Ford Fiesta Klub Fóruma

Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : boripityu 2007 March 18, 16:13:10 PM

: Alapjárat, olajfogyás
: boripityu 2007 March 18, 16:13:10 PM
Sziasztok!

Mk3 1,1-es injektoros Fifimről lenne szó.

1., Igaz, hogy vége a télnek, de még mindig nagyon magasnak tartom fordulatszámot ( csak a hangot, mivel fordulatszámmérő ohne ), ez lehet az injektortól, esetleg az automata szívattól?? A fogyasztás nekem nem tűnik soknak a város az 7-7,5 körüli, azon kívül 5-5,5.

2., A másik bajom az olajfogyás kb. 4 deci / 100 km, 230000 van benne, meg 16 éves autó ez sok?!

Thanx :notworthy:
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: sUdYe 2007 March 19, 01:12:31 AM
1. mindkettő lehet, de lehet elégtelenül működő benzinszivattyútól ill fals levegő szívástól is a magas fordulat.
2. nézd meg a blokkot nincs-e rajta olaj kívül, vagy a kipuffgázodon lehet-e érezni olajszagot. sajna ennyi km után elképzelhető h eszi. nekem az escortom ugyanezeket produkálja nekem tiszta olaj a blokk fala, úgyh vhol vmelyik tömítésnél, valszeg szelepfedélnél nyomja ki magasabb fordulaton.
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: viktorwrz 2007 March 19, 06:43:37 AM
A másik bajom az olajfogyás kb. 4 deci / 100 km, 230000 van benne, meg 16 éves autó ez sok?!
Nekem is zabálta nemrég az olajat a verda. Fentről nézve nem látszott semmi, csak mikor egyszer vmiért benéztem a kocsi alá, akkor derült ki, hogy az olajteknő tömitései megadták magukat, és átengedte az olajat. Szétszedésnél kiderült, hogy a főtengelyszimeringeknek is végük. Cseréjük (anyagárban) 20-25ezer forintnál állt meg.

A másik variáció, hogy a szelepszárszimeringek koptak el és ott engedi el az olajat. Ezek cseréje is hasonló árban van.

Üdv Viktor
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: goford 2007 March 19, 21:41:10 PM
Szia!

Ha nincs a kocsi alatt reggelre olajfolt, akkor szelepszár szimerin, mivel gyűrű problémával még nemigen találkoztam ennél a motor tipusnál (nyűhetetlen).

Akárhány fordom volt és ez a motortipus (lökörudas 1.0, 1.1, 1.3) volt benne, mindig megoldódótt az olajfogyasztás a szelepszár szimering cserével.

Házilag sem bonyolult, de ha szervízbe viszed, a himbákat is köszörültesd fel, csöndesedhet a motor.

Üdv.: Zoli
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: deltapower 2007 March 19, 23:32:14 PM
nálam iszonyatosan kormolta a kipufogót és zabálta az olajat, gyűrűzés lett a vége, 70 ezresembe került. mostanra már 260 ezer kilométer van benne :)
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: boripityu 2007 March 20, 18:59:35 PM
Sziasztok!

Mk3 1,1-es injektoros Fifimről lenne szó.

1., Igaz, hogy vége a télnek, de még mindig nagyon magasnak tartom fordulatszámot ( csak a hangot, mivel fordulatszámmérő ohne ), ez lehet az injektortól, esetleg az automata szívattól?? A fogyasztás nekem nem tűnik soknak a város az 7-7,5 körüli, azon kívül 5-5,5.

2., A másik bajom az olajfogyás kb. 4 deci / 100 km, 230000 van benne, meg 16 éves autó ez sok?!

Thanx :notworthy:

Köszi az infókat:

alatta nincs olaj, val szelepszár szimm. lesz, a blokk olajos majd le akarom mosni, akkor mire vigyázzak, mi szokott beázni?

Deltás Laca majd megint taliznunk kellene, az autószerelő haveroddal megnézetni, majd egyeztetünk, ha ráérsz....
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: Rodder 2007 March 21, 08:28:22 AM
hello

akkor ha van egy kevés olaj a kocsi alatt reggel akkor az olajteknő tömitései mentek el?
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: sUdYe 2007 March 21, 10:24:59 AM
a blokk olajos majd le akarom mosni, akkor mire vigyázzak, mi szokott beázni?

max a gyújtáselosztóval lehet gondod. de minden ki tud száradni elég hamar. lényeg: hagyd lehülni a motort a mosás előtt, majd várd meg indítás előtt h kicsit megszáradjon ;)
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: deltapower 2007 March 21, 15:16:23 PM
Deltás Laca majd megint taliznunk kellene, az autószerelő haveroddal megnézetni, majd egyeztetünk, ha ráérsz....

okés, majd megdumáljuk
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: Rodder 2007 April 05, 09:28:41 AM
Hello

Régebben le lehetett tölteni egy 'gépkönyvet' is vagy mit, amiben még a motort is szétszedték...

Cserélném a olajtekő tömítést, hol találom meg ezt a filet?


Köszi
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: viktorwrz 2007 April 05, 10:26:40 AM
Sajnos azokat a kézikönyveket szerzői jogok védik, és a "védők" betaláltak minket, ezért törölnünk kellett azt a szerverről, mivel feljelentéssel fenyegettek.
De keress meg priviben.... :-X

hello

akkor ha van egy kevés olaj a kocsi alatt reggel akkor az olajteknő tömitései mentek el?

Nem biztos...lehet a főtengelyszimering is. :-\ Mosasd le a motort, majd menj vele 20-30km-t, és nézd meg újra, látni fogod, hogy honnan folyik az olaj. Ha az ékszíjtárcsánál van körbe szétverődve, akkor szinte biztos, hogy főtengelyszimering. De akkoris az, ha a váltó és a motor összillesztésénél folyik.
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: freerider46 2007 May 25, 23:18:46 PM
Nekem is van egy hasonlo gondom.120ezer km van az 1.3i-s fiesztamon es eszi az olajat.Hogyan tudnam meg hogy nem-e a gyuruk mentek el?
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: viktorwrz 2007 May 26, 10:32:20 AM
Az olajfogyásnak nem csak a gyűrűk lehetnek az okai. A fent említett főtengelyszimering, de lehet szelepszárszimeringes is az autó. Ezek cseréje nem vészes összeg. Nem kell mindjárt a legrosszabra gondolni ;)
A gyűrűk állapotáról egy kompresszióméréssel győzödhetsz meg. Ha túl alacsony a kompresszió, akkor bizony érdemes gyűrűztetni a kicsikét. Ha esetleg sűrűn köpi be a gyertyákat (viszont a kompresszió rendben) akkor is lehet gyűrűs a kicsike, max nem a kompressziógyűrű, hanem az olajlehúzógyűrű kopott el :-\
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: freerider46 2007 May 28, 22:40:54 PM
Es milyen nyomasnak kell lennie kompressiomeresnel?es lehet venni csakis lehuzogyurut?mert nalunk csak komplett szettet lehet rendelni.megprobalom inkabb az olcsobb lehetosegeket mert pillanatnyilag nem valami jo az anyagi allapotom.
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: viktorwrz 2007 May 29, 08:57:07 AM
Es milyen nyomasnak kell lennie kompressiomeresnel?es lehet venni csakis lehuzogyurut?mert nalunk csak komplett szettet lehet rendelni.megprobalom inkabb az olcsobb lehetosegeket mert pillanatnyilag nem valami jo az anyagi allapotom.

Biztos van olyan bolt, ahol darabonként is lehet venni de nem érdemes. Ha már megbontod a motort akkor a járulékos dolgokat (víz,fagyálló, olaj, tömítések) is illik kicserélni. Így viszont nem biztos, hogy gazdaságos, ha csak az olajlehúzógyűrűt cseréled ki. Szerintem inkább spórolj egy kicsit rá, de cseréld ki az összes gyűrűt. Így legalább míg nálad van a gép, nem igen lesz gondod vele. ;)
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: deltapower 2007 May 31, 22:31:26 PM
Wiktornak igaza van, ha már szétkapod/szétkapják a motort, a munkadíj miatt érdemes egyből megcsináltatni mindent, amivel gáz lehet. nekem 70 ezer volt a teljes motorfelújítás, ha még egyszer szét kell szereltetnem a motort, csak a munkadíj sacc 10-15 ezer lenne.
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: viktorwrz 2007 June 01, 13:55:01 PM
Te Laca!

Abban 70ezerben benne voltak a gyűrűk is? Nekem 100-140et mondtak a teljes motorgenerálra :-\ bár az úgy, hogy elviszem a gépműhelyeshez és felfúrva új dugók, új gyűrűk, csapágyak stb. szal minden. Így kicsit keveslem a 70ezret.
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: Layosh 2007 June 27, 16:40:56 PM
Segítséget kérnék én is tőletek. A kis autóm csöppet eszi az olajat. Na nem olyan vészes, párszáz kilométerenként kér egy kicsit (1-2dl).
A motoron olaj nyomokat vettem észre. Lehet, hogy a tömítést kéne cserélni?
Készítettem pár képet a blokkról, jól látható, hogy mire gondoltam.
Az utolsó képen az olaj betöltő teteje van, aminek az egyik fele kézzel széthúzható. Ez normális? Nem lehet, hogy itt párolog ki az olaj? Fogalmam sincs, hogy milyennek kéne lennie. Szerelőhöz még nem vinném, mert ha ez lehet a gond, akkor én is kitudom cserélni. Megnézné valaki, hogy az ő kocsijának is ilyen-e a betöltő dugója?

Itt vannak a képek:

http://lala.cjb.hu/fiesta1.jpg (http://lala.cjb.hu/fiesta1.jpg)

http://lala.cjb.hu/fiesta2.jpg (http://lala.cjb.hu/fiesta2.jpg)

http://lala.cjb.hu/fiesta3.jpg (http://lala.cjb.hu/fiesta3.jpg)

http://lala.cjb.hu/fiesta4.jpg (http://lala.cjb.hu/fiesta4.jpg)
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: viktorwrz 2007 June 27, 17:36:50 PM
Így ránézésre sztem tutira a betöltő gumitömítés a ludas. Tesztként próbáldmeg, hogy megtörölgeted egy ronggyal és körbetekered szigetelőszalaggal és úgy dugod be. Ha így megszűnik az olajfogyás (ergo elkezd száradni a szelepfedél) akkor venned kell egy másik betöltőfedelet (érdemes, mert ez egyben a kartergázszűrő is).
Ha ezek után még mindig nagyon olajos a teteje a motornak akkor meg szelepfedéltömítést kell cserélni. Emiatt se érdemes szerelőhöz hurcolni. Otthon kb. félórás művelet a próbaúttal, sörivással és rágyújtással együtt :D
4 csavar tartja a szelepfedelet, 10-es dugókulcs kell hozzá, meg 1 csillagcsavarhúzó a légszűrőház levételéhez, hogy hozzáférj rendesen.
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: Layosh 2007 June 27, 20:45:57 PM
Köszi az útmutatást, akkor először takarítással kezdem. Majd írok, hogy mit sikerült alkotnom.
Milyen más oka lehet még az olaj fogyásnak?
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: viktorwrz 2007 June 27, 20:54:57 PM
Olajfogyás okai lehetnek:
-rossz kartertömítések
-szelepszár-, és/vagy főtengelyszimmeringek kopása, elhasználódása
-legrosszabb esetben pedig a dugattyúgyürű(k) kopása
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: Layosh 2007 July 03, 07:33:27 AM
Na szerelgettem egy kicsit. A szelepfedéltömítést cseréltem ki, olaj beöntő sapka csak két hét múlva lesz. Szépen letörölgettem a motort(nem is tudtam, hogy szürke a teteje :) ), eddig -80km után- nem látok újabb olaj foltot rajta.
De mindig előjön valami szegény autón, most nyikorog a bal oldalon valami, de csak néha és menet közben, meg szerintem elromlott a benzinszint mérő, össze vissza ugrál fél tank alatt :( :(
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: Moser86 2007 July 03, 21:03:35 PM
Benzinszintmérő nekem is baszakszik tankolok bele 10 litert megyek vagy 15km-t addig meg se moccan, aztán kirántom balra a kormányt és vissza és szépen megindul felfelé. Ezt mi okozhatja???
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: fiesta2002 2007 July 04, 09:48:54 AM
Én csak a régi autómban láttam szétszedve a benzinszintmérőt. Abban volt egy úszó, ami egy csúszkát mozgatott egy huzalbol tekercselt ellenálláson. Gondolom elvi felépítésében a tied is ilyen.
Nyilván szorul a mechanika. Csak akkor emelkedik meg az úszó, ha erősen meglötyögteted a benzint a tankban.
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: gizmoz 2007 July 06, 07:43:38 AM
Na szerelgettem egy kicsit. A szelepfedéltömítést cseréltem ki, olaj beöntő sapka csak két hét múlva lesz. Szépen letörölgettem a motort(nem is tudtam, hogy szürke a teteje :) ), eddig -80km után- nem látok újabb olaj foltot rajta.
De mindig előjön valami szegény autón, most nyikorog a bal oldalon valami, de csak néha és menet közben, meg szerintem elromlott a benzinszint mérő, össze vissza ugrál fél tank alatt :( :(
Feltettem két fájlt nézd meg hátha segít.
fiestamk3.extra.hu/1.doc (http://fiestamk3.extra.hu/1.doc)
fiestamk3.extra.hu/2.doc (http://fiestamk3.extra.hu/2.doc)
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: jocc 2007 July 10, 08:51:36 AM
'93 1.1i MK3 5000km alatt evett kb. 1 Lityi olajat (Ford, 10w40). Nem sok ez egy kicsit? Vagy elmegy?
Amúgy nem füstöl, néha a kipuff vége kormos, gondolom mert nem nagyon hajtom, csak hvg-én. Átlag napi 40-50 km-t, azt is inkább nyugdíjas tempóban. Egy kevés olajfoltot csak a szelepfedél környékén látok, máshol nem. Cseréljem a szelepfedél-tömítést?
+ még miket érdemes cseréltetni (szelepszárszimmering, főtengelyszimmering)?
Milyen olajból kajolna kevesebbet?

Tudom, h. nem egy erőgép, de 120-nál többet nem nagyon megy, itt már rohadtul visít a motor. (A fogyi aránylag jó: gyári gumikkal 6-7 L max, de azért lehetne kevesebb is.) ...És akkor jöjjön az irreális kérdés: kisebb fogyasztás mellett (esetleg) menne ez többet is? Vagy bele kell törődjek, hogy az autópályán a Ladások lealáznak? :-[
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: viktorwrz 2007 July 10, 11:07:45 AM
Nos a gyár szerint 1000km/1liter olajfogyás még elfogadható(???). A szelepfedéltömítés nem egy nagy összeg és kb félóra kicserélni...szal érdemes kicserélni. A többi tömítés (szimmeringek) cseréje kicsit bonyolultabb művelet -főtengelyszimmerincseréhez pl kikell venni a motort. Kicsit sűrűbb olajból talán kevesebbett enne, de csak olajcserével válts viszkozítás!!!!
A 120-ba szerintem nem kell beletöröődnöd. Az enyém kisebb átalakításokkal, megrakva, 5 személlyel megy 140-et és még nem volt lejtő ;) Ja és a fogyim se ment 6 fölé hosszútávon. Majd most hétvégén megnézem mit tud 2 személlyel autópályán. Szerintem simán meglesz a 170...csak a szervek megne lássanak ;)
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: jocc 2007 July 10, 11:35:54 AM
Köszi!
Ez az olajfogyás ezek szerint még elfogadható... legközelebb megnézem a 15/40-est.
Hogy tudtál "dobni" a moci erején? Persze nem 100ezres tételekre gondolok... egyáltalán megéri?
Gondoltam ilyen "apróságokra", mint himbaköszörülés, szelepállítás, kompressziómérés, gyűrűcsere stb, de a szerelő-ismerőseim (nem Fordosak) mind hülyének tartanak - és kapásból lebeszélnek róla.
Nagyob gond nincs a kicsikével, csakhát lomha mint a lajhár...
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: sUdYe 2007 July 10, 11:41:58 AM
'93 1.1i MK3 5000km alatt evett kb. 1 Lityi olajat (Ford, 10w40). Nem sok ez egy kicsit? Vagy elmegy?
Amúgy nem füstöl, néha a kipuff vége kormos, gondolom mert nem nagyon hajtom, csak hvg-én. Átlag napi 40-50 km-t, azt is inkább nyugdíjas tempóban. Egy kevés olajfoltot csak a szelepfedél környékén látok, máshol nem. Cseréljem a szelepfedél-tömítést?
+ még miket érdemes cseréltetni (szelepszárszimmering, főtengelyszimmering)?
Milyen olajból kajolna kevesebbet?

Tudom, h. nem egy erőgép, de 120-nál többet nem nagyon megy, itt már rohadtul visít a motor. (A fogyi aránylag jó: gyári gumikkal 6-7 L max, de azért lehetne kevesebb is.) ...És akkor jöjjön az irreális kérdés: kisebb fogyasztás mellett (esetleg) menne ez többet is? Vagy bele kell törődjek, hogy az autópályán a Ladások lealáznak? :-[

ha hétvégén hajtod ne csodálkozz h eszi az olajat. azok a LADA-k amiket emlegetsz a pályán eszik az olajat.  nekem is van LADA-m 1.3 66 LE és 130 fölött már szépen fogy belőle az olaj. mikor mentem vele balatonig bp-ről 170-et végig 150km-en 3 deci olaj fogyott. de ez normális ekkora terhelésnél. az escortom is ha tartósan 4000 fölötti fordulaton használom elkezdi enni az olajat. :) én kímélni szeretném az autót ezért ritkán küldöm neki 4000 fölé. :) de néha nekem ez kevés, ezért is fogok nagyobb ccm-es autót venni. :)
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: viktorwrz 2007 July 10, 13:05:04 PM
Hogy tudtál "dobni" a moci erején?
Hát én vettem egy másik karburátort a kicsikére. Ami kicsit nagyobb torokátmérőkkel bir. Nálam ez hozta a fenti végsebesség-eredményt. Injektorosnál nem igazán tudom mivel lehetne növelni a teljesitményt.

A himbaköszörülés igazából nem dob a motor teljesitményén, max kicsit csendesebb lesz tőle. De szerintem 1 szelephézag állitás is hozhat kis eredményt. Mert, ha túl hangos a motor akkor az túl nagy szelephézagra enged következtetni. Ennek következménye rossz szelepvezérlés és csökkent motorteljesitmény...
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: sUdYe 2007 July 10, 13:19:21 PM
jól mondja viktor. injektoros autónál a benzin-levegő aránnyal lehet a legkönnyebben játszani. van benne tartalék, de akkor valószínűleg felejtheted el a rendes zöldkarit.
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: viktorwrz 2007 July 10, 14:09:35 PM
A legolcsóbb megoldás szerintem, ha kicseréled az injektort egy jó karbira. Csak ehhez asszem az elektronikát is cserélni kell...bár még igy is olcsóbb, mint megchippeltetni...kb 20-30-ból megvan. A chippelés meg úgytudom 40nél kezdődik...a plafon a csillagos ég.
A züldkari miatt meg nem aggódnék. Kb 4 pénzzel drágább a "gyorsitott"-zöldkari a rendesnél ;)
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: Vadika 2007 July 10, 16:21:46 PM
Sziasztok zöldkarival kapcsolatossan nekem pikk pakk át ment és "kemény" 4800ftbe kerűlt. 1,1 81-s fiestám van.
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: drs 2007 July 10, 21:58:14 PM

Udv!

De szerintem 1 szelephézag állitás is hozhat kis eredményt. Mert, ha túl hangos a motor akkor az túl nagy szelephézagra enged következtetni. Ennek következménye rossz szelepvezérlés és csökkent motorteljesitmény...

A "kis" eredmeny nem is olyan kicsi, mint elso hallasra gondolna az ember! Mikor a szerelom beallitotta a szelephezagot, akkor a kicsikocsim szinte megtaltosodott. Csak az a problemam, hogy 3-4 honap es 5-6 ezer kilometer utan visszajon a "varrogephang".

Nekem az olajfogyas 1000-1500 kilometeren fel liter korul van. Nem szoktam tulporgetni a motort, de ha kocsiban ulok, akkor altalaban "sietek"...  :-X

drs
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: viktorwrz 2007 July 10, 22:43:09 PM

Udv!

De szerintem 1 szelephézag állitás is hozhat kis eredményt. Mert, ha túl hangos a motor akkor az túl nagy szelephézagra enged következtetni. Ennek következménye rossz szelepvezérlés és csökkent motorteljesitmény...

A "kis" eredmeny nem is olyan kicsi, mint elso hallasra gondolna az ember! Mikor a szerelom beallitotta a szelephezagot, akkor a kicsikocsim szinte megtaltosodott. Csak az a problemam, hogy 3-4 honap es 5-6 ezer kilometer utan visszajon a "varrogephang".
No igen, ha csendesebb a motor jobban elmeri ereszteni a lábát az ember, mert nem hallja annyira :)
A szelephézagot meg a "nagykönyv" szerint is 30-40ezer kmenként állítani kell ennél a motornál.
A krepelést (varrógéphangot) meg nem nagyon lehet tökéletesen megszüntetni mivel azt a vezérműtengely kopása okozza. Cseréje pedig igen költséges, mert a bontott valószínüleg ugyanolyan kopott...az új meg marhadrága, és ráadásul tudtommal már nemis gyártanak ugyanolyat, csak egy "átdolgozott" vezérműtengelyt azt viszont csak vezérmű-lánckerékkel, lánccal , láncfeszítővel együtt lehet cserélni (mert az is más), ha meg már ottvagyunk akkor szelepemelő-tőkéket, himbasort is érdemes kicserélni. Ezek összesen több mint 100 000 magyar forintba kerülnek, nem beszélve a munkadíjról és a járulékosan cserélendő hűtőfolyadékról és olajról. Így egy ideig csendes lenne a motor, mondjuk úgy 40-50ezer km-ig...

Mindenki döntse el megér-e neki ennyit....

Ja és ettől persze nem lesz se erősebb, se gyorsabb a szekér...csak csendes.

Persze azért nem kell berezelni, így (a régi vezérműtengellyel) is elmegy a kocsi a világvégére is, ha kell....csak kicsit zajos.
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: jocc 2007 July 11, 08:23:29 AM
Mekkora szelephézagot kell beállítani? Ugye nem mindegyik szelepnél ugyanakkora? Mik a gyári paraméterek? (Már  biztos volt róla már szó, csak nemtom, hol... :-[)
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: viktorwrz 2007 July 11, 08:44:20 AM
De igen,mindegyik hengernél ugyanaz. Kipufogószelep 0,3mm Szívószelep 0,2mm
Az értékek hideg motornál értendőek, tehát a motor max kézmeleg lehet állításkor.
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: jocc 2007 July 11, 09:09:48 AM
Köszi! :notworthy:
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: viktorwrz 2007 July 11, 09:41:59 AM
Nézd meg azért ezt (http://www.fordfiestaklub.hu/component/option,com_smf/Itemid,95/topic,338.0/) is.
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: Layosh 2007 July 16, 12:18:02 PM
Na szerelgettem egy kicsit. A szelepfedéltömítést cseréltem ki, olaj beöntő sapka csak két hét múlva lesz. Szépen letörölgettem a motort(nem is tudtam, hogy szürke a teteje :) ), eddig -80km után- nem látok újabb olaj foltot rajta.
De mindig előjön valami szegény autón, most nyikorog a bal oldalon valami, de csak néha és menet közben, meg szerintem elromlott a benzinszint mérő, össze vissza ugrál fél tank alatt :( :(
Feltettem két fájlt nézd meg hátha segít.
fiestamk3.extra.hu/1.doc (http://fiestamk3.extra.hu/1.doc)
fiestamk3.extra.hu/2.doc (http://fiestamk3.extra.hu/2.doc)

Köszi szépen, na majd megsasolom, hogy mi is van vele. Ez alapján már egyszerűnek látszik :)

: Re: Alapjárat, olajfogyás
: Layosh 2007 July 16, 12:59:18 PM
Olajfogyás okai lehetnek:
-rossz kartertömítések
-szelepszár-, és/vagy főtengelyszimmeringek kopása, elhasználódása
-legrosszabb esetben pedig a dugattyúgyürű(k) kopása

Jajj, el is felejtettem mondani, hogy kb. 200km után még mindig annyi az olaj szint, mint előtte. A motor szép tiszta, csak a régi olaj nyomok látszanak. Ugylátszik a szelepfedél tömítés volt a ludas. Azért ha sikerül hozzá szereznem olaj betöltő kupakot kifogom cserélni azt is(csak a repedés miatt), de nem látok körülötte olaj nyomot.

Köszi szépen az útmutatást!
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: tomlee 2007 August 08, 19:56:44 PM
Te Laca!

Abban 70ezerben benne voltak a gyűrűk is? Nekem 100-140et mondtak a teljes motorgenerálra :-\ bár az úgy, hogy elviszem a gépműhelyeshez és felfúrva új dugók, új gyűrűk, csapágyak stb. szal minden. Így kicsit keveslem a 70ezret.

Nálam még drasztikusabb a helyzet....
Kb 2 hónapja vettem egy ~9 éves fiestát (1.25 16V) és sajnos kiderült, hogy az olajat igencsak eszegeti: 2000Km -> 4L (10W40). Más problémám nincs vele, rendesen megy, szép hangja van, nem füstöl, szép állapot.
A vizsgám is lejár még ebben a hónapban, így elvittem ma egy FORD szervízbe előzetes felkészítésre.
Ma déltán jött a telefon: "Teljes blokk csere szükséges, 380.000Ft(!)"
Egyelőre még nem tértem magamhoz, ez a vételár fele....  ???  :-\
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: viktorwrz 2007 August 08, 20:55:21 PM
Ki ne fizesd!!!!! Annyiért már kapsz egy komplett autót. Keress meg vele egy másik szerelőt és nézesd meg vele is. Ezután, ha tényleg az a gond, akkor keress meg egy autóbontóst és vegyél egy komplett motort papírokkal (kb. 50-80ezer forint) és építtesd be. Ez legyen kb 50e Ft (és akkor elég bőven számoltam).
Szal hozd el attól a szerelőtől a gépet minnél hamarabb!!!!
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: tomlee 2007 August 09, 11:47:42 AM
Köszi a tanácsot!
Hát az lesz, ma délután elhozom. Egy ismerősöm ajánlott egy megbízható kis szervízt ahova ő szokta vinni, ott bepróbálkozom holnap reggel.
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: pereszte 2007 August 10, 10:46:12 AM
Szia!

Lehet, hogy ezért adták el a kocsit...
Elvileg kártérítést is kérhetsz az előző tulajtól....

Sok sikert!
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: tomlee 2007 August 10, 12:09:45 PM
Utána néztem és tényleg elvileg működhet a peres ügy (pl.: http://totalcar.hu/tanacsok/autojogasz/020425a/), csak félek hogy az ilyen évekig is elhúzodhat aztán nem lesz semmi. Bár lehet, hogy sok az már hogy menetem azóta vele kb. 2000 km-t.

Felhívtam az eladót. Válasz: "Én nem tapasztaltam ilyet" :-D

Ezek lettek a mérési eredmények: http://www.bobcat.hu/file/meresi_eredmenyek.pdf

Ma elvittem egy másik szervízbe ahol azt mondták, hogy ha szerencsém van, akkor csak hengerfej, szelepszárszimering csere ami az esetek 70%-ban bejön és ez kb 200.000Ft (munkadíj ebben kb. 50). Ha nincs, akkor gyűrűzés és akkor elmehet az ár 4-500.000Ft-ig (durvábbat mondott mint a FORD szervíz ahol újat raknak bele!). A gyűrűzésre azt mondta, hogy nem tud garanciát vállalni arra, hogy utána jó lesz mert ezeknél a motoroknál nem mindig jön be és akkor kidobott pénz (ellenben egy 3-as v 4-es GOLFoknál simán vállal mert ott tuti a siker). Meg eléggé lehúzta ezt a 16 szelepes változatot, hogy nagyon érzékeny motor és körülményes a javítása. Hát ennyi... Viszem megint máshova.
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: viktorwrz 2007 August 10, 17:26:07 PM
Ha tényleg ennyire drága a javítása, akkor inkább vegyél egy másik kocsit bontásra és abból rakd bele ami kell a Tiedbe. HasználtAutó-n múltkor láttam 120e-ért egy elég jó állapotút. Annyi "baja" volt, h nem magyar papíros, de alkatrésznek tök mind1...
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: boripityu 2007 August 13, 18:58:42 PM
Sziasztok!

Visszatérve az eredeti felvetésre - úgy néz ki, hogy megoldódni látszik a probléma.

Szóval érződött, hogy nem úgy megy a kicsike ahogy kellene...nézzük meg a gyertyákat...láss csodát jobbról az első gyertya tiszta olaj volt, pedig mikor tavaly vettem a kocsit kicseréltem mind a 4et...visszaraktam a régi gyertyát és "megy mint az állat".....túlzás de jobban húz és sikerült már a 120-as "álomhatárt" elérni vele.

Azóta  a blokk sem olajos ( valószínűleg az el nem égetett motyót fújta ki valahol ).

A fogyasztás kb. 1-1,5 literrel kevesebb lett.

Aki esetleg ugyanebben a cipőben jár mint én, hogy lassan benne lesz a 250ezer, annak tudom ajánlani a 20w50-es olajat.

Az alapjáraton még nem sikerült állítani, ill. van még a traktorhang, de ezen dolgozunk :)

 Ennyi

P ;D
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: deltapower 2007 September 04, 13:57:23 PM
Te Laca!

Abban 70ezerben benne voltak a gyűrűk is? Nekem 100-140et mondtak a teljes motorgenerálra :-\ bár az úgy, hogy elviszem a gépműhelyeshez és felfúrva új dugók, új gyűrűk, csapágyak stb. szal minden. Így kicsit keveslem a 70ezret.

Sorry régen jártam erre...
70 ezerbe került a következő: gyűrűk szimmeringek csapágyak plusz munkadíj. Fúrás és dugócsere nem volt (nem kellett), valamint haver csinálta az egészet.

ja amit kifelejtettem: +olaj +fagyálló is benne volt.
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: Borsodij 2008 January 08, 13:33:51 PM
Sziasztok,

sajnos nekem is csökken az olajszint (mk3, 1,3), ezt jó volna megszűntetni.
A kompresszióméréshez most kértem műszert. Tudja valaki, hogy milyen nyomásértékek közt elfogadható a kompresszió? Én csak annyit tudok, hogy ha a különbség két henger közt nagyobb, mint 2 bar, az már elég gáz.
Kösz előre is!
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: bende 2008 January 08, 23:01:37 PM
nekem is eszegeti az olajat.. kötelező alkalmával kértem, hogy nézzék meg a kompressziót.. az én esetemben (meleg motornál, hidegen kelleme mérni) először 10,5 utána 11-t mértek.. szóval átlagban a kettő között mozogtak az értékek, a szerelő azt mondta, hogy 8 bartól lefele az már gáz.. -igaz az enyém csak 1.1-es motor..

bár valahol mintha itt olvastam arról, hogy 15bar lenne az ideális.. nem emléxem már rá pontosan..
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: bende 2008 January 17, 11:55:42 AM
tájékozódás céljával röviden beszélgettem a perfektmotor.hu-val motorfelújítással kapcsolatban.. gyűrűk, dugattyúk, csapágyak -csere + főtengely csiszolás stb. 100e körül fáj.. (utángyártott cuccokkal) ebben nincs benne az egyéb ilyenkor járulékos dolgok pl. olaj, szimeringek, himbasor köszörülése.. csak a blokk felújítása..

kb egy hét - 10nap a műtét, időpontot nem kell külön egyeztetni, csak le kell adni a bringát..
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: viktorwrz 2008 January 17, 14:52:57 PM
tájékozódás céljával röviden beszélgettem a perfektmotor.hu-val motorfelújítással kapcsolatban.. gy?r?k, dugattyúk, csapágyak -csere + f?tengely csiszolás stb. 100e körül fáj.. (utángyártott cuccokkal) ebben nincs benne az egyéb ilyenkor járulékos dolgok pl. olaj, szimeringek, himbasor köszörülése.. csak a blokk felújítása..

kb egy hét - 10nap a m?tét, id?pontot nem kell külön egyeztetni, csak le kell adni a bringát..
Ebben benne van a munkadíj is? Mármint, hogy kiszedik a motor a kocsiból, vagy csak magát a motort adod le és lefűzve adják vissza?
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: bende 2008 January 17, 18:48:21 PM
nem térem ki minden részletre, mert még nem aktuális a részemről, -talán évvégén.. kértem. hogy mondjon egy kb árat, hogy hogy trevezzek, és én ebből a rövid beszélgetésből úgy vettem le, hogy igen a munkadíj is.. a kocsit odaviszed és ott hagyod -nem a motort..
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: viktorwrz 2008 January 17, 21:04:15 PM
Akkor még úgy elég korrektül hangzik...
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: bende 2008 January 18, 12:22:27 PM
sajnos nem volt pontos az infom.. a motort kell odavinni.. azért összejönaz az a 150e :(
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: viktorwrz 2008 January 18, 13:23:28 PM
A múltkor én is rákérdeztem a dologra. Nekem 80ezret mondtak a gyűrű és csapágycserére (főtengelyköszörüléssel, lefűzéssel). De pontos összeget nem mertek mondani, mert akkor derülnek ki a dolgok, amikor megbontják. Pl ha dugattyút is kell cserélni akkor az egyből megdobja az árát (darabja kb egy 20-as).
Szal rosszabb esetben (pl.: egy túlságosan elhalasztott felújításnál) elmehet a móka akár 150-180-ezerig is.
És ez még csak a gépmunka!!! A motor ki-beszerelése még nincs is benne. Mondjuk azt megcsinálom én magam, de aki nem ért hozzá....annak a gatyája is rámegy. :-\
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: FordTom 2008 May 02, 06:00:28 AM
sziasztok!
lenne egy kérdésem... adot egy ford fiesta 89-es MK3-as 1.4 karbis.
A karter gáz csövön nyomja fel az olajat meg az olaj betőltő nyílás mellett is nyomja az olajat. Az olaj eléggé csúnya fekete színű. Alapjáratom nincs. A léghszűrő alatt nem tom hogy mi van tegnap mikor megláttam elöntött az ideg. /Tegnap vettem az autót a motorja patikai állapotban volt./ Sokan azt mondják hogy megérett már egy olaj cserére. (nincs vizkozitása az olajnak.../ Mitévő legyek? Olaj csere és levegő szűrő és olaj szűrő csere és egy kiadós karbi takarítás? Vagy vigyem el szerelőhöz és nézze meg   :-\ A válaszotokat előre is köszönöm! :notworthy:
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: boripityu 2008 May 02, 08:08:44 AM
sziasztok!
lenne egy kérdésem... adot egy ford fiesta 89-es MK3-as 1.4 karbis.
A karter gáz csövön nyomja fel az olajat meg az olaj bet?lt? nyílás mellett is nyomja az olajat. Az olaj eléggé csúnya fekete szín?. Alapjáratom nincs. A léghsz?r? alatt nem tom hogy mi van tegnap mikor megláttam elöntött az ideg. /Tegnap vettem az autót a motorja patikai állapotban volt./ Sokan azt mondják hogy megérett már egy olaj cserére. (nincs vizkozitása az olajnak.../ Mitév? legyek? Olaj csere és leveg? sz?r? és olaj sz?r? csere és egy kiadós karbi takarítás? Vagy vigyem el szerel?höz és nézze meg   :-\ A válaszotokat el?re is köszönöm! :notworthy:

Szia!

Üdv a klubban! Viszont úgy látom ( olvasom ), hogy lesz mit költeni a vasra ( remélem nem nagy pénzért vetted ). A motort valószínűleg lemosták valami zsíroldós cuccal az eladás előtt, hogy nem látszódjon, hogy okádja az olajat. Az, hogy fekete az olaj tényleg azt jelenti, hogy megérett a cserére - plusz szűrő, stb....,de én előtte megnézetném szerelővel, ha tudod, mert ekkora kartergáz nyomás az az én elgondolásom szerint azt jelenti, hogy nagyon kopott a motor és ezért nyomja ki a kartergáz az olajat. Az alapjáratot be lehet állítani/állítatni. ( elméletileg, ha a tulaj nem tájékoztatott teljeskörűen a kocsi állapotával kapcsolatban, akkor ha nem sikerül megegyezni perre is lehet vinni a dolgot, ha jól tudom ).

Good Luck!

 ;)
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: TARCALI FORDOS 2008 May 02, 10:17:32 AM
Csak csatlakozni tudok az előttem szólóhoz téged jól átvertek .Egy szerelővel nézesd meg a motort  /szerintem a gyűrűkig .
meg sem áll/aztán keresd meg az eladót és egyezkedj vele ,ha nem áll kötélnek emlegess neki ügyvédet
Sok sikert . :'(
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: FordTom 2008 May 02, 11:38:41 AM
na itt vagyok... úgy nézek ki mint a nívó pálca.... cseréltem olajat és olajszűrőt meg légszűrőt.... eddig no alapjárat most van alapjárat mint kiderűlt nem karbis a kicsike hanem injektoros... vettem injektor tisztítót és most várjuk a csodát az kimegy belőle kap majd egy kis szelep tisztítót az olaj a feketénél is feketébb volt.. szoval ennyit erről várok pár napot ha megint elkezdi nyomogatni akkor viszem szerelőhöz azt ami olyan cseréltetem ki
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: CsabiXR2 2008 May 18, 12:22:21 PM
Sziasztok! Egy olyan kérdésem volna, hogy egy mk3 xr2i 1,6-os fiestának mi a normális alapjárati fordulatszáma? most nekem 1500-1900 között szokott ingadozni. ...a kipufogó nagyon rossz az is befolyásolhatja, de ez amúgy nem magas? ...hát simán tudok 3-asba kapcsolva 40 km/h-val menni, úgy, hogy nem is nyomom a gázpedált  ;D
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: sUdYe 2008 May 18, 12:40:27 PM
Sziasztok! Egy olyan kérdésem volna, hogy egy mk3 xr2i 1,6-os fiestának mi a normális alapjárati fordulatszáma? most nekem 1500-1900 között szokott ingadozni. ...a kipufogó nagyon rossz az is befolyásolhatja, de ez amúgy nem magas? ...hát simán tudok 3-asba kapcsolva 40 km/h-val menni, úgy, hogy nem is nyomom a gázpedált  ;D

850-950 között kéne lenni annak a motornak az alapjáratának. ez nagyon magas.
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: btomi83 2008 May 18, 14:32:02 PM
Sziasztok! Egy olyan kérdésem volna, hogy egy mk3 xr2i 1,6-os fiestának mi a normális alapjárati fordulatszáma? most nekem 1500-1900 között szokott ingadozni. ...a kipufogó nagyon rossz az is befolyásolhatja, de ez amúgy nem magas? ...hát simán tudok 3-asba kapcsolva 40 km/h-val menni, úgy, hogy nem is nyomom a gázpedált  ;D

850-950 között kéne lenni annak a motornak az alapjáratának. ez nagyon magas.

Csatlakozom az előttemszólóhoz, az tényleg magas. Hideg motornál 1100 körül van, üzemmelegnél meg 900 körül az alapjárati fordulatszám
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: bi22o 2008 May 18, 16:30:36 PM
Sziasztok! Egy olyan kérdésem volna, hogy egy mk3 xr2i 1,6-os fiestának mi a normális alapjárati fordulatszáma? most nekem 1500-1900 között szokott ingadozni. ...a kipufogó nagyon rossz az is befolyásolhatja, de ez amúgy nem magas? ...hát simán tudok 3-asba kapcsolva 40 km/h-val menni, úgy, hogy nem is nyomom a gázpedált  ;D
LOL  ;D ;D ;D
ez nem dipper-é volt? te vetted meg?  :-X :-X :-X
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: RyAn 2008 May 18, 19:47:35 PM







Sziasztok! Egy olyan kérdésem volna, hogy egy mk3 xr2i 1,6-os fiestának mi a normális alapjárati fordulatszáma? most nekem 1500-1900 között szokott ingadozni. ...a kipufogó nagyon rossz az is befolyásolhatja, de ez amúgy nem magas? ...hát simán tudok 3-asba kapcsolva 40 km/h-val menni, úgy, hogy nem is nyomom a gázpedált  ;D



nézd meg a forumon ezt hátha segit : http://www.fordfiestaklub.hu/component/option,com_smf/Itemid,95/topic,736.0/
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: CsabiXR2 2008 May 31, 19:38:41 PM
ja a dipperé volt ...én vettem meg! hülyeség volt?  ;D
amúgy fogalmam sincs mi lehet vele ...azt tudom, ha le lesz cserélve a kipufogó, az nagyon sokat segít ...legalább is múltkor egy jó órás hegesztgetés után jó lett, és a fordulatszám is visszaesett ...de sajna azóta megint kiéget valszeg több helyen, és megint sz*r  :(
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: sUdYe 2008 May 31, 20:17:25 PM
ja a dipperé volt ...én vettem meg! hülyeség volt?  ;D
amúgy fogalmam sincs mi lehet vele ...azt tudom, ha le lesz cserélve a kipufogó, az nagyon sokat segít ...legalább is múltkor egy jó órás hegesztgetés után jó lett, és a fordulatszám is visszaesett ...de sajna azóta megint kiéget valszeg több helyen, és megint sz*r  :(

OFF, most néztem a képeket a kocsiról, és kérdésem az lenne ha te tudod akkor hozzád, ha nem akkor dipperhez, hogy mikor tört meg a kocsi eleje? véletlen nem egy fekete escortnak hála tört meg?
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: CsabiXR2 2008 May 31, 20:22:33 PM
Erre csak Dipper tudna válaszolni, mert én már így vettem meg a kocsit.
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: Dipper 2008 June 05, 06:52:04 AM
OFF, most néztem a képeket a kocsiról, és kérdésem az lenne ha te tudod akkor hozzád, ha nem akkor dipperhez, hogy mikor tört meg a kocsi eleje? véletlen nem egy fekete escortnak hála tört meg?

Nem 1 escort volt!
1 bamba nőstény a hibás érte :P
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: sUdYe 2008 June 05, 15:21:18 PM
OFF, most néztem a képeket a kocsiról, és kérdésem az lenne ha te tudod akkor hozzád, ha nem akkor dipperhez, hogy mikor tört meg a kocsi eleje? véletlen nem egy fekete escortnak hála tört meg?

Nem 1 escort volt!
1 bamba nőstény a hibás érte :P

ja értem, csak mert egy haverom karambolozott egy ugyanilyen xr2i-vel  és ugyanezek az elemek sérültek azon is :)
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: Dipper 2008 June 05, 19:16:21 PM

Nem kicsit, nagyon !
No komment
Mit tudsz róla amit én nem?
Kedves kis komment,legközelebb tartsad magadban,mien alapon mondod ezt?!
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: avp1 2008 June 09, 11:02:28 AM
Sziasztok. Az a problémám, hogy elfolyik a fékolajam, és hát feltöltöm mindig én, dehát max 2 hétig bírja és jelez a kis led, hogy minimum alatt van. Nem nagyon folyik, csak csöpög na de akkor is kevés idő után elmegy. Nem látom, hogy hol folyik el, mert a motorházban nincs nyoma, a tartály is tök száraz ott sem folyik. 97-es Fiesta-m van 1.25-ös Zetec-kel, tud valaki segíteni?
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: sUdYe 2008 June 09, 11:27:08 AM
Sziasztok. Az a problémám, hogy elfolyik a fékolajam, és hát feltöltöm mindig én, dehát max 2 hétig bírja és jelez a kis led, hogy minimum alatt van. Nem nagyon folyik, csak csöpög na de akkor is kevés idő után elmegy. Nem látom, hogy hol folyik el, mert a motorházban nincs nyoma, a tartály is tök száraz ott sem folyik. 97-es Fiesta-m van 1.25-ös Zetec-kel, tud valaki segíteni?
valsz valamelyik fékcsöved, vagy fékmunkahenger dolgozza ki az olajat. én a dobfék munkahengerére gyanakszom így látatlanban, de leht főfékhenger is, vagy vmelyik gumi fékcső is. meg kell nézni.
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: avp1 2008 June 09, 12:44:55 PM
Köszi a gyors választ, azt elfelejtettem írni, hogy a 10*5 centis olajfolt mindig kb a kuplung alatt van a betonon.. :)
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: sUdYe 2008 June 09, 16:47:01 PM
Köszi a gyors választ, azt elfelejtettem írni, hogy a 10*5 centis olajfolt mindig kb a kuplung alatt van a betonon.. :)
ha máshonnan nem hiányzik oldaj akkor főfékhengernek tűnik a folt helyéből
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: szazoli 2009 September 29, 14:17:32 PM
Sziasztok!

Az 1.25-ös nemrég vásárolt fiestám nagyon eszi az olajat. Kb 400 km alatt fél litert. :(
Nem néztem minden nap a nivót (csak pl heti 1x) de egyszercsak azt láttam hogy egyátalán nincs is rajta olaj. Akkor rátöltöttem meg kapott egy süritő-tömitő adalékot is. Akkor felment a nivo max pontjáig. Utána 400 km-rel a nivó min pontja alatt volt. 10w40-es van benne. Szerviz megnézte, nem füstöl kéken, és száraz az alja is. Aszfalton hagyva sincs alatta olajfolt se. Szerintük szelepzárszimmering is lehet akár (60-70 eFt-ot mondtak rá) vagy motorgenerál (kizárt hogy bevállaljam)... Igazából semmi ötletük, de előre bocsátották ha hozzányúlnak az zsebbenyúlós :(
Esetleg van valami ötletetek rá? :(

Köszönöm az esetleges válaszokat!

Üdv,

Zoli
: Re: Alapjárat, olajfogyás
: Vitya 2009 September 29, 23:12:16 PM
Hali,
Kb. 3 hónapja vettük meg a Fiestát (zetec, 1242 16W), mintegy 4000 km-t hajtottam bele, amikor észrevettem, hogy elfogyott az olaj, 2,5 lityit öntöttem utána. Hát, meglepett a dolog. Korábban egy 96-os 1.1-es fityeszem volt, és semmi baj nem volt az olajfogyasztással. Kb. 5 mesternél jártam a géppel, mindegyik mást mondott, akitől pedig megvettem a Fiestát az a mai napig esküdözik, hogy semmi baja nincs a gépnek. (Mindegy..., de ha gagyi a cucc, akkor biztos, hogy beépítem a krapekot a motorba...  :-X) Tudtok valamit erről a modelről?
A Ford szervízebn azt mondták, hogy ez a motor 150 ezer után zabálja az olajat, és motorgenerál... sicc
Nem mindig füstöl, de ha igen, akkor hidegindításkor, vagy magas fordulaton, és kékes a színe a kipufogógáznak, vegyis olajat éget a motor. A kocsi alatt száraz.
Szeretném azt hinni, hogy egy szelepszár szimering, cserével megúszom a dolgot, mesterem is van, aki a hengerfej szétkapása nélkül is megcsinálja. Van -e valakinek valamilyen tapasztalata ezzel kapcsolatban?

Köszi