Ford Fiesta Klub Fóruma

Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : kerekes.peter 2008 September 22, 15:09:01 PM

: 1.8D problémák
: kerekes.peter 2008 September 22, 15:09:01 PM
Volt megelőző tünet, sajnos nem foglalkoztam vele. Akkor még beindult, de fulladozott néhány másodpercig, utána jó volt. Most már be sem indul. Akksi jó, önindító lelkes, de egy icikepicike röffenés sincs, ezért én szvsz kizárnám az izzítás problémáját. Az adagoló környéke elég viseltes, arra gondoltam hogy lehet valamelyik üzemagyagcsövön egy repedés, ahol lelevegősödik. Kérdésem az az, hogy le lehet-e légteleníteni az üanyagrendszert. A tankból tudna jönni gázolaj, lehúztam a motortérbe bejövő csövet a szűrőről és megszívtam, még mindig nem ízlik, ez kiderült. A szűrők átjárhatóak (van benne egy ócsó műanyagszűrőcske is a nagyszűrő előtt). Történt baj is, addig cibáltam benne a dolgokat, amíg egy kis gumidugócska a kezemben maradt, úgy tudnám leírni, hogy ahol a flexicsövek mennek hengerről hengerre, és a 4. hengernél nem megy tovább flexicső hanem ez a dugócska van ott, na ott nincs most dugócska. Pontosabban a fém csövecskére rászakadt a dugócska szoknyája. Remélem elég bonyolult voltam...

A legrosszabb a dologban az az, hogy pont eladnám, mert többajtós gép kell helyette, egyre több a lurkó.

Bármi segítséget előre is köszönök! :notworthy:
: Re: 1.8D problémák
: AniBaba 2008 September 22, 15:37:10 PM
Továbbra sem értek hozzá, de elvileg adagolón van valami pumpaszerűség, amivel lehet légteleníteni a dízeleket.
Legalábbis Fiat Croma 2.0 TD-n ott volt...bár rohadt nehéz volt megoldani, de sikerült.
: Re: 1.8D problémák
: kerekes.peter 2008 September 22, 15:50:26 PM
Jaja, ez az egyik cél, megtalálni ezt a légtelenítőt, de eddig nem találtam meg még :(
: Re: 1.8D problémák
: viktorwrz 2008 September 22, 16:02:33 PM
A légtelenítő a szűrő tetején van (ha van), de az is csak az adagoló elötti részt légteleníti, az adagolót nem!!! Ha nincs akkor elég nagy szívás (Lucas adagolónál). Lekell lazítani (csak meglazítani (17-es kulccsal), nem levenni!!!) a porlasztócsúcsokra menő nyomócsöveket és úgy megjáratni önindítóval.
Ezután ha visszahúzod a csöveket (ne húzd meg túlságosan, csak annyira, hogy ne follyon a gázolaj), már indíthatod is. :icon_thumleft:
Egyébként, ha nincs izzítás akkor nem fog elindulni a verda és az ugye nem látszik kívülről!!!
Mérj rá az izzítógyertyákra nem-e rossz valamelyik! Esetleg a biztosítékja kimehetett!!
A dugócskát pedig pótold minnél hamarabb!! Mivel ott nyomni fogja a gázolajat menet közben.
: Re: 1.8D problémák
: jil11 2008 September 23, 19:42:49 PM
Nekem hasonló problémám volt régen....Egy tűhegynyi luk keletkezett a résolajcsövemen,leállitás után.Igy sajna nem volt gázolaj sehol...../LELEVEGŐSÖDÖTT A RENDSZER/Utána az istennek sem akart beindulni.....Ugyan ez volt ,jó akksi,jo izzitógyertya,meg rendben volt az auto indult,ment mindig.Végig néztük az összes lehetséges variáciokat,mágnesszelep,stb....Minden jo volt.Aztán behuzattam az autót,és finoman köpni kezdte a gázolajat az egyik résolajcsőnél...Kicseréltem a résolajcsöveket...Viszont ha már lelevegösödött a rendszer akkor sajna nemnagyon fog inditózással beindulni már,sajnos saját tapasztalat:) Behuzattam az autót,izzitottam,és finoman ráengedve a kuplungot,3-asban szigorúan,hogy el ne szálljon a vezérműszij,huzattamttam a gépet,és beindult.........Ez csak egy tipp,de remélem tudtam vele segiteni.......
: Re: 1.8D problémák
: viktorwrz 2008 September 25, 09:41:30 AM
A résolajcsöveknél nem tud lelevegősödni a rendszer, mivel az már a visszafolyó áron van. Így, ha lehúzod a csöveket akkoris indulnia, mennie kéne. Max sokat fog enni, mert elfolyik a gázolajad...
: Re: 1.8D problémák
: jil11 2008 September 25, 10:01:39 AM
Biztosan igazad van,nálam akkor is megszivatott anno....Nekem Bosch adagolós az autó,és a befecskendezöknél az a szövetes gumicső volt a hibás,ami megy át mindegyikhez,és a legvégén az utolsónál csak egy dugó van.
: Re: 1.8D problémák
: kerekes.peter 2008 September 25, 10:57:22 AM
a szűrő tetején van egy hatlap-dolog, az légtelenító lenne? olyan magasan? hát, lehet, majd megnézem. az adagolón továbbra sem találok pumpálási lehetőséget. feltúrtam egy haynes könyvet, abban nem (sem) láttam utalást pumpálásra. most (illetve legkorábban vasárnap :( ) az lesz, hogy lebontom az izzítókról a mazzagolást és kiméregetem mind a négyet külön-külön, megpucolom az érintkezéseket, ha találok rosszat, akkor lehet hogy inkább kicserélem mind a négyet, nem egy nagy befektetés. aztán próba. jameg valahogy ledugózom azt a véget valamivel. ez a nagyobbik problémám, de csak találok valamit megoldást...

tippeket köszi :notworthy:

A légtelenítő a szűrő tetején van (ha van), de az is csak az adagoló elötti részt légteleníti, az adagolót nem!!! Ha nincs akkor elég nagy szívás (Lucas adagolónál). Lekell lazítani (csak meglazítani (17-es kulccsal), nem levenni!!!) a porlasztócsúcsokra menő nyomócsöveket és úgy megjáratni önindítóval.
Ezután ha visszahúzod a csöveket (ne húzd meg túlságosan, csak annyira, hogy ne follyon a gázolaj), már indíthatod is. :icon_thumleft:
Egyébként, ha nincs izzítás akkor nem fog elindulni a verda és az ugye nem látszik kívülről!!!
Mérj rá az izzítógyertyákra nem-e rossz valamelyik! Esetleg a biztosítékja kimehetett!!
A dugócskát pedig pótold minnél hamarabb!! Mivel ott nyomni fogja a gázolajat menet közben.

na igen, pont valami ilyesmire gondoltam. lehet hogy lecserélem ezeket a csöveket inkább, ha jók (még), ha nem.

köszönöm Neked is :notworthy:

Nekem hasonló problémám volt régen....Egy tűhegynyi luk keletkezett a résolajcsövemen,leállitás után.Igy sajna nem volt gázolaj sehol...../LELEVEGŐSÖDÖTT A RENDSZER/Utána az istennek sem akart beindulni.....Ugyan ez volt ,jó akksi,jo izzitógyertya,meg rendben volt az auto indult,ment mindig.Végig néztük az összes lehetséges variáciokat,mágnesszelep,stb....Minden jo volt.Aztán behuzattam az autót,és finoman köpni kezdte a gázolajat az egyik résolajcsőnél...Kicseréltem a résolajcsöveket...Viszont ha már lelevegösödött a rendszer akkor sajna nemnagyon fog inditózással beindulni már,sajnos saját tapasztalat:) Behuzattam az autót,izzitottam,és finoman ráengedve a kuplungot,3-asban szigorúan,hogy el ne szálljon a vezérműszij,huzattamttam a gépet,és beindult.........Ez csak egy tipp,de remélem tudtam vele segiteni.......

Szerk.: Máskor használd a (http://fiestaklub.hu/forum/Themes/Tigra_1_1_2/images/buttons/modify.gif) gombot!
: Re: 1.8D problémák
: viktorwrz 2008 September 25, 15:21:38 PM
Lucas adagolón NINCS LÉGTELENÍTŐ CSAVAR!!! Csak kijáratni tudod, ahogy fentebb írtam.  Bosch meg automatikusan légteleníti magát...

Nekem Bosch adagolós az autó,és a befecskendezöknél az a szövetes gumicső volt a hibás,ami megy át mindegyikhez,és a legvégén az utolsónál csak egy dugó van.
Ezeket hívják résolajcsőnek. Szerepük a porlasztócsúcs által benem fecskendezett üzemanyag visszavezetése a tankba.
: Re: 1.8D problémák
: kerekes.peter 2008 October 01, 11:33:31 AM
Résolajcsövek lecserélve, üanyagszűrő(k) lecserélve, üanyagcsövek itt-ott lecserélve. Légtelenítő csavarok vannak-janemnincsenek hiedelmeket és mester nem egyértelmű elképzeléseit figyelmen kívül hagyva házilag megálmodott és megvalósított légtelenítés után mindenféle hosszútávú fel-s-alá vonszolásokat kihagyva motor első próbálkozásra indult és szépen járt. Kell még nekem egy rezgéscsillapító gumibetét a gázbowden vége és az adagoló közé, mert az előző atomjaira mállott szét.
Látom hogy a topik címét sikerült a szerintem egyértelmű elnevezésről egy teljesen semmitmondóra lecserélni, gratulálok az illetékesnek.
üdv mindenkinek akit illet.
: Re: 1.8D problémák
: vasg 2009 January 03, 18:06:29 PM
Sziasztok! :)
Kb. 1 éve vagyok tulajdonosa ennek a kis csodának (Ford Fieste 1.8 D 1993-as).
Ez az első telem vele...! A reggelek, mukába induláskor ilyenkor télen "gyomorgörcsösek". Elindul, vagy nem indul??! Kb. 2 hónapja vettem bele új aksit, de nem sok minden változott.
Nehezen indul!!
Haverom azt mondta "járni" kell vele. Na de nem járhatok vele állandóan. Karácsonykor nem mentem vele 2 napot, már bikázni kellett! Mi az Isten lehet vele? Segítsetek!  :notworthy: Van másnál is ilyen probléma? >:(
: Re: 1.8D problémák
: sztrakk9 2009 January 03, 18:58:06 PM
Nem vagyok Dieseles de megnézhetnéd az izzító gyertyákat!
: Re: 1.8D problémák
: nandi 2009 January 03, 22:00:24 PM
Ha 2 nap állás alatt lemerül az akksi, akkor lehet hogy valami leszívja. Bár most a nagy hidegben ha gyenge minőségű az akksi, az is baj lehet, vagy gyári hiba is előfordulhat. Hány amperórásat tettél bele ?
: Re: 1.8D problémák
: vasg 2009 January 04, 11:10:10 AM
74 Amperos, az akksi, és adtak rá 2 év garanciát! Szerintetek kicseréltessem? Vagy egyáltalán kicserélik?
Legális helyen vettem, számlával, garanciával.
Baromira bosszant a dolog.
Reggelre meg egy csaj összetörte a lökhárítóm a parkolóban. Még szerencse, hogy hagyott egy tel.számot. :notworthy:
: Re: 1.8D problémák
: nandi 2009 January 04, 18:12:32 PM
Elvileg a 74 Ah-s elég kell hogy legyen hidegben is, főleg ha új... akkor inkább valami leszívja, azt meg nem egyszerű megtalálni. Nekem egy benzines mikrobusz van úgy megcsinálva, hogy egy mozdulattal bontható az akksi saru. Ha rajta hagynám, lemerülne (egy hét alatt még nyáron is), csak így elmegy a rádió, belső óra, meg ugye nincs riasztó. Mikor teszem rá a sarut, szikrázik, tehát valami fogyasztó egyből áramot vesz fel.
Meg garanciához valahogy bizonyítani kell, hogy rossz az akksi. Vagy ha olyan helyen vetted, ahol szervíz is van, lehet hogy ők megnézik, csak ahhoz lehet hogy ott kell hagyni. Szóval kitartást a hibakereséshez ! :(
: Re: 1.8D problémák
: vasg 2009 January 04, 21:55:06 PM
Lehet, hogy igazad van nandi, csak azt nem értem, hogy októberig, amíg nem voltak hűvösek az éjszakák... semmi gond nem volt.
Aztán az első hűvösebb éjszaka után akksi cserére volt szükség. Meg akartam is. Szörnyű volt (az első alkalom), hogy "cserbenhagyott".
Nem akartam ezt mégegyszer átélni... azért vettem az új akksit.
Lehetséges az, hogy hidegben egyszerűen egy autó nem akar működni? Számomra ez egyszerűen hihetetlen... Tudom nem ide tartozik, de mág Alpesi diesel üzemanyagot is vettem bele az ÖMV kúton.  :laugh:
Egyébként, ha 1 nap legalább egyszer megyek vele 5-10 km-t, (nehezen indul elsőre, 2. v. 3. izzítás után) utána nincs gond...
Ma este elvitte a szerelő... Lehet, hogy kiröhög, de egy rövid izzítás után elsőre indult, amikor elvitte.  :laugh: A napi második és sokadik indulás már nem problematikus... !!! Kíváncsi lennék reggel, ha neki áll, mit tapasztal? És arra is, mit fog találni? Fázós, fagyos a kicsike???? :laugh:
: Re: 1.8D problémák
: sdavid 2009 January 04, 22:17:28 PM
A Polo-n a riasztó szívta le az akksit két nap alatt.
: Re: 1.8D problémák
: FordTom 2009 January 04, 23:25:28 PM
nincs vmi erősítő a kocsiba? ha nincsen a power antenna rá kötve a rádióból lehet hogy az szívja le
: Re: 1.8D problémák
: sUdYe 2009 January 04, 23:52:02 PM
az hogy az első meg második indítás már jó aznap az jó generátorra utal tehát a töltésed tuti jó! vhol az akksiból kiveszi a naftát vmi. Hozzáteszem hidegbe egy kicsit merült akku okozhat ilyent. Sőt anyám kocsijába (94-es 1.4D citroen AX), van most zsír új akksi, minden fasza vele indít mindig, de a napi első indításnál a kulcsot elfordítva kell tartanom 1 percig és csak utána indít (izzítás után persze). Ezen tudok segíteni és fele annyi ideig nem csinál semmit az autó ha előtte izzítás alatt kapcsolgatom az összes világítást. tehát picit megterhelem előtte az akksit, és utána indítózok csak.

tehát bizonyos mértékig normális ha hideg időben nehezebben indul a verda. viszont ha nem indul akkor ott vhol elszökik az áram. ha melegbe semmi ilyent nem produkál lehet egy megtört vezeték is ami hidegbe nem érintkezik rendesen, és keletkezik egy nagy ellenállás azon a ponton.(hőtágulás miatti zsugorodás), vagy bármi. riasztó, lerázkódott vhol egy testvezeték és ott keres testet az autó ahol nem kéne és ez okoz egy kisebb zárlatot, feszültséget. végig kell sajnos nézni az autót hogy ennek a nyomára lehessen bukkanni.
: Re: 1.8D problémák
: sUdYe 2009 January 04, 23:57:45 PM
nincs vmi erősítő a kocsiba? ha nincsen a power antenna rá kötve a rádióból lehet hogy az szívja le
nekem benne van bekötve az összes kábel, de az erősítő nincs benne a kocsiban és nem szív le semmi semmit. attól nem lesz ilyen. hova vezeti az áramot? max ha nincs leszigetelve a nem bekötött vége. de arra meg pár réteg szigszalag bőven elég. nem megy ott akkora áram. de ettől még az ötlet jó, ha nincs jól leszigetelve lehet itt is prob, mint minden nem jól szigetelt elektromos vezetéknél.
: Re: 1.8D problémák
: vasg 2009 January 05, 17:08:14 PM
Sziasztok...
Köszi a rengeteg segítséget...  :notworthy:
A szerelőtől egyenlőre annyi infót kaptam, hogy "szénkefék"... Majd meglátom, ha visszakapom. Aztán tájékoztatlak Bennetek.  ;)
: Re: 1.8D problémák
: auerbandi 2009 January 05, 21:02:04 PM
Szia! ismerős eset, nekem ist ugyanezt csinálta. izzitó gyertyákat nézesd át mindenképp. Önindítód forgó része is megszorulhat és csak nehezen tudja forgatni az akksi. Nálam több nap állás után elengedte az üzemanyag nyomást, ezért került bele visszafolyásgátló (pár százft) Van benne egy hőfok jeledó ennek cseréje után nekem minden problémám megoldódott. Mondjuk szerintem az akksival van a gebasz. Rádiódat ha lekapcsolod nem világít továbbra is a kijelzője esetleg az is merítheti. Akksi testkábelét átnézni nincs rozsda vagy oxidáció. Meddig izzítasz kattanásig?
Öreg Fordosoktól:elöszőr hideg motornál önindítozz párat hogy a dugattyúk kompresziót gyártsanak, utánna izzíts kattanásig majd önindítozz könyebben indul. -5 fok alatt tankolj a 20 l gázolajba 1l benzint.
: Re: 1.8D problémák
: scampi 2009 January 06, 11:03:05 AM
Hahóka!

Hadd szóljak hozzá:

Eddig ok volt hidegben nem teker: semmiképpen nem izzító mert nem is teker mire izzítson??

Akksi új, fogyasztó nincs, ha jársz vele akkor jó, 2 nap után nem: Egyértelmű töltés, még ha van is de KEVÉS azaz egy dióda elszállt a generátorban.

Multiméterrel beméred a generátort - 500FT!! - összes fogyasztó felkapcs +1000ford/perc  14,1-14,4 volt OK! alatta kevés!!
Multiméterrel - még a gagyikkal is tudsz 10A ig mérni akkusaru - egyik - levesz multi sorbaköt , előtte természetesen összes fogyasztó lekapcsolva, így mérheted az autód - nyugalmi- áramigényét ami elvileg 0 amper ( újabb autók egyéb elektronikái fogyasztanak némi áramot de ott már 75 vagy több Ah akksiknak ez nem jelent gondot.

Ha szénkefés akkor bikával sem teker vagy nagyon erölködik!

Kb ennyi jutott eszembe :)
: Re: 1.8D problémák
: bull84 2009 January 08, 20:47:38 PM
Hahóka!

Hadd szóljak hozzá:

Eddig ok volt hidegben nem teker: semmiképpen nem izzító mert nem is teker mire izzítson??

Akksi új, fogyasztó nincs, ha jársz vele akkor jó, 2 nap után nem: Egyértelmű töltés, még ha van is de KEVÉS azaz egy dióda elszállt a generátorban.

Multiméterrel beméred a generátort - 500FT!! - összes fogyasztó felkapcs +1000ford/perc  14,1-14,4 volt OK! alatta kevés!!
Multiméterrel - még a gagyikkal is tudsz 10A ig mérni akkusaru - egyik - levesz multi sorbaköt , előtte természetesen összes fogyasztó lekapcsolva, így mérheted az autód - nyugalmi- áramigényét ami elvileg 0 amper ( újabb autók egyéb elektronikái fogyasztanak némi áramot de ott már 75 vagy több Ah akksiknak ez nem jelent gondot.

Ha szénkefés akkor bikával sem teker vagy nagyon erölködik!

Kb ennyi jutott eszembe :)

Csatlakozom az elöttem szolóhoz! De ha biztos akarsz lenni abban hogy nem az aksi a ludas akkor aksisaru le aksit töltsd fel és 24 óra múlval rakd vissza a verdába, ha indul akkor jön a móka! Megtalálni mi a baj!
Hibás hangtechnika,zárlat,riasztó,kp zár. Nekem bejöt, én megtalálta! A kp zár szorúlt és nyalta az amúgy is gyenge aksimat!
: Re: 1.8D problémák
: Josee 2009 February 03, 13:48:36 PM
Na mostmár én is hozzászólok

Hét évig volt 1.8D fiestám, úgyhogy tudom miről beszélsz. Az új akksi mindenképpen jó ötlet, csakis jobb lehet tőle a reggeli indítás. Azonban töltés nélkül mit sem ér, csatlakozom az elöttem szólókhoz mérj rá a akkusarukra alapjáraton, emelt fordulaton, és terhelve nagyobb fogyasztókkal(szélvédő fűtés) a 14-14,4V a tuti. Más, köss az akkusaru és a kábel közé sorba ampermérőt, mérd meg a fogyasztást kivett gyujtás kulcssal. Ez az alap, az elöttem szólók nem írták, így leírom VEDD KI SORBAN A BIZTIKET egyiknél vagy többnél is esni fog a fogyasztás. nézd meg melyik biztosíték mit szolgál ki, na ott keresd a hibát.
Megdöbbentő, nekem a gyári óra szívta az akksit. Simán kikötöttem telente, így megszűnt a reggeli para, nyáron meg visszakötöttem.

Az izzítógyertyák is elég könnyen ellenőrizhetőek csak le kell szedni a sorbakötő kábelt, és rámérni egyenkét az akkusaru és az izzító közé ha van fesz valószínüleg működik. Biztos csak akkor lehetsz ha kiszeded őket és adsz neki áramot. Kapásból fel kell melegednie, kicsit szokott füstölni is amíg leég róla a szennyeződés. Nem árt szemügyre venni a végüket beégés torzulás rossz befecskendezési/szórási képre utal. Visszaszerelésnél mindenképpen érdemes az elektromos csatlakozókat megtisztítani.
 
: Re: 1.8D problémák
: sUdYe 2009 February 03, 23:09:40 PM
a gyári digit órák a fordban híresek arról hogy szeretnek zárlatosak lenni csak úgy és szívják az akksit...
: Re: 1.8D problémák
: Fordulat 2009 February 19, 12:23:23 PM
Üdv.

Olyan gondom van,hogy 8-10 órai állás után nagyon nehezen vagy sehogy nem indul a gépsárkányom. >:(
Képes nagyon sokáig majdnem beindulni aztán mégsem. Az izzitogyertyákat kiszedtem megnéztem:jók.Az áramot megkapják.Visszacsapó szelepet is raktam a szürö elé,ahogy tanácsolták.A résolajcsöveket is lecseréltem.Semmi változás:( Viszont ha egyszer sikerül beinditani ,utána rögtön indul ,nincs vele gond.Ma reggel is csak huzásra indult(könnyedén) miután sikerült lemeritenem az akksit.
Ötletet kérnék,mi lehet a gondja.Remélem van remény....
: Re: 1.8D problémák
: sUdYe 2009 February 19, 13:01:32 PM
ha húzásra könnyen indul akkor kompresszió van. kérdés hogy az izzítógyertya kellően felizzik-e, a gázolaj mennyire van megdermedve, és hogy az önindító képes-e rendesen megforgatni a motort. nem vagyok egy nagy dízeles de ezekre tudok tippelni.
: Re: 1.8D problémák
: TomeeFiesta 2009 July 28, 22:40:17 PM
Fiesta vs. Escort

bele megy az escort 1.8as TD motorja? valakinek ha jól emléxem volt ilyesmi technika a kocsijában. Mit tudtok? Vért kell izzadni hogy benzinesből csináljon az ember dieselt? főleg turbosat? azért a síma 60 ló a komolyabb 90 ló meséljetek hogy megy ez a dolog,miket kell változtatni?

u.i: tudom papirozni kell nem éri meg horrorr összeg de mivel az autó csak is levelező műszakira megy valszleg így édes mind1 a dolog
: Re: 1.8D problémák
: Vadika 2009 July 28, 22:55:16 PM
a síma 1,8 d sem megy ám rosszul ;)RyAn tapasztalta mikor a majálisra vonultunk hogy szépen haladtam véle mikor gyorsított ;)
: Re: 1.8D problémák
: sUdYe 2009 July 29, 10:01:31 AM
Fiesta vs. Escort

bele megy az escort 1.8as TD motorja? valakinek ha jól emléxem volt ilyesmi technika a kocsijában. Mit tudtok? Vért kell izzadni hogy benzinesb?l csináljon az ember dieselt? f?leg turbosat? azért a síma 60 ló a komolyabb 90 ló meséljetek hogy megy ez a dolog,miket kell változtatni?

u.i: tudom papirozni kell nem éri meg horrorr összeg de mivel az autó csak is levelez? m?szakira megy valszleg így édes mind1 a dolog

benzinesből dízelt macerás. bár kivitelezhető, viszont muszáj papírozni mivel azt nem tudod bemesélni senkinek sem hogy egy dízel motor ketyeg a jó öreg otto helyén és az nem úgy van biztos úr. :) még a géptetőt se kell felnyitnia már hallja. amúgy nem kivitelezhetetlen, sőt megoldható uis az 1.8 D és 1.8 TD között sincs túl sok különbség, szívósor, kipuffcsonk, turbo, intercooler. 1.8D-ből simán lehet TD-t csinálni.
nekem is mozgatja a fantáziám az 1.8 TD ha valaki tudná a menetét, meg hogy mibe kerül  a hajtóanyagváltás, úgy hogy a teljesítmény csökken bár a ccm az nő. akkor azt szívesen venném én is.

amúgy az escort TD mocija belemegy, csak kell egy 1.8D fietából az összes motor és váltótartó bak. jah és egy fiesta váltó.
: Re: 1.8D problémák
: TomeeFiesta 2009 July 29, 12:54:38 PM
dieselt könnyű tuningolni az fix
: Re: 1.8D problémák
: RyAn 2009 July 29, 13:08:23 PM
összes motor és váltótartó bak. jah és egy fiesta váltó.

féltengely.... a tank is más teljesen és asszem müszeregység is :S
(dizel szintjelzö nálam forditva mér  >:( )
: Re: 1.8D problémák
: sUdYe 2009 July 29, 13:12:56 PM
féltengely váltótól és kerékagytól függ, megoldható, a műszeregység jó kérdés, valsz az is cserés, de ez már apróság szerintem.
: Re: 1.8D problémák
: RyAn 2009 July 29, 13:18:16 PM
dizel belsö kábelköteg biztitáblával....
: Re: 1.8D problémák
: sUdYe 2009 July 29, 13:40:09 PM
ezért mondtam kell egy dízel fiesta és csók :D átpakolni mindent ami kell :D vagy hagyni úgy és a mostanit visszalakítva gyárira eladni.
: Re: 1.8D problémák
: Vadika 2009 August 10, 17:39:07 PM
Egy érdekes de felettébb mód bosszantó hiba az 1,8 d konstrukciónál az önindittó komplikált leszedhetősége >:(
A fél motorteret ki kell szedni hozzá :o >:(
: Re: 1.8D problémák
: viktorwrz 2009 August 12, 06:41:16 AM
Ne aggódj, ez a mondeómnál is ezzel a két menetes csavaros, motormegemelős, motortartóbak-kiszerelős módon van megoldva. Szidtam is rendesen fordékat mikor kikellett szerelnem... :-\
: Re: 1.8D problémák
: Fordulat 2009 August 25, 21:24:28 PM
:D Már nekem is volt részem öninditó szerelésbe és én is szidtam mindenkit :D Olyan ideges lettem,hogy az önindító felé eső lemezt úgy elhajítottam,hogy vissza se raktam és láss csodát talán még a rezgése is csillapodott.De nem teljesen:( Erre vkinek van vmi ötlete az1.8D rezgésének csillapítására?
: Re: 1.8D problémák
: Vadika 2009 August 25, 22:17:52 PM
:D Már nekem is volt részem öninditó szerelésbe és én is szidtam mindenkit :D Olyan ideges lettem,hogy az önindító felé es? lemezt úgy elhajítottam,hogy vissza se raktam és láss csodát talán még a rezgése is csillapodott.De nem teljesen:( Erre vkinek van vmi ötlete az1.8D rezgésének csillapítására?
Ha a rezgést valaki megoldja akkor azt nagyon fogom szeretni ;)
Bár már kezdek hozzászokni ;)
Lemezke te arra gondolsz ami az önindittó és a bak lemeze között van?
Mert én azt vagyis nem én hanem a szerelőm azt vissza tete de van egy másik konzol amit nem rakott vissza az a másik oldalon volt .Annyit mondott és én bele egyeztem hogy ha a három csavar nem fogja meg akkor ... ;)
: Re: 1.8D problémák
: Fordulat 2009 August 26, 22:18:45 PM
Szerintem ugyan az lesz...ez 2 db U alakú vas ami összeforditva a gumibakra megy . Én ugy gondoltam elég oda 1 is  :-\
A rezgésre én is keresem gőzerővel a megoldást!!!
Én is néha úgy érzem,hogy megszoktam ,de amikor ez eszembe jut akkor rájövök,hogy mégse.
: Re: 1.8D problémák
: RyAn 2009 August 26, 22:28:13 PM
puhább gumiból készült tartóbakok!
: Re: 1.8D problémák
: Fordulat 2009 August 27, 20:03:12 PM
Próbáltam,az sem segitett igazán,de lehet van még puhább gumibak...(esetleg vmi márkanév,gyártó,ami tuti)nem tudom a benzinesé  jó bele? Próbálta már vki? Az meg lehet túl gyenge és elszakad,nem?
: Re: 1.8D problémák
: bull84 2009 August 27, 20:43:49 PM
Az tuti hogy a diesel jobban rezeg, szerintem nem éremes kísérletezni másik gumibakkal.
Lehet hülye ötlet de láttam már pár helyen hogy a motor még pluszba ki van merevítve a toronyhoz olyasmi teleszkoppal ami a csomi ajtót tartja. :)
: Re: 1.8D problémák
: sUdYe 2009 August 27, 20:49:00 PM
itt nem azzal van a baj, Vadi kocsijába még nem ültél, annyira azért nem kéne szerintem. :D anyám citroene egyáltalán nem rezeg. :D pedig az is dízel.
: Re: 1.8D problémák
: Fordulat 2009 August 28, 14:14:16 PM
Iszonyat módon rezeg az enyém is ,az elviselhetőség határát feszegeti. . Ültem már én is diesel BX-ben ,de az az enyémhez képest álom.
Gondolkodtam én is hasonló megoldáson,hogy plussz tartó bakot vagy vmit beépíteni,hátha....
: Re: 1.8D problémák
: viktorwrz 2009 August 29, 16:18:21 PM
Állitólag valamelyik gumibakot forditva is belehet tenni, de ha rosszul teszed be akkor iszonyatosan remeg.

Mellesleg én anno ültem dizel fifiben ami nem rázta ki a lelkemet. Szal valami megoldás kell legyen...

Anno egy fordos szerelő azt mondta, h akkor is szokott a kelleténél jobban rezegni ha gányul újitják fel a motort(pl dugattyúcserénél is), mert felújitásnál kikell egyensúlyozni a sonkákat is...
Ezt sok gépműhelyes elfelejti  :-\

Ja igen. Gondoltatok már rá, hogy nem csak a motortartó bakoknál kell keresni a hibát?
Lehet, hogy a kipuff nincs valahol rendesen felfogatva. Az is tudja rázni az autót rendesen...

: Re: 1.8D problémák
: Vadika 2009 August 29, 17:15:12 PM
Állitólag valamelyik gumibakot forditva is belehet tenni, de ha rosszul teszed be akkor iszonyatosan remeg.

Mellesleg én anno ültem dizel fifiben ami nem rázta ki a lelkemet. Szal valami megoldás kell legyen...

Anno egy fordos szerel? azt mondta, h akkor is szokott a kelleténél jobban rezegni ha gányul újitják fel a motort(pl dugattyúcserénél is), mert felújitásnál kikell egyensúlyozni a sonkákat is...
Ezt sok gépm?helyes elfelejti  :-\



Remélem hogy nem az utóbbi a probléma mert gondolom az  igen nagyon húzós lenne
: Re: 1.8D problémák
: Fordulat 2009 August 29, 20:38:05 PM
Nálam az a probléma ,de gondolom másnál is( jó lenne látni 1 hasonló fifit ,dieselt ami nem rezeg) ,hogy nagyon fixen van a motor. Átnéztem mindent alulról felülről . Kicseréltem az összes tartó bakot újra (ezt azért ,mert idegesített a rezgés) és a csere után még jobban remegett ???  :-X Ahogy ránézel a motorra ,főleg dieselnél kell látnod,hogy rezeg,mozog a motor.Na ez meg se moccant (az autóval együtt rezgett) ,túlságosan ráfeszül a tartó bakokra...Fellazítottam őket és önzáró anyával rögzítettem és amit már említettem,hogy az önindítónál kivettem egy szerintem fölösleges vasdarabot :D és ezek által csillapodott a rezgés,de még nem az igazi.

Ja ,igen próbáltam én is bakok megfordításával : eredménytelenül,vagyis nem volt észrevehető különbség, ráadásul a tűzfalnál lévő gumibak,ha fordítva teszed be akkor elszakad rögtön az első indításnál .Ez tapasztalat...:S

Még keresem a választ...:)



                   
: Re: 1.8D problémák
: jil11 2009 September 10, 15:40:19 PM
Sziasztok, Szóval akkor új motortartó bakokkal ezek szerint nemnagyon lehet javulást elérni. Akkor ezzel már nem probálkozom,pedig ez volt a tervem............
Az enyém 91-es . Ültem nemrégiben egy 2 évvel fiatalabb 1.8D fiestában az annyira nem rezgett,de még a rezgéssel megbarátkoznék,hanem alapjáraton van sokszor olyan hogy egyszerüen berezonál a kasztni belseje,és szó szerint dobhártyazavaroan búg az egész belső tér.Nemtudom miböl adódhat ez a különbség.....Lehet hogy egy-két módositáson áteshettek az ujabb szériák? ill.van egy olyan dolog a hátsó bakolásnál hogy az egyik rögzitése a kasztnihoz van rögzitve alul a homlokfalnál,egy csavarral.....Nemlehet hogy ott vezetődik át nagymértékben a rezonancia? Ha ezt a hibáját ki lehetne küszöbölni egy tökéletes kis autó lenne.
: Re: 1.8D problémák
: Vadika 2009 September 10, 20:27:46 PM
Én azért a közeljövőben csak lecserélem a bakokat ;) Bízom benne hogy jobb lesz ;)
: Re: 1.8D problémák
: csukonyia 2010 January 17, 14:47:55 PM
Sziasztok! Van nekem egy sima 1,8 D-m , gázadásnál iszonyat módon berángat egy bizonyos fordulatig. nem tudok rájönni mi okozhatja ezt, akinek van valami ötlete szívessen fogadnám
: Re: 1.8D problémák
: grimmcsalad 2010 January 17, 14:52:57 PM
Menet közben?
Indulásnál?
Üresben?
Hidegen, melegen?

Lehet valahol finoman levegőt szív a szövetes gumicső csatlakozásoknál.
A visszafolyó csőbe tegyél egy darab átlátszó csövet hogy lásd bubimentes-e járó motornál a gázolaj.
Mikori a szűrő?