Ford Fiesta Klub Fóruma
Csevegő => Csináld magad szakkör => : Tamás 2015 February 02, 20:30:05 PM
-
Sziasztok!
Ennek is eljött az ideje 252 ezernél. Hidegen sziszegő hang, furcs aszag az utastérben. Én csak kettőt cseréltem 3, 4 es hengerekét.
Ami kell hozzá:
-Dugókulcs készlet
-Torx kulcs készlez
-Csavarhúzó, fogó, féktisztitó
Gyári utasítás szerint cserélni kell a nyomócsöveket minden megbontáskor.
Első lépésként le kell bontani a légszűrőházat,.
Turbó és szelepfedél közötti rezonátort és csövét leszedni. egy 6 os csavar fogja a turbóra egy torx a szelepfedélre és a bilincs.
A gázolajszűrőt leszerelnia szelepfedélről. 3csavar fogja egy torx egy hatos csavar és egy hatos csavar ami be van süllyesztve a szűrő tartójába. Én nem csatlakoztattam le egy csövet sem, ilyenkor óvatosan kell mozgatni nehogy valamelyik műanyagcső eltörjön.
Én lehúztam a vezértengely jeladóról, gázolajhőmérőről a csatlakozót. Természetesen a porlasztókról is.
A vezérműszíj felső borítását is le kell venni 5-6 7 es fejű csavar fogja oldalról. Előtte a kiegyenlítőtartály csavarját célszerű kivenni. Mert azt mozgatva könnyebb hozzáférni a csavarokhoz.
A szelepfedél hátuljára csatlakozik az EGR csöve 2 torx csavar fogja.
Én lehúztam a vezértengely jeladóról, gázolajhőmérőről a csatlakozót. Természetesen a porlasztókról is.
A szelepfedelet hátulról fogja 2 hatos 10 es fejű és felülről 8 as fejű 6 os csavarok. Még ki kell akasztani a gázolaj hőmérőt. és le kell húzni a résolajcső hosszú csövét. Ha mindez megvan ovatosan fel kell húzni és a csövek, vezetékek alól óvatosan kivenni. Nem egyszerű dolog de nem lehetetlen.
A porlasztót kivétele:
- Nagynyomású csövet le kell kötni, 14 es kulcs,
- A résolajcsövet én lehútzam nem vettem ki a műanyag csatlakozót
- A leszórítót 13-as fejű 8-as csavar fogja
Nekem nem jött ki kézzel a porlasztó egy 25 ös kulcsal fogtam a porlasztóra és mozgattam óvatosan balra-jobbra és húztam felfelé. Ha nem jön ki a réz alátét vagy speckó szerszámmal vagy egy nagy méretű facsavarral ki lehet venni, én az utóbbit választottam. Ha mindez megvan ki kell pucolni a helyét és letakarítani a porlasztót.
Visszarakás már nagyon egyszerű, fordítva mint ki. Porlasztót be lehet kenni speckó zsírral. A Leszorító csavarját 30 Nm-rel kell meghúzni, a magasnyomású cvsövet 2 lépésben 17 és 22 Nm-rel. A szelepfedél tömítés nem cseréltem mert enm volt megkeményedve a gumi, nem kell megkenni pasztával, de a 4 gumigyűrűt ami a szívócsonkba megy célszerű olajozni ( könnyebben vissza lehet rakni.
Remélem nem felejtettem el semmit, ha kérdésetek van irjatok.
-
Réztömítés ;)
-
Ezt elnéztem.
-
Tűzkarika
-
Direkt nem irtam tűzkarikát, mert egy régebbi témánál kisebb vita volt róla. Rézalatétet kellett volna írnom.
-
nem vitatkozásból írtam,de szakszervizben is tűzkarikának mondják barimék
-
En sem vitatkozni akarok.
-
egy értelmes szervizben porlasztócsúcs tömítésnek hívják ami egy rézalátét és nem tüzkarika ugyan is a tűzkarika teljesen más.
-
Mindenki tudja miről van szó. Mindegy hogy hívjuk. Amugy regi tipusoknak volt egy lemez is a mit tuzkarikanak hivtak es egy rez is.
-
akkor én értelmetlen szervizbe járok ;) viszont a szerelők nagyon ott vannak a szeren.örülök hogy te meg értelmes szervizben dolgozol.
-
Király vagy!!! Ne haragudj hogy kritizáltalak.
-
hogyan lennék én senki sem vagyok.ti ott fent a nagyfaluban na ti királyoknak képzelitek magatokat.a vidéki hülyegyerek meg le van nézve.
-
Minek ez a szócsata?! Mindenki csak segíteni akar a véleményével/tapasztalataival/tudásával.
Nem kell ez a vidéki BP-i ellentét, amúgy is mesterséges. Én szívesen laknék pl az Őrségben, de egyenlőre nincsen rá lehetőségem.
Tiszteljétek egymást légyszíves! :notworthy: :wave:
-
remélem feltüntr ez a mondat részemről
"Ne haragudj hogy kritizáltalak."
-
remélem feltüntr ez a mondat részemről
"Ne haragudj hogy kritizáltalak."
Nem tudom kinek írtad, mert az nem derült ki.
Smiley hiányában cinikusnak tűnt a hozzászólásod. ;)
-
Sziasztok!
Ennek is eljött az ideje 252 ezernél. Hidegen sziszegő hang, furcs aszag az utastérben. Én csak kettőt cseréltem 3, 4 es hengerekét.
Ami kell hozzá:
-Dugókulcs készlet
-Torx kulcs készlez
-Csavarhúzó, fogó, féktisztitó
Gyári utasítás szerint cserélni kell a nyomócsöveket minden megbontáskor.
Első lépésként le kell bontani a légszűrőházat,.
Turbó és szelepfedél közötti rezonátort és csövét leszedni. egy 6 os csavar fogja a turbóra egy torx a szelepfedélre és a bilincs.
A gázolajszűrőt leszerelnia szelepfedélről. 3csavar fogja egy torx egy hatos csavar és egy hatos csavar ami be van süllyesztve a szűrő tartójába. Én nem csatlakoztattam le egy csövet sem, ilyenkor óvatosan kell mozgatni nehogy valamelyik műanyagcső eltörjön.
Én lehúztam a vezértengely jeladóról, gázolajhőmérőről a csatlakozót. Természetesen a porlasztókról is.
A vezérműszíj felső borítását is le kell venni 5-6 7 es fejű csavar fogja oldalról. Előtte a kiegyenlítőtartály csavarját célszerű kivenni. Mert azt mozgatva könnyebb hozzáférni a csavarokhoz.
A szelepfedél hátuljára csatlakozik az EGR csöve 2 torx csavar fogja.
Én lehúztam a vezértengely jeladóról, gázolajhőmérőről a csatlakozót. Természetesen a porlasztókról is.
A szelepfedelet hátulról fogja 2 hatos 10 es fejű és felülről 8 as fejű 6 os csavarok. Még ki kell akasztani a gázolaj hőmérőt. és le kell húzni a résolajcső hosszú csövét. Ha mindez megvan ovatosan fel kell húzni és a csövek, vezetékek alól óvatosan kivenni. Nem egyszerű dolog de nem lehetetlen.
A porlasztót kivétele:
- Nagynyomású csövet le kell kötni, 14 es kulcs,
- A résolajcsövet én lehútzam nem vettem ki a műanyag csatlakozót
- A leszórítót 13-as fejű 8-as csavar fogja
Nekem nem jött ki kézzel a porlasztó egy 25 ös kulcsal fogtam a porlasztóra és mozgattam óvatosan balra-jobbra és húztam felfelé. Ha nem jön ki a réz alátét vagy speckó szerszámmal vagy egy nagy méretű facsavarral ki lehet venni, én az utóbbit választottam. Ha mindez megvan ki kell pucolni a helyét és letakarítani a porlasztót.
Visszarakás már nagyon egyszerű, fordítva mint ki. Porlasztót be lehet kenni speckó zsírral. A Leszorító csavarját 30 Nm-rel kell meghúzni, a magasnyomású cvsövet 2 lépésben 17 és 22 Nm-rel. A szelepfedél tömítés nem cseréltem mert enm volt megkeményedve a gumi, nem kell megkenni pasztával, de a 4 gumigyűrűt ami a szívócsonkba megy célszerű olajozni ( könnyebben vissza lehet rakni.
Remélem nem felejtettem el semmit, ha kérdésetek van irjatok.
Üdv.
Köszi a hasznos leírást! Simán neki mernék állni ez alapján!
THX! ;)
-
Örülök, hogy érthetőnek találod. Remélem tudok segiteni.
-
Mióta kicseréltem a tömítést sokkal jobb hangja van, talán ereje is. Es jobban is indul. :) ;D
-
csináltam pár képet a szívósorról és az egr csőről. Igencsak koszos.
http://kepfeltoltes.hu/view/150218/WP_20150202_10_08_18_Pro_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/150218/WP_20150202_10_08_21_Pro_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/150218/WP_20150202_10_08_25_Pro_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/150218/WP_20150202_10_08_29_Pro_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/150218/WP_20150202_10_08_36_Pro_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg
-
csináltam pár képet a szívósorról és az egr csőről. Igencsak koszos.
Szép! És ledugóztad az EGR-t a takarítás után?
-
Kíváncsi lennék mennyi rakódott le a szelepekre. Dugozassal nem foglalkoztam. Ez 250 ezer km kosza. Ha kevesebb km lenne benne biztos megtenném.
-
Kíváncsi lennék mennyi rakódott le a szelepekre. Dugozassal nem foglalkoztam. Ez 250 ezer km kosza. Ha kevesebb km lenne benne biztos megtenném.
Képzeld mennyi mocskot okádhatott még a blokkba, amit nem tudsz kipucolni!
-
Szerintem a blokkba ami bejut elég. Azzal van a baj ami le rakódik a szívócsőben a szelepeken.
-
Szerintem a blokkba ami bejut elég. Azzal van a baj ami le rakódik a szívócsőben a szelepeken.
Szerintem csak részben. Jót biztos nem tesz neki. Egyébként meg az is gond ami a szívósorban és az EGR-ben rakódik le.
-
Ha majd egyszer a hengerelt le kell venni és minden tiszta lesz biztos ledugozom.
-
Ha majd egyszer a hengerelt le kell venni és minden tiszta lesz biztos ledugozom.
Sose kelljen! ;) :wave:
-
Hengerfejet akartam irni. Ne kelljen az biztos.