, illetve műszakin nem fognak szólni?
köszi
-
Sziasztok!
81-es fiestám van, és az lenne a kérdésem, hogy lehet-e beleépíteni 5 sebességes váltót. Kérdeztem pár helyen, de aztmondták, hogy ebbe a típusba pont nem, csak az eggyel fiatalabba lehet megoldani...azért - mondják-, mert ez valami angol megoldás.....
Ez így van???? Esélytelen?
Mert szegény nagyon pörög, és ha megoldható lenne, akkor beletennék egy 5.-et. Motorcsrén is gondolkozom, de arra is aztmondták, hogy nem lehet...
Nemszeretnék megválni tőle, de valami megoldás kéne.
Segítségeteket előre is köszi!
-
Sziasztok!
81-es fiestám van, és az lenne a kérdésem, hogy lehet-e beleépíteni 5 sebességes váltót. Kérdeztem pár helyen, de aztmondták, hogy ebbe a típusba pont nem, csak az eggyel fiatalabba lehet megoldani...azért - mondják-, mert ez valami angol megoldás.....
Ez így van???? Esélytelen?
Mert szegény nagyon pörög, és ha megoldható lenne, akkor beletennék egy 5.-et. Motorcsrén is gondolkozom, de arra is aztmondták, hogy nem lehet...
Nemszeretnék megválni tőle, de valami megoldás kéne.
Segítségeteket előre is köszi!
Hát nem tudom...neked mk1-esed van, az eggyel fiatalabb az mk2-es. Ez a két modell, a szinte teljesen ugyanaz. Sok helyen egy generációba sorolják, mondván, hogy az mk2-es csak "ráncfelvarott"...Sztem minden megoldható csak idő, pénz, és jó szakember kell hozzá. Esetleg más szerelőnél is érdeklődj. Én sajnos annyira nem értek hozzá müszakilag, hogy kijelentsem neked azt egyértelműen, hogy lehet. De sztem megoldható.
-
Aha, értem...köszi!
Ha jól tudom, az MK2,azonkívül, hogy ráncfelvarrott, azonkívül már 5 sebeséggel szerelték ugye?
-
Igen, a kevesebb fogyasztás miatt.
Az én mk2-esem egyébként 4 fokozatú.
-
Sziasztok
nekem mk2 esemvan 1.6 D de 5 fokozatu. nekem az a baj hogy nekem minden fokozatba nagyon jar a valto uresbe is nagyonmozok sebesegbe is nagyonmozog :S ja meg aligveszi be az 1 est a lukvercet kidobja neha :S
mit kene rajta cserelni hogy lehesen pofozni ?:)
-
Sziasztok
nekem mk2 esemvan 1.6 D de 5 fokozatu. nekem az a baj hogy nekem minden fokozatba nagyon jar a valto uresbe is nagyonmozok sebesegbe is nagyonmozog :S ja meg aligveszi be az 1 est a lukvercet kidobja neha :S
mit kene rajta cserelni hogy lehesen pofozni ?:)
Dettó ugyan ez a problémám, sokszor nyomkodni kell a kuplungot pirosnál és szép szavakat mondani a váltónak hogy rájöjjön az isteni sugallat hogy az 1-est bevegye, bár akkor is elég kajak kell felnyomni :D sebaj legalább megizmosodok ;) R-t nem dobja ki nekem, de néha örülnék ha nem lenne ott a jobb oldali ülés :D :D :D
-
:)) jah multkor en nemtudtam berakni zoldnel 1 esbe es varnikellet meg 1 zoldet kozbe mogotem dudaltak .. NEMVOLTAM IDEGES :angry5: :angry5:
-
Sziasztok!
Nekem egy 82-es, 1.0-s Fiestám van.Olyan gondom van, hogy szerintem marhára ki van valami kopva a váltónál, esetleg a váltó karnál.A fokozatokat szépen veszi, de nagyon lötyög az egész kar, keresgetni kell a fokozatokat!! :( Ha valaki tudja, hogy mit kellene benne cserélni, hogy szépen menjen, az pls segitsen!
Köszi szépen!
-
Váltokulisszát kompletten!!!
:-X
-
Köszi a választ!
Azt nem tudod véletlenül, hogy kb mennyibe kerülhet 1 ilyen? Amugy nehéz kicserélni? Én ilyet még nem csináltam, csak hengerfejtömitést cseréltem :D köszke
-
;)
Azt nem tudod véletlenül, hogy kb mennyibe kerülhet 1 ilyen? Amugy nehéz kicserélni? Én ilyet még nem csináltam, csak hengerfejtömitést cseréltem köszke
Az új kulissza kompletten a Cromaxnál 32000 környéke, de bontottat kapsz 10 körül. pl. bontókban.
-
Sziasztok!
A kulissza nem mindig hibás!!!
A 4-es váltókar lötyögése egy kb. 15-18 cm-es húzórugó hiánya.
Az 5-ös váltóé pedig a kulissza mindkét oldalában lévő pici nyomórugó és ehez tartozó távtartó-csúszka beragadása, megszorulása okozza.
Pontosabb információt, segítséget adok ha igénylitek.
Kérdezzetek!
Üdv.: Zoli
-
Hali!
Tehát elvileg csak kell bele tennem 1 rugót, és kicsit meg pucolgatni és annyi?? :D Én láttam valami válto készletet a Bárdi Autónál: http://shop.bardiauto.hu/Forms/F_NWHTMLBaseComponent_67843
ezek jok az enyémbe?? 4-es váltom van!!!! érdekelne, hogy hogyan tudnám kicsit feljavitani a váltot, mert elég vacak szegénykém :(
Köszi! Tomi
-
Sziasztok!
Ez a rugó nem megy szét hamar ha újat rakok bele? Mert én valami ilyesmit hallottam, hogy a gyári elvan egy darabig, aztán ha szétmegy és kicsréled, akkor az marha kevés ideig bírja!
-
Sziasztok!
Figyelmesen olvassátok el!!!!
Én két rugóról írtam nektek!
Teljesen más a 4 és az 5 sebességes rugója!!!!!
A 4-esé kb.: 15-18 cm-es, az 5-ösé 2 db. és kb.: max. 3-4 cm-es!!!!
A kulissza felépítése is teljesen más!
Fontos: az 5 sebességes váló lötyögésének orvoslásához ne tegyetek hosszú rugót mert arra az nem jó!
Üdv.: Zoli
-
Idézet:
Én láttam valami válto készletet a Bárdi Autónál: http://shop.bardiauto.hu/Forms/F_NWHTMLBaseComponent_67843
Ja, igen, de ez az 5 sebességes kulissza felújító készlete!
Én sohasem raktam bele nem eredetit, igaz kicserélni nem kellett soha, csak kitisztítani és bezsírozni.
Ilyen nincs a 4-es váltójú kulisszába!
Zoli
-
Hali Zoli!!!
Ma darabokra szedtem a 4es váltomat. Ilyen egyszerü dolgot én még nem láttam :D Azt a részt szedtem szét, ami kötvetlen a váltokar alatt van, azt a kis műanyag dobozt. És egyszerüen nem értem, hogy oda hova kell rudot tenni?? Nem is volt benne.És azt sem értem, hogy mit kell vele csinálni, hogy ne legyen ekkora a holtjáték!?!? Vagy ez gyárilag igy természetes??? :D:D
Előre is köszi a válaszod!!!
Tomi
-
Re
Hat ez engem is nagyon erdekelne nekem 85 os 5 fokozatu fityeszem van .. es elolvastam vegig a temaban levo szovegekeet de nem lettem okosabb :S most mivan ? 1 rugot kell beteni es nemfog lotyogni a valtom es pofozhatom majd es beugral magatol ?:) az jolenne csak irja mar le valaki hogy hova kell teni es milyen rugot :) thx
By XoxO :glasses7:
-
És egyszerüen nem értem, hogy oda hova kell rudot tenni?? Nem is volt benne.És azt sem értem, hogy mit kell vele csinálni, hogy ne legyen ekkora a holtjáték!?!? Vagy ez gyárilag igy természetes???
Szia!
A 4-es kulisszában még jó, hogy nem találtál rugót, mert az bajos lett volna!
A 4-es váltójú kocsikban a rugó a kulisszából kijövő rudazatra csatlakozik, egy pici műanyag (kb 4cm) fülre. Ez könnyen letörik, lehet, hogy elhagytad! Ha rajtavan ez a bizonyos fül,akkor erre csatlakozik a rugó egyik vége (15-18cm-es), a másik vége a nyúlványon lévő furatba van akasztva.
A holtjáték másik oka lehet, hogy a kulisszát amit szétszettél, egy karikába illeszkedő gumibetét van a műanyagon, ezek közti nagy hézag okozhat holtjátékot. Itt ne legyen semmi kotyogás!
Remélem segítettem!
Ha van még kérdésed várom!
Üdv.: Zoli
-
nekem 85 os 5 fokozatu fityeszem van .. es elolvastam vegig a temaban levo szovegekeet de nem lettem okosabb :S most mivan ? 1 rugot kell beteni es nemfog lotyogni a valtom
Szia!
Mint írtam az 5-ös váltójú autókban a kulissza más!!!!
Ebben két rugó van (kb. 4cm-esek) ez nehezebb mutatvány minta 4-es váltós.
A kulissza két oldalán találsz egy-egy csavart, melyeket kihajtva megtalálod a rogókat.
Ezek a rugók nyomják a két távtartót de ahoz, hogy ezeket megleld a kulisszát szét kell szedned.
A váltókart szerkezetestől, karostól le kell engedned. (beülsz a kocsiba, kibontod a pórvédőgumit, a 4 db. anyát leveszed, és máris le engedhető az egész váltókar kulisszástól)
Ekkor birod szétszedni, kitakarítani, zsírozni, és a rugókat és távtartókat ellenőrizni.
Fontos!
Figyeld meg hogyan szeded szét!!!!!
A rogókat a csavarjaival (a kulissza két oldalába) csak akkor ragd a helyére, ha már a kulisszát egyébként összeraktad!!!!
Ügyes légy!!!
Írj, ha megakadtál!
Üdv.:Zoli(http://)
-
Hello
Hat nagyon szepen koszi ha megjott a kocsi a fényezotol akkor majd irok eleg rendesen elmagyaraztad de azert meg 1 et rakerdek :) csak belul kell a csavarokat kiszedni es kijon az egesz alul nemfogja semmi ? mert anyira nem ertek hozza es nem akarom ugy szejjel szedni aztan kitudja hogyfogom tudni visszarakni :) szoval csak felul az a 4 csavar ??
By XoxO :glasses7:
-
Re
Ja es meg 1 :) es hol tudod ilyen rugot beszerezni ? kb mennyibe kerul ? es mi a neve ?
??? ???
-
Szia!
Ha csak a rugók állapotára vagy kiváncsi, akkor elég leengedned és már az elöbbieket végigcsinálnod. (előbbi üzenetben...)
Ha a kulissza belsejére is kiváncsi vagy, akkor további csavarok eltávolításával kettéveszed az alját és a tetejét, itt megleled a távtartókat.
Így néz ki, Keress rá a: http://shop.bardiauto.hu/Forms/F_NWHTMLBaseComponent_67843
sorrendben:
-ford
-fiesta/courier
-1.8
-1985
-erőátviteli alkatrészek
-sebességváltó alkatrészek
-Birth
-B4320 (ára:735 Ft.)
Ja itt belöl a váltókar végén gumikarika van ez elkophatott, ez egy acélkarikába illeszkedik, ezeknek pontosan kell illeszkedniük, ne lötyögjenek. Egyébként ez eléggé felelhet a pontatlan váltásért!!!!!
Próbálkozz!!!
Zoli
-
Halika!
Megmondom öszintén, én ilyen egyszerü dolgot, mint a 4es válto kulissza, més sosem láttam :D Hogy a rugot pontosan hogyan kell betenni, még nem igazán sikerült kideritenem. A váltokar végén, ahol kicsit össze van lapitva-nyomva ott találtam 1 furatot.oda a rugo 1ik felét? És a másikat?? és abba a karikába ahova bele csatlakozik, nem kéne valami tömitést tennem?
Köszi szépen!
Tomi
-
Szia!
Látom már felderítetted a területet!
Ha csak a furatot látod, akkor sajnos elveszett a tengelyről egy darabka műanyag.
Ez kb.: 3-4 cm egyik végén furat a rugónak, a másik végén egy félbilincs, mely rápattan a tengelyre és nem tud elfordúlni egy kis csap van a belsejében.
Tudom ez így egy kicsit kínai, de ha látsz ilyet megérted.
Tehát ebbe csatlakozik a rugó egyik vége, amásik vége a vezetőülés alatt lévő váznyúlvány egyik furatába kell akasztani.
Ha nem kapsz ilyet sehol, akkor nézd meg egy másik autón és kis barkácsolással, laposvasból csinálj egyet.
Ha arra a karikára gondolsz, és ez a kulisszán belül van, akkor igen ott a műanyagon van egy gumikarika, ami a rudazat fémkarikájába illeszkedik, ezeknek viszonylag pontosan kell kapcsolódniuk.
Itt más gumi nincs, nem lehet.
Üdv.: Zoli
-
Zoli!!
Köszi szépen a segitséget!! Majd probálkozok, ha kicsit több időm lesz, mert nekem most minden nap kell a kocsi. Jössz most 17.én a Pesti talira?
Üdv: Tomi
-
Szia!
Ha csak a rugók állapotára vagy kiváncsi, akkor elég leengedned és már az elöbbieket végigcsinálnod. (előbbi üzenetben...)
Ha a kulissza belsejére is kiváncsi vagy, akkor további csavarok eltávolításával kettéveszed az alját és a tetejét, itt megleled a távtartókat.
Így néz ki, Keress rá a: http://shop.bardiauto.hu/Forms/F_NWHTMLBaseComponent_67843
sorrendben:
-ford
-fiesta/courier
-1.8
-1985
-erőátviteli alkatrészek
-sebességváltó alkatrészek
-Birth
-B4320 (ára:735 Ft.)
Ja itt belöl a váltókar végén gumikarika van ez elkophatott, ez egy acélkarikába illeszkedik, ezeknek pontosan kell illeszkedniük, ne lötyögjenek. Egyébként ez eléggé felelhet a pontatlan váltásért!!!!!
Próbálkozz!!!
Zoli
Re
THX zoli es ezt tuti megfogom tudni csinalni ?? mondjuk probalkzok :) majd irok
by XoxO :glasses7:
Jaj Zoli es nemtudod a bardinal mennyi a postakolcseg ??
-
2009-es fórumtakarítás alkalmából a témát lezárom és a topkitemetőbe kerül.
Az összefoglalója fel lett töltve a MK1-MK2 szériák részlegébe!
Moderátor: DVZs